IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sabrien, wat ben jij een jokkebrok!:p Fijn dat er een plekje is.;)

Pat, wat super dat jullie een meisje gaan krijgen!

Hanneke, je heb een dappere daad verricht....;) en je heb een afspraak!:)

Vraagje
    Hoe is voor jullie het traject verlopen vanaf het ontvangen van de oproep? Wij hopen deze spoedig te ontvangen en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Heb je formulieren moeten invullen, kreeg je eerst een intake, heb je voor het ev. invriezen moeten tekenen en voor hoeveel er teruggeplaatst zullen worden?

2. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Ik heb eerst een intake gesprek gehad en uitleg van de medicijnen en leren prikken heb een formulier moeten tekenen wat er gebeurd als er iets gebeurd met de eitjes als er wat met me partner zou gebeuren en als ik eitjes over zou hebben en er niks meer mee doe
    Ik was wel best snel aan de beurt na de oproep bij mij werden de 1ste en 2de keer 1 eitje terug geplaats en de 3e en 4e keer 2 heb er nu nog 8 in de vriezer die ik kan gebruiken als ik meer kinderen wil
    Hoop dat je snel een oproep krijgt want het wachten is ook niks

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank je voor je verhaal.

Ik wil morgen proberen het zh te bellen om naar de wachttijd te vragen.

4. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Hallo meiden,

Jullie ook bezig met adoptie? Wij ook, we hebben al een jaar ons nummer, hebben de nota vorig jaar betaald in dec geloof ik, tot op de dag van vandaag nog niet gehoord, wanneer kunnen wij denken jullie naar de informatiebijeenkomsten?

succes allemaal

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij denken niet aan adoptie. We zijn nog volop in de mmm en dat is ons ding.
    Iedereen die er wel mee bezig is wens ik succes. Dat jullie snel opschuiven op die wachtlijst.

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden, even kort....
    sorry dat ik niet reageer de laatste dagen, maar Myrthe ligt in het ziekenhuis ivm een infectie onder haar oog (bindweefsel) Ze krijgt AB via het infuus en het lijkt een beetje beter te worden.
    Wil jullie allemaal veel succes wensen in de poging of als je op de wachtbank zit!

liefs Daffie

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hoi Debje, wij kregen vorig jaar juni of juli ofzo de rekening a 900 eurootjes en volgens mij stond toen in de brief wel een indicatie wanneer de info.bijeenkomsten zouden zijn, maar de daadwerkelijke data kregen we pas later toegestuurd, volgens mij in september ofzo. Anders gewoon even bellen met Stichting Adoptievoorzieningen, ze zijn daar altijd heel vriendelijk!
    Denk dat het niet heel lang zal duren voordat je een uitnodiging krijgt. Waar woon je in Nederland?

8. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Timon, tja leugentje/smoesje om bestwil, nu weet ik wel zeker dat ik kan starten!! hihihi

Op jouw vraag terug te komen:
    juni 2008: afspraak en onderzoeken (bloed en zaad) gynaecoloog ziekenhuis waar IVF plaats vond
    September 2008: intake gesprek IVF afdeling en spuitinstructies
    Oktober 2008: start eerste poging.
    Al met al ging het bij ons dus best snel!! Hoop bij jullie ook!!!!
    Hoeveel er teruggeplaatst worden is hun protocol, daar hebben we zelf niets over te beslissen. Onder de 38 jaar plaatsen ze maar 1 "Verse" embryo terug. Maar als er 2 cryo's zijn plaatsen ze er wel 2 terug. Toen we bericht kregen dat er 4 cryo's waren moesten we inderdaad wel een soort "contractje" tekenen dat ze 2 jaar ingevroren blijven en wat ander regeltjes!
    Hoop dat jullie snel kunnen starten!!!!

Hanneke, super gut!!!!!!! 19 maart das ist schnell!!!! hahahahaha dat duits is ook verdomd lastig he! Ben ook heel erg benieuwd hoe daar de procedure verloopt! Spannend....

