Sabrien, naar welk ziekenhuis willen jullie nu gaan dan? Ook naar DD?? Zou gezellig zijn Ik heb daar ook wel last van, elke keer weeeer naar dat ziekenhuis, weer een echo, weer in die wachtkamer, weer 2 weken wachten, weer teleurstelling, ik ben er ook wel klaar mee hoor. Tuurlijk we gaan wel door hoor, maar het vertrouwen, hoop en moed zakt je zo langzaamaan wel in de schoenen. Het wordt er allemaal niet leuker op... Daarom maar goed dat wij iets leuks in het verschiet hebben, iets om naar uit te kijken!! 10 maanden...ja lang he, maar weet je, in die tussentijd hebben wij nog genoeg behandelingen die we kunnen doen en als we daar mee klaar zijn dan zijn die 10 maanden allang om!! Het is toch niet onze 1e voorkeur natuurlijk, dus dat hoeft ook niet gelijk morgen te kunnen. En ik vind je geen zeur hoor!!! Absoluut niet, ik vind je juist hartstikke dapper en stoer!!! Wij zijn allemaal dapper en stoer dat we dit allemaal over hebben voor een kleine uk! En je mag af en toe best zeuren, dat doe ik ook, en dat lucht ook wel weer op, dus gewoon doen!!! Gelukkig wordt het weer een stukje beter buiten, het zonnetje schijnt, de vogeltjes fluiten..... word ik ook altijd al een stuk vrolijker van!!! Miepie, jammer je weer hier te zien, maar uiteraard welkom!! Veel succes de komende poging, hopen dat het deze keer wel iets langer blijft zitten! Fijne dag allemaal!! XXXX
Hai meisjes! Na een teleurstellende punctie met dito bevruchtingen nu dan toch een mooie tp gehad! Aan boord een 6-cellige en een 9-cellige prachtembryo (om met de woorden van de arts te spreken). Ze zijn bevrucht met IMSI en met assisted hatching teruggeplaatst. Maar nu komt de grootste truck, ze vasthouden... Sabrien en Lindinha, ik begrijp jullie echt heel erg goed. Ook in ben de gang naar het ZH o zo zat. En iedere keer weer die hoop en die teleurstelling. Maar ik kán het gewoon nog niet opgeven. Alhoewel het gat iedere keer dieper en zwarter wordt. Lindinda, wij denken ook steeds meer na over een donor. En in mijn geval dan een eiceldonor. Want zolang we topembryo's hebben kan (en wil) ik niet geloven dat het niet kan lukken. Maar de tijd dringt voor mijn eicellen en als die op zijn... Maar ook het zaad is slecht bij ons, dus wat te doen wat te doen... Miepje, jij schuift ook weer aan. Ben je er klaar voor? Daffie, jij hebt ook al bijna de punctie toch? En Timon, eind deze maand eindelijk starten!
Wauw Sikki, 6- en 9 cellig dat is met recht een prachtembryo te noemen!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ga mega- kei- en keihard voor jullie duimen, het moet toch gewoon eens lukken, dat moet, en dat moet en dat moet!!!!!!!!!!!!!!!! Dat gat dat iedere keer dieper en zwarter wordt herken ik ook Sikki. Maar wij kunnen het ook niet opgeven, we willen toch iedere keer doorgaan. Maar je hebt van die dagen dan is het zoooo moeilijk nog positief te blijven. Maar bij ons blijft dat kleine sprankje hoop ook de overhand houden. Nu gaan we eerst keihard duimen voor SIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!! En wij volgen later . Hopelijk mag ik je volgende week gezelschap houden dan hou ik je stevig vast, zo kunnen we niet van het wachtbankje afvallen hihihihihi. Lindinha, heb het met mijn hubbie wel al gehad over DD. Zou inderdaad heel gezellig zijn . Maar wij zijn vorig jaar in een belgisch ziekenhuis geweest (na onze 3e ICSI) gewoon voor een informatief gesprek. En dat was ons eigenlijk wel heel goed bevallen wat hun allemaal te bieden hadden o.a. ook assisted hatching e.d. Dus ons gevoel gaat nu die richting uit!!! We laten het allemaal maar op ons afkomen!! Dikke kussssssss
