IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Babbi; blijft dus spannend meid. Hoop echt dat ze een oplossing vinden voor het BMS. Maar IVF draagt daar ook niet echt aan bij...dus waarom zegt je oude arts dan dat IVF de enige optie is. Sorry als ik rare vragen stel, maar snap het niet helemaal. Ga keihard duimen voor de oplossing;)

Timon; fijn dat je weer wat rust in het hoofie hebt. Hoop voor je dat je meteen in je eigen cyclus verder mag met de cryo... Misschien zien we elkaar rond die tijd wel, want ik zit dan tegen mijn punctie aan;)

Ik ga effies lekker in de zon zitten. MOrgen weer werken, dus nu nog even genieten hahaha.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    babii; ik hoop, dat net zoals de anderen hier, er snel een oplossing wordt gevonden voor je bms. Echt balen dat het eitje wel bevrucht kan worden elke keer, maar dat het nooit in kan nestelen.
    Sterkte!

Timon; wij zijn nog niet eens begonnen met de eerste ivf behandeling, maar bij ons in het ziekenhuis doen ze de cryo terugplaatsingen ook in de eigen natuurlijke cyclus (als je die hebt natuurlijk). Dus met ovulatietesten thuis.

All; ik baal eigenlijk wel een beetje. We waren er nog niet uit of we voor of na de vakantie zouden beginnen met de eerste ivf behandeling. Maar ik was er onbewust toch al wel een beetje uit, het liefst namelijk voor de vakantie.
    Heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld om te vragen of je wel op vakantie mag als je net weet dat je zwanger bent. Want tja, die kans zit er natuurlijk wel in.
    Als ik het nu uitreken gaan we net weg rond de testdatum. Maar de verpleegkundige zei, heel logisch, dat je dat nog helemaal niet kan uitrekenen. Ik had op ongeveer 10 dagen spuiten gerekend, maar het kan natuurlijk ook veel meer zijn. Als dat het geval is mag ik eigenlijk niet eens weg. Je moet minimaal een week na de punctie nog in Nederland zijn, omdat er een kans van overstimulatie is.
    Dus ik denk dat we de knoop maar door moeten hakken en na de vakantie pas moeten beginnen. En dat is dan pas twee maanden later, eind augustus. En dan moet ik ook weer werken. Nieuwe klas, nieuw jaar.
    Balen dus eigenlijk wel!

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, dat is zeker minder leuk! Hebben jullie plannen om buiten Nederland vakantie te gaan vieren?
    In eigen cyclus is niets nieuws voor mij. Heb dat gehad met de IUI's. En ja, ik heb een eisprong.

Daffie, dat zou toch leuk zijn om elkaar in het eggie te treffen.

Op mijn vrije dag aan het bijkomen van een bedrijfsongelukje. Gisteren een bol van een waterornament op mijn hoofd gehad. Dit is echt een ander soort rust, want mijn tempo ligt wat lager dan normaal. Mijn hoofd lijkt wat zwaarder, geen hoofdpijn, en soms wat verdoofd. Wel heb ik zeer gevoelige plekken op mijn hoofd en boven mijn oog. Niet prettig als ik mijn wenkbrauw optrek of frons.:(
    Handig met 2 bruiloften in het vooruitzicht. :$

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, me oude arts zegt dat je bij een hogere dosis hormonen, je bms meer stimuleert en meer eitjes geeft soms een veridkking op het slijmvlies. + dat mijn man ze zaad bizar slecht is, dus natuurlijk gaat het gewoon fout :(. En die rot andere gyns (collega's van hem zeiden dat het goed zaad was, nou no way! maar 2 miljoen goede zaadjes, de rest is gewoon echt slecht :(. Weet nog wel dat hij daar pislink om werd dat ze valse info hadden gegeven)

@ Zeehondje, snap dat je dan stiekem wel een beetje baalt, want inderdaad de aantal dagen met spuiten kan je helaas nooit schatten. Wel fijn dat ze je dan zo nauwkeurig in de gaten willen houden. En eerst even vakantie is ook niet zo verkeerd toch, al snap ik wel dat je snel wil beginnen.

@ Timon, hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen? Klinkt niet fijn... Hopelijk heb je er neit al teveel last van.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nou, gewoon effe het ornament op een wat hoger schap willen zetten en er niet aan denkend dat de bol los kan liggen. Ja, dan is het snel gebeurd... AU!

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Autsj, dat lijkt me zeker pijnlijk! Hopelijk trekt het snel weg waar je nu nog last van hebt. Zou zomaar een actie van mij kunnen zijn dit hihi, is niet grappig btw (lach je niet uit).

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik gun je deze actie niet, hoor! Ach ja, slim is anders. Ik heb in ieder geval heel veel mensen laten schrikken.;)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, inclusief jezelf volgens mij. Jeetje, als ik er al aan denk krijg ik spontaan hoofdpijn...

