IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ohhhhhhhhhhhhhhh ik vergeet Sikki gewoon, die heeft vandaag 1e fm in DD. Succes meid!!!!!!

2. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha, we hebben nog wel even 9 weekjes geduld, we zijn toch al zo goed getraind in wachten :p.

Whaaaaaaaa Sikki, SUCCES!!!!!

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

vanmorgen de 1ste FM gehad. Zowel links als rechts zit er één al wat grotere (10mm) en een aantal (3-4)kleinere. Zondag weer terugkomen voor de 2e FM. Heb nog gevraagd of het maandag kon, maar dat vond ze te lanmg duren (moet het weekend werken;)). Nu heb ik voor zondag maar geruild met een collega en heb ik late dienst. Zo hoeft niemand er wat vanaf te weten.... Denk dus dat ik donsdag of woensdag de punctie zal hebben.....tenzij ze erg langzaam groeien. Vindt het toch wel weer erg snel gaan hoor!!
    Vanavond werken en dus op mijn werk spuiten, dat is weer wat minder. Moet ik op het toilet moeilijk lopen doen. Gelukkig ben ik wel gewend spuiten te vullen (vplk), maar toch,.... op het toilet is anders:D

Ga nu even genieten van het voorjaarszonnetje voor ik weg moet naar mijn werk....

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ook hier de eerste FM gehad.
    Links 2 grote (16 mm) en 2 kleine (12 mm) en rechts 2 grote (16 mm) en een paar kleintjes,
    Net zoals de vorige poging weer erg ongelijk in groei.
    Maar goed, toen uiteindelijk ook 8 eicellen gevonden, dus ik maak me er maar niet te druk om.
    Morgen hoor ik adhv mijn bloedwaardes of ik nog een keer terug moet komen voor een FM of dat de punctie al gepland moet worden.
    Maar de arts verwachtte uiterlijk maandag de punctie.
    Gaat weer lekker snel!!!
    En dit keer krijg ik na de tp Suprefact.
    De arts daar was er van overtuigd dat dat voordeel oplevert.

Daffie, jij ook lekker aan het broeden zie ik!

Sabrien, volgende week ook alweer een echo.
    Gaat ook rap zeg!

Lindinha, lekker into the wedding!
    Heerlijk! Zo leuk!
    Enne, 9 weken wachten op de jurk. Pfffff
    Ik ben echt nog steeds geen wachtexpert.
    Lisa, hoe gaat het met jou?

5. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Wat is suprefact???? helpt dat de innesteling Sikki??
    Misschien ook wat voor ons dan.
    Maar joh gaat rap zeg, uiterlijk ma. de punctie!! Keigoed!!!

En daffie ook al zo goed bezig.... sorry was je vergeten te noemen in mn rijtje.... tja dat spuiten op andere plaatsen dan thuis, heb het ook altijd liever niet, maar als het niet anders is dan is het maar zo. Succes zondag weer!!

9 weken wachten op mn jurk.... ach ja kan er nog wel bij, heb toch al 5 maanden gewacht vanaf bestellen. Heb er zin in!!!

6. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey,

Wat is het rustig hier vandaag? :p

Sikki, heb je al telefoon gehad over bloedwaarde en punctiedatum? Wat gaat dat daar snel zeg in DD!!!!!!!! SPANNEND!!!!!!!!!!
    Ik leef zo met je meeeeeeeeeeeeeeeeee...........

Daffie, zondag weer FM en dan waarschijnlijk punctie dinsdag of woensdag, jeetje dat gaat ook snel zeg! En dan gezellig samen met Sikki op het wachtbankje kan ik kei- en keihard voor julie gaan duimen!!

Suprefact???? Wil ikke oooooooookkkkk, heb ik nog nooit van gehoord. Toch maar eens vragen volgende week!?!?!

Lindinha, kan me voorstellen dat je er zin in hebt!!! Trouwkriebels :D.

Heb trouwens vanmiddag bij het afvegen weer wat bruinverlies gehad, net als de vorige keer bij gebruik Progynova. Toen ook na ongeveer 10 dgn slikken. Heb daarom toen dubbele dosering gekregen, maar daar ben ik nu meteen mee begonnen en dan toch weer doorbraakbloeding? Nou ja zie het dinsdag wel! Bah de moed en hoop zakt je soms in de schoenen, heb helemaal geen zin in deze cryo TP, erg dat ik het zeg maar het is echt een "moetje". Erg he? :(. Het weer helpt vandaag ook niet mee zeg!! Klinkt alsof ik hartstikke depressief ben maar dat is niet zo hoor!!!!! hihihi moest even mijn gal spuwen!!!