Lindinha, wat super dat jullie al bezig zijn met de adoptieprocedure!!!!!! Als de cryopogingen mislukken willen wij uitwijken naar Belgie en dan moeten we natuurlijk alles zelf gaan betalen daarom willen we nog niet met de adoptieprocedure gaan starten want dan kunnen we die €900,- nu beter daarvoor gebruiken!!!!! We kunnen niet financieel met 2 dingen bezig zijn want het is allemaal al duur genoeg!!!! Wat lief je aanbod om te PB-en als ik wat wil weten weet ik waar ik terecht kan!!! Super! ;)
    Hoop natuurlijk dat deze cryopoging jullie grootste droom waar maakt!!!!!!!!!!!!! Daar ga ik keihard voor duimen!!!!!!!

Debje, WOW jullie ook bezig met adoptieprocedure!! Wat spannend!! Krijg er helemaal kriebels en een blij gevoel van. Hoop dat jullie snel naar de bijeenkomsten kunnen gaan!! Heb nu een brief gekregen als we ons nu inschreven dat we over 3 maanden de nota moeten betalen en over 8 maanden met de bijeenkomsten zouden kunnen beginnen. Dus denk dat het voor jullie ook wel zal opschieten, maar inderdaad bel er even voor!!!!!

Linda, hubbie was het er ook mee eens!!! :D Had er gewoon moeite mee om weer te starten, nu heb je nog steeds wat achter de hand en dat heb je dan natuurlijk niet meer. Dan moeten we weer helemaal opnieuw starten......... gewoon bang voor teleurstellingen. Maar ja, je kunt het nog 3 maanden uitstellen daar schiet je toch niets mee op! Hij is nu gelukkig helemaal om en we gaan er samen weer voor!!!!!!!!!!! Hoe voel je je vandaag? Vindt het lief dat je er altijd voor me bent!!!!!!!!!!!!! Dikke knuffffffffff voor jullie 3-tjes!

Vandaag bruinverlies, dus denk dat de ongi nu echt in aantocht is en dan starten met de Progynova!!! Spannend........heb alles al klaar gelegd hihihi!!!!!

Ga nu echt weer verder aan het werk (ali ilegali) hihihi!!

Doeiiiii

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sorry ben ik weer hihihi.

Was net de papieren van het ziekenhuis door aan lezen en zag dat we pas 3 weken na de TP mogen testen?!?!?!??! Das toch echt killing zeg!!!!!!!!!!!!!!!

10. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Sabrien, je hebt toch nog 4 cryo's, dat zijn dan toch 2 pogingen nog als ze goed ontdooien? Pas na 3 weken testen???? Jeetje wat killing.

Getver ik begin weer helemaal de spanning te voelen nu iedereen weer zo bezig is.

11. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hanneke ja dat klopt, ze zitten 2 bij 2 ingevroren!!! We wachten maar af!!! Ik herken die spanning brrrrrrrrrrrrrr............... Moet eens vragen hoe het komt dat we pas na 3 weken mogen testen.

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden, pfff hoop geschreven hier weer, moest even doorlezen hoor, hihi.

gezellig om alle namen hier weer voorbij te zien komen.

daffie, sterkte met jullie kleine meid, hoop dat ze snel weer mee naar huis toe mag, enne ze was toch jarig afgelopen weekend? gefeliciteerd nog met haar 1e verjaardag.

sabrien, wat goed zeg, je bent dus weer bijna in de running, hihi, fijn dat je vriend er ook weer voor wilt gaan, ik snap je gevoel wel van dat het fijn is dat er nog cryo's achter de hand zijn, ik ben benieuwd wanneer je de tp ongeveer hebt, we zullen wel niet gelijk gaan lopen, ik moet tenslotte eerst nog beginnnen met spuiten, helaas, maar we gaan weer keihard duimen.

hanneke, wat goed dat je gebeld hebt, en 19 maart is ook al best snel toch, vind het knap van je dat je doorzet, ik zal je ook nog een pb sturen over je vraag ;)

pat wat leuk zeg een meisje, gefeliciteerd!

