Meiden, even snel....ik duim voor jullie allemaal. Het zijn spannende weken voor velen van ons. Met mij gaat het gelukkig weer beter. Sinds de puregon geen last meer van hoofdpijn en weer een stuk vrolijker. Woensdag de 1ste FM, dus dan weten we wrs weer wat meer. Succes met de warmte allemaal
@ Daffie, wat fijn dat je je beter voelt meis!!! @ Timon, dank je wel! je bent echt lief. Het is btw wel moeilijk los te laten die prikpil, want dat is dus wel de boosdoener. @ Kiki, groeien die eitjes buiten je lichaam ook door (stomme vraag misschien), maar vroeg me dat af... Of als ze te klein zijn, dan zijn ze ook verloren?
Daffie, fijn om te lezen dat het veel beter met je gaat. Dat je lekker in je vel zit. Hoe laat heb je de fm?????? Ik heb woensdag namelijk ook een afspraak. Misschien eindelijk een mini-meeting? Babii, ik ben heel lief, hoor. Vraag mijn man maar. Zulke dingen zijn slecht los te laten. Toch zou het veel ruimte geven als het je eindelijk lukt. Ik worstel daar net zo hard mee, hoor. Kiki, de fa telt de follikels nooit? Heb je dan na de punctie wel gehoord hoeveel eicellen er zijn gevonden? Ze hebben ons direct hoeveel ze hadden aangeprikt en in de uitrustkamer kregen we te horen hoeveel eicellen erin zaten. Maf dat jij dat de hoeveelheid follikels niet te horen heb gekregen. Hoe is het met Maria, Sandra en Zeehondje? Joekie, hoe is de intake gegaan? Het is alweer een halve week later. Hier zijn we langzaam aan ons ICSI proces aan vrienden aan het vertellen. Gisteren werd ernaar gevraagd en wij hebben gewoon geantwoord. Ze vielen stil, omdat bleek dat er meer mensen in hun omgeving bezig zijn met IVF/ICSI. Spontaan zwanger raken is niet meer zo gewoon. Toch vonden ze het knap hoe wij ermee omgaan. En dan ook de vmk... Ja, het leven gaat door en ons eskimo met wat extra lijm zal straks blijven plakken.
timon met mij gaat het wel wat beter dan de afgelopen dagen! Had de eerste nacht na tp veel pijn in mn buik en maag. buikpijn is stukke minder geworden en mn maag voel ik zo af en toe gelukkig. ik zie dat jij ook gelukkig snel aan de beurt bent woensdag hopelijk kan je gelijk mee doen! Ja volgens mij gaat het zeker niet vanzelf sprekend meer zwanger worden.
Heftig dat je na de tp zoveel last heb gehad. Ik ben blij dat het al beter met je gaat. Heb je vandaag nog vrij om verder te herstellen? Gelukkig is het snel woensdag en gaan we horen wat ze bedacht hebben. Ik hoop zo enorm dat we direct aan kunnen sluiten.
ja ik heb nog vrij, moet woensdag en donderdag alleen werken en dan weer vrij tot na het weekend Ik hoop ook dat je gelijk kan beginnen, je moet dan alleen een paar keer heen en weer te rijden voor het opmeten van je eigen ei. ik kan pas 10 juli testen, maar de vorige werd ik al ongi na het stoppen van die bollen en dat was 11 dagen na tp dus ben benieuwd.
Ik denk dat ik het even niet meer weet . De follikels is toch hetgeen dat het eiblaasjes wordt en daar groeit eventueel een eitje in toch? Er zijn 21 eitjes uit de punctie gekomen. Maar dat wil toch niet zeggen dat er ook 21 follikels zijn geweest, dat kunnen er toch meer zijn of niet? Spannend he, Timon om het te vertellen aan vrienden. Ik ben er inderdaad ook achter gekomen dat als je het mensen verteld veel mensen wel meer mensen in hun omgeving kennen die in het traject zitten of hebben gedaan. Spontaan zwanger worden is inderdaad helemaal niet zo gewoon.
Kiki, de follikels zijn de eiblaasjes die ze uit je eierstokken hebben gezogen. Daarin zitten wel/geen eitcellen die ze gaan proberen te bevruchten zodat jij een tp van een mooie emmy en ev. cryo's gaat krijgen. Ik had 5 follikels waarin 4 eicellen zaten. Deze 4 zijn bevrucht, maar 2 hadden na 3 dagen zeer goed gedeeld. Dus hebben wij 1 emmy terug gekregen en de 2e is ons eskimo. Deze hoop ik spoedig te mogen dragen.
