Gelukkig dat hij je daarmee helpt en inderdaad is het voor hun ook weer een stukje helpen. De dames moeten toch het meeste ondergaan Ik heb tot nog toe elke FM weer een ander gehad, dus houdt daar maar vast rekening mee....blijft een academisch ziekenhuis he!! Ze zijn echter allemaal erg aardig en meelevend.
Met beide IUI's had ik ook een ander. Trouwens, sinds ik dinsdag een voetreflex behandeling heb gehad heb ik amper last van vermoeidheid. Dus niet meer slapen op de bank.
Hey lieve MMMeisjes, Long time no "see".... Had er ook even helemaal mee gehad, dat gezeur over zwanger worden, babies en bevallingen....BAH!!! Had ook niet zo heel veel zin om op zwp te zijn, niet om jullie hoor, maar gewoon omdat ik geen zin had om er mee bezig te zijn. Donderdag zijn wij voor gesprek in DD geweest en dat was eigenlijk een heel fijn en verhelderend gesprek. Eindelijk een arts die verder wil onderzoeken en wil uitzoeken waarom de embryo niet innestelt. Dr. S. heeft heel veel vragen gesteld aan mij en mijn vriend. De reden dat wij gelijk bij ICSI kwamen was omdat de zaadkwaliteit niet goed was. Hij vroeg ook waarom wij ICSI doen, of er ooit iets is gebeurd bij mijn mannetje waardoor het zaad misschien niet goed is. Hij vertelde toen dat hij vroeger toen hij jonger was 2x een torsio heeft gehad (draaiing van de zaadballen) en dr. S. gaf aan dat het daardoor komt dat de zaadkwaliteit niet goed is. Hij heeft ook helemaal uitgelegd hoe dat werkt en wat er dan gebeurd... nou alsof er een wereld voor ons open ging... dat hadden we nog nooit van geen een arts gehoord. Hij wil nu ook het zaad laten onderzoeken op DNA-niveau, omdat door een torsio de zaadleiders afgekneld worden voor een tijd en het zaad in de zaadbal waarschijnlijk al niet goed is. DD werkt samen met een Deens ziekenhuis waar het DNA in het zaad kunnen onderzoeken op fragmentatie. Als er nou heel veel fragmentatie in zit dan heeft het waarschijnlijk helemaal geen zin om nog een behandeling te doen en zouden we eigenlijk op een zaaddonor uitkomen. Geen leuk nieuws natuurlijk, maar toch op een of andere manier, vond ik het toch ook wel weer een opluchting om te horen waar het nou door komt dat de embryo waarschijnlijk elke keer niet innesteld. Dr. S. zei ook dat je best embryos kan krijgen met gefragmenteerd zaad maar dat dat niet wil zeggen of het een goede embryo is, zo diep in de kern kunnen ze niet kijken. Dus... plan: 1. Zaad laten testen op DNA-fragmentatie 2. Ik een HSK (hysteroscopie)/baarmoederspiegeling laten uitvoeren 3. Ik een stollingsonderzoek laten doen (ivm trombose in de familie) Nou.. dit was nou alles en meer waar ik al eerder om gevraagd heb in ons eigen ziekenhuis, maar waar ze niet aan mee wilden werken, en in DD stelde hij het gewoon zelf al voor om zeker te laten onderzoeken!!! Ongelooflijk dat ze daar toch zoveel ruimdenkender zijn dan in NL. Al met al een goed gesprek dus voor ons!! Sabrien, voor jullie ook een bevredigend gesprek he? Fijn zo.. Sikki, hoe ging je echo vandaag? Lisa, ik snap je gevoel echt heel goed!! En fijn dat je een "bondgenoot" hebt gevonden, voel je je niet zo alleen hierin! Ik weet niet of ik snel terug kom om hier te lezen, maar probeer een beetje afstand te bewaren. Wil me richten op de bruiloft en leuke dingen, en niet alle andere shit.....!!! Dikke zoen!!! XXXXXXXXXXXXX
Lindinha, wat fijn dat jullie eindelijk een luisterende en begrijpende arts hebben getroffen die wel op onderzoek uit wilt Heb je enig indicatie hoe lang dit proces kan gaan duren? Veel plezier met de trouwvoorbereidingen!
