IVF/ICSI Deel III

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sabrien, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Nicole, zodra de punctie is geweest telt het als een poging. Als er geen punctie heeft plaatsgevonden is het geen poging. Dit staat er ook op freya.

Dit gaat over de 12 weken zwangerschap en de teller:

In het basispakket zijn de eerste 3 IVF-behandelingen per doorgaande zwangerschap opgenomen. Een doorgaande zwangerschap is een zwangerschap van tenminste 12 weken. Ook de behandelkosten voor ovulatie-inductie en IUI worden vanuit het basispakket vergoed mits medisch voorgeschreven door de behandeld arts.

FAQ, Vergoeding en kosten van hulp

2. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Wat wordt onder een IVF-poging verstaan?

Er is een definitie vastgesteld door de overheid. Deze definitie wordt gebruikt in de basisverzekering.
    In vitro fertilisatie:
    Omschrijving: voor vrouwelijke verzekerden het buiten het lichaam tot stand brengen van menselijke embryo's volgens de in vitro fertilisatie methode (IVF), inhoudende de fasen:
    a. het door hormonale behandeling bevorderen van de rijping van eicellen in het lichaam van de vrouw;
    b. het afnemen van eicellen;
    c. de bevruchting van eicellen en het kweken van embryo's in het laboratorium;
    d. het een of meer keren implanteren van een of twee embryo's in de baarmoederholte teneinde zwangerschap te doen ontstaan.
    Een IVF-poging kan tevens een intracytoplasmatische sperma-injectie omvatten (ICSI).

3. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Da's wel heel duidelijk.

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Jaaa :D. Ben ook heel blij dat ik dat ooit op Freya vond! Mijn verzekering beweerde zelfs dat OI niet vergoed werd, terwijl er in de basisvoorwaarden staat dat het 100% onbeperkt vergoed wordt.

Dus had ze via Freya aangeschreven en ja hoor! Ik had gelijk, althans Freya :D.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    He? 1 poging telt toch alleen als er een terugplaatsing plaatsvind?
    Ik heb wel een punctie gehad en geen terugplaatsing. De arts zei dat dat niet als 1 poging telde...

6. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Soms schrijven ze het af op OI, dus dat kan wel hoor :D. Maar dan moet je mazzel hebben met je behandelend arts.

Niet in de stress schieten, meerdere ziekenhuizen doen dit zo :).

Waarom heb je geen tp gehad als ik vragen mag?

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, wat is OI eigenlijk?

8. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Dat is ovulatie-inductie. Bij mij hebben ze dat eerst geprobeerd. Dan kweken ze een eitje met Clomid, maar dat sloeg niet aan, dus toen met Gonal F.

En als er dan een eitje komt is dat OI (ovulatie-inductie). Normala krijg je dan IUI, maar je kan ook zelf klussen als het zaad goed is :D.

Dus OI is eigenlijk het verkrijgen van een eitej door hormonen FSH of Clomid en dan zelf klussen of IUI :D.

Wij mochten al die tijd zelf klussen, gyn heeft wel neergezet dat we al 6x IUI hebben gehad. In feite hebben we 8x zelf geklust... En we dachten al die tijd dat het zaad goed was (gyn zei dat).

Zaad was dus slecht :(. Snap echt niet hoe dat rot ziekenhuis erover gelogen heeft!

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Maar ik ga na een lange pauze wel starten in een ander ziekenhuis dus ik hoop dat die er net zo over denken....

Wij hadden twee matige emmy's die zowiezo niet ingevroren konden worden en mijn vriend ging op de handrem staan omdat hij het allemaal niet meer zag zitten..
    Ik had tot die tijd alles doorgedrukt en op dat moment kon hij niet meer...

10. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, ik heb dat nooit gehad. Weer wat geleerd.

Joekie, is je man er nu wel klaar voor?

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja hij begon er een aantal maanden geleden zelf over dat ie toch weer wilden beginnen..
    Hij is er blijkbaar nu helemaal klaar voor :)

12. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is dat een heerlijk gevoel!

13. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Joekie, gelukkig is hij er nu wel klaar voor. Het is ook een slopend traject he :(.

Mijn man staat er ook niet volledig achter. Die is heel nuchter:

Het lot bepaald of wij een kindje krijgen, maar hij zegt:

Voor jou heb ik alles over, voor ons kindje ook dus doe het wel. Maar hij heeft een angst voor ziekenhuizen, dus hoop dat het kamertje voor hem (met het pojte) gaat lukken.

Be allang blij dat hij het doet... Denk dat hij momenteel ook last van de angst heeft.

Wel fijn hoor dat je man er nu echt ahcter staat!

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja zeker!! Ik had het zelf al een beetje aan de kant geschoven..
    Hij kan er slecht tegen als hij in een richting geduwt wordt en nadat ik het helemaal losliet merkte hij dat hij langzaamaan toch zelf veranderde en zelf een kindje wilde..
    Gelukkig maar!
    (al vind ie de MMM nog maar niets, hij doet het nu wel vrijwillig;))

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Mijn vriend heeft dat dus net zo (van het lot) Maar het is voor een man echt heel moeilijk om om 7 uur 's morgens wakker gemaakt te worden en gelijk een potje vol te maken.:(
    Zeker als je er niet helemaal achter staat als man zijnde..
    Bovendien vind hij het een enorm vervelend gezicht als ik in die stoel zit met een eendebek in mijn vagina enz enz... Daarom doe ik dat soort dingen alleen. Ik kan dat veel beter hebben...

16. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, mijn man moest vorige week dinsdag zijn bijdrage leveren en klaagde over een leeg kamertje. Dus geen boekjes en een kapotte afstandbediening. Gelukkig heeft hij Internet op zijn mobiel.;) Laat je vriend zich dus goed voorbereiden.

Joekie, mijn man vindt dat gedoe bij mij ook niets. Gelukkig is hij altijd nog meegegaan. Wel zo prettig. Gaat je vriend wel mee met de punctie en tp?

17. Coni

Coni Actief lid

Hoi, dit is wat ik van mijn verzekering terug kreeg als antwoord ...

Geachte mevrouw Heyting,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u informeert naar wel of geen "poging" IVF/ICSI.

Wanneer er geen terugplaatsing heeft plaatsgevonden, is er ook geen zwangerschap geweest en geldt dit niet als een poging.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Hebt u nog vragen? Dan kunt u hiervoor terecht op onze website
    Met vriendelijke groet,

Agis Zorgverzekeringen

gr. Nicole

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    YES!!!!! Helemaal blij!!! haha Of geld dat nu alleen voor Agis :(
    Nou, we zien het wel...

Timon: De vorige keer was mijn vriend ook niet bij de punctie...
    Maar dat kwam ook omdat hij toen zo'n beetje de handrem erop trok..
    Nu gaat hij wel mee denk ik met de punctie en terugplaatsing, maar ik weet niet of tie ook echt naar binnen durft..
    Maakt mij absoluut niets uit..Ik red me prima;)

19. Coni

Coni Actief lid

@Dames, welke pijnmedicatie krijgen jullie tijdens de punctie???

gr. Nicole

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ik kreeg morfine via een infuusnaaldje

Share This Page