IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Maar waarom stuurt Zilveren Kruis mij dan deze reactie (zie mijn vorige bericht)? Als ik hum reactie lees, dan maak ik eruit op dat het terugplaatsen van een cryo de start is van een nieuwe IVF-poging! En dan ben ik dus inderdaad snel door mijn pogingen heen!
    Of ben ik nu bij een rotmaatschappij verzekerd?

Ik heb ze overigens al weer een mail gestuurd waarin ik ze om opheldering vraag.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ze sturen wel eens vaker dit soort vage emails! Ik heb je topic gezien een een tp van een embryo behoort tot dezelfde poging.

Pas wanneer de embryo's op zijn en jij krijgt weer een nieuwe punctie, dan is het poging 2. Anders zouden de pogingen wel heeeelll snel zijn :(.

En zag je topic al en volgens mij heb je daar al een antwoord gehad die veel beter uitgelegd was als mij :D.

Sommige callcenter medewerkers of klantenservice medewerkers zijn totaal niet op de hoogte van de regels m.b.t. IVF.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De regels wat betrefd IVF veranderen ook elke keer weer, heb ik gemerkt nu ik het ben gaan opzoeken.
    Eerst was de eerste poging al geweest als je alleen de hormonen nog maar had gebruikt. Nu telt de eerste poging pas bij de punctie.
    En idd, de cryo's tellen allemaal mee met de poging waarin ze zijn verkregen.
    Ik heb een heel document toegestuurd gekregen. Ik had eerst gebeld en toen zal zij van alles op. Ik vroeg of ik daar geen uitdraai van kon krijgen. Nee dat kon niet, dat lukte haar niet, om het te kopiëren en te plakken zeg maar (in Word ofzo). Toen heb ik een mail gestuurd en toen kreeg ik dus wel dat document toegestuurd wat die andere vrouw aan het voorlezen was. Zo zie je maar weer dat ze er allemaal niet evenveel verstand van hebben. Wel onhandig en slordig vind ik dat!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Helemaal mee eens Zeehondje! Zo heb ik al meerdere malen verwarring gekregen van Unive! Gelukkig heb ik nu 1 contactpersoon daar, want anders wordt je echt giga door de war gebracht door alle callcenter medewerkers.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb om opheldering gevraagd (dus de dame in kwestie die mij gemaild heeft, teruggemaild) en tot mijn stomme verbijstering heeft ze mijn vraag nu opeens doorgespeeld naar de afdeling Declaratieservice.

Zal mij benieuwen met wat voor antwoord zij komen.

Ik heb echter iets gevonden waar ik ze eventueel mee om de oren kan slaan.....

Ik ben in mijn verzekeringsmap gedoken en vond daar een overzicht van Zilveren Kruis Achmea wat heet "Veranderingen in 2010".

Er staat:

IVF (In Vitro Fertilisatie)
    De definities van poging en doorgaande zwangerschap zijn opnieuw vastgesteld.
    Een poging telt pas als poging als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden. Alleen pogingen die hierna worden afgebroken, tellen mee voor het aantal pogingen. De terugplaatsing van de verkregen embryo's (inclusief cryo-embryo's) uit een poging maken deel uit van de poging waaruit ze zijn ontstaan.

Van een doorgaande zwangerschap bij IVF is sprake bij tenminste:
    10 weken na het moment van de punctie bij een verse poging of 9 weken en 3 dagen na implantatie van het cryo-embryo.

Dit is dus totaal iets anders dan wat die dame mij gemaild heeft. Ik heb zelf geen verstand van verzekeringen en dus ga ik er van uit dat het antwoord klopt wat ik krijg als ik de maatschappij mail. Dat blijkt dus helaas niet zo te zijn.Triest eigenlijk.....

Gelukkig ben ik weer gerustgesteld, maar het geeft wel stress hoor. Verzekeringsmaatschappijen maken mensen met die onduidelijke en verschillende antwoorden onnodig ongerust.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    #1266 Babii, 28 mei 2010
    Laatst bewerkt: 28 mei 2010
    Dat bedoelden we Bee Happy! Maak je niet druk hoor ;). Die voorwaarden zijn bij elke verzekering landelijk vastgesteld ;).

En daar mag geen enkele zorgverlener aan sleutelen ;)

En je wil niet weten wat voor gezeik ik had met me medicatie voor de OI. Ik ging even just for sure checken of het echt geen geldkosten,t erwijl er stond 100% vergoeding onbeperkt, maar ja.. Die injecties waren zo duur dat ik het toch navroeg.

Het ene verhaal na het anderehoorde ik! Totdat ik een vast contactpersoon had en die weet er alles van. Pfff je moet net de goede treffen!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zooo, jullie hebben weer duidelijkheid hebben gekregen over de verzekering. Toen we net wisten dat we ICSI zouden gaan doen heb ik onze verzekering gebeld om te vragen of het vergoed zou worden. Een vriendelijke dame stond me erg prettig te woord.

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; week 2 gaat beginnen:D Duim me echt zo megarot voor je meis!!!

Verzekeringen....je wordt er soms helemaal gek van. Hoop dat jullie allemaal gauw opheldering hebben.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Je bent een schat!

Ik denk dat ik vrijdag niet ga halen. Manlief is dan te vroeg weg.;)

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

wanneer ga je dan testen? Ik deed het 2 jaar terug 's avonds om 00:00 uur toen ik thuis kwam van mijn werk. Had geen zin om eerst te gaan slapen hahaha. Wilde het toen echt weten!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Misschien wel op donderdag. Even kijken hoe het loopt.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Donderdag, hoeveel dagen na de tp is dat dan?
    Oh spannend zeg!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dat is 13 dagen na tp. Ik mag vrijdags testen, dus een dagje later.

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Plaatje gevonden.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nog eentje..

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zou nu al testen... :)

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou ook wel willen, maar durf het niet echt. Donderdag Kv testen kopen en toch maar doen, mits ik dan geen (naderende) ongi heb.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ohh,,spannend meid!! Ik ben erg benieuwd en hoop met je mee!!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nu al testen kan verkeerde uitslagen geven door alle hormonen die je gespoten hebt, dus zou het zeker nog niet doen;) Maare donderdag moet zeker kunnen hoor!!:D Nog maar 4 nachtjes slapen....hoop het zo!! Hoe voel je je, nog steeds nergens last van?

Ik zit morgen alweer een week aan de pil, gaat toch ook wel snel hoor. Nog 1,5 week en dan ga ik weer spuiten:)

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dat gaat ook snel, Daffie!

Enkele dagen niets meer gevoeld. Vandaag een vaag ongi gevoel en dat is nu net wat ik niet wil. Pffff.....

Deel Deze Pagina