IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

:) Even heel snel Hoera! zie onderschrift

X
    Lente

2. Gefeliciteerd Lente .... wat een prachtig vooruitzicht .... de maand mei moet jullie geluk gaan brengen of niet dan ...

lfs. Nicole

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lente, gefeliciteerd!!!! Fijn dat nu de datum duidelijk is.

Coni, voor wat ik heb begrepen kun je niet van IVF terug naar IUI. Maar goed, in het zh vragen kan geen kwaad.

Sabrien, hoe is het nu met je? Lekker een uurtje eerder naar huis. Met dit zonnetje niet erg.;)

Sikki, als je alle tips van Lindinha opvolgt ben je het weekend allang door.:D Meid, hier heb je veel energie voor nodig, hahaha.

Lindinha, kun je niet beter Sikki gaan helpen?:p

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Sabrien meis ik duim en denk altijd voor/aan je!!! xxx

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Goeiemorgen meiden,

Spannende dag voor jullie Daffie, ik duimmmmmmmmmm voor een mega goede ei-oogst vandaag!!!!!!! Ik denk aan je!!!!!!!!!!!!!!!! Succes!

Lente, spannend dat begint op te schieten!!!!!!!!!!!!!!! :D
    In de maand mei leggen alle vogels uhhhhh IVF dames een ei (liefst een stuk of 10 ;)) hihihihihi!!!!!!!

Ik ben zooooo blij Hypo heeft positief getest vanmorgen, zie haar topic!!! Joehoeeeeeeeee, was ik zo aan toe GOED nieuws.

Hier is het bruinverlies weer weg dus hoop dat het zo blijft en dat het dinsdag gewoon door kan gaan. Moeten ze alleen nog effe goed ontdooien!

Linda, thanks lieverd. Ik denk ook altijd aan jou en je lieve, prachtige mooie moppies!!!!!!!!!!!!!! :D xxxxxxxxxxxxxxx

6. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden,

Wat is dit toch een fijne topic. Ben blij dat ik jullie heb:)
    Gisteren dus de brief gekregen (vriend belde meteen naar mijn werk) en dus in mei eindelijk van start. Rond 28 april mijn nod. 17 mei mijn afspraak met de ivf arts. Is het dan niet zo dat ik bij de volgende nod (mei) eerst aan de pil moet en dan pas in juni echt van start kan gaan? Met een beetje geluk valt de eerste tp (als alles goed gaat natuurlijk) in de zomervakantie8). Mijn chef gisteren verteld dat ik een oproep heb gekregen en die vond het heel fijn voor me en hoopte dat het zou lukken. Als ik gewoon zorg voor werk voor de kids is er niks aan de hand en hoef ik me geen zorgen te maken over lesuitval. Ik denk ik zeg het toch maar want als ze hier geen begrip voor hebben is het sowieso geen goede werkgever en dan kan ik het maar beter meteen merken.
    Ben ook al aan het solliciteren voor het geval ze hier niet voldoende uren hebben en de eerste brief is al de deur uit.
    Genoeg afleiding dus hier. En onze mega aquarium is binnen en alle 80 vissen moeten nog over dus Sikki als je zin hebt in visjes vangen:D

O Daffie, wat spannend vandaag! Ik duim voor je.

Connie ik hoop dat het goed zit zaterdag. Heel benieuwd naar je ivf ook.

Hier is het maar saai buiten. Ga zo lekker naar de bieb een dik boek uitzoeken en dan nestel ik me lekker op de bank;)

Dag meiden,
    X
    Lente

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi meiden,

ben een paar dagen niet geweest, en er is een hoop geschreven.

probeer even te reageren,

daffie, jij vandaag de punctie, succes meid, ik zal voor je duimen.

sabrien, heh bah, weer bruinverlies, gelukkig is het nu weer weg, en dinsdag dan weer een tp, joehoe, spannend weer meis.

lindinha, jij houd iedereen wel bezig hier, hihi, hoe gaat het met je, helemaal aan het voorbereiden voor de big day! en natuurlijk het gesprek in DD.

