Lindinha, het gaat wel weer wat beter. Vandaag offieciele testdag en toch nog maar effe getest, maar echt omo. Had ook al wat bruinverlies, nu maar hopen dat de ongi snel doorzet. Kunnen we dit afsluiten en verder. Heb voor donderdagavond een telefonische afspraak met de arts. Ben benieuwd of hij nog een konijn in de hoed heeft. Had ook nog effe uitgerekend wat we deze poging kwijt zijn. In totaal met medicatie zo'n 5400 euri..... Moet je ook maar niet te lang over nadenken Nu maar hopen dat de Yeti's blijven plakken. Daffie, wat shit dat je zo lang moeten wachten voordat je verder kunt! Vooral als je weet dat je toch eerst aan de pil moet enzo. Maar die arts maakt toch het schema niet? In ons ziekenhuis gaf de arts alleen maar de medicatie en protocol e.d. aan en planden de assistenten iedereen in. Wat kun je je daar weer over opwinden he. Allemaal negatieve energie! Lente, lekker vakantie! Timon, gaat het spuiten al wat beter? Jackie, welkom! Lisa, hoe is het met jou? Jij gaat over een week ofzo ook weer beginnen toch? Ben je er klaar voor? Sabrien, jij bent altijd zo lekker positief! Ik wou dat ik dat kon! Ik geloof ook wel dat alle omstandigheden perfect moeten zijn. Maar in onze gevallen is dat het al niet (ik zou de MMM tenminste niet perfect willen noemen ) en toch, na 3 pogingen is wel 75% zwanger... En dan kan ik het gewoon niet bevatten dat Lindinha en ik met onze 30 en 31 jaar niet zwanger kunnen raken. Kijk, ik geloof dat er in het percentage waarbij het niet lukt het vaak de oudere vrouwen zijn of stellen met slechte embryo's of stellen met heel slecht zaad of hele slechte eicellen. Maar hoe kan het nou dat het bij jonge meiden als wij met goede embryo's het gewoon niet lukt?! Ik heb dan wel niet veel eicellen meer, maar we hebben kwalitatief altijd hele goede embryo's! Ze zeggen dat 90% van het innestelen ligt bij de kwaliteit van de embryo. Zijn wij dan ook nog eens de uitzondering van 10% (van al die laatste 25% waarbij het niet lukt, van al de 1 op de 6 stellen waarbij het al niet spontaan lukt) waarbij het aan de baarmoeder ligt. Blijkbaar zijn wij dan 'unieke gevallen'. Zoals je kunt lezen, ik kan er gewoon met m'n kop niet bij!!!
Lieve Sikki, ik ben ook niet altijd positief hoor!!!!!!! Maar op dit moment blijf ik er gewoon in geloven dat wij zwanger raken, hoe dan ook!!!!!! Alleen dat geeft mij de moed, hoop en vooral kracht om door te gaan. Ik probeer mezelf altijd maar wat moed in te praten....... Heb ook vaker een dip hoor, meestal trek ik mezelf dan terug in een hoekje en vindt mezelf dan heeeeel zielig. Vaak is het na een stomme, fuck rotdat dan ook weer over en heb ik weer het gevoel van: we gaan ervoor!!!! De MMM wordt niet voor niets een rollercoaster van emoties genoemd, zo ervaar ik het ook! Ik snap het ook niet Sikki dat de embryo's niet willen innestelen?!?!?!??!! Bij ons ook al 2 keer niet na de miskraam. Dan vraag ik me ook wel eens af hoe dat kan, het is toch immers al een keer gelukt? Enne 5400 EURO . Jeetje dat is echt NIET NORMAAL meer........ Inderdaad maar niet teveel over nadenken maar ik vind het echt schofterig. Ik dacht dat we al genoeg gestraft worden in de MMM maar dit ?!?!?! Hou je taai!!!!! Ben benieuwd wat dr. S donderdag te melden heeft! Timon, ja moeheid is echt een bijwerking van de Decapeptyl en ik had er ook echt vreselijke hoofdpijn van niet normaal. Hoop dat het bij jou bij moeheid blijft. En tja dat prikken, nou ja zal maar zeggen dat het went . Succes!!!!!!!!!! Daffie, echt belachelijk dat je zo lang moet wachten!!! Bij ons houden ze ook altijd rekening dat je z.s.m. na het mislukken van een poging weer terecht kan voor het opnieuw starten. Grrrrrrrr :x. Jacky, welkom hier. Wat ontzettend verdrietig dat jullie een miskraam gehad hebben . Hoop dat jullie spoedig weer verder kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Succes. Lente, mmmmmmmm VRIJ!!!!!!! Jij nog maar 1 dagje werken!!! Ik heb pas in augustus vakantie, en dat is nog lannnnnnngggggggg. Nu wel een paar vrije dagen in het vooruitzicht dat is natuurlijk ook lekker . Geniet van je vakantie! En succes op je solligesprek donderdag! Dikke knuffffffffffffffffffffff voor iedereen!!!