Dikke kussss

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sikki; jij dus ook al zo snel....;) ben benieuwd wanneer je de punctie hebt.

Sabrien; de zon komt hier door, dus hopelijk bij jullie ook.... en snap best dat je die cryoTP even niet meer ziet zitten hoor. Ik hoop dat jullie gaan bewijzen dat het wel kan met cryo's!!!

Lindinha; trouwen is zooooo leuk hahaha. De voorbereidingen vond ik echt helemaal gewedlig en ik moest echt afkicken toen het voorbij was....:D

Timon; hoe gaat ie meis?? Braaf elke dag je pil geslikt? Wanneer mag je beginnen met de decapeptyl en heb je al gebeld met het UMC? Je hoort het...ben nieuwsgierig:D

Ik dus gisteranavond op mijn werk in het toilet de spuiten gezet hahaha. De cetrotide moet ik ook nog zelf mengen, dus zat best lang op het toilet....ze zullen wel gedacht hebben:D;) Vanavond gelukkig weer gewoon thuis.
    Ben vanmorgen nog even langs de HA geweest, want heb echt flinke keelpijn en sinds gisteren ook jeuk in mijn oren en dat trekt dan door naar mijn keel via mijn kin. De jeuk is echter van binnen, dacht dat ik misschien een oor of keelontsteking zou hebben en wilde dit wel graag verholpen hebben voor de TP. Gelukkig geen infectie te zien, dus ga maar gewoon door met mijn neusdruppels. Ben vandaag en morgen vrij en moet het weekend werken, dus hoop dat het dan beter gaat.

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Slechte bloedwaarden hier :(
    Eitjes staan al op springen en volgens DD is het proces nu al in gang gezet en is er geen weg meer terug.
    Moet vanavond de Pregnyl zetten en zaterdag is de punctie al.
    Maar dan heb ik van tevoren eerst een echo om te kijken of er uberhaupt nog wel eitjes zitten.
    Ben dus nu helemaal in de stress.
    Hoop dat ze niet springen, maar hoop ook dat ze wel groot genoeg zijn! Want gisteren had ik er maar 4 van 16 mm.
    Pffffff, wat een toestand nu al weer.

9. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    He nee sikki, wat een gedoe weer!!!! Kan het nou nooit een keer normaal gaan????????????????? Nee blijkbaar niet dus... 1 troost misschien... je bent niet de enige die elke keer weer WAT heeft. But it still sucks!

Ik begin nu gelijk keihard met duimen, dat ze nog even blijven zitten tot en met zaterdag!!
    Probeer rustig te blijven meis....denk aan je eitjes!!
    Ga lekker een filmpje kijken ofzo vanavond. I know... es ist schwerr!!!

Daffie, gelukkig geen keelontsteking voor jou!! Lekker gezond doorgaan nu he!!

Sabrien, bij jou ook alweer iets dat niet helemaal goed gaat. Wat is dat toch hier op dit forum....zucht..... maar goed, vorige keer had je het ook en toen was uiteindelijk ook alles goed, toch??!!! Dus gewoon positief blijven denken meid!!! En gewoon lekker doorgaan met de Progynova.

Wij gaan zodirect de stad in om onze trouwringen te laten maken. We hebben de daadwerkelijke ringen van mijn ouders gekregen en laten ze "ombouwen" naar ons eigen ontwerp. Leuk leuk leuk, daarna lekker hapje eten met zn tweetjes.

Oehhhh nog 1 weekje en dan mag ik mn jurk weer aan....joehoe heb er helemaal zin in!!

