IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden,

Sikki toch goed nieuws dat er 5 eitjes zijn en volgende week de tp. Ga voor je duimen dat alles goed blijft gaan.
    Daffie spannend de tweede meting. Wie weet is de derde niet meer nodig.
    Sabrien laat haar (.)(.) zien:D ;)
    @nicole heel veel suc6 met je trajekt en hopelijk een mooi resultaat.
    Timon je geduld wordt vast beloond zoals van ons allemaal hier. Wordt tijd voor een positieve test hier:)
    Lisa even een korte break, tja lastig met je nieuwe baan. Loop er zef ook tegen aan. Vanaf 24 mei meer werken zal je net zien dat heel die poppenkast gaat beginnen. Het mooiste zou zijn in de meivakantie maar ja zal moeten wachten...... Zit nu weer in de vruchtbare periode maar probeer er dit keer maar niets van te verwachten. Dat hopen is best vermoeiend.
    Meiden nog een fijne zondag, de zon schijnt8)
    X
    Lente

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vanmorgen dus weer vroeg naar het ZH. OM 8:45 moesten we er zijn en we werden ook direct binnen geroepen. Even naar de eitjes gekeken en ze groeien mooi. Links zaten er een stuk of 4 (1 van 17mm en de rest tussen de 12-15 mm) en rechts geloof ik 5 (tussen de 11-15 mm). Ze moeten wel nog een klein beetje groeien, dus dinsdagochtend mag ik weer terug komen en dan heb ik zeer wrs donderdag de punctie. Nog zeker 3 dagen spuiten dus. Dinsdag moet ik werken, dus moet morgen mijn hoofd maar even bellen hoe we dat gaan oplossen. Of later komen of gewoon een vrije dag...heb toch nog genoeg dagen staan. Werk ik maar 20 uur en toch vallen al die metingen op werkdagen grrrr.... Op mijn werk weet alleen mijn hoofd en één collega (tevens vriendin) dat we op dit moment bezig zijn en wil ook eigenlijk niet dat de rest het weet. Maar als ik dan dinsdag later begin, gaan ze natuurlijk allemaal vragen waarom (verpleegkundigen zijn nogal nieuwsgierig en je kunt natuurlijk niet even makkelijk een uurtje later beginnen als in veel banen wel kan )....Nou ja, we zullen wel zien.

Timon; met mijn keel gaat het gelukkig eindelijk beter...dank je hahaha.
    en de 22ste starten met decapeptyl dus...dat is zo meid!! Goed at je even hebt gebeld.

Lente; die behandelingen vallen niet te plannen helaas....is echt lastig met werk enzo...hop voor je dat je een beetje gunstig kan beginnen;)

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wat is het rustig hier zeg...

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oeps, ik dacht te lezen dat je donderdag de 3e fm zou hebben, maar dan heb je de punctie! Wat spannend! Ik ben erg benieuwd hoe het je dit keer vergaat. Beetje spieken voordat ik zelf in mei moet.;)

Iedereen is rustig zondag aan het vieren.

Wij zouden visite krijgen, maar dat ging niet door. Zij is inmiddels 15 weken zwanger, zorgt qua voeding niet goed voor zichzelf en voelt alles wat maar een zwangerschapskwaaltje kan zijn. Door haar misselijkheid en braken zit ze nu in de zw. Eet dan iets in de ochtend en niet pas halverwege de middag vette soep!:( Hier kan ik boos over worden. Hoezo aandacht te kort!

Hier mijn stem aardig terug, maar nog steeds flink hoesten... vooral 's nachts.:$ Hopelijk is dit woensdag over, want dan hebben we de prik instructie!

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hahahaha Lente, Sabrien laat haar (.) (.) zien hihihihihi :D.
    Inderdaad lekker zonnetje vanmiddag!! Heb lekker de was buiten gehangen!!!

Timon, hehe wat vervelend dat hoesten!!!! Kan behoorlijk vermoeiend zijn he? Misschien dat hoestsiroop helpt, en een snoepje in je mond houden zodat je keel niet droog wordt. Irritant he? hoe sommige mensen met hun zwangerschap omgaan.......zucht.....aandachttrekkers....
    Gelukkig geen bruinverlies meer gehad, thanks voor het vragen!

Daffie, nou dat ziet er goed uit!!!! :D donderdag waarschijnlijk punctie, wat is dat snel gegaan zeg!!! Ga megahard voor je duimen!!!

Coni, helaas welkom hier...... maar het is wel een gezellig topic hier hoor!!!!!!!! Maarrrrrrr na alle teleurstellingen zijn we nu wel toe aan goed nieuws hier!!!!!!!! Nog geen bijwerkingen van de Decapeptyl?

Fijne zondagavond nog!!!!

