Lente; bij ons in het ZH is het, als je voor 18 uur ongi wordt dat CD 1 en als het na 18 uur is, is het de volgende dag CD 1. Hoop dat je er wat aan hebt. Timon; heb voor 1ste kindje 6 maanden gewacht en nu stonden we vanaf september op de wachtlijst, dus ook 6 maanden. Vindt ik toch best lang.....
Bij mij was het exact hetzelfde zoals het bij Daffie gaat. Na 18.00 uur is de volgende dag CD1 en voor 18.00 uur is CD1. @ Daffie, woowww 6 maanden in het UMCU? Er staat op de site 3 maanden. Nou vindt die 6 maanden rust ook wel even lekker. We hebben zo een hectische periode gehad. Dus 6 maanden wachttijd kan er nog wel bij. En dit is vanaf de intake geweest? Hoe zit dat eignelijk als IVF pogin 1 mislukt en je gaat naar poging 2. Moet je dan weer 6 maanden op de wachtlijst of mag je dan door?
Hee meiden, bedankt voor julllie snelle reaktie. Dan hou ik morgen als dag 1 aan. Whoaaa het gaat beginnen Bij mij staat bij gonal 300 fl. is dat een goede dosering? Ik ga ineens overal aan twijfelen Ach, eens moet de eerste keer zijn. Suc6 meiden, Groetjes, Lente
@ Lente, de dosering weet ik niet haha, maar deze dame moet nog op intake . Zal vast wel god zijn hoor!
Wij hebben zo lang moeten wachten omdat ze met de korte prikschema's bezig waren. Dit gingen ze veranderen, maar daar hadden wij geen profijt van. In januari (3 maanden wachten) had gekund, maar helaas kwam daar een geneticus tussen, werd de agenda-plannende secretaresse ziek en was er geen waarnemer en was de intake in de maand na ontvangst van de brief. Daar weet Daffie ook alles van... Babii, ik zag het ook op de site staan, maar hou daar niet teveel aan vast. En mocht je eenmaal starten dan zal dat met de pil zijn. Daffie, vertel jij jouw verhaal eens over deze poging en je wachttijd. Lente, waarom zou je twijfelen aan hetgeen de fa je heeft aangegeven? Ik heb 150 eh Gonal-F gehad. Werkte voor mij erg goed. Voor iedereen is het anders. Als je twijfels hebt is het meestal prettig om dit na te vragen.
wij waren gauw aan de beurt...... in december wisten we dat we ivf kregen en eind januari zijn we er voor het eerst mee begonnen... nu zijn vorige maand al mn 4 cryo's niet goed ontdooid en mag nu over 2 weken weer opnieuw beginnen:S had veel pijn bij de punctie... ben benieuwd voor je timon of het blijft vastplakken... hoezo heb je niet voor 2 terugplaatsingen gedaan?
@ Sandra, ik vernam dat het UMCU het liefst geen 2 embryo's terugplaatst? Sommige mensen worden inderdaad snel geholpen, als het zaad sneller afneemt. Bij manlief is dat (gelukkig) steeds hetzelfde. Moet eerlijk zeggen dat ik die wacht maanden ook niet heel erg vindt. Heb maandenlang op commando geklust, ziekenhuis bezoeken e.d. Misschien kunnen we nu nog even die maanden "echt" van elkaar genieten zonder stress + dat mijn lichaam dan even rust heeft. @ Timon, hoop ook onwijs erg dat je kleintje blijft plakken . Poe, ook nog aan de pil? Hoezo is dat en wat is dat dubbel zeg... Stop je met de anticonceptie, moet je er vervolgens weer aan om zwanger te kunnen worden.
babii... ik had vorige keer gebeld en ik vroeg toen dat ik er 2 wou en omdat ik aan een onderzoek mee doet mogen er maar 1:s, ze zei als de onderzoek is afgelopen en ben nog niet zwanger dan mag ik er 2. deze 3 ivf behandelingen kosten mij niks dus ik heb er straks nog eens 3 van mn ziekenfonds. ik kon mee doen aan die onderzoek omdat dat bezig was in het zh voor onverklaarbare onbevruchtheid... het is ook lekker om alles niet om commando te doen gelukkig... ik word alleen zo moe van als ik aan de volgende ivf begin dan moet je weer iedere dag bijna bloedprikken en dan zeggen als het niet goed is moeten we afbouwen:s dat het niet door gaat en daar krijg ik de zenuwen van...
Hoezo moet je dan iedere dag bloedprikken? Het lijkt me zenuwslopend dit traject! En ehm, onderzoek?? Ik wil ook!!!!! Ben zelfs al aan het sparen voor mijn 4e IVF behandeling... Maar jij hebt dus al een wondertje? Meisje of een jongen?
bij mij zagen ze vocht dus ze dachten dat er al 1 gesprongen was.....was dus niet zo.....dan kijken ze hoever dat je in je cyclus zit.....was ook alles goed. Anders vraag je of ze met een onnderzoek bezig zijn? Ben je ook onverklaarbaar onvruchtbaar? Ja ik heb een meisje alweer 4jaar gewoon spontaan zwanger van geworden.
