IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh Timon wat spannend!!!!!!!!!
    Ik duim met je mee hoor!!!!
    Wij hebben vandaag de afspraak gekregen en het is al 22 juni..
    Dat is dus een stukje eerder dan verwacht (ze hadden juli gezegt..)
    De tijd gaat ineens een stukje sneller!! ;)

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dat is toch weer een maandje eerder dan verwacht, Joekie. Fijn hoor!
    Ik lees in je onderschrift dat je al een beetje weet hoe het werkt. Mag ik vragen waarom er toen geen tp heeft plaatsgevonden?

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Natuurlijk!!
    Wij (of eigelijk mijn vriend) zat er enorm doorheen.
    Hij vond die MMM vreselijk en ik bleef maar doordrukken. Toen bleek dat de deling niet goed was verlopen en er niets goed genoeg was om in te vriezen hebben we een pauze ingelast...
    Ik kon mijn vriend de eerste dagen wel schieten ;) Was zoow kwaad op em!! Nadat de maanden voorbij gingen heb ik het een plekje kunnen geven. Opeens kwam mijn vriend ermee dat ie nu wel weer wilde starten. Hij voelt zich er nu wel klaar voor;)

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Joekie, wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen. En dat je vriend er nu wel klaar voor is scheelt zo een hoop in de positiviteit.

Wat een dag! Voor 10.00 belde mijn man met de uitslag: van de 4 eicellen hebben er 3 gedeeld, maar helaas eentje niet genoeg. Dus 2 stuks zijn door de keuring gekomen!:D
    's Middags om 14.20 was de afspraak. Om 14.35 gingen we naar binnen. Hier kregen we te horen dat beide overgebleven emmy's toppers zijn en eentje al een eskimo was geworden. De ander lag op mij te wachten. Dus in de stoel, eendenbek erin en toen kwam het... de fa kon niet door mijn bmm komen!:( Die bleek een speldenknop te zijn en die moest ze oprekken. Dit heb ik met de IUI niet gehad en was dan ook zeer verbaasd. De emmy is 2x terug in de broedstoof gegaan. Toen de fa eenmaal ging oprekken was het plafond ineens erg dichtbij. Wat was dat pijnlijk!:$ Hiervoor lag ik heel ontspannen te wachten op onze emmy. Wat een verschil...
    Maar goed, ik heb het overleefd en de 3e x kon onze emmy eindelijk wel naar binnen en is daar achtergelaten. Nu gaan plakken, kleintje.

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dus je hebt gewoon 2 toppertjes!!! Jemig wat goed zeg.....
    ik duimde al hard, maar ga dubbelhard door met duimen dat deze topper blijft zitten een maand of 9:D:D En nog één in de vriezer ook. Meid ben zo ongelooflijk blij voor je!!!!!!:):)
    Praat tegen je buik en geniet ervan dat er een emmy zit.... ern oh ja, plan je weken lekker vol om de wachtweken door te komen:D

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mezelf deze weken vermaken gaat wel lukken. Een groot deel is werken en verder zal het pas op het einde spannend worden.

Als ik maar niet nog eens zo'n last van mijn darmen krijg zoals gisteren en vanmorgen en dat van de zenuwen.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend Timon!!
    Ik hoop dat ie zich heerlijk gaat innestelen!!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een verhaal Timon, denk je dat het zo gebeurt is, het terugplaatsen. Is het toch nog een hele klus geweest. Het verschilt ook per keer hoor, of de bmm goed of moeilijker toegankelijk is. Wij hebben 6x iui gehad en 2x daarvan had de gyn ook een tangetje nodig. Die andere keren ging het 'floep' er zo in.
    Ik ga duimen dat deze kleine frummel blijftt plakken en mag blijven groeien tot aan de bevalling!!!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij zijn dus net gestart in de MMM wat IVF betrefd. Nu heb ik een vraag voor ervaringsdeskundigen.
    Mijn man en ik moeten allebei de eerste drie dagen van mijn volgende cyclus aan de antibiotica. Ik kan nergens vinden waarom dat eigenlijk moet en ben het ook vergeten te vragen.
    Wie moest dat ook doen of wie weet waarom dat moet???

10. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

timon wat spannend 2 weekjes wachten hoop dat het snel voorbij is voor je
    en ook nog een in de vriezer

zeehondje ik heb geen idee heb het nooit gehad toen ik bezig was met ivf misschien gewoon uit voorzorg
    ieder ziekenhuis is anders ik heb ook nooit aan de pil gehoeven terwijl andere ziekenhuizen dat weer wel doen

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, ik heb geen idee. Kan je deze vraag niet alsnog stellen? Ik zou gewoon bellen en vragen.

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vraagje: Vrijdag heb ik de tp gehad en nu heb ik soms wat vaag ongi gevoel. Kan dit innesteling zijn? Ik heb namelijk geen flauw idee.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; zou een hele vroeg innesteling zijn meid;) Die is meestal na een dag of 4-6. Feit is dat je na een punctie/TP soms niet eens weet wat je voelt, omdat je echt overal op gaat letten dan en je lijf kan je gigantisch voor de gek houden.
    Het kan zijn dat het nog van de punctie komt....
    Succes en ik duim lekker verder:D

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik moet dus ook een maandje aan de pil (Microgynon) en eerlijk gezegd weet ik niet goed waarom dat moet....

Ik ben erg regelmatig ongesteld. Als deze 11e IUI mislukt, dan moet ik op de 3e cyclusdag dus eerst bloed laten prikken om mijn hormoonwaarden te bepalen in verband met IVF en daarna moet ik 1 pilstrip slikken. Daarna krijg ik dus een pilbloeding en moet ik dus, neem ik aan, weer wachten tot ik uit mezelf ongesteld word. Of niet? Of moet ik al beginnen met hormonen spuiten tijdens die pilbloeding?
    Als ik moet wachten tot mijn echte menstruatie voordat ik beginnen mag met de hormonen, waarom moet ik dan 1 pilstrip slikken? Wat is het nut dan van die pil?
    Ik snap er helemaal niks van....:(
    Heeft hier iemand ook tijdelijk de pil moeten slikken en waarom was dat dan?

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Enige tijd geleden heb ik me hier aangemeld, maar moet aanstaande donderdag pas naar de intake IVF. Ben reuze benieuwd of we eindelijk hiermee mogen beginnen.

Ik heb een paar vragen en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden:

Wij hebben op 27 mei de IVF intake. Nu is het zo dat bij mij ondanks de Gonal F dat er steeds 1 eitje groeit mijn baarmoederslijmvlies 1 á 2 mm blijft.

Met meerdere eitjes zou het dikker worden volgens de gyn. De volgende vragen heb ik:

1.) Is het zo dat als er meerdere eitjes zijn dat je lichaam dus meer en extra oestrogenen aanmaakt zodat je slijmvlies dikker wordt?

2.) Hoe doen ze dat met een eventuele cryo terugplaatsing? Ik heb geen cyclus, hoe maken ze je baarmoederslijmvlies dan dik?

3.) Nesteld een cryo ook in als je slijmvlies dik genoeg is, maar er geen eisprong is (want die heb ik niet van mezelf).

4.) Stel dat ik heel veel eitjes heb (20 bijv.) en dat mijn slijmvlies dan nog dun is op CD10 bij de eerste FM dus. Kunnen ze dan tezamen met de eitjes medicatie geven om het slijmvlies te laten groeien en zo ja wat?

Weet dat ik bij de vorige gyn vanaf CD5 Progynova mocht slikken en dan groeide het eitje door. Hoe gaat dat met IVF als ze zien dat het slijmvlies te dun is, maar de eitjes al 12 á 14 mm bijv. zijn? Hoop wel dat er iets is dat ze dan geven zodat het slijmvlies groeit, anders raak ik toch nooit zwanger?

