IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ga je naar het ziekenhuis, omdat je cyclus gewoonweg niet werkt, het zaad van manlief niet goed is en je eigenlijk IVF moet. Potjandozie nog aan toe!

Eenmaal aangekomen waren we in dat allemachtige grote ziekenhuis compleet de weg kwijt, daar weg gelaten dat manlief de hele autorit heeft lopen tieren, zuchten en schelden. Uiteindelijk de poli gevonden, maar het spreekuur was uitgelopen (was er al bang voor). Zit meneer daar te zuchten en te steunen, geduld is een schone zaak damnit :$

Eenmaal binnen geroepen had ik een hele lieve vrouwelijke FA, maar ook IVF-arts. Alle uitslagen bekeken, dossier doorgenomen en ja hoor, daar kwamen de vragen!

We hebben een half uur lang allerlei vragen m.b.t. onze gezondheid moesten beantwoorden incl. allerlei vragen m.b.t. het verleden etc. etc. Ze hoeven nog net je pincode niet te weten 8);).

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik een twijfelende ovulatietest had, had hem meegenomen en ze wilden toch een echo maken. Ze zag iets zitten wat 2 mm groot was, het kon een follikel zijn die aan het groeien was of een follikel die net gesprongen was. Baarmoederslijmvlies was verdorie 3 mm, echt flinterdun weer.

Ze gaf aan dat IVF geen garantie geeft voor het verdikken van het slijmvlies en dat ze eerst allerlei onderzoeken wilde doen. Ik moet nu dus een afspraak maken voor een COLA onderzoek (Cyclusstoornissen, OLigo- en Amenorrhoe = onregelmatig of niet ongesteld).

Dan gaan ze bloed afnemen en moet ik nuchter komen op de vroege ochtend. Ze gaan meer als 20 buisjes bloed afnemen en alle hormonen in mijn lichaam onderzoeken. Het duurt ruim een maand voordat die onderzoeksresultaten binnen zijn. Zodra die resultaten binnen zijn krijg ik een B-afspraak, dus ik zeg heel bijdehand ooo een bel afspraak. Zij lachen, nee dat is een afspraak dat we in een heel team jou bespreken en kijken wat de opties voor je zijn.

Ook moet manlief weer zaad inleveren en ik zeg nog oooo nee dat is echt shit. Dus hij zegt heel bijdehand: ach, het boeit me niet doe het wel hoor. Dus die vrouw keek ons aan en ik hem…. Maar goed… Voor het zaadonderzoek moeten we nog een afspraak maken evenals het COLA onderzoek.

Daarna moeten we op het spreekuur komen om te kijken of ze ook maar iets in mijn bloed hebben gevonden wat dat te dunne slijmvlies veroorzaakt en de geen eisprong. Ze denkt zelf dat het echt nog steeds met die verdomde prikpil te maken heeft, maar dat zal de bloedtest uitwijzen. Ze zegt ik vind het raar dat iemand met een prachtige cyclus ineens geen cyclus meer heeft.

Stephan vond het echo onderzoek echt helemaal niks, die vrouw riep hem erbij om mee te kijken, maar zag dat ie het vreselijk vond.

We hebben wel aangegeven dat we al 6x “IUI” hebben gehad en nu echt verder willen. Ze geeft aan dat we dus echt die onderzoeken moeten afwachten en dan als het IVF of ICSI wordt dat we dan met terugwerkende kracht op de IVF/ICSI lijst gaan.

Ze gaf ook aan dat als het zaadonderzoek van Stephan nu wel goed zou zijn en ze een oorzaak vonden m.b.t. geen eisprong en een slecht slijmvlies en ze konden dat verhelpen, dat we dan gewoon verder gingen met OI (Ovulatie-Inductie, dus zelf klussen).

Mocht dit alles vooral het zaad van Stephan weer slecht zijn dan gaan we kijken naar IVF of zelfs ICSI. En we kunnen 1x IVF/ICSI proberen als ze de oorzaak van het geen eigroei en slecht slijmvlies niet vinden om te kijken of het slijmvlies dikker wordt. Indien hij dit niet wordt doen ze toch de punctie, vriezen de embryo’s in en gaan verder met Progynova om zo het slijmvlies dik te krijgen en terug te plaatsen, als de embryo’s goed ontdooien. Ze doen liever een verse terugplaatsing, omdat de kans groot is dat embryo’s het niet redden als ze uit de vriezer komen.
    Ook gaan we in de tussentijd kijken (na de bloedonderzoeken) welke medicatie het beste mijn slijmvlies opbouwt en wat we bij kunnen geven om te zorgen dat het goed wordt. Pas zodra al deze onderzoeken klaar zijn en er een duidelijke goede medicatie is voor mij en mijn slijmvlies, dan pas gaan we over op IVF op ICSI, mits het zaad dus slecht is. Anders gaan we OI doen.