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden,
    daar ben ik weer, gaat wel oke met me, maandagmorgen dus nog een test gedaan en zoals verwacht negatief, helaas :(
    dinsdag morgen gelijk ziekenhuis gebeld en nieuw schema laten maken, kon deze cyclus gelijk weer beginnen en vandaag alweer aan de progynova en echo zou dan 29 april zijn, precies dus tp rond koninginnedag, 5 mei, moederdag en dus heel druk op m'n werk, moeilijk vrij te krijgen ze weten er niks van dus kreeg het er al helemaal benauwd van, pfff.
    gister weer terug gebeld om het een maand uit te stellen, heb er geen zin in om gelijk door te gaan had verwacht eerst te moeten gaan spuiten dus dan zou het zowieso wat langer duren voor ik de tp zou hebben. nu dus gelijk aan de pil gezet, en vandaag nieuwe schema ontvangen met de post, moet de pil slikken tot eind april, en dan 4 mei starten met progynova, en 25 mei de echo, die heb ik dan op een dinsdag morgen en dan ben ik gelukkig dus vrij en de tp zal dan in dat weekend vallen of op de maandag net zoals deze keer was en dat komt veel beter uit met m'n werk, heb nu dus iets meer lucht en voel ik me beter bij, ik zit nog in m'n proeftijd dus wil niet m'n eigen glazen in gooien, zodat ik straks zonder werk zit en ook nog eens niet zwanger ben. ik moet zeggen ik voel me net als jij sabrien ik heb absoluut geen vertouwen meer in cryo's, de keren dat ik zwanger was was allebei van een verse tp. maar goed we hebben ze, en dat heeft ook niet iedereen dus weet ik mag niet klagen. ik weet ook niet meer wat wel en niet te doen, je doet er alles voor, je moet er niet teveel mee bezig zijn en dat heb ik ook helemaal niet gedaan de laatste keer, maar het mag allemaal niet baten.

ik weet ook niet wat dat is hier in dit topic alles zit tegen bij iedereen, bah zeg.

sikki, nee meid, wat een ellende weer, ik snap dat je er bang bent nu, ik kan alleen maar zeggen dat ik heel erg voor je hoop dat het toch nog goed gaat komen, knuf ;)

daffie, jij gaat lekker snel zeg, en ja dat spuiten ergens anders vind ik ook altijd vervelend, en meestal gaat het dan ook nog mis ook, omdat je niet te lang op het toilet wilt blijven, duim voor een goeie fm zondag ;)

lindinha, bijna trouwjurk passen, en wat een mooi gebaar zeg van je ouders van de ringen, je geniet er volop van zo te lezen, dat doe je goed meis ;)

sabrien, nee heh, getsie weer iets wat niet volgens het boekje gaat, volgens mij gaat bij ons alles buiten het boekje om, wat het ook is wat betreft de behandeling, voor jou ook een dikke knuf ;)

timon, hoe gaat ie bij jou?

zo volgens mij iedereen gehad nu, ik heb nu alweer lekker weekend dus hoop dat het zonnetje zich wel lekker laat zien, ziet de wereld er toch wat fijner uit.

x lisa.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sikki; wat is dat nou meid, hoe kan dat nou? Je spuit toch ook iets om je eisprong tegen te houden:( ik ga keihard duimen dat de eitjes blijven zitten tot zaterdag en als ze nu 16 mm zijn, zijn ze zaterdag echt wel groot genoeg hoor! Spannend meid....EITJES VAN SIKKI "BLIJF ZITTEN"!!

Lisa; wat kunnen we ons druk maken om het werk he....het blijft lastig dat je in een behandeling steeds weg moet voor echo's enzo...En zwanger worden wil je toch eigenlijk met zijn 2-en en niet dat iedereen ervanaf weet...Goed van je dat je het een maandje hebt uitgesteld!
    Geniet van je weekend meis!

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lisa, weer nega test :( bah zo confronterend.......Verstandig van je dat je de poging een maand hebt verplaatst. Dat is niet goed al die stress met je werk er ook nog bij. Dan heb je toch geen rustig gevoel bij de poging. Dikke knufffff

Daffie, nog druk aan het spuiten. Ben benieuwd wanneer de punctie is!!!!

Sikki, NOU ja zeg. Kan er dan ook niets gewoon normaal gaan bij ons?????? Hoe kan dat nou dat die eitjes al op springen staan???? Ik snap dat niet hoor!! Ik ga echt keihard duimen maar ik geloof er ook wel in dat ze zaterdag misschien toch net groot genoeg zijn, ze groeien op het laatst toch rond de 2 mm per dag he? HET MOET, HET MOET, HET MOET, HET MOET !!!!!!!!!!!!!!!!!! ZE MOGEN ABSOLUUT NIET AL SPRINGEN (dat moet de Pregnyl toch tegenhouden nu he?). Verstandig dat ze eerst nog een echo maken alvorens je onder narcose gaat. Scheelt dat dan ook in kosten, als het voor de punctie wordt afgebroken?(omdat jullie alles zelf moeten betalen?). Inderdaad wat een toestand. Hoe laat moet je morgen gaan? Dan kan ik keihard voor je gaan duimen en positieve vibes naar DD uitstralen!!!!!!!!!!!!!!!!!! MEGA DIKKE POSI HET MOET GEWOON GOEDKOMEN KNUFFFFFFFFFF.