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje zeg Timon, zal best wel pijn doen ja!
    En ik ga er al een beetje aan wennen. Aan de ene kant ook wel fijn dat ik nu in deze drukke tijd niet steeds naar het ziekenhuis moet. Zit in het onderwijs, nog twee weken en ben dus erg druk met rapporten, vaderdagcadeau en afronden.

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    :p! Voel maar niet voor mij. Dat doe ik al 1,5 dag.;)

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; lekker handig weer meid hahaha. Hoop dat je hoofd snel weer normaal aanvoelt. Zie ik nu dat je de afspraak eerder heb kunnen plannen?

Babbi; oh, oke dan snap ik hem ;) Mijn man heeft ook zeer slecht zaad, dus daarom de ICSI. Wat achterlijk dat ze eerst zeiden dat het zaad prima was...:x

Zeehondje; je kan inderdaad niet plannen met een behandeling. De één spuit 10 dagen, de ander 14....ligt eraan hoe snel de follikels groeien. Snap helemaal dat je in je hoofd had voor de vakantie te beginnen, aan de andere kant kun je nu wel ontspannen in je vakantie. En je bent dus erg druk, dat scheelt ook weer;)

Hier gaat het nog steeds goed, alhoewel ik wel een wat zwaar hoofd heb. Weet niet of het van de deca komt of doordat ik elke dag erg vroeg op moet (ook na late diensten:() en dus een beetje slaaptekort heb. Vanavond ook weer werken en dan lekker 3 dagen vrij....

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daffie, jij ook al een zwaar hoofd.;)

Jaaaaa, ik heb het vanmorgen kunnen regelen!!! :D:D
    Gewoon bellen en dan kom je nog eens iets te weten. Dit is waarschijnlijk rond mijn NOD en zou weleens heel goed uit kunnen komen met de cryo in juli. Ik hoop het zo!!!

Ik merk dat een snelle beweging mijn oriëntatie wat aantast. Paracetamol zit in mijn tas voor de bruiloft vanavond. Eentje heb ik al achter de kiezen, want mijn zware hoofd wordt niet minder.

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    He super timon! Hoop dat het eskimootje snel bij jou mag komen opwarmen!

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Timon wat fijn zeg!!
    Dat is toch wel weer lekker !!

Ik kan nog steeds niets vertellen...
    Dinsdag de intake..Ben benieuwd!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Spannend Joekie!!

Zeehondje, ik zal gelijk om extra lijm vragen. Dan weet ik zeker dat ons eskimo zal blijven zitten.;)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Manlief wil eigenlijk toch nu wel beginnen met de eerste ivf poging en niet twee maanden wachten tot na de vakantie.
    Met iui spoot ik ook altijd maar 6 hooguit 7 dagen. Zal nu toch niet opeens 18 dagen zijn????
    Moet een week na punctie nog in nederland zijn en dat redden we dan eigenlijk makkelijk.
    Wat zouden jullie doen?????????

17. @Zeehondje, tja wat zou ik doen, dat is zo moeilijk te zeggen, toen wij de kans kregen voor de IVF grepen wij die met beide handen aan ... dus wij zijn er dan ook gelijk voor gegaan ... wat het spuiten betreft moet ik zeggen hoe vreemd het ook klinkt dat ik met de IUI veel korter spoot dan met de IVF ... ik heb nu een schema gekregen ( flare up schema ) dat zou een verkort schema zijn ... dwz dat er in korte tijd heel veel follikels gestimuleerd zouden moeten worden ... nou niet dus ... mijn lichaam werkt er op de één of andere manier averechts op ... ik ben nu bijna 2 weken aan het spuiten en bij de eerste fm ( na 8 dagen ) was er nagenoeg niets te zien ... ben dus benieuwd of er morgen iets te zien is ... ik hoop dat dit bij jou anders zal zijn maar helemaal garanderen kan ik je dat niet, succes,

lfs. Nicole

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    zeehondje..ik zou het niet doen.. Teveel risico dat de vakantie in het gedrang komt.. Dan nog maar even wachten.. Aan die twee maanden zal het toch ook niet liggen?
    Ik wat ook langer aan het spuiten met ICSI

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, wat een keuze! Luister naar je man en maak dan jullie beslissing.
    Welk prikschema volg je; kort of lang? Mocht je de pech hebben langer te moeten spuiten dan loopt alles dus uit en kan het zijn dat het met jullie vakantie ships uit komt. Heb je geluk dat het spuiten meevalt dan kan het allemaal mooi voor de vakantie.

20. Hoi, ik heb ook het korte schema gekregen maar ben nu ondertussen al 2 weken aan het spuiten en moet nu doorspuiten tot vrijdag voor de punctie ... dus ondanks dat ik het korte schema heb gehad ben ik toch alweer lang bezig ... je kunt er niets van zeggen tis maar net hoe je lichaam reageerd.

Ik wens je veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing zeehondje,

lfs. Nicole

Deel Deze Pagina