Helemaal mee eens, ik kan er ook niet bij met mn kop!!!! Daarom wil ik in DD ook mn bms laten testen, ik las op de site dat ze dat daar doen. Ik heb er hier in NL zo vaak om gezeurd, maar ze wilden er niet aan. Ik wil gewoon weten of het daar aan ligt en of er iets niet goed mee is. Sikki, heb jij dit ook in DD laten testen? Of heeft dat in jouw geval niet zoveel zin? Ben benieuwd wat dr. S. zegt donderdag en of ie nog opties heeft. Ga je hem nog vragen naar dat lijm-verhaal? Maar ik kan ook nog niet helemaal uit mn hoofd zetten dat ik geen mama zal worden. Er blijft altijd een sprankje hoop natuurlijk!! Maar na zoveel mislukte behandelingen wordt het wel steeds minder. Ik heb al mn hoop op DD gericht.... *** DD rulezzz *** Jaaaaaa Lisa, hoe is het nu?? Wanneer ga je weer beginnen?? Weet niet of je uberhaupt nog op zwp hebt gezeten of dat je het een beetje links hebt laten liggen (snap ik heel goed).
Hee Sabrien, Wat fijn dat je de kracht weet te vinden om positief te blijven. En die baby's komen eraan. Zeker te weten. Ik denk dat de ooievaars nog moeten overvliegen of de weg een beetje kwijt zijn maar ze zijn onderweg En af en toe een shit dag is heel normaal. Augustus is zeker nog ver weg. Ik werk in het onderwijs dus vandaar die vele vakanties hahahaah hoezo van de hak op de tak Ik ben zo benieuwd naar volgende week maandag. Wat zal de assistente zeggen, wanneer mag ik starten, wat is het doel van de afspraak met de ivf arts etc. etc. Laat het maar op me af komen. En ondertussen denk ik steeds voel ik nou mijn menstruatie? Nee, ja, nee toch niet. Ga expres niet kijken want meestal ben ik het meteen 's ochtends dus morgen afwachten en dan hopelijk op 30 april een testje wagen. Whahahahaha, geloof er niks van want heb nog nooit een cyclus van 29 dagen gehad dus zal uiterlijk donderdag mijn menstruatie krijgen. Maaaaaaaaaaaaar je weet nooit.......... Heb nog een testje liggen en dit keer test ik pas echt na 29 dagen. Zo hier staat het zwart op wit. Hou me tegen hou me tegen grinnik grinnik. Hahahaha de vakantiekolder (of een zonnesteek8)) slaat al toe. Ik moet van alles maar doe lekker niets Zo, ga weer lekker in de zon zitten en de psychologie lezen. "Laat je ego gaan." ben benieuwd hoe je dit moet doen En even (toch maar) een plasje doen want ik voel nu toch echt iets lopen Tot zo meiden, X Lente Hee Sikki, je mag je zo voelen hoor! Ik zou me ook rot voelen. Ook al ben ik een oudere vrouw, ik leef heel erg met je mee. Het leven is oneerlijk soms. Dikke knuffel x
En ja hoor! Een heel klein beetje roze bij het afgeven en in het potje, dus nu echt voor ivf. Heb lang aan het idee kunnen wennen dus ben er eigenlijk ook wel klaar voor. Sta er helemaal voor open en zie wel wat het me brengt. Zo even mijn handtekening aanpassen en weer lekker de tuin in. Fijne dag meiden, X Lente