Lindinha, wat leuk dat jullie die ringen naar je eigen ontwerp laten ombouwen......en daarna lekker wezen eten? Leuke avond gehad? Nu maar lekker leuke dingen doen tot het gesprek van DD he? Dan gaat de tijd extra snel!!!! Begint al op te schieten!!

Hier is het zonnetje gelukkig weer gaan schijnen (letterlijk en figuurlijk). Ben vanmorgen weer wat happy-er opgestaan en het bruinverlies was vanaf gisterenavond weer helemaal weg. Heb besloten me er niet druk om te maken dat heeft toch geen zin. Tot half 1 werken vandaag, boodschapjes halen voor het weekend, huisje poetsen en dan lekker met mijn allerliefste hubbie van het weekend genieten!!!

Dikke hetisbijnaweekendkus Sabrien

13. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey ladies,
    Het gaat weer lekker hier zeg..... NOT!!!
    Ik had ook nog een heel klein beetje gehoopt op een natuurlijk wonder, mn ongi had eigenlijk gisteren moeten beginnen (met bruinverlies), maar gister niks te zien en vanochtend ook niet, maar ging net naar de wc en toen was het al iets bruinigs zag ik. Pfffffff....jammer, maar heb er wel slecht door geslapen vannacht! Veel te veel gepieker....

Lisa, goed van je dat je het een maand uitstelt, heb je zelf ook meer rust en kan je er straks weer met goede moed tegenaan!!
    Hoe bevalt het trouwens op je nieuwe werk? Leuke collega's?

Sikki, wie gehts??

Zo, ga maar effe boodschappen doen en ff langs de slijter...hahaha!!!! nu kan het weer!!

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Zo... weer terug van boodschappen doen, heb flink ingeslagen.... grote 1 liter fles Safari, fles Port, filet americain en dan toch voor de vitapientjes een bak aardbeien. Zo het weekend kan beginnen.... vieze k*tzooi!!!!

Maar goed, maar niet te lang bij nadenken, "natuurlijk" wonder was toch al heeeeeeeeeeeeeeeeel kleine kans, maar toch... kan ik iig vanavond wel weer een lekker glaasje rose gaan drinken bij onze wij-zijn-ook-zo-zielig-en-kunnen-geen-kindjes-krijgen-op-natuurlijke-manier-en-zijn-ook-bezig-met-adoptie-vrienden!!!

Fijn weekend meiden!!!

En sikki ik kom morgen weer even bij je spieken. Zet 'm op, spreek die eggs even van je toe dat ze zich rustig moeten houden en anders geen "lekkers" krijgen!!! ;)

Smaksel!!
    XXX

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hallodiejodie!

Er zijn 5 eitjes gevonden.
    Ondanks voor mij een prima score, valt het me toch tegen.
    Nu afwachten of ze allemaal goed genoeg en rijp zijn.
    Maandag bellen voor de bevruchtingen en hopelijk dinsdag de tp.

Lindinha, lekker avondje gehad gisteren?

Lisa, groot gelijk effe een maandje uitstel.
    Als jij wat relaxter bent is het alleen maar beter.

Sabrien, gelukkig is het bruinverlies weer weg.
    Nu zorgen dat het lekker aandikt!

Daffie, bij jou al meer bekend?

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Sikki.... 5 eitjes is goed toch??? Maar kan me voorstellen dat het een beetje tegenvalt, omdat je vorige keer meer had, toch?? Laten we hopen dat ze dan ook allemaal goed bevrucht worden, dan heb je wel 5 goeie emmies, dat is super toch?!!
    Ik duim voor je meid!!! Maar met de echo was dus alles goed? Nog niks gesprongen dus...

Heerlijk avondje gehad gisteren, ontzettend gelachen om domme grappen over serieuze zaken, heerlijke wijn/eten en erg goed gezelschap, zeker voor herhaling vatbaar!!! Ook wel eens leuk om "niet serieus" te praten over alle shit!!! hihi....

Heb vandaag het zoontje van vrienden op visite om op te passen, net al ff bij de buuf op de koffie geweest, kindjes lekker gespeeld en nu ligt ie weer ff te tukken, straks nog ff boodschapjes doen als ie wakker is, hopelijk schijnt het zonnetje dan nog!

