IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    JAAAA.... ik heb iets leuks te melden!!!!
    Mijn trouwjurk is binnen gekomen en ik mag over 2 weken komen afpassen!!!!! JOEHOE!!!

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lindinha; das zeker leuk nieuws!! Voor mij is het al weer 4,5 jaar geleden dat ik getrouwd ben....het was zoooooo leuk!!
    En toch vindt ik je een sterke vrouw;) Je lijkt na elke poging zo snel weer op te staan. Ik weet dat ik echt weken van slag was...Van binnen zal het idd niet zo voelen, maar toch lees ik de wilskracht uit je verhalen hier! Hoop dat je die nog houdt tot het geluk jullie toelacht;)

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lindinha, das zeker leuks nieuws, je trouwjurk gaan passen, leuk leuk!

sabrien ben je alweer gestart met progynova?

sikki, gelukkig is je ongie er eindelijk, maar wel vervelend zeg dat de uitslag van het bloed er nog niet is, slechte zaak. hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over wanneer je kunt starten met spuiten.

lente, spannend voor jou nu, nog geen ongie?

timon, yeah bijna van start, en aan de pil, haha hoe blij kun je zijn om weer aan de pil te gaan terwijl je zwanger wilt raken.

daffie, jij ook bijna van start, lekker gevoel weer zeker he', om weer bezig te gaan.

hier gaat alles nog oke, vandaag 10 dagen na tp, en ik voel helemaal niks, verwacht er ook nog steeds niet veel van, denk dat ik zondag al ga testen, kan ik er de paasdagen tenminste nog een drankje bij drinken. pfff bah, ellende dat wachten, opzich is het wel goed te doen, want ben er niet zo heel veel mee bezig, maar die onzekerheid, van ja of nee,morgen lekker dagje vrij, en zaterdag extra werken, en dan is het al zondag.

x lisa.

4. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Ohh leuk trouwen is voor ons weer bijna 3 jaar geleden ohhh de tijd gaat zo snel,

nog iets leuks bijna lang weekend, joepie pasen, vieren het wel niet maar ja die gratis vrije dag is toch toppie!!

5. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden,

Vandaag met vriendlief de hele dag in het ziekenhuis geweest want hij moest 7 restanten van kiezen onder narcose laten verwijderen en het is gelukkig goed gegaan en nu zitten we samen bloedend op de bank;). Tja, helaas geen wonder voor mij dus hopelijk snel van start voor ivf.

Lisa, mijn duimen draaien voor je.

Lindinha wat gaaf je jurk:)

Sikki balen van je bloeduitslag dat op zich laat wachten. Hopelijk heb je gauw meer zekerheid.

X
    Lente

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Whaaa Lindinha, jurk binnen!
    Das dan wel weer lekker om je helemaal daar op te kunnen storten.
    Weet je, straks ben je o zo gelukkig getrouwd en daar ga je helemaal van stralen! En dat straal je dan uit naar je buikje en naar de dusselemmies die daar straks in gaan zitten.
    En ik heb eens van hele wijze mensen gehoord dat je daar heel erg zwanger van wordt ;)

Lisa, nu gaat het echt spannend worden he!
    Ik ga het hele paasweekend enorm voor je duimen!

Sabrien, zo'n schoonzus heb ik ook.
    Die vraagt uberhaupt nooit aan mij hoe het is.
    Nu was ik afgelopen kerst na onze mislukte poging over mijn gevoelens gaan praten, maar ze was de hele tijd afgeleid door onzinnige dingetjes van haar kids. Dus uiteindelijk barstte de bom en sindsdien heb ik d'r niet meer gesproken.
    Tweede paasdag moet ik bij m'n schoonouders brunchen en dan zie ik haar weer. Ben benieuwd...
    Als ze vraagt hoe het is met de behandelingen enzo (dat betwijfel ik hoor!) dan zeg ik gewoon, nou je vraagt er alleen met kerst en pasen naar, dus zullen we het er dan maar gewoon helemaal niet over hebben!
    Sommige mensen ;)
    Jij al weer lekker aan de progynova?