Lente, goed te horen dat je er klaar voor bent! Maar toch jammer he, die laatste kans... Lindinha, ik heb nog nooit een baarmoederonderzoek gehad. Wist niet eens dat ze dat daar deden. Net effe op de site gekeken, maar krijg zelf het idee dat ze dat alleen doen als er vanuit de echo iets afwijkends wordt geconstateerd. Maar ben benieuwd wat de arts donderdag te vertellen heeft. Ga hem wel eens vragen naar die 'glue' ja. Vragen staat vrij toch? En wil ook weten of er een bloedstollings- en immunologisch onderzoek kan plaatsvinden. Dat laatste doen ze in België namelijk wel. Las trouwens ook dat je nadenkt over KID. Denk je dat dat wel kans van slagen heeft? Ik denk veel na over ECD, maar vraag me sterk af of dat zin heeft. Als goede emmy's nu al niet willen nestelen, wil dat dan wel van andersmans ei of zaad? En zo pieker ik maar door... Mmm vakantie, heb ik ook wel weer zin in! Denk er ook sterk over na om na een eventuele cryo tp gelijk op vakantie te gaan. Men zegt dat dat bevordelijk is voor het zwanger worden
Lieverds, ik hoop serieus dat voor ons allen een kindje is weggelegd. Met al die liefde die wij te geven hebben moet dat gewoon! Sikki, het is heel veel geld. Als het nu ook iets opleverde... nog niet dus. Lente, wat jammer dat je ongi nu echt doorbreekt. Hoe was het om je ego te laten gaan? Ik had al begrepen dat de vermoeidheid van de decapeptyl komt. Gelukkig heb ik begrijpende collega's waardoor ik wat gas terug kon nemen en nu niet zo vermoeid ben als voorgaande avonden. Met een collega over het proces gehad en dat was erg prettig. Zij heeft IVF gedaan. Vanavond heb ik de naald er in 1 keer ingejast ipv voorzichtig. Goh, dat ging eigenlijk erg goed. Ik helemaal happy!
hahaha Timon is nog niet helemaal gelukt. Heb er wel veel van geleerd en dat ik een verheven ego (oftewel een te groot) heb. Hmmmmm...... kan iets minder dus en moet minder op ijn strepen gaan staan. KLopt wel een beetje, kan soms erg intimiderend zijn. Maar ook een te klein ego kan je in de weg staan. Want dan maak je je zo druk dat je weer geen oog hebt voor anderen en alleen maar met je eigen tekortkomingen bezig bent. Kortom de juiste balans vinden. Maar dat is met alles toch Zo en nu begint mijn vakantie, Lekker op de fiets, 8 km door de polders, naar huis8) Groetjes, Lente
Timon, fijn dat ze rekening op je werk met je houden. Ook gewoon aan toe geven als je moe bent hoor!!! Enne je wordt nog een echte IVF JUNK . Lente, fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe is het verder met iedereen??
Hallo dames, vandaag de punctie gehad ... van te voren moest ik een zetpil in brengen als pijnstiller en voor de punctie kreeg ik Dormicum toe gediend ... maar man wat deed me dat zeer zeg die punctie dit is me toch even zwaar tegen gevalen ze moesten dan ook nog hard op mijn buik drukken om de follikel's goed in beeld te krijgen dus het voelde uitwendig en zeker inwendig niet lekker. Maar goed we hebben het overleefd. Ik heb nu iets bloedverlies en mijn buik voelt nog niet prettig aan dus ik lig zo veel mogelijk op de bank .. morgen bellen naar België voor de uitslag en dan horen we ook hoelaat we voor de tp moeten ... ben reuze benieuwd, gr. Nicole
Coni, je hebt het overleeft! Weet je ook hoeveel eicellen er zijn gevonden? En morgen bellen voor bevruchtingen! Ik duim! Lindinha, ik heb een heel verhaal in het DD topic geknald. Misschien voor jou ook interessant en een reden om voor IMSI te kiezen. @all, fijne koninginnenacht!!!