lindinha, hoe voel je je? ben je eigenlijk al weer aan het werk gegaan? wel rustig aan doen nu he'.

debje, wat fijn dat jullie nu zo met adoptie bezig kunnen zijn.

wij denken niet aan adoptie, mijn vriend wilt dat niet, en ook de kosten staan mij erg tegen, tenslotte willen we eerst alles uit de ivf met ecd halen.

verder ben ik erg boos, boos op mijn werkgeefster, de sfeer op het werk is de laatste tijd om te snijden, nu had ik laatst aangegeven dat ik een stapje terug wilde doen, krijg ik dat vandaag verweten door haar. ze heeft namelijk camara's in de winkel opgehangen en zelfs in de binderij waar we de hele dag ons werk doen, ze kan ons dus nu de hele dag in de gaten houden waarop ik haar heb gemeld dat ik dit niet normaal vind, ik heb nog met de bond gesproken en ze mag dit alleen doen als ze een grondige reden heeft anders is ze strafbaar, en dit heb ik haar zo gezegd waarop ik als antwoord kreeg dat ik mijn rechten de laatste tijd wel erg goed weet maar dat ik ook plichten heb, en dit doelde ze dus op de planning die ik even van de hand heb gegeven i.v.m. behandeling. ze vind me erg veranderd de laatste tijd, tja ik heb ook een erg kort lontje en dat laat ik merken ook als ik het ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat en dat is ze niet gewend. pffffff, en zo nog veel meer dingen die er de laatste tijd afspelen op de werkvloer. oh oh wat ben ik boos op haar.

wat vinden jullie, is toch niet nornaal wat ze doet.

13. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Lisa,
    Zeker niet normaal dat je werkgeefster overal camera's heeft opgehangen, mag volgens mij idd niet zomaar, tenzij ze misschien vermoedens heeft dat iemand geld achterover drukt ofzo of materialen. Anders lijkt het me schending van privacy.
    Ik herken dat wel wat je zegt, voordat ik de ziektewet inging had ik ook echt een heel kort lontje, kon echt nergens tegen en had het idee dat iedereen liep te zeiken, maar achteraf zag ik wel dat het gewoon aan mij lag. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is hoor... en vind het eigenlijk wel goed dat je het gelijk zegt als je het ergens niet mee eens bent, wel lekker assertief! Kan ik wel waarderen! Maar wel erg laag van je werkgeefster dat ze dat dan weer in je schoot werpt.... echt heel erg laag en makkelijk!!! Laat je niet gek maken meis, laat dr lekker kletsen en anders zeg je toch tegen haar dat je die opmerking wel erg "makkelijk" was om te maken van haar, laat d'r maar voelen dat ze dat niet kan maken. Doe ik tegenwoordig ook. Laatst maakte een vriendin ook een lompe opmerking die ik niet kon waarderen, ben daar later wel bij haar op teruggekomen. Zat er maar de hele tijd aan te denken en het zat me gewoon dwars, toen ik het gezegd had was dat wel een opluchting. Ik laat niet meer over me heen lopen door lompe opmerkingen van anderen!!

Sabrien, kan me voorstellen hoor dat je niet allebei de trajechten kan doen, is ook veel geld wat je ervoor neer moet leggen.
    En na 3 weken testen???????? Jemig dat is toch onmenselijk!!!! Kom die 2 weken al met moeite door, dus laat staan 3 weken. Ik zou gewoon 2 weken na tp zelf een test doen en dan een week later nog een keer officieel voor het ziekenhuis.

Hanneke, gut gemacht jah!! Das deutsch ist immer noch schwer, neh?

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Oh.... hier alles ok trouwens. Ben alweer een tijdje aan het werk, weliswaar nog voor halve dagen, maar begin volgende week weer met 1 hele dag en 3 halve dagen en zo langzaamaan opbouwen. Alles op zn tijd....!!

15. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha, ja dat is echt onmenselijk..........en over dat testen pffff dat zien we wel hoe lang ik het kan volhouden niet te testen eerst maar eens tot een TP komen ;). Fijn dat je nu halve dagen aan het werk bent, bouw het maar rustig op en neem je tijd!!!! Denk goed aan jezelf!!!!!!!!!!