6. Hallo allemaal, nee ik heb nog geen bijwerkingen van de decapeptyl misschien alleen een beetje moe maar voor de rest heb ik nergens last van .... dus nu maar hopen dat dit zo blijft ... wat voor bijwerkingen zijn hier bekent van de decapeptyl???? Tja aankomende week moet ik mijn menstruatie krijgen dus ik ben benieuwd wanneer deze komt en dan krijgt de decapeptyl er dus een collega hormoon bij ... ben ook weer benieuwd hoe ik daar op ga reageren ... het blijft allemaal afwachten,

gr. Nicole

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Coni; ik had toen echt heel erge hoofdpijn van de decapeptyl terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb. gelukkig voor jou nog geen bijwerkingen.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Coni, fijn dat je alleen wat moe bent geworden van de decapeptyl. Wat ga jij straks erbij spuiten? Ik ga over zo'n 2 weken decapeptyl spuiten en heb voor ernaast gonal-f klaar liggen.

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Coni, hier ook vreselijke hoofdpijn echt afschuwelijk!!!! ging met het puregon spuiten wel stukken beter!!!

Welterusten allemaal!!!!!!!

10. Goeiemorgen, nee hoofdpijn heb ik zeer zeker niet ... alleen dus gelukkig die vermoeidheid en soms een beetje kribbig dus dat zal er ook wel door komen denk ik soms heb ik dat ook als ik ongesteld ga worden dus ik ga er maar van uit dat dit daar ook van komt .... Ik hoop inderdaad dat ik er een spuit bij krijg niet dat het altijd even prettig is om te spuiten maar die bolletjes inbrengen lijkt mij ook niets en als ze toch de zelfde werking hebben nou geef mij die spuit dan maar ik zal dat ook wel aankaarten als ik voor die uitgangsecho moet komen ... Na het prikken van de decapeptyl heb ik heel even een gevoelig plekje maar dat is niet noemenswaardig ... toen ik bij de IUI pregnyl moest spuiten had ik altijd een grote rode pijnlijke plek en dat heb ik nu dus niet .... dus hopen dat dit zo blijft,

gr. Nicole

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij weet dus nog niet wat je naast decapeptyl zal gaan spuiten? Ik heb straks decapeptyl met gonal-f en de pregnyl ligt ook al klaar. Jij noemde die bolletjes... ook al in huis.;)

12. Hoi, nee voor mij is het nog helemaal afwachten ....

gr. Nicole

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hebben ze jou geen volledig prikschema gegeven? wanneer krijg je meer te horen? Ik heb dat schema onlangs gekregen en binnen een week had ik alle medicijnen in huis. Zo kan er niets vergeten worden.

14. @Timon, ik moet zodra ik mijn menstruatie krijg Geergen bellen en dan wordt er dus een afspraak gemaakt voor de uitgangsecho en dan krijg ik de rest van de medicijnen mee ... en of dat Gonal F of Fostimon zal zijn dat hoor ik dan pas ....

gr. Nicole

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oke... gaat het daar zo.
    In het UMCU kreeg ik eerst te horen welke medicijnen ik zou gaan gebruiken en op welke data waarmee te starten. Erna bij de secretaresse afspraken gemaakt zoals de uitgangsecho. We hadden die dag dus een aardig lijstje met info meegekregen.;)

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Timon en Coni, spannend hoor jullie eerste IVF/ICSI !!!!!!!! :D
    Trek je alsjeblieft niets aan van mij en mijn IVF verleden, sommige meiden zijn bij de eerste IVF hartstikke zwanger :D. Zou het zo rot vinden als jullie door mijn verhalen worden ontmoedigd want dat is echt niet mijn bedoeling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daffie, weet je al wanneer de punctie is?

Sikki, vandaag TP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ik ga keihard duimen totdat ik de eelt op mijn duimen heb echt waar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lindinha, zijn de ringen mooi geworden? Hoe is het verder? Begint al op te schieten he? voordat je het weet start de maand mei en dan is de intake in DD!!!!:D en jullie bruiloft natuurlijk nog in het vooruitzicht!!!!!

Even ego:
    Vanmorgen voor BMS meting geweest dat was goed en volgende week dinsdag (mits goede ontdooiing natuurlijk) TP van 1 of 2 cryo's.

Bah voel me vandaag niet prettig, zou het liefste lekker onder een dekentje op de bank willen kruipen en er niet meer vandaag komen... :(......... Ik heb totaal geen vertrouwen meer in het zwanger worden en blijven, bah het wordt steeds moeilijker...... Sorry voor mijn geklaag. Zit op mijn werk en ga maar eens aan de slag, hoeveel zin ik ook heb ;).

Sorry voor mijn klaagzang....... Sabrien trekt weer een happyface en gaat weer verder!!!

17. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sabrien, ik snap je wel hoor, zo voel ik me ook. Wij hebben ook niet echt meer vertrouwen in het zwanger worden. We gaan dan wel naar DD maar of ze ons daar kunnen helpen, dat is ook altijd maar weer afwachten.... ik hoop het natuurlijk wel, maar het vertrouwen is momenteel ook ver te zoeken.

Wij hebben ons trouwens vanmorgen aangemeld voor een zaaddonor. Als we dan toch niet zwanger kunnen worden van een eigen kindje en zouden moeten gaan adopteren, dan is dit misschien toch een betere optie, ook al is het kindje dan maar half van ons, als we een kindje adopteren dan is het helemaal niet van een van ons beiden. Maar er is wel een wachtlijst van ca. 10 maanden, dus duurt ook wel weer ff, maar goed wij hebben in de tussentijd genoeg te doen!
    Ik weet dat ze in DD helemaal geen wachtlijst hebben, maar mn (toekomstige) man wil geen half duits kindje....hihi!!! Alhoewel ie zelf ook een kwart (of 1/8e) duits is, maar goed, dat snap ik wel.

Sikki, tp vandaag!!!!!!!!!!!!!!! Ik duim me ook suf, hoop zo dat het nu toch eens goed gaat komen bij jullie, dat zou mij ook alweer meer moed geven. Dus sikki-lieverd, zet 'm op!!!!

Wij zijn nu wel weer veel bezig met de bruiloft....leuk leuk leuk!!! De ringen zijn pas 20 mei klaar, dus duurt nog even voordat we zullen zien of ze mooi zijn geworden, maar daar ga ik wel vanuit! Donderdag weer de jurk passen, vanmorgen een afspraak gemaakt met de trouwlocatie om eea nog nader te bespreken en moet ook de feestlocatie nog bellen om iets af te spreken om alles te bespreken. Krijg er nu toch wel ongelooflijk veel zin in!!

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha, ja we voelen hetzelfde en maken hetzelfde mee.........:(.....fijn dat je me begrijpt......

Wat ontzettend dapper dat jullie je hebben aangemeld voor een zaaddonor maar wat een belachelijke wachttijd weer 10 maanden!! Is dat ook in het ziekenhuis bij jullie in de buurt? Kan me er wel iets bij voorstellen dat je a.s. man :D klinkt leuk he? niet wilt kiezen voor een duitse donor. Daar moet je wel een goed gevoel bij hebben en 100% achter staan! En ook in dit proces zullen we jullie steunen!!!!!! Door dik en dun!!!

Had vanmorgen gewoon slechte zin toen ik weeeeer eens naar het ziekenhuis moest rijden, weer in de file staan, weer in de wachtkamer zitten. Dit gaat nu al 2 jaar zo maand in maand uit in dat ziekenhuis zitten........kan het soms niet meer opbrengen....

Wij gaan ook naar een ander ziekenhuis en ben toch wel heel erg benieuwd hoe ze daar met het hele MMM gebeuren omgaan en ben gewoon toe aan iets nieuws misschien krijg ik daar weer moed van!!

Kan me voorstellen dat je er nu zin in krijgt om te trouwen, wordt vast een geweldige dag!!! Dus nog even geduld hebben voordat jullie de ringen krijgen te zien!!! Spannend donderdag weer jurk passen, geniet maar van deze leuke dingen :D.

Hoop dat jullie me niet al te veel een grote zeur vinden want sommige stellen hebben niet eens de kans om met cryo's verder te gaan maar het is gewoon zooo ontzettend moeilijk om na alle teleurstellingen de afgelopen jaren nog positief te zijn en nog moed, hoop en vertrouwen te blijven hebben. Maar we geven zeker niet op hoor!!!!!!!!!

19. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé meiden, mag ik hier ook weer aanschuiven? Afgelopen maanden even weinig op zwp geweest, maar probeer nu langzaamaan weer moed te verzamelen voor poging 2...
    Zie helaas nog veel bekenden langskomen hier :(.

Sikki, lees dat jij vandaag een TP hebt! Hopelijk is alles goed gegaan en ben je nu in het bezit van 1 of 2 mooie emmy's!

Sabrien, Lindinha, vind dat na alles wat jullie inmiddels achter de rug hebben dat het voor jullie nu eindelijk ook wel eens moet gaan lukken. Duim voor jullie allebei!

Ik begin volgende week ruim een jaar na onze eerste ICSI met de 2e, lang protocol. Hopelijk dit keer wel met een plakkertje als resultaat...

20. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey miepie,

Inderdaad weeeer een bekende.....Spijtig dat je je hier weer moet aanmelden!!! Verschrikkelijk dat jullie al 2 miskramen achter de rug hebben :(.

We gaan je hier steunen en volgen met jullie 2e en hopelijk laatste ICSI poging!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina