Hoi, van de Decapeptyl kan je zeker moe worden ... dat is ook het enige waar ik last van heb .... halverwege de dag klap ik in en 's avonds val ik heel snel in slaap .... maar goed als dat alles is teken ik er voor, gr. Nicole
Ohhh Daffie, nee toch, jij ook al!! April doet wat ie wil, maar niet bij jou en Sikki en Maartje!! Wat een rotmaand! Ik zeg: laten we snel de maand afsluiten en met zn allen verdergaan in mei.... want: In mei legt elk zwp-meisje een ei!!!! Succes meis om dit weer te verwerken. Gelukkig heb je genoeg afleiding en lekker een weekje vrij met heerlijk weer!! Sikki, lieverd.... ik vind het ook jammer dat je het niet voor mij gedaan hebt, had het je zo gegund meid!! En tuurlijk heb ik nog wel vertrouwen in DD, heb alleen niet zoveel vertrouwen in mn lijf. Mn lichaam is toch degene die het moet gaan doen en ervoor moet gaan zorgen dat de embryo in gaat nestelen. En dat vind ik ook heel erg moeilijk en teleurstellend en ik word er ook wanhopig van. Had gisteren ook weer een mindere dag... Ik ben ook bang voor de toekomst, bang dat ik nooit zwanger zal worden en bang dat wij nooit een kindje van onszelf zullen krijgen en die angst wordt steeds groter. Als ik eraan denk kan ik wel janken, zo erg vind ik het. Maar wij hebben nog wat behandelingen te gaan (die vergoedt worden) dus voorlopig nog wel even bezig. In DD moeten we wel gedeeltelijk zelf gaan betalen. Ik heb ook van die dagen dat niks nog zin lijkt te hebben en ik alleen maar bezig ben met zwanger worden. Als ik zo'n dag heb dan probeer ik wel te denken aan het feit dat wij ooit wel een kindje krijgen, of dat nou van onszelf is of een adoptiekindje en dat biedt wel een beetje troost. Het vooruitzicht dat wij ooit ouders worden verzacht de pijn een beetje. Waren jullie nou ook met adoptie bezig? Of is dat geen optie voor jullie (sorry ben het even kwijt...)? Ik ga trouwens wel volgende week naar een homeopaat. Niet zozeer ivm onze behandelingen, maar eigenlijk meer omdat ik zoveel last van pukkeltjes heb de laatste tijd, terwijl ik helemaal geen hormonen spuit al een tijd. Maar ga hem dan wel gelijk zeggen dat wij met behandelingen bezig zijn, maar de emmy niet wil innestelen en of hij nog "tips" heeft om dit te verbeteren. Niet dat ik er heel erg in geloof dat het zal helpen hoor, maar wie niet waagt.... Meis, ik leef heel erg met je mee en heb ook wel het gevoel dat wij "soulmates" zijn, omdat wij in gelijke situatie zitten. Ik ben er voor je!!! XXX
Lindinha, heb je weleens aan een osteopaat gedacht? Die kan je vaak ook helpen met je vruchtbaarheidsprobleem. Bij mij was het niet van toepassing, want hier ligt het aan manlief.
Osteopathie is een alternatieve geneeswijze die uitgaat van de veronderstelling dat de verminderde beweeglijkheid van bepaalde lichaamsweefsels een nadelige invloed heeft op de gezondheid. Osteopaten zijn in staat om dergelijke weefsels met hun handen op te sporen en door middel van speciale technieken weer beweeglijker te maken. Het onderzoek is gericht op beweeglijkheid. Bewegingsverlies heeft volgens de osteopathie een negatief effect op het functioneren van het betreffende weefsel. Bewegingsbeperkingen kunnen bijvoorbeeld ontstaan door littekens na operatie, verkleving van weefsels door ontstekingen en door stress. De behandeling bestaat uit het herstellen van de oorspronkelijke beweeglijkheid door middel van zachte handgrepen. Van daaruit kan het natuurlijk genezingsproces weer plaats gaan vinden. Indicaties voor osteopathie zijn chronische rug- en/of nekpijn, migraine, whiplash, buikpijn, slechte darmwerking, huilbaby's.
Bij ons ligt het ook aan het zaad van manlief... Soms denk ik wel eens dat het ook aan mij ligt, omdat de emmie nog nooit heeft ingenesteld, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Sommige mensen worden ook pas na een jaar zwanger, die het op de natuurlijke manier doen. Maar goed, je gaat natuurlijk wel nadenken, als je al aantal behandelingen hebt gehad en het niet gepakt heeft. Bedankt voor de tip!