Bedankt voor het warme welkom meiden . Sabrien, Lindinha, wij zijn pas 2 jaar bezig in de MMM, hebben lang niet zoveel achter de rug als jullie, maar ik moet zeggen dat ik het ook wel even heerlijk vond 4 maanden verplicht rust te nemen (wachtlijst)... even geen gedoe met dingen regelen op mijn werk, niet in de file staan naar A'dam, geen hormonen. Maar ben ook wel heel blij dat we nu weer verder kunnen! Sikki, super! Klinkt erg goed, een 6 en 9-cellige! Ben jij ook zo moe en lusteloos van de medicijnen? Heb beide cryopogingen ook met hormonen gehad en was er zo enorm moe van :S. Wat is eigenlijk het verschil tussen IMSI en zoek-ICSI? Weet dat beiden met een enorm versterkte microscoop is, maar geen idee of het hetzelfde is met een andere naam, of dat IMSI heel iets anders is. Bij ons ligt het voor zover ze kunnen zien alleen aan (enorm) slecht zaad. We hebben het wel gehad over een donor, maar hebben uiteindelijk besloten dat plan B adoptie wordt. Daar in aug '08 al voor opgegeven (toen gingen we er nog vanuit dat we binnen 1,5 jaar wel zouden weten of het gelukt zou zijn met ICSI - en hebben er nu pas 1 gehad!). Afgelopen najaar de VIA-cursus gevolgd, maar we hebben het onderzoek van de Raad van Kinderbescherming moeten uitstellen omdat we nog bezig zijn met behandelingen. Heel krom, want je weet dat je na goedkeuring eerst nog weer jaren op een wachtlijst komt, dus lijkt zoveel logischer het naast elkaar te laten lopen, maar dat mag dus niet.... Daffie, weet jij al wanneer je de punctie gaat hebben? Timon, jullie ook heel veel succes!!
Hey meiden, Vanmorgen de 3e FM en we moeten morgen wederom terugkomen Had echt gehoopt dat we donderdag de punctie zouden hebben. één follikel was al 20 mm, maar de anderen (stuk of 6) waren rond de 14-16 mm en ze wilde die nog even een dagje door laten groeien. Nu dus morgen weer naar het ZH voor een FM en dan hopelijk vrijdag de punctie Sikki; dat kllinkt goed meid...TP van 2 mooie embryo's. Duimen draaien kei en keihard meis. Je moet nog even wachten tot ik je gezelschap mag komen houden. Dit zal op zijn vroegst maandag zijn Miepie; ook bijna weer beginnen dus...heel veel sterkte alvast. Bij ons ligt het ook aan het zwakke zaad van mijn man. Hij zit nu aan de multivitamine en gembertabletten. Dat schijnt volgens de chinese geneeskunst goed te zijn voor het mannelijke zaad. En geloof het of niet, maar bij onze eerste ICSI was het zaad van mijn man ineens verdriedubbeld.... Daar is onze dochter ook uit geboren. Lindinha en Sabrien; gewoon even een megadikke knuffel voor jullie
Hey lieve meiden, Mag ik me aansluiten in dit topic (kan niet zo snel een IVF topic vinden). Wij moeten helaas door voor IVF. Ondanks alle medicatie groeit me slijmvlies amper tot niet. Hij blijft 3 mm bij 1 eitje en max. 2 eitjes. Me gynaecoloog zei dat als er meerdere eitjes waren de kans op een dikker slijmvlies aanwezig was. Heb al die tijd Gonal F gespoten, maar helaas bleef me slijmvlies dun. Zelfs in combinatie met Progynova. Ons kindje kan dus niet innestelen . Weet iemand of de theorie van de gyn klopt (ze hebben weleens meerdere fouten gemaakt, dus vandaar me vraag) dat als er 10 a 15 eitjes zijn dat het slijmvlies dan ook sneller meegroeit? En zijn er bijv. nog andere middelen het slijmvlies te verdikken? Ik zou het erg fijn vinden met jullie mee te kletsen, al heb ik 18 juni pas de intake IVF. Liefs
Babii, wat naar om vanwege het bmslijmvlies over te moeten stappen op IVF. Het enige medicijn dat ik ken die het dikker maakt is progynova... Ik heb even nagezocht hoe het bij mij was; ik had bij gebruik van progynova de laatste keer op dag 14 vd cyclus 7mm, bij de ICSI poging (decapeptyl + puregon 150IE) was dat op dag 13 (6e dag puregon) al 9mm. Scheelt wel iets dus, maar niet superveel (al zal voor jou zo'n verschil van 2mm al een heel verschil maken!). Heb je er wel eens aan gedacht om bij een andere arts eerst voor een second opinion te gaan voor je start met IVF? Hoe dan ook heel heel veel succes. Daffie, wat een tegenslag . Tuurlijk beter om een dagje langer te wachten dan het risico te lopen op maar 1 rijp eitje, maar als je je zo hebt ingesteld op een bepaalde dag is elke dag extra er 1 teveel. Hopelijk morgen dan toch goed nieuws en vrijdag de punctie!
