Na de punctie heb ik alleen die dag last gehad. Verder niets. Vandaag nog die zeur in de onderbuik. Dag 4 na tp. Oke, ik zal er niet teveel op letten!
Zeehondje, het gaat echt heel snel. Jullie hebben nog zoveel IUI mogen doen. Wij hebben een half jaar gewacht na 2 IUI's en als je dan ineens in het IVF/ICSI traject komt dan is het net een achtbaan.
@ Zeehondje, ik spoot bij Gonal 75 IE en had ook steeds maar 1 eitje en een slijmvlies van 1 á 2 mm. Toen hebben ze me afgelopen ronde aan de Menopur gezet, alleen een big mistake gemaakt: Ze hebben me vanaf CD1 Progynova laten slikken, slijmvlies was 5,5 mm! En vanaf CD3 gaan spuiten met Menopur. De Progynova blokkeerde dit keer dus wel de follikelgroei en moest op CD12 stoppen met de Progynova. Na 2 dagen zat daar eindelijk een follikel van 8 mm en dat was met 112,5 IE Menopur. Maar na een dag werd ik giga ongesteld, want kreeg een ontrekkingsbloeding van de Progynova. Weg ei, weg slijmvlies. Wat was ik boos op dat nieuwe ziekenhuis in Tiel. Ik dacht, laat ik maar wachten op de intake IVF en die hebben we aanstaande donderdag. Zit helemaal in de zenuwen, worden we wel geaccepteerd wegens mijn leftijd (ben 22) en manlief 27. Ik lees dat iedereen bloed moet prikken, iemand enig idee of dat ter plekke kan??? Manlief is bang voor naalden whaha en deze dame ook. Dus beter dat ik samen met hem ben dan steunen we elkaar. En er is laatst nog een uitstrijkje bij de gyn gemaakt voor mij en ik had geen ziektes (wat ik weet). Moet het dan weer overnieuw ?
babii; komt helemaal goed meid. Dat bloedprikken kan hoogstwaarschijnlijk gewoon in hetzelfde ziekenhuis en gelijk ná de afspraak (dat was bij ons in ieder geval).
Nee, krijg ik nog. Wij krijgen nog een uitnodiging voor een informatie-ochtend over IVF (inclusief prikinstructie, schema's en uitleg). Echter, de pil heb ik al meegekregen met de mededeling dat ik die vanaf de 3e cyclusdag van mijn volgende cyclus moet gaan slikken. @ Daffie en Timon: ik duim ook voor jullie! Spannend hoor!
Ik heb afgelopen vrijdag de intake voor IVF gehad. Ook wij konden gelijk daarna bloedprikken op HIV en Hepatitis B. Ik weet niet of je samen in 1 zo'n bloedprikkamertje/hokje mag. In het UMCG kreeg je allebei apart een nummertje en zodra je nummertje werd getoond, moest je naar zo'n hokje en werd er bloed afgenomen. Ik was eerder aan de beurt dan mijn vriend, maar mijn vriend was eerder klaar....Ze kon bij mij in mijn linkerarm niet zo goed een ader vinden, waarop ik zei dat ze dan maar mijn rechterarm moest gaan gebruiken. (Had geen zin om -tig keer verkeerd geprikt te worden).
Thanks meiden voor de antwoorden. Ik moet nu het eerste gesprek met partner komen die er helemaal geen zin in heeft haha, maar ja wie wel die naar een IVF intake moet...?? Tijdstip is qua files alleen aardig ongunstig. Iemand enig idee hoelang z'n gesprek duurt met de intake?
Meid, maak je niet te druk. De gyn zal toch merken dat jullie niet voor niets de afspraak hebben. Wij lopen in het UMCU en hebben na de afspraak bloed geprikt (mochten samen in het hokje). Ik had 2 nummertjes genomen en bij de inschrijfbalie gaf ik dit ook aan, maar de dame aldaar zei dat we samen naar binnen konden. Je zal zeker bloed moeten prikken ivm Hep. B en HIV. Standaard procedure.
Zeehondje en Babii, ik heb 150 eenheden Gonal-f gespoten (is vrij standaard) en heb hiermee 5 follikels gekregen. Babii, geef wel je voorgeschiedenis aan, want dan kan de gyn er rekening mee houden. Waar kom jij vandaan? In ieder geval omgeving Tiel. Kun je niet binnendoor dmv de pont bij Wijk bij Duurstede, Beusichem of Culemborg? Ik noem nu maar even een optie om de files te ontwijken. Be happy, wij hebben een IVF/ICSI info-avond gehad. Dat was algemeen en je kon zelf bepalen op welke datum je kwam. Later kregen we bij de intake het schema. Bij vragen over de pil etc zou ik gewoon bellen. Je bent nu eenmaal nog een groentje op dit gebied.