Hey Lindinha, kan me voorstellen dat je het gehad hebt met het hele MMM gebeuren, zit ik zelf momenteel ook wel in moet ik zeggen. Is eens lekker om in je hoofd er niet mee bezig te zijn, maar ik vind dat zoooo moeilijk...... Wat fijn dat jullie zo'n verhelderend gesprek hebben gehad, en wat super dat ze echt alles gaan onderzoeken!!! Dat er nog geen innesteling heeft plaats gevonden bij jullie kan dus ook liggen aan het zaad? Dat is wel heel interessant!!!!!!! Tegen mij zeiden ze donderdag ook al: een embryo kan er van buiten heeeeeeel mooi uitzien maar dat hoeft van binnen nog helemaal niet zo te zijn en dan heeft ie ook geen kans tot innestelen zeg maar........ Ben heeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe het nu verder gaat in DD bij jullie en wat er uit de onderzoeken komt!!! Voor nu maar lekker genieten van alle trouwvoorbereidingen!!! Dikke kusssssss Daffie, weet je al meer over wanneer je weer mag/kan beginnen? Timon, nog even volhouden met spuiten!!!!!!!! verder alles goed?
Lindinha; wat fijn dat er zo geluisterd wordt naar je en dat ze eigen initiatief tonen! Hoop dat de onderzoeken goed uitpakken voor jullie en de kans er wel is om zwanger te worden met eigen materiaal Goed ook dat je even afstand hebt genomen/neemt. Lekker denken aan de bruiloft....en daar vooral van genieten. Dikke knuf!! Timon; over 3 dagen de eerste FM!!! Spannend!! Ga duimen dat er al wat begint te groeien Hier vanmiddag dus een telefoontje van de gyn. Over 3 uur weet ik wrs weer meer opver een nieuw schema. Hoop zo dat ik niet al te lang hoef te wachten!
Lindinha, las net je verhaaltje en wat fijn dat jij ook een goed gevoel aan DD hebt overgehouden!!!!! Superstappenplan gemaakt en dan kijken wat de mogelijkheden zijn!!! Goed dat je je wilt richten op de bruiloft! Het schiet nu mooi op he?! Ik krijg soms ook echt kriebels als ik eraan denk! Moet woensdag de jurk weer passen!!! Heb je verder alles geregeld?! Dikke knuffel voor jullie allemaal! Liefs Loesie
Ze belde om 17:30, was idd uitgelopen... Ik mag volgende ongi starten met de pil (dat is rond 23 mei) en dan zal ik rond 9/6 moeten starten met spuiten. De voorlopige punctiedatum is 6 juli....helemaal goed dus!!! Wat heerlijk dat ik zo brutaal ben geworden tegenwoordig en voor mezelf opkom....anders had ik dus echt nog eeuwen moeten wachten
Daffie wat goed dat jullie weer zo snel mogen starten . En goed dat voor jezelf op bent gekomen anders had je nog langer moeten wachten!!!!!!!! Ik ben megatrots op je!!! En oh ja ik ga weer MEGA hard duimen, maar dat weet je wel he .
Hallo allemaal...ik ben net nieuw en geloof dat ik hier wel thuis hoor... We zijn sinds 2004 gestopt met de pil en na een aantal IUI's en 1x ICSI (zonder terugplaatsing) nog niet zwanger. Na een geruime tijd pauze omdat we er flink klaar mee waren begint het nu toch weer te kriebelen en heb ik Amsterdam gebelt of we er terecht konden. Dit was geen probleem en ondanks dat er giga wachtlijsten zijn is er toch weer een begin gemaakt!
Hallo dames, vandaag op evaluatiegesprek bij de gyn geweest en die vond het heel erg triest voor ons dat het allemaal niet zo positief was verlopen ... hij heeft het wel allemaal netjes uitgelegd ... ik heb hem ook verteld hoe erg die punctie mij is tegen gevallen en dat die dormicum die ik had gehad echt niet heeft geholpen. Hij zei gelijk .. ik doe de volgende punctie bij U en U krijgt van mij andere pijn medicatie ... en de eerste keer heb ik het lange IVF protocol gehad ik ga nu het korte protocol krijgen met bij stimulatie want hij wil toch proberen of ik meer eitjes kan gaan ontwikkelen zodat de kansen wat vergroten ... ik ben zo blij met deze arts en ik hoop inderdaad dat mijn lichaam mee werkt en ik de punctie ga krijgen op de dagen dat hij werkt .... Ik vroeg of ik moest wachten op mijn 2e menstruatie na de punctie omdat ik nu mijn menstruatie al heb ... nou zei hij als jullie willen kunnen we gelijk weer beginnen dan maak ik nu de uitgangsecho .... nou zo gezegd zo gedaan .... helaas .... ik heb 2 flinke cystes in mijn rechter eierstok zitten waardoor het nu niet echt slim is om met hormonen nu te gaan stimuleren want dat is vragen om problemen dus we genieten even van het maandje rust en beginnen we volgende maand weer met frisse moed, gr. Nicole
Wat fijn dat deze arts jullie zo goed helpt! En dat je ook zo snel weer door kan! Geniet van de rust en ik hoop dat het de aankomende keer gaat lukken!