@ Miepie, ik ben ook al bij een andere arts geweest en die constateert helaas hetzelfde. Ben er zelfs bij 3 geweest. Wel in hetzelfde ziekenhuis, maar heb ook een korte intake met een ander ziekenhuis gehad en die constateerde ook hetzelfde. Behoorlijk frustrerend. Bij mijn man waren de eerste uitslagen van het zaadonderzoek optimaal en daarna was het ineens verslechterd. Weet niet hoe het exact werkt, maar dit was het resultaat: Theelepeltje met zaad (meneer had wel alles zowat naast het potje gekwakt, vandaar dat theelepeltje) maar toch was het niet optimaal: - 50 miljoen zaadjes - 4% goed beweegelijk - 5% misvormd - 95% van goede kwaliteit. Die was dus helaas ook niet optimaal. Nu moet ik zeggen dat ik ook de Progynova heb gehad, alleen ik moest hem dan vanaf CD3 t/m eind van de cyclus slikken. Op Cd3 starte ik ook net Gonal F altijd. Weet niet of dat het verschil maakte, maar het is hier helaas ook wel nodig de IVF. Mijn baarmoeder moet er ook nog eens preventief voor me 25e uit, dus wordt langzaamaan een beetje gek! Ben wel heel blij dat ik betijds gestopt ben met alle zooi! Liefs PS wat ik vernam is dat het slijmvlies dus sowieso sneller groeit met meerdere eitjes. Maar ik lees dat jij dus vanaf een hele andere dag Progynova moest slikken? En hoeveel eitjes kweek jij meestal?
@babii welkom hier, natuurlijk mag je hier mee komen kletsen. Helaas ook ivf maar hopelijk dat dan eindelijk je wens in vervulling mag gaan. Heb zelf nog helemaal geen ervaring en wacht (geduldig) af. Sikki wat super dat de tp zo geslaagd is. Hopelijk zijn die 2 weken razendsnel voorbij. Of mag je dan nog niet testen? Joepie, dit wordt hem. Ik ga voor je duimen meid! Miepie suc6 met de nieuwe poging. Hopelijk met goed resultaat. Daffie, hè had zo gehoopt dat je morgen al je tp zou hebben. Nu maar hopen dat het voor het weekend gebeurd is. Kan je samen met Sikki op het bankje in de zon zitten met een glaasje fris8) Hmmmm.... voel me steeds meer chagarijnig worden omdat het nog niet gelukt is en ook nog niets gehoord heb. Heel dubbel want tegen beter weten in hoop ik elke keer dat het spontaan raak is en vind ik het griezelig om met het circus te gaan beginnen. Dus toch weer het verplichte nummertje en voorzichtig met drank (alhoewel ik vanmiddag een jupiler blond heb gedronken) en er niet proberen aan te denken maar in mijn hoofd precies weet welke dag van mijn cyclus het is en hoeveel dagen tot mijn nod. Zeer irritant van mezelf:x Zo.... dat moest er even uit. En nu toetsen nakijken. Zag er al goed uit dus wordt vanzelf weer X Lente
Lente, ook docente ? Wat houdt een diagnostische ivf precies in? Babii, sorry, wist niet dat jullie al 2nd (en 3rd en 4th) opinion hadden gehaald. Heftig hoor, zo onder tijdsdruk staan. Ziekte in je familie dat je bm er zo jong al uit moet (als je het er niet over wilt hebben, vragen gewoon negeren hoor ). Ik moest bij beide cryopogingen vanaf dag 2 progynova slikken, 2 per dag. Vanaf het moment dat het slijmvlies >8mm was dan 3x2 utrogestanbollen erbij en 5 dagen later de TP. Bij de ICSI had ik (lang protocol, 150IE puregon) op dag 18 de punctie, 14 eitjes waarvan 7 het op dag 3 nog deden. Uiteindelijk 1 teruggeplaatst en 5 ingevroren.