Lente, beide bloedend op de bank :(
    Weet je al wat nu het plan wordt?

Trusten meiden!

7. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hallo allemaal,

Ik wil me graag bij jullie voegen ;) na 6 mislukte IUI's gaan ook wij starten met IVF. 10 mei hebben we een voorlichtingsavond en 3 weken later gaan we beginnen. Ik vind het echt heel erg spannend. Ook vanwege die hormonen enzo. Ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren. Ik ga proberen jullie te volgen de komende tijd. Heb het wel druk dus ik ga waarschijnlijk al snel achter lopen.

Veel liefs Maaike

8. lente67

lente67 Niet meer actief

hee Sikki,

Ik weet nog niet hoe of wat want ik moet nog opgeroepen worden om te kunnen starten. De wachttijd zou 1,5 maand waarschijnlijk zijn dus wie weet in mei starten.

@Maaike welkom bij ons. Als je het niet kan volgen geeft niks hoor. Kan ik soms ook nog niet. Hoop dat het nu eindelijk voor je gaat lukken. Alvast veel suc6 gewenst en dat het gauw mei mag worden;)

Tja, sommige mensen reageren gewoon bot. Mijn allerbeste vriendin neemt al tijden de telefoon niet op, een keer per ongeluk wel maar toen kwam er net een taxi aan. Kon nog net vertellen dat ik met ivf mag starten en sindsdien niets meer gehoord,zelfs op mijn verjaardag niet. Snap er niets van:( Maar mijn schoonzusje durft er niet naar te vragen bang dat het te moeilijk voor me is en o wat is ze dan trots/blij als ze hoort dat ik voor de ivf "op" mag. En spontaan aanbieden om mee te kijken voor een trouwjurk, Ja, zo kan het gelukkig ook. Ach, je leert wel de mensen kennen zo. Maar pijn doet het wel.

X
    Lente

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lisa, WHAAAAAAA zondag testen!!!! Wat spannend!! Het hoeft inderdaad niets te zeggen wel of niets voelen?!?!?! Toen ik zwanger was voelde ik niets bijzonders en toen ik wel zwanger was ook niet echt. Het is gewoon nog even afwachten en volhouden die laatste daagjes!! Fijn dat je er niet zoveel mee bezig bent geweest dan gaat de tijd ook stukken sneller!! Succes dit weekend!!!!!!!! En ik duimmmm mega hard.

Lente, jammer dat de ongi toch is losgebroken. Tja stiekem is die hoop er toch nog he als je later ongi wordt?! Op naar de IVF!!!

Lindinha, :D YES Trouwjurk afpassen. Eindelijk weer eens leuke dingen hier op het topic. We gaan helemaal met je meezwijmelen!!!
    Voor de rest alle voorbereidingen al klaar? Het is zo'n leuke tijd, daar moet je zeker echt van genieten hoor!!!!!!! Ben heeel erg benieuwd naar je jurk!

Wij zijn in mei 2 jaar getrouwd (wettelijk en klein feestje) maar willen nog graag een keer voor de kerk trouwen (mega groot feest) maar dit zouden we ontzettend graag willen doen met ons kindje(s) en die dan ook die dag laten dopen. Eigenlijk een dag om te vieren dat we dan toch ondanks alle tegenslagen een gezinnetje hebben. Maar of dat er ooit nog van komt? Stel we willen 100% voor adoptie gaan dan kunnen we onze centjes veel beter daarvoor gebruiken.

Droom, zwijmel, zucht........................mmmmmmmm. Sabrien wakker worden. Oh ja zit op mijn werk hihihihihihi. Zag het al helemaal voor me hihihi!

Sikki, al nieuws over het bloedprikken gehoord?
    Jij dus ook al zo'n irritante schoonzus? Vind het echt belachelijk dat notabene familie niet durft te vragen hoe het is echt schandalig. En dan inderdaad ook nog altijd op een feestdag. Vindt het een goeie als je inderdaad zou zeggen dat het met pasen ook niet hoeft!!!! Grrrrrrr, wat een irritante mensen zeg!

MaaikEmile, wat ontzettend verdrietig dat jullie na 6 mislukte IUI pogingen nu het IVF traject in gaan. Dat gaat allemaal dus al snel beginnen voor jullie!!! Als je vragen hebt barst maar los, we zijn inmiddels al echte experts hier!!! SUCCES!!!!!

Dikke kus voor jullie allemaal

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Effe ego en een kopie van m'n berichtje uit het DD-topic.

Bloeduitslag is nog steeds niet binnen.
    Sterker nog, ze hebben m'n bloed nog niet eens onderzocht!!!
    Grrrrr, ik ben echt SO klaar met Enschede!!!
    Ja, zegt de assistente, ik heb met de dr. O overlegt en hij zei, ik weet niet waar DD mee bezig is, maar die uitslag hoeft nooit dezelfde dag binnen te zijn :$
    Ooh, ben zo BOOS!
    Dus ik later tegen de assistente, dit is nu juist de reden dat ik weg ben gegaan bij jullie. Ik ben geen standaard gevalletje en dr. O weet dan juist niet waar HIJ mee bezig is!!!!!!!!!
    Hij heeft al 2 ICSI's verknalt! Eerst met geen eicellen en toen met maar 1 eicel!
    Dus ze heeft me nu bovenaan gezet en voor 12.00 uur zou de uitslag binnen moeten zijn.
    Ga nu dan maar blind de eerste spuit zetten...
    Word er zo verdrietig van. Heb nu gelijk alweer m'n eerste janksessie van deze poging er op zitten...............

11. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki,

:x:(:x:(:x, dat is toch NIET te geloven!!! Hoe moeilijk kan het zijn zeg om even een bloedwaarde te bepalen. Wat een ongelofelijke prutsers zeg!!! Boh, zelfs ik kan me er mega kwaad om maken. Kan me voorstellen dat je een huilbui hebt gehad, dit is ook niet normaal hoor hoe die met mensen omgaan daar!! Stelletje prutsers!

Hoop dat ze die bloedwaarde dan echt voor 12:00 uur, zet je toch niet echt met een lekker gevoel die spuit he? Komt vast allemaal goed!!!!

Hou je taai he!!!!!!! Niet meer verdrietig zijn nu.
    * Sabrien veegt traantjes van Sikki weg*.

Dikke knuffffffffffffffffffffffffffff

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ohhhh lieve Sikki, wat een stelletje lapzwansen daar in dat ziekenhuis. Zeg ze maar goed de waarheid, dat lucht lekker op en laat ze idd maar eens wat extra's doen na alle ellende die ze hebben veroorzaakt!! Ze regelen het maar!!!!
    Ik snap wel dat je er verdrietig van wordt hoor, ik heb dat ook altijd met dit soort gezeur. En soms lucht huilen ook heel erg op, heb wel altijd het idee dat bepaalde spanning dan verdwijnt, dus ik zou zeggen, laat gerust een traantje!!!

Lisa, wat spannend is het toch weer! Ik reken erop dat je met goed nieuws komt hoor zondag!!! Nog meer negatief nieuws is hier niet welkom.... ;)

Maaike, (helaas) welkom hier. Je rolt er snel in hoor in alle verhalen van iedereen!!

Het is wat met die familie/vrienden allemaal. Sikki ik geef je gelijk hoor, als ze er nu ineens wel naar gaat vragen, laat dan maar zitten.
    Lente, zo'n vriendin kan je niet eens een vriendin noemen. Laat haar er lekker in zakken. Ik ben echt helemaal klaar met dit soort mensen en bonjour ik dan ook echt uit mn vriendenkring. Dat zijn dan geen echte goeie vrienden!!!

