Ik moest altijd na 10 dagen Gonal-F spuiten pas komen voor 1e fm en was meestal ook nog niet zo heel veel te zien. Wel aantal follikels en meestal 1 of 2 die wat groter waren dan de rest, ik was de meeste keren ook pas na 17 dagen spuiten zover dat ik de Ovitrelle kon spuiten, dus geen paniek nog!!! Sikki???????????????????????? En???? al getest?????????????????????? Ben zoooo benieuwd!
Vandaag 11 dagen na tp en 14 dagen na punctie en weer mag het niet zo zijn. Ik geloof dat een kindje voor ons niet is weggelegd...
Ah nee, wat ongelooflijk K^&(*&(*&(&*()..... Is er helemaal niets te zien Sikki? Megadikke knuffel meid.....had het zooo gehoopt voor jullie
Hi meiden, lees hier al een tijdje mee en ben vandaag op het punt te komen om mezelf hier ook maar te gaan aanmelden. De laatste iui is helaas ook mislukt (vandaag ongesteld geworden) en we gaan dus nu echt over naar ivf. Op 20 mei hebben we een intakegesprek. Vind het best wel eng. Gelukkig heb ik al wel ervaring met spuiten e.d. Het enige waar ik bang voor ben is dat er bij ons gewoon nooit een bevruchting plaatsvindt ofzo. Ik ben nu trouwens bijna 3 jaar van de pil af en na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan en gelijk doorgestuurd naar de gyn. Beide alle onderzoeken gehad, maar ze konden niks vinden. Na een half jaar heb ik nog een kijkoperatie gehad, maar daar kwam ook niks verontrustends uit. Toen zijn we begonnen met o.i. (ovulatie inductie) en daarna iui (6x). Helaas heeft dit alles dus niets geholpen. We gaan trouwens naar Voorburg, is er hier nog iemand die daar onder behandeling is????
Hoi Zeehondje! Hier ook iemand vanuit het IUI-topic die bijna gaat overstappen naar dit topic (en af en toe hier al wat meeleest). Jij hebt 20 mei de intake en ik heb 21 mei de intake voor IVF. Ik ben ook ontzettend bang dat er bij ons nooit geen bevruchting heeft plaatsgevonden (gezien de reeds 9 mislukte IUI's zonder ook maar een enkel resultaat!), maar ja, daar komen ze dan bij IVF wel achter. Alleen is het dan jammer dat de punctie als teleenheid aangehouden wordt voor de verzekering. Dus als er dan geen bevruchting plaatsvindt, is de 1e IVF al mislukt (toch?). Mijn vriend moest afgelopen dinsdag al zijn zaad inleveren in het UMCG. Ze doen daar altijd nog een extra controle, ondanks dat zijn zaadkwaliteit hier in ons ziekenhuis telkens goed was. Ik hoop dat er niet een al te lange wachtlijst is in het UMCG. Alhoewel ik wel een beetje bang ben voor de punctie zelf. Want dat schijnt nogal vrij pijnlijk te zijn.
Wij hebben alleen een vragenlijst toegestuurd gekregen, deze moeten we invullen en dan meenemen naar het gesprek. We hoeven niet een potje in te leveren. Hoop niet dat dat dan nog ná het gesprek allemaal moet gebeuren, want dan gaat het wel lang duren. Ik hoopte namelijk eigenlijk nog voordat we op vakantie gaan de eerste ivf achter de rug te hebben (half juli). Ach ja, we zien wel.
Zeehondje en Be happy ook ik start hopelijk binnenkort met mijn eerste ivf. De intake was half maart en 3 mei dus onze eerste echte afspraak. Verwacht bij mijn volgende nod te kunnen starten en dan hopelijk in juni/juli de tp. Ben benieuwd hoe het met jullie zal gaan. Nog een klein maandje en dan is het zover. Hopelijk brengt dit ons geluk. Veel suc6 meiden, Lente
Zeehondje, wat lees ik nu? Er heeft nog geen geluk voor jullie mogen zijn met IUI. Dit vind ik zeer spijtig. Hetzelfde geld voor Be Happy. Ik was jullie hier liever niet tegengekomen, meiden. Elk zh heeft z'n eigen wachtlijst. Ik ben benieuwd wanneer jullie traject zal starten. Wij hebben een half jaar gewacht. Sinds april eindelijk met ICSI gestart dmv de pil en sinds donderdag spuit ik decapeptyl. Best gek om jezelf te moeten prikken. Die naald blijft nog steeds even boven mij hangen voordat ik 'm erin kan zetten. Naalden zijn nog steeds niet mijn vrienden, maar nu noodzaak. Lieverds, ik hoop zo dat wij allen dit jaar zwanger zullen zijn van een mooi wondertje. Daar ga ik helemaal voor!