Hee Miepie jij ook docente, vertel Ik geef economie en jij? Gezien mijn leeftijd kijken ze eerst aan of ivf zin heeft en of ik goed reageer op de behandeling. Een soort proef ivf en daarna zien we weer verder of niet, dus zwanger of slaat niet aan. Kortom heel spannend allemaal. Hoe doe jij alles regelen met je school? Ik word al gek als ik er aan denk. Ga nu echt nakijken. Tot donderdag pas weer, Morgen werken en disco, ff lekker gek doen, heb ik wel zin in Doei Lente
Woow wat heftig Miepie! Ik vind het een super zwaar traject dit en heb een angst voor naalden. Was al trots dat ik elke dag de Gonal F zette, maar die punctie AUTSJ. Mijn moeder is overleden aan baarmoederkanker en borstkanker. Mijn oma ook en daarom halen ze hem preventief weg. Wil mijn kindje(s) de pijn niet aan doen die ik heb gehad om zonder moeder te leven. Al hoop ik dat ons kindje toch nog komt. Moest jij die Utrogestan dan inwendig inbrengen of slikken? Want het sluit je baarmoedermond toch af (heb ze ook gehad tijdens het klussen zelf) want had een paar keer een licht posi test en het stoote weer af). Het lijkt mij dat er toch iets moet zijn dat je slijmvlies doet veridkken? Er moet toch een oorzaak zijn dat het niet groeit?
Babii, de oorzaak lijkt mij toch hormonaal; als het goed is zorgt oestrogeen ervoor dat je bmslijmvlies groeit (en progynova = oestrogeen). Ik hoop voor je dat het inderdaad gaat lukken op deze manier, heftig wat je allemaal al hebt moeten meemaken... De utrogestan moest ik zelf inbrengen, ik heb van het ziekenhuis zo'n inbrenghuls mee gekregen. Utrogestan bevat progesteron, wat je lichaam zelf aanmaakt na de eisprong. Zou dus de innesteling moeten bevorderen geloof ik. De punctie is mij trouwens alles meegevallen hoor, leuk is anders, maar het was goed te doen. Volgens mij wisselt dat echt heel erg per persoon. Heb na mijn 1e curettage veel meer pijn gehad. Lente, ik geef Engels . Voor jou extra spannend dus deze eerste poging. Ik hoop dat je er goed op gaat reageren! Op school heb ik redelijk snel mijn direct leidinggevende ingelicht. Hij reageerde echt super, als ik naar het ziekenhuis moet mail ik hem, en hij geeft aan de roostermaker door dat die mij uit moet roosteren, worden verder geen vragen gesteld, niet moeilijk gedaan. Dingen die te plannen zijn (kweekje, gewone afspraken) probeer ik op mijn vrije dag te plannen of zodat ik maar 1 uur mis ofzo, maar rond de stimulatie en punctie lukt dat natuurlijk niet. Vorig jaar had ik de punctie op vrijdag, mijn vrije dag, en op maandag ben ik weer gaan werken en iets eerder weggegaan voor de TP, haha. Ga ik dit keer wel anders doen - schoolleiding heeft trouwens ook aangegeven dat ik dan een week niet op school verwacht word en vooral heel heel rustig aan moet doen. Superrelaxt dus..... maar in je achterhoofd heb je toch altijd de lessen die leerlingen missen, dingen die nu niet geregeld worden, etc. Geniet van het gek doen !
Sabrien, hoe kunnen we ons nu iets van jou en je verleden aantrekken? Iedereen heeft z'n eigen weg te bewandelen en helaas is dit die van jou. Ik duim hard dat je cryo's goed ontdooien en de tp zal slagen. Ik gun je zo van harte om een wondertje te mogen ontvangen. Welk zh gaat het nu worden? Is dat verder van jullie vandaan? Is er nog werk uit je vingers gekomen? Lindinha, waar gaan jullie eigenlijk trouwen? Gaaf om al die voorbereidingen te doen. Ik vond het zo lekker om op deze wijze bezig te zijn. *zucht* Wat dapper om voor een zaaddonor te gaan. Jammer dat je man niet naar DD wilt. Zou je zoveel tijd schelen en zo ver is het niet echt van jullie vandaan. Maarja, als hij geen 'half duits kind' wilt... Welkom terug, Miepie. Ik hoop voor jou dat je snel zwanger zal zijn en dat de emmy blijft plakken. Jullie zijn al redelijk op weg in de adoptie en dan mag je nog niet verder ivm de ICSI? Maf gedoe vind ik het allemaal. zo duurt het allemaal veel en veel langer. Zonde! Wat heb jij een fijne werkgever! Gewoon een week verplicht thuis moeten blijven na tp. Toppie! Sikki, wat heb jij mooie emmy's aan boord!!!!! Nu is het zeker een kwestie van vasthouden. Daar gaan we voor!!! *emmy's van Sikki, vooral blijven zitten en lekker gaan groeien* Daffie, wat balen dat je nog eens terug mag komen. Moet je vrijdag werken? Kan die ene follikel al niet gaan springen voordat de anderen groot genoeg zijn? Nu kom je pas met de info voor manlief! Ik geloof dat ik spoedig deze spullen ook maar eens kopen. Waar kun je de gembertabletten kopen? Oeps... ik geloof dat hier iemand zich een proefkonijn gaat voelen. Babii, helaas welkom hier. Ik hoop dat op welke wijze dan ook je bm alsnog dik genoeg zal worden. Lente, kop op. Kun je niet brutaal zijn en gewoon bellen? Misschien dat je dan meer hoort. Morgen zal ik mijn angst voor naalden gaan overwinnen met de prik instructie. Op 22 april begin ik met decapeptyl en op 6 mei komt daar gonal-f bij. Alles al in huis.