Hallo lieve meiden, Sorry ben een paar dagen niet aan schrijven toegekomen heb wel even snel bijgelezen omdat Sikki mocht testen afgelopen weekend. Sikki, heb al gereageerd in het DD topic. Ik vind het zo erg, had ook zulke goede hoop....Hoe kan het nou? Alles zag er zo goed uit, 2 super emmies..... Ook ik snap het niet meer....... Wat ontzettend knap en bewonderenswaardig dat jullie naar Gent gaan voor een second opinion. Kan nooit kwaad!!!! Ik hoop echt van harte dat jullie grootste droom uit mag komen, dat hoop ik echt!! Dat van die concentratieproblemen heb ik ook soms last van, sommige dagen gaat het wat beter maar ik merk het wel. Inderdaad je bent nog maar met 1 ding bezig en dat is ZWANGER WORDEN!! *Sabrien slaat een arm om Sikki heen en knuffelt haar heeeeeeeeel hard* Lindinha, hoop dat je je vandaag weer een beetje beter voelt. Wat betreft die offdays, dat is ook niet meer dan normaal. En daar moet je je dan ook aan toegeven aan hoe je je voelt op dat moment. Bah wat is het toch allemaal oneerlijk!!!!! En wat jij zegt moet je je ook heeeeel goed voor ogen houden: sommige mensen worden ook pas zwanger na een jaar!!!!!!!! Onze huisarts zei ook, alle omstandigheden moeten ECHT PERFECT zijn wil een emmy kunnen innestelen en als daar dan iets aan mist dan lukt het dus gewoon niet. We geven niet op meiden, samen komen we er wel!!!!!!!!!!!!!!! Daffie, jeetje meis. Bij jou ook al slecht nieuws!!! Hoop dat jullie snel weer verder mogen met een nieuwe poging. Nu inderdaad maar leuke dingen doen en een beetje tot rust komen in jullie vakantie!!!! Dikke knufffffff. Timon en Coni, hoe gaat het met jullie?
Daffie wat erg dat de poging niet gelukt is. Fijn dat je nu een weekje vrij hebt om tot bezinning te komen. Welke leuke dingen heb je deze week in petto? Knuffel, Lente
Hallo meiden, Ik sluit mij aan want ik ben afhankelijk van IVF omdat ik endometriose heb. Nu heb ik in maart mijn eerst IVF gehad en ja hoor. Zwanger! Maar helaas is vandaag het vruchtje los gekomen en heb ik een mk gehad. 2 weken terug klopte het hartje nog,ik kreeg deze echo omdat ik vloeide. Vorige week klopte het hartje niet meer en moest ik wachten op dat het vanzelf los zou laten. Straks gaan we het vruchtje begraven in de tuin en morgen moet ik weer naar het zh voor een echo. Ben benieuwd wanneer we weer mogen starten voor de cryo's die op ons liggen te wachten. Ben vorige week en afgelopen weekend erg down geweest maar het gaat nu wel. Ben zo blij dat het vruchtje vanzelf los heeft gelaten en dat we er thuis afscheid van kunnen nemen. Dus zet 'm op allemaal,jullie zullen ook vast zwanger worden,ik hoop alleen met een leuker eind dan ik.
Sabrien, jij bent er ook weer even. Ik ben sinds donderdag decapeptyl aan het spuiten. Het is nog steeds even de naald boven de huid laten hangen voordat ik 'm erin kan steken. Ik heb het vermoeden dat ik sinds het weekend de bijwerking moeheid erbij heb gekregen. Verder is hier alles rustig met deze verplichte junk. Jackie, welkom hier. Wat vreselijk nieuws hebben jullie ontvangen. Dat net vandaag je vruchtje is losgekomen. Veel kracht. Dikke knuffel!
Thanx meiden, jullie zijn lief, Ben vanmiddag met mijn moeder naar de stad geweest en heb hele leuke sandaaltjes en waterschoentjes voor Myrthe gekocht. Verder voel ik me eigenlijk mest goed, het is klote, maar we hadden er al een klein beetje rekening mee gehouden. Belde ik met de poli voor een nieuwe afspraak, kan ik pas 31 mei terecht Kon echt niet eerder en ze wilden ook geen telefonische afspraak maken. Ik heb verteld dat ik al diverse schema's en hormonen heb gehad en ik dus alleen een nieuw schema en de recepten nodig heb en die kunnen ze opsturen (hebben ze 2 jaar geleden ook gedaan), maar ik kreeg mooi te horen dat ik de 31ste kon komen en dat dat dus niet kon. DAn ben ik dus alweer een keer ongi geweest en kan ik eind juni wrs eens een keer beginnen met een nieuwe poging. Dat wordt dan wrs een lang schema en dus moet ik eerst aan de pil,. waardoor het pas juli/augustus wordt eer we weer een punctie kunnen hebben Was echt zo boos. Heb de gynaecoloog die de trial leidde waaraan ik meedeed deze poging een mail gestuurd in de hoop dat zij nog kan zorgen dat ik voor mijn volgende ongi nog een afspraak kan krijgen. Helaas kreeg ik een mail terug dat ze tot 2 mei afwezig is en dus kan ik niets meer doen als afwachten BEn echt zo boos dat we nu weer zo lang moeten wachten.....
