Babbi; volgens mij is dat fertiportaal een mailadres waar je al je vragen kwijt kunt aan de fertiliteitsverpleegkundigen...maar weet ik niet zeker, want ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Misschien weet Timon het??!! Ik beschouw het idd als een goed ZH, ben natuurlijk ook mama geworden doordat ze daar goed gematcht hebben Ik hoop voor jullie allemaal dat het gaat lukken!! De punctie is gewoon geen pretje, hoewel sommigen het reuze vinden meevallen hoor. Maar als je al aan vaginisme lijdt, zou ik zeker even vragen hoe daar mee om te gaan. Misschien kunnen ze de punctie wel onder een roesje doen?
ze hielden mij aan het lijntje van over 6 maanden ben je wel zwanger hoor....dus niet,ging iedere keer zo door... ik ben toen overgestapt na utrecht en ik mag nu ivf doen. het de eerste achter de rug heb het er wel voor over die files haha woon zelf in culemborg en jij? wat voor fout hadden ze gemaakt=
@ Daffie, ik vind het echt super fijn om te lezen hoe jullie het ervaren en lees nu dus al 3 mensen die goede ervaringen met het UMCU hebben. Ik hoop dat jij straks weer zwanger bent, want het lijkt me het mooiste wat er is! @ Sandra, ik had daar een FA (het opperhoofd) noem nu even geen namen hihi, want dit is weer negatief. Moest op CD1 starten met Progynova (mijn baarmoederslijmvlies is altijd 1 a 2 mm zelfs met een eitje). Maar Progynova remt blijkbaar de eigroei. Vervolgens op CD3 spuiten met Menopur. Helaas op CD10 geen eitjes, op CD12 ook geen eitjes, maar wel een slijmvlies van 5,5 en dat was super vergeleken voorheen. De FA zei: stop maar met de Progynova en ga verder met de Menopur. Ik vroeg nog: ontstaat er dan geen ontrekkingsbloeding? Nee hoor mevrouw, dat gebeurd niet! Nou 2 dagen later had ik een eitje van 8 mm en volgens mij een dag of 2 dagen alter werd ik ongesteld (ontrekkingsbloeding van de Progynova). Weg eitjes weg slijmvlies . Daarvoor zat ik in Woerden en spoot Gonal F. De arts zei dat het zaad van manlief uitmuntend was en wat waren we trots. Iedere ronde teste ik licht posi, maar iedere ronde ging het goed fout! En mijn slijmvlies was te dun, terwijl men zei dat hij 7 mm was, maar hij was 1 a 2 mm en het zaad van manlief was echt niet goed! Nu heb ik van Woerden dus een doorverwijzing UMCU gehad voor IVF/ICSI en ze hebben zelfs in de verwijsbrief gezet dat ik 6x IUI heb gehad, maar heb al die tijd zelf geklust zeg maar, maar wel met de spuiten gonal f.... Moest van Woerden meestal vanaf CD5 starten met Progynova en in Tiel dus vanaf CD1, dat was fout nummer 1. Fout nummer 2 was dat ze me pats boem lieten stoppen met de Progynova en dat een ontrekkingsbloeding gaf. Woon zelf ook in Culemborg . Toevallig zeg!
zijn grove fouten van hun......op dat gebied zijn ze maar slecht. gaan jullie voor je eerste kindje? zijn jullie allang bezig? ik ben 2 en een half jaar bezig. het zijn aardige mensen in utrecht. ik moet volgende maand weer beginnen met mn 2de ivf en opzicht valt de file wel mee sochtends. toevallig dat je ook in culemborg woont haha
Ja, dit is ons eerste kindje en vrees ook onze laatste. Mijn baarmoeder moet er voor me 25e uit, dus dank god op me blote knieen dat ik een "jonge" mama wilde worden. 15 mei zaten we 1 jaar in de mmm, daarvoor een half jaar gewacht op een cyclus, maar gebeurde niks. Ben i.v.m. mijn baarmoeder doorgestuurd naar de gynaecoloog. Waar woon jij in Culemborg dan . Nee hoef niet je straat whahaha.