Debje, hoe gaat het nu met jou? Kunnen jullie het een beetje aan? Het lijkt me zo erg om op dat punt te zijn dat je weet dat je nooit meer zwanger gaat worden. Echt verschrikkelijk moeilijk!! En ik vind je ook heel dapper dat je nog wel hier blijft schrijven. Ik kan me ook zo voorstellen dat het heel moeilijk en confronterend voor je is.
    Wanneer hebben jullie je ook alweer ingeschreven voor adoptie?? Wij hebben inmiddels een 1e afspraak met De Raad staan, dus komt eindelijk schot in de zaak.

Hahaha.... ik kan me voorstellen dat jullie nieuwsgierig zijn naar mijn jurk... zal gelijk de dag na de bruiloft een foto hier plaatsen!!! Heb er zin in!! Ik blijf het positieve er maar van inzien... ik ben nu niet zwanger, dus ook niet als we trouwen, ben ik iig een slank bruidje, geen last van misselijkheid en niet halve dag kotsend boven de plee hangen, maar gewoon lekker een glaasje champie en carpaccio eten...hahah!!!!

Fijne dag meisjes, het ziet er weer lekker zonnig uit, hopelijk blijft het de hele dag zo!!

Knuff

13. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hallo Lindinha :D,

Ik stel ook voor om alleen nog maar GOED nieuws te horen hier, daar zijn we zooooooooooo aan toe!!!

Wauw jullie zijn dus al best ver met het adoptietraject he? Al een afspraak voor het 1e gesprek met de Raad!!! Sinds wanneer zijn jullie ingeschreven? Voelt wel prettig denk ik om daar ook mee bezig te zijn he?!?!?!?! Wij hebben besloten nog even af te wachten met inschrijven, en willen ons eerst richten om toch hopelijk nog zwanger te raken. Hebben ons de laatste tijd wel veel verdiept in adoptie en hebben al een hoop informatie opgezocht op internet. De ervaringsverhalen als mensen hun kindje gaan opholen, kippevel krijg ik daarvan! Maar het duurt allemaal zooo lang! Daar zakt me de moed soms ook van in de schoenen.

Debje, ik vind het ook super dapper dat je nog altijd hier met ons meeschrijft en altijd met ons meeleeft!!! Jullie hebben volgende maand de eerste VIA-cursus dag al he? Dan begint het bij jullie ook te lopen.......

Altijd als er verhalen op tv over adoptie zijn, zit ik met traantjes in mijn ogen op de bank. Het is zo dankbaar om dan je liefde te kunnen geven aan een kindje wat het heel slecht voor heeft.

Slik. Slik.

Hopelijk komt Sikki zo met GOED nieuws over haar bloedwaarde!

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Wij richten ons ook nog op zelf zwanger worden hoor, maar hebben dit als zijspoor ernaast lopen. Is idd wel een prettig idee ja, alhoewel het ook wel moeilijk is. Adopteren is echt geen peanuts, er komt zoveel bij kijken. Maar ik ben er 1000% van overtuigd dat ook van een kind kan houden dat niet van jezelf is, het gaat gewoon om liefde geven en krijgen...!

Sikki... we wachten op jouw goede nieuws!!

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nog geen nieuws hoor, maar al wel de eerste spuit gezet.
    Na zoveel ICSI pogingen durfde ik dat wel aan. Mijn lichaam slaat echt niet op hol van 1x 225 IU spuiten.
    Maar hoop wel dat de uitslag vandaag binnenkomt, zodat ik vanavond met een rustiger gevoel de volgende kan zetten.
    En als de waarde niet goed is heb ik 1x spuiten vergooid. Nou, daar komen we ook wel weer overheen.