Hoi, morgen moet ik om 11 uur naar België bellen dan krijg ik te horen hoeveel eitjes er zijn gevonden en hoeveel bevruchtingen er hebben plaats gevonden en dan krijg ik ook te horen hoe laat ik België moet zijn voor de terug plaatsing dus morgen weten we meer, lfs. Nicole
Hoi Nicole, Ben blij voor je dat je dat achter de rug hebt. Dat is iets waar ik ook heel erg tegenop kijk. Brrrrrrrrr...... krijg nu al de rillingen ervan. Maar........ als het goed is weet je nu al meer over de TP. Wow wat spannend! Ik hoop echt dat de bevruchting gelukt is en dat de tp snel mag volgen. Ben heel benieuwd! Allemaal een fijne dag vandaag.
Vanmorgen mocht ik naar België bellen voor de uitslag hoeveel eitjes er waren gevonden en hoeveel bevruchtingen hadden plaats gevonden. En helaas kregen we teleurstellend nieuws ... er waren 3 eiblaasjes gevonden waarvan er 1 leeg was 1 was gesprongen en bij de 3e hadden ze icsi gedaan en dat was een foute bevruchting geworden dus die hele pijnlijke ervaring die ik donderdag heb gehad is ook nog eens zinloos geweest ... het was vanmorgen wel even schrikken en slikken. Nu moet ik maandag maar weer naar het behandelcentrum bellen maar we hebben nu zo wie zo een maand rust en ik kan dan moed verzamelen voor de volgende punctie. We waren ook erg boos vandaag ... want voor dat je de punctie krijgt moet je 35 uur van te voren pregnyl spuiten voor de eisprong maar wij werden een uur later geholpen en zo zaten we dus op 36 uur tussen de pregnyl en punctie en dat is volgens ons ook de oorzaak dat er al een eitje gesprongen was en dat vinden we best wel een slechte zaak. En daar willen we het toch met een volgend bezoek over gaan hebben want er is nu een kans verkeken die je niet meer terug krijgt ... Maandag maar even afwachten wat ze te zeggen hebben, gr. Nicole
Jeetje Conny wat een slecht nieuws. Snap dat je boos bent en verdrietig. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Een hele dikke knuffel, Lente
Nicole; oh meid wat balen zeg en dat is erg zacht uitgedrukt. En boos mag je zijn hoor, verdrietig ook!!! Hoeveel follikels waren er op de echo's te zien, want 3 is toch wel wat weinig... Ik weet precies hoe het voelt, bij onze 1ste IVF was er ook geen bevruchting en het voelde allemaal zo zinloos met de pijnlijke punctie...allemaal voor niks geweest... Vraag bij je verzekering goed na of het als poging telt, want bij ons telde de poging niet omdat er dan een bevruchting /TP moest zijn. Dit is niet bij iedere verzekering zo, dus zou het zeker even navragen!!! En zwart op wit laten zetten! Hele dikke megaknuffel, Daffie
Oooo Nicole, wat is dit een tegenvaller als je zo'n heftige punctie heb gehad. Logisch dat je boos en verdrietig bent. Dikke knuffel! Daffie, wat heb jij nu voor de punctie als extra pijnbestrijding gevraagd? Dit wil ik opschrijven om het in ieder geval bij de hand proberen te hebben als ik de punctie zal hebben. Gisteren de laatste pil genomen en nu wachten op mijn ongi. Maandag heb ik de uitgangsecho. Best spannend.
Timon; uiteindelijk heb ik geen extra pijnstilling gevraagd....durfde er niet zo goed om te vragen....maar de volgende punctie zeg ik het vantevoren, want dat getrek aan mijn linker eierstok was echt heel pijnlijk en dat ga ik niet nog een keer zonder pijnstilling doen.... Meid, nu gaat het echt beginnen voor jullie he!! De eerste echo is nabij!
Yep! Langzaam aan komen we steeds verder richting de echte behandeling. Tuurlijk ben ik al bezig dmv decapeptyl, maar toch... het echte zh gedoe... dat is vanaf maandag.
Timon; succes met je eerste echo morgen meid!! Morgenmiddag weer werken na een week vakantie. We hebben genoten van het mooie weer begin van de week en hebben de teleurstelling al wat kunnen verwerken. Ik hoop dat de gyn, morgen mijn mailtje leest en dat we dan misschien eerder kunnen komen voor een afspraak zodat ik volgende menstruatie weer kan beginnen.... Het is hier wel erg rustig trouwens.....