IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Coni, dat is goed nieuws van je verzekering. :D :D :D :D
    Tip: probeer dit zwart op wit te krijgen!!!!!!!!!!!!!!!! Dan sta je altijd sterker!

Bij onze verzekering (CZ) geldt een poging al als er een punctie heeft plaats gevonden. Dit was bij ons bij de 2e poging zo, er was die dag toen geen levend zaad gevonden bij mijn man. Dus kon er geen bevruchting plaats vinden en ook geen TP.
    Gelukkig kijkt jullie verzekering er anders tegenop :D.

Rust nu nog maar even uit van deze punctie/poging dan kun je je langzaam weer wat opwerken naar de volgende!! Ben benieuwd hoe het gesprek volgende week verloopt!

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Sabine dus het is al bijna zover. Het babytje moet dus nog even wachten maar wil natuurlijk dolgraag zijn mammie zien:D

Nicole wat fijn dat dit niet als een behandeling wordt gezien. Dat geeft weer meer lucht.
    Gisteren zelf aangegeven dat ik als een berg tegen de punctie opzie maar krijg en rustgevende tabletten en een zetpil en een ervaren assistente die al heel wat gezien heeft en ze stelde me gerust toen ze zijn dat hsg i.h.a. als vervelender wordt ervaren En dit heb ik ook gehad (was idd. heel vervelend) dus dat geeft moed. Hahaha probeer nu al moed te verzamelen terwijl de eerste spuit nog gezet moet worden.

Daffie wat balen dat je nog geen reactie terug hebt.

Sabrina binnenkort je gesprek, spannend!

Zo ga zo maar eens de ramen zemen.

X
    Lente

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden,

ben een tijdje hier niet meer geweest, heb het even zo gehad met alles, heb gewoon soms geen zin meer in alles. afgelopen woensdag laatste pil geslikt en gister nog steeds geen ongie, ziekenhuis dus maar gebeld of ik vandaag wel kon starten, en eind van de ochtend was ik inneens ongie, vroeg die doos aan de telefoon ook nog of ik al een zwangerschapstest had gedaan, pffff, ik was toch direct aan de pil gegaan na de mislukte poging. vandaag dus gestart met progynova, maar ik heb er helemaal geen zin, maar ga toch maar door. ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud, ben er ook helemaa niet mee bezig, heb er gewoon zooo genoeg van. maar goed genoeg geklaag.

daffie en sikki, jullie poging allebei mislukt, wat ontzettend balen weer, knuf.

coni, lees net van je afgebroken poging, wat erg zeg, dikke knuffel.

sabrien, het blijft pijn doen heh al die zwangerschappen, bijna eind gesprek lees ik, hopelijk dan met frissse moed verder.

lindinha, donderdag naar DD, hopelijk voor jullie ook een mooi nieuw begin, en bijna trouwen!!!!

timon, hoe gaat het met spuiten?

lente, ook beginnen, zet em op meid.

sabine, jeeeh wat gaat de tijd snel meid, nog effies en dan heb je je kleintje in je armen.

jeetje hoeveel zwangerschappen ik al voorbij heb zien komen van begin tot eind, wordt hoog tijd dat die van mezelf eens een keertje komt. ik denk dat wij die 40 weken zo door zijn.

vorige week nog een gesprek met m'n collega'tje gehad, en kwam er achter dat zij ook al 2,5 jaar een kinderwens hebben, en waarschijnlijk een tese behandeling moeten voor de ivf, dus ik zei nou dan kunnen we elkaar de hand schudden, ze keek heel verbaasd en heb toen mijn verhaal gedaan. het werk is leuk trouwens hoor!!

x lisa.

4. @Lisa, wat is een tese behandeling als ik vragen mag, gr. Nicole

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lisa, wat kan de wereld klein zijn. Fijn dat je werk nog steeds bevalt.

Daffie, misschien nog heel even wachten. Je weet niet hoeveel berichten in de inbox zitten en hoeveel tijd hiervoor is. Natuurlijk hoop ik dat je snel antwoord heb.

Sabine, nog heel even en dan heb je je ukkie in je armen.

Ik moet straks glaasjes voor de pregnyl breken. Vond er niets moeilijk aan. Drukken op het streepje en het komt goed.
    Ik hoef decapeptyl en gonal niet te mengen. Het zijn 2 spuiten.
    Weer meer moeite met het erin 'jassen', want dat lukt me even niet meer. Dus meer weerstand. Gelukkig is de gonal-f een veel kleiner naaldje.

Vandaag de uitgangsecho gehad en de baarmoeder zag er mooi rustig uit. Helaas kon ze de eileiders niet vinden, maar ze zag daar geen probleem in. Die worden straks met stimulatie wel zichtbaar.