Aha, dan heb ik echt niet te horen gekregen hoeveel follikels ik had. Andere mensen die bij mij in de uitrustkamer lagen hoorde ook alleen maar hoeveel eicellen ze hadden. Ik vroeg toen ze net klaar was (voordat ik naar de uitrustkamer ging) wel hoeveel ze dacht dat het er waren maar toen zei ze alleen maar dat ze nooit telde. Pas toen het lab had gekeken hoeveel eicellen hoorde we wat. Ga nu toch twijfelen...zullen ze alleen gezegd hebben hoeveel eiblaasjes ik had en niet hoeveel eicellen ... Ik hoop ook voor je dat je je eskimo snel mag dragen, en dat hij lekker blijft zitten!
Het mij in ieder geval duidelijk dat we niet dezelfde fa hebben gehad met de punctie. Die van ons vertelde het echt allemaal. Dat vond ik zo prettig.
Ik had een fa die ik nog niet eerder had gehad (we zitten ook nog niet zo heel lang in Utrecht). Heb ook echt geen idee meer wat haar naam was (beetje te gespannen geweest om dat te onthouden ) en kan geen foto's op internet vinden, dan had ik haar wel herkent. Ik ga er maar even vanuit dat ze bij het lab vertellen hoeveel eicellen er waren en niet zozeer hoeveel eiblaasjes. Ze konden me in ieder geval nog niet vertellen hoe goed de eitjes waren. Morgen horen we in ieder geval hoeveel er bevrucht zijn, dat is uiteindelijk het belangrijkste. Zo leer je veel van zo'n eerste punctie! Mocht er een volgende keer nodig zijn dan weet ik waar ik op moet letten!
Je weet zeker meer mocht een volgende poging nodig zijn. Met de punctie heeft de fa toch een echo van je eierstokken tijdens het aanprikken? Dan kan ze zien hoeveel follikels je hebt. Daarom vind ik het heel gek dat ze zegt deze niet te tellen. Maar goed, jij gaat morgen horen hoeveel toppers je hebt en hoe laat je de tp zal hebben. Spannend!!
Ja, maar ze was helemaal niet zo spraakzaam tijdens de punctie. Ze heeft alleen een keer geroepen dat het er veel waren en zei af en toe als er een prik kwam. Gelukkig was ze verder wel vriendelijk en nam de tijd om mijn gerust te stellen voor de punctie. Wel een verschil in werkwijze binnen 1 ziekenhuis, als jij iemand had die alles precies vertelde!
Hoi hoi, nou het was me het dagje wel hoor .. vanmorgen werden we op gebeld of we een uurtje eerder konden dus half 2 ipv half 3 ... dus ... hop ... om 09.15 uur in de auto want je weet maar nooit wat je onderweg tegen komt ... we waren om 11.45 uur in het zh ... we hebben ons in laten schrijven en toen zijn we even wat gaan drinken ... ik ben wel even naar de wc geweest want ik kon het niet redden tot half 2 met een volle blaas te wachten ... maar na geplast te hebben heb ik maar weer wat gedronken om mijn blaas te vullen. Om 13.00 uur zijn we naar boven gegaan en konden we plaatsnemen in de wachtkamer ... pffffff .......... nou toen was het weer een lange zit en werden we pas om 14.00 uur binnen geroepen en kreeg ik de terugplaatsing om 14.30 uur ... het schijnt dat ze iedereen voor een tp gewoon op 1 tijdstip laten komen en ze dan op die manier afhandelen ... erg handig allemaal ... en om met een volle blaas zo lang te wachten is helemaal geen pretje dat kan ik je wel vertellen ... er zijn dus idd 2 emmy's terug geplaats ... eents leek zich in eerste instantie traag te ontwikkelen maar die had zijn schade vandaag goed ingehaald ... en nu is het dus 14 dagen wachten ... ik ben reuze benieuwd en ik hoop dat we over 2 weken een mooie test zullen hebben ... lfs. Nicole
Ik ga voor je duimen dat je over 2 weken een goeie test hebt Coni!! Wij horen binnen nu en een uur of er mooie emmy's zijn en of we dus vanmiddag voor tp kunnen komen. Spannend!!!
Oh meiden, ik ben even zo blij . Net het telefoontje gehad. We hebben 16 emmy's, 1 wordt vanmiddag teruggeplaatst, 9 gaan de vriezer in. De andere 6 zijn niet goed genoeg voor de vriezer...Wat een opluchting!
Kiki!! Wat een superscore!!! Wat fantastisch! Hoe ontzettend veel kans heb je nu. *Maria is heel heel heel blij voor Kiki & Kikiman* Bedankt voor je priveberichtje. Helpt zeker wel tegen m'n stresss