Je heb gelijk betreffende de namen. Die uitrustkamer was me voor de punctie niet bekend, maar het was wel erg prettig om daar even bij te komen. Je krijgt wat later ook de uitslag van de punctie te horen. Goh, dat is grappig! Als deze poging gaat lukken dan ben ik rond 25 februari uitgerekend. Ik mag rond 4 juni testen. Eens zien of ik dat doe, want manlief gaat die ochtend voor enkele dagen heel vroeg weg. Je bent eindelijk ongi!!!! De 2e poging start weer. Succes, meid! Ik zit met te bedenken dat mij vrijdag niets is gezegd over een afspraak met de fa maken mocht het mis gaan. Morgen maar even doen, want zo lang wachten zoals jij te horen kreeg wil ik niet!
Geef jouw probleem aan zodat de arts misschien al iets voor je kan betekenen. Het fertiportaal is een vergrendelde site waarop je je vragen aan de verpleegkundigen kan stellen. Dat scheelt je lang wachten aan de telefoon. Voor 15.00 mailen is dezelfde dag een antwoord. Hiervoor krijg je bij de prikinstructie een papier met gegevens.
Timon; ik kon 2 jaar geleden op 2 juni testen en was op 5 februari uitgerekend, dus weet niet hoe je gerekend hebt, maar bij jou zal het dus 7 februari zijn. Het is de punctiedatum - 2 weken invullen op de calculator. Zou dus idd maar 2 dagen schelen..,grappig hoor hahaha
Met de prikinstructie leggen ze je ook uit hoe sommige medicijnen gebruikt moeten worden. Hoe maak je pregnyl aan, etc. Het kan helemaal geen kwaad om dit bij te wonen.
Nee, kan ook geen kwaad, maar heb al Pregnyl gebruikt en zelfs Ovitrelle.... Dus weet eigenlijk alles van het prikken al en ook van de prikken klaarmaken.
zo das snel voor je 25ste... mag ik vragen waarom? ik ga voor mn 2de kind. ik ben zelf ook nog jong haha 23 jaar en jij babii? ik woon in de wijk parijsch en jij?
Wat gezellig dat jullie allemaal in hetzelfde deel van Ned. wonen en ook nog eens naar hetzelfde ziekenhuis gaan, grappig. Wij gaan naar Voorburg en overal lees ik dat dat één van de grootste IVf centra van Nederland is. Maar ik lees maar weinig verhalen van meiden die daar onder behandeling zijn, wel jammer. Morgen bloed prikken, cyclusdag 3. En dan nog anderhalve week afwachten voor de nieuwe afspraken en uitslagen. Mag nu niet snel genoeg gaan vind ik!
Zeehondje, wachten duurt lang he!! Ik heb toen we voor ons eerste kindje bezig waren met ICSI heel veel geAARRRRRRGGGGGHHHHHHd hahaha. Dat wachten steeds vond en vindt ik zoooo frustrerend.
Daffie, hoe lang hebben jullie toen moesten wachten voordat je met ICSI konden beginnen? Ik vond die 6 maanden echt niets!
@ Sandra, wauwww nu al voor je 2e kindje! Helemaal super! Mijn baarmoeder moet eruit wegens baarmoederkanker en borstkanker. Hij wordt er dus preventief uitgehaald. Ik heb overigens wel van je wijk gehoord, maar woon net in Culemborg, dus ben altijd de weg kwijt daar . Ik woon trouwens net voor Terwijde... Hihi, ik sta al best lang te wachten voor een intake hoor . Sinds maart 2010, en vrees dat de wachttijd voordat je aan de beurt bent voor de IVF ook lang is? @ Zeehondje, toch lees ik wel regelmatig ervaringen over Voorburg, maar lees dat meer op www.ivf-site.nl Lees er goede dingen over! Wauw morgen bloed prikken en dan hopen dat de uitslagen er snel genoeg zijn. Wachten duurt altijd lang he . @ Timon, woow 6 maanden!!!!!!!!
hee meiden even een kort vraagje, ik heb net een stipje rood ontdekt maar weet nu niet of ik dit als dag 1 moet rekenen en moet prikken. Wat denken jullie? Groetjes, Lente