Echter bij mijn laatste poging vanaf CD1 Progynova laten slikken en er groeide niks. Toen moest ik ermee stoppen en had eindelijk een eitje van 8 mm, die vervolgens een verloren ronde werd omdat er een ontrekkingsbloeding kwam van de Progynova. Deze ronde is met Menopur gedaan. Blijkbaar groeit mijn bms niet goed emt Gonal F en sowieso groeit dat verdomde slijmvlies amper tot niet!

Liefs van Babii

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Happy; net als wij hebben jullie dus ook nog wel vragen, ook al is het eerste gesprek al geweest. Wij moeten over twee weken bellen voor alle bloeduitslagen (die van de 'ziektes' en die van de 'derde cyclusdag'). Dan maken we een nieuwe afspraak en dan krijgen we het traject te horen. Ik heb nergens gelezen dat ik ook aan de pil moet, maar ik lees het wel vaker op internet. Ik ga denk ik van de week bellen om een antwoord op mijn vraag te krijgen.

Babii; hi, daar ben jij dan ook, spannend hoor. Hoeveel Gonal spoot jij per dag? Met ivf moet je echt veel spuiten hoor. Veel meer dan met iui, dus misschien helpt dat. Ik hoop het. Verder heb ik helaas geen antwoord op je vragen. Succes.

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hallo meiden,

Ik zou met al die vragen gewoon naar de gyn. gaan hoor. Die kan het goed uitleggen toegespitst op je eigen situatie.
    Dat sommigen aan de pil moeten heeft voornamelijk te maken met het plannen van de behandelingen. Zo kunnen ze ongeveer voorspellen hoeveel IVF/ICSI's ze hebben en ze buiten het weekend plannen. Althans zo is het bij ons in het ziekenhuis.

Ik ben dus in afwachting van mijn ongi en dan moet ik ook aan de pil. Dan op 9 juni start ik met spuiten. Dacht dat ik vandaag wel ongi zou worden, maar niet dus. Zal dus wel morgen zijn als ik moet werken:( Heb net al een halve zak chips opgegeten, dus denk dat het wel ergens in aantocht is hahaha. Ook al begin ik nog niet met spuiten, toch betekent de pil wel weer dat ik begin aan een nieuwe poging.:D

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoef jij niet een informatie-bijeenkomst bij te wonen waarbij je uitleg krijgt over IVF en een prikinstructie krijgt (tezamen met andere IVF-paren)? Wij krijgen daar binnenkort bericht over en ik vind dat wel ideaal, want daar kun je tevens met al je vragen terecht.

Ons is niet gezegd dat wij over een paar weken moeten bellen voor de bloeduitslagen. Maar goed, mijn situatie is natuurlijk ietsjes anders, omdat wij deze cyclus nog een laatste IUI-poging doen. Mocht deze mislukken, dan moet ik de 3e cyclusdag dus bloedprikken om mijn hormoonwaardes te bepalen (alhoewel ik daar geen labformulier voor heb meegekregen, dus daar moet ik ook nog even achteraan bellen om te vragen of dat noodzakelijk is of niet.)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gaat toch allemaal best snel opeens hè?!
    Misschien krijgen wij dat allemaal pas te horen bij de afspraak met de IVF-verpleegkundige?
    We zien het wel. Nu dinsdag bloed laten prikken en dan 1,5 week weer even niks.

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn cyclus was ook regelmatig. Toch heb ik in april een cyclus de pil moeten slikken. Dan hebben ze absolute zekerheid dat ze je onder controle hebben. Stoppen om de aangegeven dag en de ongi (hoe die ook zal zijn) afwachten. Waarschijnlijk ben je dan al aan het spuiten.
    Heb je hier geen overzicht van gekregen?

Deel Deze Pagina