6. @Timon, wie maakte bij jou de uitgangsecho???? Ik had bij de uitgangsecho dr. K. en bij mij kon ze ook de eileiders niet vinden. Toch vind ik dat een vreemde zaak want dr. W. heeft er nooit moeite mee en vind altijd wat hij zoekt .... ik wens je veel succes,

gr. Nicole

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Coni, bij welk zh zit jij? Ik bij het UMC en eerlijk gezegd weet ik haar naam niet meer.

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; fijn dat het er allemaal goed uitziet meid!! Nu eitjes kweken en op naar de punctie:D

Zojuist goed nieuws gehad. Gyn. heeft teruggemaild dat ze een uitzondering maakt voor me en dat ik morgen mag bellen om een telefonische afspraak te plannen bij haar voor aankomende maandag...Dit omdat ze me niet geadviseerd hebben meteen na de punctie of TP een afspraak te maken. Er staat een wachttijd van 6 weken :$:$ om op de poli te komen en iedereen moet op de poli komen als er een mislukte poging is geweest....dan is er toch iets veranderd sinds 2008;) Gelukkig mag ik nu dus bellen en hopelijk kom ik dan nog in aanmerking voor een punctie in juli, want ze zijn nu puncties aan het plannen voor eind juni/juli en augustus:$:$ dat er toch zoveel wachttijd is he...kan er met mijn gedachten niet bij!!!
    Morgen dus maar meteen bellen en dan hopelijk weet ik maandag mijn schema als ik de gyn. heb gesproken!
    Een brutaal mens heeft dus toch de halve wereld;)

9. @Timon, ik zit bij Geertgen in Elsendorp ( Brabant ) ik dacht om onverklaarbare reden dat jij daar ook liep ... mijn excuus ...

gr. Nicole

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    O, maak niet uit Coni. Je kan ook niet alles van elkaar weten.;)

Daffie, dit heb je heel goed voor elkaar gekregen! Trots op je.:p

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Thanx Timon hahaha

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Daffie, ik ben ook trots!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D Heb je GOED geregeld!!!!

Lindinha, succes in DD vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!

Timon, dus voor jullie toch 2 keer prikken, nou gaat vast helemaal goed komen! Nog even doorzetten.

13. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lisa, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen!!!! Ben het ook allemaal even helemaal zat en voorlopig starten wij ook niet. Wil eerst weer eens even wat rust in mijn lijf en vooral in mijn hoofd krijgen.

Fijn dat het nieuwe werk je zo goed bevalt en helemaal fijn dat je een collega hebt die je ook begrijpt en waar je mee kunt praten. Spijtig natuurlijk dat hun met hetzelfde probleem zitten......

Nu dus weer gestart met Progynova he? Ik weet dat het heeeeeeeeeel moeilijk is meissie maar probeer vertrouwen te hebben. Blijf POSITIEF, dat is enorm lastig!!!! Je bent al 2 keer eerder zwanger geraakt en je weet dat het kan. Je moet erin blijven geloven! Dat doe ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knufffffff

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sabrien; thanx meid, ben ook wel trots op mezelf hahaha. Vanmorgen heb ik gebeld en maandag tussen 16-17 wordt ik gebeld. Dus dan meer nieuws vanuit mij.
    Ik zie dat je vandaag je eindgesprek hebt in het ZH. Hoop dat jullie het daar goed kunnen afsluiten...alhoewel dat natuurlijk heel moeilijk is zonder zwangerschap. Ook goed dat jullie een rustpauze inlassen....even het hoofd leeg maken en het lichaam weer op orde laten komen....hoe moeilijk het ook is en je het liefst meteen doorgaat!;)

Lindinha; gesprek in DD vandaag toch? Heel veel succes meid, ben benieuwd wat ze je gaan vertellen.

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lisa, fijn je weer te 'zien'!
    En ik snap je heel goed hoor.
    Zelf bekruipt het gevoel me ook steeds vaker.
    Aan de andere kant...opgeven is geen optie!
    Dat zou betekenen dat onze droom niet uitkomt en dat kan ik nu nog niet aan.
    Ik hoop met heel mijn hart dat deze poging het verlossende positieve einde brengt!
    Sterkte meid!
    En weet, je bent niet de enige...

Lindinha en Sabrien, jullie allebei vandaag een gesprek.
    Ik heb benieuwd hoe het jullie is vergaan!

Daffie, toch eerder beginnen.
    Fijn hoor!

Coni, wat super om te horen dat deze poging niet meetelt.
    Daar hebben jullie echt heel veel geluk mee.
    Maar wat Sabrien zegt, op zwart/wit laten zetten!!!

Timon, jij schiet ook al weer aardig op!

Lente, voor jou gaat het deze maand dan ook eindelijk beginnen.
    Super!