Tja adoptie, wij hebben ons sinds januari dus ook ingeschreven. En een vriendin van m'n zus heeft nu net haar zoontje uit China en als ik dat hummeltje zie denk ik ook, pak maar in :D
    Ja, ik denk dat ik er toch heel veel van kan houden.

Lindinha, nog effekes en dan is the big day!!!
    O zo leuk! Zou die van ons ook zo weer over willen doen.
    Maare, in het DD tempo zou je nog voor je bruiloft zwanger kunnen worden hoor :)

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha,

Ja dat weet ik dat jullie nog willen proberen zwanger te raken!!!!!!!!!! Zo bedoelde ik het ook niet maar wij kunnen (financieel) niet beide trajecten tegelijk opstarten. Als we ons nu inschrijven dan moeten we over 3 maanden al 900 euro betalen en die hebben we hard nodig als we de volgende behandeling zelf moeten betalen. De VIA-cursussen zouden dan al over 8 maanden starten. Hierop werden we gewezen toen we de inschrijfformulieren hadden aangevraagd. Adopteren is zeker geen peanuts, en zal zeker een heel moeilijk, zwaar en lang traject worden.

Ik ben er ook 1000% van overtuigd dat ik van zo'n kindje net zoveel zou kunnen houden als een biologisch kindje! Inderdaad het gaat om liefde geven en krijgen dat heb je mooi verwoord!

17. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki, jammer nog geen nieuws!!!!!!!!
    Vriendin van zus chinees zoontje, zwijmel. Het lijkt me zo fantastisch!!!!!!!

Hoop dat je snel goed nieuws hebt :D

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zojuist weer gebeld.
    Was het nog steeds niet binnen...
    Maar goed, een aardige assistente aan de lijn gehad en die heeft gelijk weer naar het lab gebeld en de waarde is 6,3!!!
    Ooh, ben zo opgelucht en blij, ben er gewoon weer helemaal van aan het janken!
    Ik zat zo in spanning, omdat het 3 maanden geleden nog 14,3 was.
    Maar nu is het gelukkig goed en jetzt geht los!

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    WAUW Sikki, wat ontzettend goed :D.
    Ik ben zo blij voor je!! Jetzt geht's los!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maaike; welkom hier meid. Als je het niet kan volgen pak je de draar gewoon bij de laatste paar berichtjes op hahaha.

Sabrien; bedankt dat je mijn eerste berichtje hebt geplaatst hahaha. Droom en zwijmel maar lekker verder hoor meid. Soms is het heerlijk om even aan de alledaagse beslommeringen te kunnen ontsnappen en ik hoop dat al die dromen werkelijkheid mogen worden. Was zal dat een feest worden dan zeg:D

Sikki; wat een *(&(*)*)(**^&& daar zeg....Ik zou ook echt heel erg boos zijn geworden. Maar ondertussen dus oed nieuws gehad!!! Gelukkig. Heel veel succes deze poging, duimen gaan draaien!

Vriendinnen/familie; ik denk persoonlijk dat er heel veel mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan omdat ze echt niet het gevoel kennen en zich dus ook niet in je kunnen verplaatsen. Betekent niet altijd dat het geen echte vrienden zijn....Tuurlijk zijn er heel veel mensen die ongelooflijk bot uit de hoek kunnen komen, maar ik weet wel dat ik ook een soort muurtje had opgetrokken om me heen en ik veel meer stommigheid uit de opmerkingen haalde dan ze bedoelden....Was natuurlijk ook een brok emotionaliteit/hormonen.

Lisa; duim duim duim duim duim duim duim

Adoptie; wij hadden ons ook ingeschreven, maar ondertussen weer uitgeschreven omdat we een eigen wondertje hebben en we het degenen die geen kindjes hebben veel meer gunnen. Heb een aantal info-bijeenkomsten bijgewoond en het is zeker niet iets dat je zomaar even doet....Maar als het niet had mogen lukken mee ons, waren we er voor de volle 100% voor gegaan...

Deel Deze Pagina