Al met al, geen klap wijzer geworden! Nu maar hopen dat die bloeduitslagen een uitslag geven waar ze iets mee kunnen.

@ Daffie, het lijkt mij gewoon de spanningen ;). Als hij iets niet wil dan doet ie het ook niet en hier staat ie wel achter gelukkig :). Mijn man is wel iemand zo van: het is het lot als we geen kindjes mogen krijgen, maar goed...... Hij zegt voor jou doe ik alles, maar wil je geen pijn zien lijden e.d. Hij stond trouwens wel te kijken van dat echo apparaat wahaha.

Whahah werken is fijn he :p.

2. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    zo wat een verhaal babii! hopen dat de bloeduitslagen allemaal goed zijn en je baarmoederslijmvlies nu gewoon dikker moet worden! heb je nog gevraagd over die onderzoeken? hopen dat je gauw kan beginnen met ivf of icsi.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Sandra, ja die onderzoeken verrichten ze alleen bij vrouwen die een "normale" cyclus hebben. Ik heb dus geen cyclus :(.

Heb jij ooit van een COLA screening gehoord??

4. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    ow das balen! maar komt het doordat je baarmoederslijmvlies te dun is door de prikpil?

nee ik heb nog nooit van die onderzoek gehoord, weet ook niet was ze allemaal doen met die onderzoek.... krijg je volgende maand de uitslag?

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee joh, moet de afspraak nog maken voor het bloedprikken ;). Werden 20 buisjes afgenomen zei de arts...

Nou het is niet alleen mijn slijmvlies, mijn eitjes groeien ook niet meer :(. En ben al ruim 1,5 jaar van die zooi af...

Heb hem trouwens eenmalig gehad, toen ik 19 was ook eenmalig de prikpil en menstrueerde weer goed.

Met de pil menstrueerde ik ook goed, althans zodra ik ermee stopte. De artsen begrijpen het ook niet, men denkt aan een vervroegde overgang, dus we moeten echt alles goed checken.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Babii; wij hadden gelukkig van tevoren die vragenlijst al gekregen. Thuis alles rustig in kunnen vullen en hij had de lijst al doorgelezen toen wij binnenkwamen.
    En jeetje zeg, wat een verhaal. Op zich wel positief dat ze echt het onderste uit de kan willen halen. Dus alle mogelijke onderzoeken willen doen om achter de 'kwaal' te komen. Hoop idd voor jullie dat er ook wat uitkomt en dan het liefst natuurlijk nog iets wat makkelijk op te lossen is. Maar nu dus weer wachten, wachten en nog eens wachten. En dat is balen zeg. Heel veel sterkte meid!
    En ik heb hier volgens mij wel eens iets gelezen dat iemand ook zo'n COLA onderzoek moest ondergaan. Maar wanneer en waar weet ik niet meer, helaas.

7. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    nou ik hoop niet dat je vroeg in de overgang bent hoor! hopen dat je het snel achter de rug allemaal hebt!
    ik moest de vragenlijst via het internet doen.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja via gezondzwangerworden.nl ofzo?? dat heb ik ook gedaan en toegestuurd aan het ziekenhuis, maar kon het dus ter plekke invullen :(.

Bedankt voor jullie lieve reacties! Geduld is een schone zaak he...

9. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    ja die had ik ook gedaan en kreeg toen een brief thuis dat hij goed was ingevuld en dan alles goed was. dus het was lekker een lange dag voor jullie. ja geduld is zeker een schone zaak....wacht al bijna 2,5 jaar en jij?

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij wachten nu al drie jaar. En de rest van jullie? Ben daar ook wel benieuwd naar eigenlijk.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben vast te laat met het zeggen dat het weleens wat kan uitlopen.;) Zo even lezen hoe het vandaag is gegaan.