@ Timon, heel veel succes morgen! Ik ga het echt zeggen (met me naaldenangst) maar het prikken valt reuze mee. Jij zat toch in het IUI topic? Liefs
Succes met je prikinstructie, Timon. Kan me alleen maar aansluiten bij Babii . Miepman is 2 maanden geleden ook gestopt met in bad gaan (z'n grootste hobby, haha), drinken en slikt foliumzuur en zink. Geen idee of het gaat helpen, zullen we pas over een maand weten...
Wij gaan trouwen in Arnhem in het Openlucht Museum en hebben het feest in Giesbeek. In het museum staat een heel mooi zeeuws kerkje, echt heel romantisch, dus dat vonden wij wel een mooie plaats om onze liefde te bezegelen. Hopelijk is de zaaddonor niet nodig, maar ja, we zullen het zien. En wat dat betreft we hebben nog tijd zat he, dus die 10 maanden maakt ons niet zo heel veel uit, we hebben nog 4 behandelingen te gaan, dus tegen de tijd dat we die allemaal gehad hebben zijn de 10 maanden wel voorbij denk ik. Sikki: Hou ze goed vast he!!! Deze maand gaat het gewoon lukken!! dat MOET!!!! ik duim voor je meis en zal een kaarsje voor je branden. Maar 9 en 6-cellig is supergoed hoor, daar moet er toch 1 van blijven zitten. Wij willen er volgende keer ook 2 terug laten plaatsen, dan hebben we toch meer kans dan dat het een cryo wordt denk ik, tenminste voor mijn gevoel. Sabrien, jij mag alweer bijna!!! Spannend, ik duim ook voor jou uiteraard!! @rest: sorry kon niet goed onthouden wat iedereen schreef, maar succes met alles... ennuh... dat spuiten stelt niks voor hoor, dat vond ik echt nog het minst erge...!
Timon; sorry, jad er niet bij nagedacht om het neer te schrijven van die gembertabletten en multivitamines met idd zink en foliumzuur Ook mag hij van mij de laptop niet op schoot hebben hahaha. Alles voor een kindje he!!! Hoe is de prikinstructie gegaan of is die vanavond?? Lindinha; wat een prachtige trouwlocatie hebben jullie uitgekozen joh!! Wordt vast een prachtig mooie dag... Miepie; jouw man heeft dus ook leefregels meegekregen hahaha. Ze zijn best lief he, als ze dat er allemaal voor overhebben!! Vanmorgen de 4e FM gehad en jaajajajjajaja ze zijn groot genoeg. Vrijdag de punctie, weet nog niet hoe laat want daar wordt ik voor 15 uur over gebeld. Vanavond dus de laatste 2 spuiten erin voorlopig. Gyn. benadrukte nog even dat ik echt om extra pijnstilling mocht vragen vrijdag ivm voorgaande puncties. Toen waren het ook niet heel veel eitjes, maar was het wel erg pijnlijk (en ben echt geen watje) En dan maar hard duimen dat er een bevruchting plaatsvindt. Dat vindt ik nog het allerspannendste, aangezien bij de 1ste IVF dat dus niet gebeurde....Misschien maandag dus in bezit van een emmy en dan ga ik lekker naast Sikki plaatsnemen in het zonnetje op de bank Baarmoederslijmvlies was trouwens mooi dik, al 10 mm....prima dus.
Kort berichtje, want we gaan zo naar het zh voor de prik instructie! Daffie... zo meteen dus! Ik ga proberen mezelf te prikken. Lukt dit niet dan gaat mijn man het doen. Spannend!