Best gek dat je zowaar voor een deel al voorbereid was op een mislukte poging. Zoals ik net in een andere topic tikte... ongelofelijk dat ze geen ruimte hebben gehouden voor de mensen met de mislukte poging. Dikke knuffel!
Kwam omdat ze hadden gezegd dat het een embryo was van mindere kwaliteit. Bij TP pas 4 cellig en dat is niet veel Doordat ik nu verder moet met een gewoon schema moet ik weer een nieuwe afspraak, maar dat dat pas na 5 weken kan slaat echt helemaal nergens op in mijn ogen. Ik vindt dat als je éénmaal bent begonnen met de behandelingen, je ook verder moet mogen als het mislukt is en je niet weer maanden hoeft te wachten, Voor jou een tip dus....als je de TP gehad hebt, meteen een afspraak maken bij de gyn. Je kna hem altijd afzeggen. Dat zeiden ze dus ook nog tegen me, dat ze dat altijd zeggen na de TP. Nou bij mij dus niet!!!:x Die moeheid van de decapeptyl had ik ook hoor!!
Hoi Daffie, Spijtig dat de poging niet gelukt is en balen dat je zo lang moet wachten op de volgende. Ik begrijp je,ik ben ook nogal ongeduldig met dit alles. Ik heb nog maar 1 poging gehad en alles duurde me te lang. Voordat ik mocht testen,2e test. 1e echo,2e echo. Nu wanneer we voor de cryo's mogen. Valt allemaal niet mee. Ik hoop dat je alsnog eerder voor je volgende poging mag. Succes!
Hoi Jacky, ook (helaas) welkom hier. Wat erg voor jullie dat de zwangerschap is afgebroken. Veel sterkte meis. Heb zelf nog helemaal geen behandelingen gehad maar verwacht volgende maand te kunnen beginnen of er moet deze ronde een groot wonder hebben plaats gevonden Daffie, wat idioot dat je nu moet wachten. Het is al zo'n stress gebeuren en dan dit nog erbij. Bah, vervelende mensen allemaal. Hier schijnt de zon, vriend ligt bij te komen van zijn nachtdiensten en voor mij alleen morgen nog werken en dan lekker 1,5 week vrij 8) Mijn vriend heeft nu 4 dagen vrij dus donderdag en vrijdag samen vrij. Donderdag een sollicitatiegesprek op een mbo school in Tilburg en daarna door naar Eindhoven om mijn neefje van bijna 4 even te zien. Pfff heb deze week echt geen zin om te werken, heb zin in vakantie X Lente
Jemig Daffie, wat een gedoe zeg daar in het ziekenhuis, wat doen die lui moeilijk en echt belachelijk dat je zo lang moet wachten!!! Ik moest trouwens na een "verse" poging altijd 1 maand rust houden, ook voordat we een cryo terug wilden plaatsen, dus in dat opzicht valt 5 weken nog wel mee. Maar ik snap je heel goed hoor, je wilt het liefst gewoon gelijk door! UMCU zit je toch?? Hebben wij helaas niet zulke goeie ervaringen mee (zie onderschrift), maar ondanks dat is het wel een heel goed ziekenhuis. Jacky, helaas welkom hier en sterkte de komende tijd. Lente, heerlijk he een paar dagen vrij. Geniet er lekker van samen met je toekomstige man!!! Jullie trouwen volgend jaar he? Pfff wel nog lang wachten.... ook weer wachten, maar dat is wachten op iets leuks. Hebben jullie bewust gekozen voor volgend jaar? Sikki, moppie, hoe gaat het vandaag met je??
Hee Lindinha, Ja, zeker bijna lekker vrij. Ik ben nu al aan het aclimatiseren en zit nog lekker in mijn ochtendjas De redenen dat we pas volgend jaar trouwen zijn heel divers. Ten eerste (en dat is de belangrijkste) omdat we 20 mei een hele mooie datum vinden. Een mooie maand, op een vrijdag en de geboortedatums van onze beide overleden moeders zitten erin verwerkt. Zo zijn ze er toch een beetje bij. Daarnaast moeten we gaan sparen. We zitten nu nog met twee huizen. Waarvan het laatst gekochte nog lang niet klaar is. Heb tijdelijk minder werk dus helaas ook veel minder inkomen (maar donderdag een sollicitatie en wie weet dan rolt het geld weer binnen) en we hebben hectische jaren achter de rug zodat we relaxed naar deze mooie dag willen toeleven. 12 mei gaan we onze eerste trouwlocatie bekijken. Na de meivakantie gaan shoppen voor een jurk en ondertussen met ivf opstarten. Kortom dat jaar vliegt voorbij. Ik hoop maar dat we genoeg kunnen sparen maar als het met de nieuwe baan lukt (of het huis wordt verkocht) dan gaat dit lukken. Voor jou duurt het niet lang meer X Lente