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Whahahaha nou wij hadden om 14.10 een afspraak en werden om 14.40 naar binnen groepen !!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik niet zolang hoor! Wacht al 1,5 jaar. Ben heel snel geholpen i.v..m een baarmoeder die er dus voor me 25e uit moet :).

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, ik heb net je verhaal gelezen. Het formulier invullen hebben wij ook ter plekke gedaan. Vond het wel prettig, want zo konden we op sommige dingen wat verder door. Zo had ik in een ander zh een dossier die de gyn. graag erbij wilde hebben, zo geschiedde. Later hebben we er nog wat profijt van gehad.
    Bij de intake heb ik ook een echo gekregen en voor zover ik weet veel meer meiden. Kan goed zijn dat ze het standaard doen.

www.umcutrecht.nl - UMC Utrecht

Hoe lastig het ook is... doe de onderzoeken en wacht de uitslagen af. Het duurt even en dat geduld heb je eigenlijk niet, maar je weet wel meer.
    Je lijkt nu niets wijzer te zijn geworden, maar dat komt echt wel! De gyn. wil zoveel meer over jullie te weten komen zodat jullie ook een serieuze kans hebben.

Ik stuur een positief zonnestraaltje jullie kant op. Hopelijk zie je het straks wat zonniger.;) Dikke knuffel.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, ik ben begin 2007 gestopt en een jaar later zijn we voor het eggie gegaan. Een jaar later via de ha in de mmm terecht gekomen. Dus ja... 3 jaar? 2 jaar?

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank je wel lieve Timon! Heb jij dit ook gehad (de bloedtest e.d.).

Ik hoop dan maar dat ze dan maar iets te weten komen van dit probleem!

Wel jammer dat je het zaad alleen tussen 8 en 9 kan inleveren :(. Maar wat moet dat moet!

Knuffel!

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Misschien kun je een combi maken; je man naar balie 39 en jij bloed prikken.

Wij hebben ook bloedonderzoeken gehad, ik de echo en mijn man zaadonderzoeken. Na de 2 IUI's heeft manlief het chromosomenonderzoek gehad en nav daarvan een bezoekje aan de geneticus.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij zijn nu bijna 4 jaar bezig denk ik? Vanaf 2006 september...
    Ja dus haha

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb Zilveren Kruis Achmea (daar ben ik dus verzekerd) gemaild inzake hun vergoedingen qua IVF. Ik wilde even weten wat hun teleenheid met betrekking tot 3x IVF inhoudt.

Nu kreeg ik de volgende reactie:

Aanvang en afbreking poging van IVF:

Een poging, wordt geacht te zijn begonnen als:
    - in het beginstadium van de behandeling de geneesmiddelen ten minste zijn afgeleverd en toegediend c.q. ingenomen;
    - of in de natuurlijke cyclus een eicelpunctie heeft plaatsgevonden;
    - of een eerder gecryopreserveerd embryo wordt geïmplanteerd in de verzekerde.

Wanneer er na aanvang van een poging (zoals bovenstaand beschreven) de fases niet volledig doorlopen worden, dan telt het helaas toch als een hele poging.

Ik snap het nu niet helemaal.

Als ik nu begin met de IVF-behandeling start dus al de eerste poging.
    Heb ik dan cryo's en laat ik dan tot 2x een cryo terugplaatsen, ben ik dan al door mijn 3 pogingen heen :(....:$

Ik meende dat cryo's altijd bij 1 IVF-poging horen en volgens het UMCG is dat ook zo. Dus als je 1 IVF-poging hebt gehad en je hebt daar cryo's van over, dat dat nog bij die ene IVF-poging hoort. Maar zoals dat hier staat, lees ik dat cryo's weer de start van een nieuwe IVF-poging betekent.

Anders ben ik wel heel erg snel door mijn IVF-pogingen heen vrees ik.

Wat moet ik nu? Kan ik anders nog overstappen naar een andere verzekering en zo ja, welke?

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee meis! 3 pogingen zijn echt als je 3x een punctie hebt gehad!

Dus poging 1, er wordt er 1 tp en 2 ingevroren. Totdat die cryo's ontdooit zijn en teruggeplaatst telt dat als poging 1 dus ook de medicatie e.d.

Als dat op is en je moet weer spuiten voor de punctie e.d. en weer een punctie krijgt, dat is poging 2.

Anders was je wel heel snel door je pogingen heen.

Deel Deze Pagina