*** breek in *** Wij hebben 25 mei een HSK en een SCSA in DD. Hopelijk (of niet) komt daar wat uit!! *** breek uit ***
Lindinha, heb even bijgelezen, dikke knuffel van mij!!! Spannend toch een soort nieuwe stap, ik ben heel erg benieuwd, klinkt allemaal erg goed!!! Sabrien, meis ik denk aan je hoor!!!
Goedemorgen meiden, Mag ik hier ook mee komen kletsen? Gisteren is voor ons een afspraak gemaakt in Tilburg, deze staat voor 3 juni om kwart voor 2. Het is onze 1e afspraak en zal dan denk ik een kennismakings gesprek zijn. Even mijn verhaal zo kort mogelijk. April 2006 gestopt met de pil, 20 februari 2007 1e mk bij 9 weken, 4 april 2007 2e mk 6 weken, februari 2008 3e mk bij 5,5 weken hierna niet meer zwanger geweest. Al vele malen naar de HA geweest voor de helse pijn tijdens ongie en buiten mijn ongie ook constant pijn. Iedere keer weer naar huis gestuurd met de woorden "oh dat is normaal een menstruatie kan pijnlijk zijn en je krijgt medicijnen mee die je dan in mag nemen." Januari 2009 eindelijk doorverwezen naar de gyn om de uitblijvende kinderwens en maart de 1e afspraak. Tijdens de 1e afspraak en de echo zagen ze dat ik 2 flinke cystes op linker eierstok had en dat ik dus endometriose heb. Maar na 5 maanden en 8 afspraken verder en 1 mislukte IUI wisten we nog niet waar we aan toe waren en kreeg ik het idee dat ze niet goed wisten wat ze met de endo aanmoesten heb ik alles in dat ZH afgeblazen en even pauze genomen. 14 december 2009 hadden we onze 1e afspraak in het andere ZH en dat bevalt veel beter, een super leuke gyn en ik voel me op mijn gemak bij hem. 22 april 2010 heb ik een laparoscopie gehad en daarbij heeft hij de cystes verwijderd, mijn eileider schoongemaakt, mijn blaas was verkleefd en mijn baarmoeder was daardoor naar voren gekanteld, mijn eierstok was verkleefd met mijn dikke darm. Dit allemaal door 3 sneetjes. Gisteren controle afspraak gehad en ik moet maandag als ik ongie ben geworden de decapepthyl spuit gaan halen om alles stil te leggen tot aan de IVF. Deze krijg ik maandelijks. Er is voor ons een afspraak gemaakt in tilburg en daar mogen we 3 juni al naartoe voor de 1e afspraak. Oeps toch een beetje lang, sorry. Ik vind het wel spannend allemaal hoor maar we zijn zo blij dat het balletje eindelijk is gaan rollen na ruim 4 jaar en 1 jaar MMM.
*breekt ff in* Ik kwam ff kijken hoe t met Sabrien is en kwam Timon hier meteen tegen....ik ben weer up-to-date. En nu zie ik jou ook Vlinder.....bah, waarom moeten sommige meiden zo'n lange weg gaan.....t liefst zie ik jullie hier niet meer terug hoor! Wat zou betekenen dat jullie allemaal zwanger zijn! Ik blijf iig duimen voor jullie allemaal! *breekt weer uit*
vLINDER3 WELKOM! sJONGE...JULLIE HEBBEN OOK EEN HELE WEG ACHTER DE RUG!! Sorry voor de caps lock... Maar heel veel succes en ik hoop dat het snel mag lukken!!
Met mij gaat t redelijk. Vandaag een beetje een wat meer downdag. Maar gelukkig wel heel fijn kunnen praten met mijn vriendin. Weer ff wat traantjes, maar dat moet gewoon ook af en toe; ff het verdriet de ruimte geven. Verder hoop ik heel erg dat mijn lijf weer een eigen cyclus oppakt en dat t niet te lang duurt. We melden ons zodra ik ongi word meteen weer aan. Xxx!