Fijn weekend madels!!
    XXXX

17. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki, gelukkig 5 eicellen gevonden :D. Dat is al goed nieuws!!!!!!
    Gelukkig dat ze nog niet gesprongen waren...... Ik ga keihard duimen dat ze alle 5 GOED bevrucht zijn en dan een SUPER POSITIEVE test volgt :D. Ik duimmmmmmmmmmmmm lieverd!

Lindinha, jij lekker opgepast? En gisteren leuke avond gehad, goed zo :D. Kan me voorstellen dat je toch erg teleurgesteld was je ongi te zien! Valt toch tegen weer iedere keer al weet je dat de kans klein is.

Vandaag lekker met hubbie geshopt, resultaat nieuwe bh!!! Had ik wel verdient vond mijn hubbie, of wil hij hiervan ook profiteren ;). Hihihi Naughty Sabrien foei :p. Lekker op een terrasje gezeten en genoten van de zon. Kortom heerlijke zaterdag. Dadelijk lekker samen filmpje kijken!!!

Fijn weekend nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18. Hallo dames, sinds dinsdag zit ik ook in het IVF / ICSI traject ... ik ben die dag begonnen met Decapeptyl te spuiten en ik verwacht as donderdag mijn menstruatie ... ben reuze benieuwd want dan krijgen we ook die uitgangsecho ... tis voor mij allemaal de eerste keer dus het is allemaal nieuw voor mij ... als het goed is krijg ik dan ook weer andere hormonen mee om de follikels te stimuleren ben benieuwd welke hormonen dit zullen zijn want het is of Gonal F of Fostimon ... ik weet niet waar het vanaf hangt welke ik zou krijgen dus ik wacht het wel af ... ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven op dit topic,

gr. Nicole

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nicole; helaas welkom hier meid!! En al begonnen met de decapeptyl dus....heb je last van bijwerkingen of valt het mee?
    Duimen gaan meteen voor je draaien hoor. Heel veel sterkte in dit traject. En om even een hart onder de riem te steken.... ik heb een kindje uit een ICSI-traject, dus het kan echt;)

Sikki; jeeehhhhhh toch 5 eitjes gevonden!! Meid, snap dat je de hoeveelheid tegen vindt vallen, maar uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de eitjes. Ik had er vorige keer 8, waarvan 5 bevrucht en uiteindelijk maar 1 goed genoeg voor TP (en daaruit is onze kleine meid gekomen)...ik ga keihard duimen dat ze alle 5 bevrucht worden en er prachtige embryo's ontstaan!;)

@all; morgenochtend de 2e FM....vindt het megaspannend worden weer. Ben heel erg benieuwd of we te horen krijgen wanneer de punctie is of dat ik nog een keer terug moet komen voor een 3e FM...Heb er ondertussen alweer 8 dagen spuiten opzitten en de tijd gaat gelukkig snel voorbij....Ik laat het morgen even weten...

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Meiden, wat gaan jullie allemaal snel!

Sikki, erg fijn dat er 5 eitjes zijn gevonden. Voor jou gevoel weinig, maar toch.. dat ze allemaal bevrucht mogen raken.

Lindinha, trouwen... Het was zo leuk!!!:D Het is zo fijn als het mooie lenteweer zich op jullie trouwdag zal laten zien.
    Hoe gaan de ringen worden?

Sabrien, hoe is het nu met het afvegen?

Lisa, een maandje 'rust' kan een hoop schelen met al die andere dingen. Zitten we saampjes aan de pil.;)

Coni, welkom.

Daffie, wat fijn (ahum) op zo op een toilet te moeten staan klungelen. Blij dat je dat niet meer hoef te doen.
    Spannend, morgen de 2e fm. Ik ben erg benieuwd. Hoe is het met jouw keel?

Het word komende week wel een gezellig wachtbankje. Ik doe niet mee, hoor. Elke dag braaf aan de pil en de foliumzuur.

Ja Daffie, ik heb het zh gebeld. Bij navraag door de assistente blijk ik het schema aan te kunnen houden. Dus 22 april starten met decapeptyl. Prettig om dit duidelijk te hebben.:D
    Weer een raar dingetje van mijn lichaam. Na een paar dagen ongi heb ik altijd wat bruinverlies. Alleen dit keer heb ik tot vandaag met afvegen wat bruinig. Vage boel.:(

Ik ben al dagen aan het hoesten, 's nachts erg fijn voor mijn man, en ben dan ook bijna mijn stem kwijt. Handig op mijn werk (NOT).

Deel Deze Pagina