Pfffffffff ...... nou dat stelt me toch een beetje gerust .... dus ik heb gelukkig nog een kans .... woensdag spuit ik dan 12 dagen Gonal dus dan moet er denk ik wel wat te zien zijn ... anders weet ik het ook niet .... ik hoop wel dat het nog gaat lukken ... wat is Ovitetrelle dan is dat iets wat op Pregnyl lijkt of zo wat de eisprong weer stimuleerd??? gr. Nicole
Coni, hier even wat geplakt. HCG (humaan choriongonadotrofine) is sinds 1932 internationaal op de markt, choriogonadotropine alfa sinds 2000. Choriogonadotropine alfa is hetzelfde als HCG, alleen wordt HCG (Pregnyl) gehaald uit de urine van zwangere vrouwen, choriogonadotropine alfa (Ovitrelle) wordt synthetisch gemaakt. Het is in injecties op recept verkrijgbaar onder de merknamen Pregnyl en Ovitrelle.
@Timon, dank je wel voor je informatie .... ik weet genoeg .... Tis bij iedereen anders terwijl het dus allemaal op hetzelfde neerkomt ... nogmaals dank je wel, gr. Nicole
Timon, bedankt voor de uitleg over Pregnyl en Ovitrelle.... wist ik ook niet, ik wil volgende keer ook Pregnyl ipv Ovitrelle, misschien doet dat wonderen...?!!
Ik heb de eerste 2 x pregnyl gehad en de eerste keer echt heel heftige bijwerkingen ervan (lage bloeddruk, hartkloppingen)....komen niet veel voor, maar heb het al vaker gelezen. Nu heb ik ovitrelle gebruikt en nergens last van. Denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt welke je gebruikt, is alleen om de eicellen uit te laten rijpen en heeft dus geen invloed op bevruchting.
Meiden, hier is het ook over en uit. Gisterenavond bij het naar bed gaan al wat rozige afscheiding en nu helder rood Helaas heeft het niet zo mogen zijn deze poging. Ben verdrietig, maar hoop dat we snel verder mogen met de volgende poging...straks maar even bellen met de poli. Gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik het even een weekje laten bezinken...we gaan maar gewoon hele leuke dingen doen
Hier ligt de Pregnyl in de koelkast. Over enkele weken zal ik weten hoe die werkt. Nu nog bezig met de decapeptyl. Prikken gaat, na aarzeling, best oke. Of ik het nu niet goed aanspan weet ik niet, maar de naald lijkt wat weerstand te hebben en dus is het wat gevoeliger met erin brengen. Na het eruit halen komt langzaam wat bloed eruit. Heeft iemand nog tips? Kan je van decapeptyl moe worden? Ik heb nu al enkele dagen dat ik 's avonds sneller moe ben. Zaterdag ook heerlijk in de zon geslapen. Hmm, ik heb de bijsluiter erbij gepakt en jahoor, moeheid is een mogelijkheid. Als het maar blijft zoals het is.
Shit zeg Daffie! Bij jou dus ook over en uit. Dikke knuffel!!! Lindinha, sorry dat ik het niet heb gedaan voor je Heb je er nog wel vertrouwen in om naar DD te gaan? Ik hoop het wel! Ik ga denk ik een afspraak maken in Gent voor een second opinion. De DD trucjes hebben wij al geprobeerd en heeft ons niets gebracht. Zeker jammer dat ik niet in de buurt woon (ik woon in Enschede, jij in de buurt van Arnhem toch?), want die arm van je had ik best kunnen gebruiken. Ik denk dat jij heel goed weet hoe ik me voel. Hoe doe jij dat? Ik ben zo bang voor de toekomst. Word een beetje wanhopig. Alle statistieken werken nu tegen. Weet niet meer zo goed waar ik het moet zoeken. Niets lijkt nut te hebben. Alles is zinloos. Heb concentratieproblemen, zit doelloos op m'n werk voor me uit te staren. Alles lijkt op dit moment beheerst te worden door 1 gedachte: zwanger worden.
Zeehondje, even de info opgezocht. Decapeptyl is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt. Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het medicijn onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes. Dit wordt in een latere fase door middel van een ander hormoon (Gonal-F) geregeld. De eierstokken worden met dit hormoon gestimuleerd om meerdere follikels met daarin de eicellen te verkrijgen. Bij een gewone menstruatie-cyclus rijpt er per keer maar één follikel met daarin één eicel. Voor een IVF behandeling zijn meerdere eicellen noodzakelijk om de kans op succes te vergroten.