lente, gefeliciteerd met jullie datum, mooie maand hoor om in mei te trouwen, heb je een heel leuk vooruitzicht.

coni, en babii, jullie zag ik ook voorbij komen, welkom meiden, helaas, maar het is wel gezellig hier hoor, hihi.

sikki, jij de tp gehad, joehoe, nu op naar die knal test, en het is net wat lindinha zegt, of je er nou wel of niet mee bezig bent, volgens mij maakt dat echt niet uit hoor, ik heb ook alles al een keer gehad en gedaan, en geen verschil hoor. ik duim meid.

nog meiden vergeten sorry dan.

met mij gaat alles goed, gisteren een drukke dag gehad op het werk, i.v.m ja sabrien secretaressedag, heb jij ook een bloemetje gehad?

verder voel ik me wel goed, probeer weer door te gaan met zo normaal mogelijk te leven, heb nu lekker weekend en ga zo maar eens naar de kapper, doet een mens altijd goed heh.
    zit dus aan de pil nu, was hem gisteravond vergeten trouwens kwam ik vanmorgen achter, zou toch niet zo heel erg zijn, heb hem vanmorgen dus maar snel ingenomen. nog 2 weekjes en dan weer ongie en dan weer starten met progynova, dus het schiet alweer op, vind het wel even lekker zo met iets meer tussen adem, en het is net wat je zegt sabrien, en lindinha, het wordt steeds moeilijker om positief te blijven, je gaat maar door omdat je niet stil wilt staan, maar de moed is ver te zoeken hoor, ik weet dat het kan, alleen willen de cryo's niet blijven plakken.
    we gaan i.i.g een mooie tijd tegemoet, met lekker weer, leuke feestjes en vrije dagen en de vakantie in het vooruitzicht, daar hou ik me maar aan vast, anders trek je het allemaal niet.

fijne dag allemaal,

x lisa.

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

ben weer terug uit het ziekenhuis.
    Vanmorgen om 11 uur de punctie gehad. Rechter eistok ging prima, dus ik dacht....dat valt mee!! De linker eierstok lag verstopt achter mijn baarmoeder en dus moesten ze flink duwen om hem tevoorschijn te toveren. Dit lukte niet geheel en dus moest de gyn. op een iets ander (lees pijnlijkere) manier prikken. Toch viel het me wel weer mee en heb ik op dit moment weinig last. Lig lekker op de bank met de laptop en een beker thee.;) Er zijn trouwens 7 eicellen gevonden en dat vinden we een mooie score. Zaad van mijn man was ook goed voor de ICSI, dus nu op naar maandag naar hopelijk een TP. Dan worden we tussen 10-11 gebeld of er bevruchtingen zijn en is tussen 14-16 uur de TP. Spannend weekend dus;)

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Daffie, fijn te horen dat het uiteindelijk meeviel.
    En een mooie score, 7 eicellen!!!
    We gaan duimen voor veel en vooral mooie bevruchtingen.

Lisa, fijn weer wat van je te horen.
    Blij dat je op adem kan komen.
    En heerlijke vrije dagen in het vooruitzicht!
    En dan volgende maand, een mooi cryootje wat wél blijft plakken!

Lente, mei wordt jouw maand!

Heb vandaag nog niets gedaan :)
    Krantje lezen, op ZP neuzen o ja en een wasje gedraaid!
    Straks verjaardag van m'n neefje die 4 wordt.
    Lekker gebakje eten :D
    Ben van alle zenuwen 1 kg afgevallen sinds de tp.
    Ik kan het wel missen hoor, maar toch.

Heb ook maar een nieuwe avatar uitgezocht.
    De vorige heeft niet veel geluk gebracht.

Alle meisjes een dikke knuffel!!!

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daffie, morgen is het THE DAY! Spannend!

Sikki, nog steeds lekker rustig aan te doen? Met dit mooie weer is dat vast geen probleem geweest.;)

Lisa, jij ook aan de pil? Is er onderzoek geweest waarom de cryo's niet blijven plakken?