@ Timon, ik kom uit Culemborg, maar moet naar het UMCU dus naar Utrecht en vrees dat dat hem niet wordt om files te ontwijken. De A2 staat altijd giga vol . Gaf al aan met het OV te gaan, maar daar was manlief het niet mee eens haha. Ik zeg dan moet je niet zeuren als we in de file staan . Haha, nou dat is mooi weer dan . Nog meer prikken hihi. Ik ga overigens wel Puregon of Menopur vragen, want met de Gonal blijft me slijmvlies echt ** en met Menopur veranderen er in ieder geval iets. Heb jij goede ervaringen met het UMCU? Toevallig ook dokter * ?
Ik heb dr. Pfijffers. Tijdens de fm's en behandelingen steeds andere dames die net zo aardig waren. Hoe laat hebben jullie de afspraak staan? Als je man weet hoe je binnendoor kunt dan is het via de pont zeker aan te raden.
Wij hebben om 14.10 de afspraak staan. Ken je toevallig dokter * ook? Ga jij voor je FM's ook naar het UMCU of kan dit weer via het Rivierenland ziekenhuis in Tiel?
Wij zitten volledig in het UMCU en dat bevalt prima. Ik weet niet of ik haar eens ben tegengekomen. Wij hebben afgelopen 2 weken wel 2x dr. * gehad. In het UMCU hebben ze een fertiliteitspoli. Zou je in Tiel verder gaan dan IUI dan moet je toch naar Utrecht. Op een door de weekse dag heb je voor dat tijdstip amper tot geen last van files.
@ Timon, kijk dat is super!! Heb namelijk geen idee hoelang een intake duurt, maar manlief zegt: Als we rond 15.00 uur al terug moeten is er al een giga file?? Hij is nu net een vrouw, zeurt over alles, maar goed het is natuurlijk ook onwijs veel spanning van beide.
Timon zit jij in Tiel in het zh of ergens anders? Ik zat ook in tiel maar ben later naar utrecht gegaan.
Even een korte mededeling...het is niet slim om de namen van de artsen te noemen op zo´n forum ivm privacy van hun....jullie staan ook niet met gehele naam erop toch Ik zit ook al een paar jaar in het UMCU nu, ben daar ervaren hahaha. Heb verschillende artsen gezien en meegemaakt. Heb er niet één bij zitten die ik niet prettig vond. Houdt er rekening mee dat je ook verschillende artsen zult meemaken ivm echo´s en punctie/TP. Dit wordt elke dag door andere gynaecologes/fertiliteitsartsen gedaan Het intakegesprek zal wrs zo'n 20-30 minuten duren denk ik. Ligt er een beetje aan of je zelf veel vragen hebt. Ik vindt het meestal meevallen met de files, alleen bij de echo's (vinden plaats tussen 8.00-9.30 uur) is het soms lastig. Wij hebben ook de hele behandeling in het UMCU en vindt het wel prettig. Tijdens de vorige punctie (althans in de uitrustkamer die eraan grenst), kwam er op het eind een meisje binnen die de punctie in het diak had gehad, daar even had mogen bijkomen op een gewone stoel en direct doormoest naar het UMCU alwaar manlief zijn zaad in moest leveren en de eitjes bevrucht werden. Ze was helemaal niet lekker, had veel pijn en kwam lijkbleek binnen.....dat lijkt me dus helemaal niks om dan nog in de auto te moeten. Als je de punctie in het UMCU hebt, mag je daarna heerlijk bijkomen in een relaxstoel, met een dekentje en warme kruik en een lekker bakkie thee of koffie! Oh ja, vergeet het bijna te zeggen, maar ben vandaag ongi geworden en begin dus vanavond met de pil Ik vindt eigenlijk dat de 2e poging voor een brusje nu officieel is begonnen hahaha. Timon; weet je dat je qua schema bijna gelijk loopt met het schema dat ik voor Myrthe had 2 jaar terug....wanneer mag je precies testen?
@ Daffie, ben het wel met je eens, maar deze namen staan ook allemaal op het internet van het UMCU. En eigenlijk wordt er overal wel gesproken over "de artsen". Ben het wel met je eens hoor. Wat fijn om te lezen dat jij het ziekenhuis echt als top beschouwt, dan ga ik er met een rustiger hart heen! Wat goed dat je ongesteld bent geworden Op naar een brusje !! Waar ik zelf heel erg tegenop zit is de punctie, ik heb extreem vaginisme en een eendenbek is echt een regelrechte ramp hier. Hoop dat ik dat kan oefenen bij. bijv. een seksuloge. Las ook dat ze daar een fertiportaal hebben? Wat is dat haha, het staat op de site van het UMCU hoor.