Lisa, :$ nou ja camera's op de werkplek. Dat vind ik echt niet normaal!! Ik moet er niet aan denken dat de hele dag een camera op me gericht is, ze moet dan inderdaad wel een hele goede reden hebben! En ik vind dat de werkgever en je collega's begrip moeten hebben voor jouw situatie, het is ook allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt! Vindt je het gek dat je dan veranderd!?!?!?! Dat je eens een kort lontje hebt en het moeilijk vindt om maar altijd weer door te gaan......... En jou kennende zul je echt niet associaal en onbeleefd worden dus vindt haar reactie heel erg overdreven. Probeer hoe moeilijk het ook is met haar te praten en je boosheid op een zo mogelijk beleefde manier te uiten zodat JIJ er niet mee blijft zitten want je hebt tenslotte al genoeg aan je hoofd!! En JIJ bent het allerbelangrijkste!!!!!!

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wanneer ongeveer de TP zal zijn, heb net gebeld om te zeggen dat ik helder rood bloedverlies heb. Dus is vandaag dag 1 en start ik morgen met de Progynova :D. Vrijdag 19 februari heb ik dan een echo, verder beleid hoor ik dan zei ze! Durfde eigenlijk niet verder te vragen........We zien het wel, laat alles op me afkomen!!!

Zo nog een paar uurtjes werken en dan lekker weekend!!!!!

Fijn weekend alvast allemaal!!!!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat heb jij een vage werkgeefster, Lisa! Hoezo camera's zonder duidelijke reden?????

Daffie, gaat het weer een beetje beter met Myrthe?

Vanmorgen gebeld over de status wachtlijst. Helaas kon de dame niets vertellen, omdat haar collega ziek is. Blijkbaar kon niemand het overnemen, want de oproepen versturen ligt ook stil vertelde ze.:$

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; wat vertel je me nu???? De wachtlijstoproepen stilgelegd omdat er ééntje ziek is:(:( Wat is dat nu weer voor onzin....Ik ga maandag gelijk aan de lijn hangen en anders de gyn. aan de lijn vragen;) Ik vindt dat echt niet kunnen hoor!
    Had eigenlijk de oproep deze week wel verwacht, maar ook nog niet gekregen...

Myrthe hebben we ondertussen vanmiddag weer lekker mee naar huis mogen nemen. We hebben een zware week achter de rug, maar gelukkig is ze weer stukken beter. Ze moet nog een week Ab via een drankje innemen en dan over 2 weken terugkomen bij de kinderarts. Ben ontzettend blij dat ze weer thuis is en zij ook, want heb haar in tijden niet zo vrolijk gezien en voor het eerst sinds een week ging ze net meteen slapen:) Wij gaan ook de nodige rust even pakken dit weekend, wat het sloopt wel zo'n week!
    Wat ontzettend lief dat je ernaar vraagt trouwens!

18. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    vandaag post gehad,en daarbij een dikke enveloppe van de adoptie, we hebben de data voor de bijeenkomsten, echt super weer een stap verder!!

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wat goed debje!!!!

Sabrien wij mochten 15 dagen na tp testen, maar 3 weken is helemaal lang.
    Heb gehoord dat het AZM in maastricht dit ook doet.
    Ik testte trouwens toen 11 dagen na tp heel licht positief.

Lisa dat vind ik ook niet echt normaal hoor pfff wat een sfeer!

20. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Debje wat fijn weer een stap dichter bij

Timon wat raar als er een iemand ziek is gelijk de oproepen worden stil gelegt fat kan toch niet voor jullie is het zo belangrijk

Lisa dat is ook wat van je werkgeefster net of dat ze jullie niet vertrouwd als je zo met je personeel om moet gaan

Linindha hoe is het met je?

Sabrien dat is oo lang 3 weken na terugplaatsing pas testen ik mocht het na 14 dagen al en dat vond ik al zo lang duren laat staan 3 weken

Deel Deze Pagina