Ze noemen me wel onverklaarbaar verminder vruchtbaar. Heb van mezelf helemaal geen cyclus . Voordat ik eenmalig de prikpil kreeg was ik aan de gewone pil. Op mijn 18e zwanger geworden van mijn man door de pil heen, maar helaas een MK. Daarna aan de pil gebleven, maar vloeide er altijd tussendoor. Daarna gestopt voor 6 maanden met de pil (veilig gevreeën) en toen een prachtige cyclus met eisprong (voelde die heel duidelijk). Vervolgens op mijn 20e eenmalig de prikpil, vloeide 12 weken lang totdat de injectie uitgewerkt was. Daarna vloeide ik helemaal niet meer. Half jaar zelf gewacht, getemperatuurd, ovulatietesten gebruikt. Daar kwam alsmaar uit: geen eisprong! Doorgestuurd naar de gynaecoloog, aan de Clomid, geen reactie. Daarna over op de Gonal F, eindelijk eitjes, bms 1 á 2 mm. I.c.m. Progynova vanaf CD5, bms te dun tot op heden 1 á 2 mm. De gynaecoloog heeft ook in de doorverwijzing gezet: onverklaarbaar verminderd vruchtbaar (van de prikpil kan het niet meer komen na 1,5 jaar). En heb geen maandenlang prikpillen gehad, maar eenmalig. Dus ja, ben dat helaas ook . Wie moet ik mailen dan??? Of het vragen... Wauw een meisej en spontaan! Geweldig .
Lente; ik moest bij deze nieuwe cyclus ook goed opletten. Van dag 1 t/m 3 namelijk antibiotica slikken en op dag 3 bloed laten prikken. Vrijdagavond lichtroze bij het afvegen, zaterdag soms een hele lichte bruine gloed op inlegkruisje en zondag echt pas meer slijm met bloed enzo. Beetje vies verhaal, maar ik heb dus de zondag pas als eerste echte dag gerekend. Sandra; das best lekker, aan een onderzoek mee mogen doen en daardoor nog drie ivf pogingen vergoed krijgen hierna. Weet iemand hoeveel een ivf behandeling eigenlijk kost, met alles er op en er aan??? Babii; eigenlijk wel raar, je bent wel verminderd vruchtbaar, maar het is niet onverklaarbaar. Het komt omdat je geen eisprong hebt. Hoe dát komt weten ze niet, dat is het onverklaarbare er aan. Volgens mij noemen ze het alleen onverklaarbaar als alles goed is, zowel bij de vrouw als bij de man, toch? All; vandaag dus bloed laten prikken en gelijk maar even naar de ivf poli gelopen. Daar aan een assistente gevraagd waarom we allebei antibiotica moeten slikken. De reden was eigenlijk heel simpel. Gewoon om alle bacteriën te doden (helemaal schoon worden). Nu weer wachten dus.
@ Zeehondje, in principe is dat een vrij logische reden haha. Maar als men dat er niet bij verteld, dan heb je een groot vraagteken boven je hoofd. Goed dat je het gevraagd hebt!
Lief! Aan de pil is om je gehele cyclus onder controle te hebben zodat je prikschema gaat kloppen. Ook kunnen ze hiermee een aardig goed beeld krijgen wanneer je met de punctie en tp uitkomt. In het weekend zijn nu eenmaal minder mensen aan het werk. Ik vond het ook erg dubbel, maar de achterliggende gedachten is begrijpelijk.
Even een vraagje over de vergoeding. Je krijgt drie IVF behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering. Mijn vraag is; als er cryo's ontstaan en er wordt later er eentje teruggeplaatst, is dat dan ook al gelijk de tweede IVF? Of hoort dat nog bij de eerste poging? Dus als je bijvoorbeeld drie cryo's hebt zou je nog wel even vooruit kunnen met de eerste vergoeding zeg maar?!
Hoort bij de eerste poging totdat al je embryo's op zijn. Daarna ga je naar de tweede. Als je een zwangerschap 12 weken hebt uitgezeten dan gaat je teller weer op 0.
Hoi, mijn verzekering zegt het volgende: Als er geen terugplaatsing is geweest is er ook geen zwangerschap geweest en wordt het niet als poging gerekent. Als je een terugplaatsing hebt gehad en het gaat voor de 12e week mis dan is het wel een poging en ben je dus 1 poging kwijt. Gaat het mis na 12 weken dan zetten ze bij ons ook de teller weer op nul. Ik dacht dus ook dat wij na de eerste punctie al een poging kwijt waren dus ik heb het even goed geïnformeerd en ik heb het zwart op wit staan dat onze eerste poging niet meetelt als poging dus wij gaan volgende maand aan de 2e poging beginnen maar voor onze verzekering voor de 1e poging ... gr. Nicole
Dat is wel erg prettig nieuws. Ik zou het op moeten zoeken. Maarja... heb nu een emmy aan boord, dus deze poging geldt.