Meiden, nog even en dan ga ik aan de spuit. Maar voor nu genieten van het mooie weer en zo mijn bedje opzoeken. Morgen lekker vrij.;)

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden; heb echt de zenuwen nu, worden tussen 10-11 gebeld en dat is nu nog niet gebeurd...aaarrrggghhhh

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    AHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ja waarom wachten ze altijd zo lang met bellen????!??!?!?!??!!?! Komt vast helemaal goed!!!! :D
    Ik duim met je mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoop dat ze snel bellen.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Er is net gebeld en vanmiddag om 14:20 krijgen we een emmy teruggeplaatst:D Het is wel de enige die is ontstaan, maar we hebben er maar 1!! nodig toch?;)
    Mijn man heeft de telefoon opgenomen, want ik durf dat niet meer na onze 1ste IVF....hij weet niet of het een topembryo is, maar dat horen we vanmiddag wel.

Poeh, ben blij dat er in ieder geval een TP is.....

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Gefeliciteerd :D, enne ja je hebt er maar 1 nodig ;).
    Spannenddddddddddddd, hopelijk mag ik je vanaf morgen komen vergezellen op het wachtbankje als de ontdooiing goed verloopt natuurlijk!

15. @Daffie, succes meid ... we gaan duimen voor je.

Ik ben sinds zaterdag begonnen met Gonal F te spuiten ik moet 300 eenheden spuiten aankomende vrijdag krijgen we de eerste follikelmeting ik ben ook reuze benieuwd hoe alles zal gaan verlopen ...

Ik had nog een vraagje ik lees allemaal termen waar ik nog niet echt in thuis ben .. zo lees ik over "emmy's" en ik lees over "cryo's"... wat is het verschil tussen deze twee,

gr. Nicole

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sabrien; je moet gewoon naast me komen zitten hoor. Is veel gezelliger met zijn allen....Sikki kan ook wel wat gezelschap gebruiken!

17. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey Coni,
    Spannend hoor vrijdag eerste FM, ben benieuwd!!!!! Voel je je nog steeds goed?

Meestal als we over een emmy praten is het een embryo die is ontstaan uit een "verse" poging dus direct na de punctie bevruchting ontstaat. Een cryo is een verse emmy die ze invriezen. Maar dat doen ze alleen bij hele goede kwaliteit emmy's. Die cryopogingen doen ze dan in een gestimuleerde cyclus (meestal met Progynova en Utrogestan bollen) of in een natuurlijke cyclus (aan de hand van je eisprong) terugplaatsen. Deze cryopoging hoort verzekeringstechnisch/financieel nog bij de poging waaruit de cryo ontstaan is. Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd!

Duim voor je!!!!!

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki en Daffie, ja jullie kunnen wel wat gezelschap gebruiken he? :p
    Ik doe mijn best in ieder geval om jullie te komen vergezellen!!! Kon ik er maar wat aan doen he? Je voelt je zo machteloos, zou ze het liefst zelf willen gaan ontdooien hihihihihi

Sikki, hoe is het met je meis? Hou je het nog vol? Is je huis weer schoon na Lindinha's lijstje? Of heb je lekker uitgerust?

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oh daffie wat spannend!!!!
    Ik duim dat dit ook een plakkertje blijft net als je dochtertje!

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Daffie, wat een goed nieuws!
    En zeker, er is er maar 1 nodig.
    En dat is deze ;)

Sabrien, voor jou wordt het ook spannend.
    Wanneer weet je of de dooi goed is gegaan?

Tuin en dakterras zijn weer helemaal zomer klaar!
    Heerlijk!
    En hier wordt het steeds erger.
    Morgen is de eerste week om.
    Ik begin nu steeds vaker het gevoel te krijgen dat het weer niet gelukt is.
    En nu baal ik dat ik niet iets meer het 'genoten' van de emmy's aan boord en het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn.
    Volgende week is het weer voorbij en dan heb ik alleen maar 2 weken in zenuwen gezeten :(

Deel Deze Pagina