Hier zaterdag alweer de echo op CD12 voor de cryo tp.
    Heb zin in de tp in een geheel natuurlijke cyclus!
    Hopelijk ontdooien ze goed en ziet de echo er goed uit.

16. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Hey meiden,
    ik ben weer terug van de vakantie, ohhhhh wat was het heerlijk, Italie, Toscane is echt mega mega mooi!
    Wou even een paar knuffels uitdelen, ga zo even weer verder met de was,

Tot gauw

17. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Debje, wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad :D.
    En nu weer back to life en dat begint met de was ;) hihihi.
    Dikke knuffel terug!!!!!!

Daffie, spannen dus maandag weet je meer! Ben benieuwd. Hoop op een snelle planning!!!

Sikki, zaterdag alweer een echo voor cryo TP he? Ben eens benieuwd hoor!!!!!! en dat in een natuurlijke cyclus, heerlijk eens lekker zonder hormonen. Ik duimmmmmmmmmmm voor een mega goede echo en een top ontdooiing :D.

Lindinha, hoe was t gegaan vandaag?

Ben vanmiddag naar het eindgesprek geweest....... ging er met lood in mijn schoenen naar toe. Vond het zo moeilijk. Maar ik moet zeggen het is me echt zo meegevallen! Ze waren allemaal heel lief en begripvol voor me en heb een heeel leuk gesprek gehad met onze behandelend arts. Hebben alle pogingen nog eens doorgenomen en de conclusie is dat we ontzettend veel pech hebben gehad. We hebben alle doemscenario's zo ongeveer wel een keer gehad. Maar ja, dit boek gaat dicht en hopelijk komt er nu een heeel mooi sprookjesboek achteraan..... met een gelukkig eind ;).

Vond het ook belangrijk om te horen dat toe nu toe alle echo's, bloedonderzoeken etc bij mij allemaal goed waren. Ze hebben altijd de aandacht gericht op mijn man i.v.m het slechte zaad natuurlijk. Vind het toch wel een prettig idee dat nu bij mij ook nader onderzoek gedaan wordt, dit wil ik wel aangeven in het "nieuwe ziekenhuis". Voordat ik er een hoop geld tegenaan gooi. Zoals b.v. een HSG, hysteroscopie dit heb ik nooit gehad en daar sta ik nu wel op!!! IVF-arts zei dat ze nooit rare dingen heeft gezien op de echo maar b.v. endometriose kunnen ze soms ook niet aantonen m.b.v een echo maar alleen in een eileider of baarmoeder zien. Ze ging er niet vanuit dat er iets "mis" was bij mij maar dat kan ze zo natuurlijk niet uitsluiten. Dus ik wil graag nu zoveel mogelijk onderzoeken laten doen.
    Hopelijk is dat dan allemaal in orde en kunnen we verder.

Voorlopig eens even lekker niks...... lekker bijkomen ....

sorry voor t lange verhaal!:p

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sabrien, niets sorry voor je lange verhaal. Je moet het toch ook kwijt? Fijn dat alles op deze wijze bespreekbaar was. Niets is prettiger dan een goede afsluiting.

Daffie, heb jij even mooi geregeld voor maandag. Welke arts heb jij eigenlijk?

Sikki, spannend om morgen weer de echo te hebben. Dat het allemaal goed zal zijn en deze cyclus helemaal top zal gaan en eindigen.;)

Debje, alweer terug van Toscane. Meid, fijn dat je het zo naar je zin heb gehad.

Sinds gisteren naast decapeptyl ook gonal spuiten. Ik lijk steeds meer moeite met de naald in mijn buik brengen te krijgen. Zit weer zo lang ernaar te kijken, maar het erin jassen zit er niet (meer) in. Best lastig. Gelukkig heb ik een geweldige man die de naalden erin zet en ik de rest kan doen.:D

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; niet nadenken bij het prikken, gewoon doen!!;) Nee hoor, heb soms ook dat het lastig is, maar over het algemeen als je er niet bij nadenkt gaat het makkelijker.
    Ik heb geloof ik alle artsen daar nu wel eens gehad, oorspronkelijk was ik bij Dr. v/d H., maar geloof dat we nu al sinds het begin bij 4 verschillende op de poli zijn geweest en tijdens de echo's krijg je ze ook allemaal te zien...
    Nu heb ik voor de 2e keer een afspraak met Dr. H. die ook dat onderzoek leidt. Daar doe ik nu natuurlijk niet meer aan mee, maar mag wel op haar tel. spreekuur;)

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb dr. P., een aardige vrouw. Ik weet niet wie ik volgende week met de fm zal krijgen. Zal het wel zien.
    Niet nadenken met de spuit zetten is blijkbaar niet (meer) aan mij besteed. Volgens mij vond mijn man het niet erg om te doen. Nu heeft hij meer het idee dat hij iets kan doen.

Deel Deze Pagina