IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Het was geen drupje bloed, het is een heeeel licht bruin afveegsel en ik zit nu op dag 9 na tp... beetje laat voor innesteling lijkt me.... het is precies zoals bij alle vorige tp die mislukten....

2. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Lindinha, de innesteling kan van 7 tot bijna 2 weken na de tp zijn, dus niet bang zijn hoor, mijn duimen draaien volop!

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lieve Lindinha....ik kan de twijfel niet voor je wegnemen, maar heel af en toe neemt ons lichaam ons gigantisch in de maling en ik hoop dat dat nu bij jou zo is. En wat Debje zegt...innesteling kan nu ook nog zijn hoor, bij mij was het op dag 7.
    Meis, succes!!

4. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Lindinha, ik heb zelfs op WD 9 of 10 was het, helder bloed gehad.
    Ik had de hoop ook opgegeven en zie nu.......
    Ik duim nog even voor je door.

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Jeetje Lindinha, hoop echt zooooo dat het niets te betekenen heeft en dat het juist goed nieuws brengt!!!!!!! Bah, altijd die twijfel en onzekerheid. Vreselijk!!!!!!!!! Hou je taai meid!!!!!!! Hier duim ik stevig door!!!!!!!!!!!!!!!!

Hey saaie mestreechteneer hihihihihi, jij werken met de vasteloavend. Dat kan echt niet hoor!!!!! hahahahaha. Heb nu tenminste een leuke bijnaam voor je :p hihihi.

Debje, hallo!!!! Wanneer hebben jullie de eerste bijeenkomst van de adoptie stichting? Spannend zeg!!!!!!!!!!

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Sabrien en Lindinha ik duim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier gaat het redelijk dus niet veel online, knuffel van mij.

7. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Lindinha niet de moed opgeven het kan innesteling zijn ik blijf duimen voor je

8. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Vandaag alweer wat meer bruin......helaas!!

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    :x Potvoldriedubbeltjes:x Lindinha, dat meen je niet :(..............
    Waarom lukt het niet gewoon een keer, wordt er gewoon verdrietig van............................. Heeeellllllleeeeeee dikke knuffff

Hey linda, doe maar rustig aan meis!!!!!!!! Ik denk aan jullie!!!!! Succes met de laatste loodjes!

10. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sabrien, ja ik weet ook niet waarom het nou elke keer niet lukt. Word er echt krankjorum van.... wat is er mis dat het niet innestelt, misschien gewoon domme pech, maar misschien is er ook wel iets aan de hand. Heb het gevoel dat het iets met mn ongi te maken heeft, omdat die eigenlijk weinig voorstelt, hooguit 3 dagen met meestal alleen maar bruinverlies met heel af en toe wat rood tussendoor, maar het is in ieder geval niet een normale ongi zoals ik die had toen ik aan de pil was of daarvoor. Het blijft maar aan me knagen dat het daarmee te maken heeft.

Heb morgen een afspraak bij de HA gemaakt, wil toch weer meer onderzoeken laten doen, o.a. mn schildklier laten testen en evt. AMH. Weet dat ze dit standaard in Dusseldorf testen voordat je de behandeling ingaat.... maar in NL niet.

Of er iets uitkomt weet ik niet, misschien ben ik ook wel gewoon helemaal gezond en hebben we elke keer domme pech, maar dat geloof je bijna niet meer na alle behandelingen. Hebben inmiddels 6 terugplaatsingen gehad zonder resultaat....

11. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Och meissie kan me voorstellen dat je er krankjorum van wordt!!! Zoveel TP-ingen gehad.......... Zo ontzettend frustrerend, voel me helemaal boos nu ik dit typ!!!!:x:(

Mijn ongi is ook niet zwaar hoor, eerste 2 dgn bruinverlies, dan 2 dgn roodverlies en dan weer 2 dgn bruinverlies en dan is het over. Heb hier eigenlijk nooit iets over gehoord dat dat niet goed zou zijn!?!?!?! Ben juist blij dat ik het niet zo erg heb. Mijn moeder moest echt met handdoeken werken niet normaal zo erg had zij het altijd!!!!! Denk ook dat dat voor iedereen verschillend is zo'n ongi en of dat nou wel of niet goed is? Tja dat is zo lastig, maar vindt het wel verstandig dat je onderzoeken in werking gaat zetten. Zet er maar flink druk achter hoor!!!!

Wij hebben nu 2TP achter de rug, waarbij ik bij een zwanger was en de 2e mislukt was. Ik moet zeggen van de ene kant geeft me dat wel een geruster gevoel dat ik toch zwanger ben geweest maar van de andere kant ook weer die onzekerheid, blijft een "hopelijk" volgende zwangerschap wel goed gaan..........

Die onzekerheid vind ik zo zwaar, als iemand ons de zekerheid kon geven in dat jaar 2012 of zoiets raak je zwanger dan wacht ik nog wel als ik maar weet dat het dan goed komt!!!!

Ik heb ook al eens gevraagd dat als er afwijkingen bij mij zouden zijn ze dat dan in het bloed of op echos zouden zien en ik kreeg het antwoord: wij doen alleen verdere onderzoeken (HSG, hysteroscopie) als we daar een reden voor hebben. In Belgie doen ze dat standaard voor iedere IVF, dat is ook de reden dat we naar Belgie willen mochten de cryopogingen mislukken.

Succes, morgen bij de huisarts!!! Hoop dat je iets wijzer wordt en gerustgesteld bent/wordt.

Dikke knuf

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Bij mij werden wel een hysteroscopie en HSG gedaan voorafgaande de behandeling en er was totaal geen aanwijzing dat er wat mis zou zijn. Het zaad van mijn man was/is gewoon heel zwak en toch hebben ze het wel gedaan. Wat vreemd toch dat er geen éénduidig beleid is hieromtrent. Bij mij is oberigens niets gevonden, maar als ik bij jullie lees Lindinha en Sabrien zou ik er nbijna op gaan staan dat ze toch onderzoek doen hoor...en dan gewoon hier in nederland!

Lindinha, wat is AMH als ik vragen mag, heb er nog nooit van gehoord!
    Meid, wat moet jij je rot voelen elke keer:(:( Ik gun het jullie allemaal zo ontzettend! Ik kan je alleen maar een dikke cyberknuffel geven en zeggen dat het kaarsje nog brandt. Woorden schieten toch vaak tekort...

13. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

8 feb 2009
    466
    0
    0
    Lindinha ik blijf voor je doorduimen hoor. Ik ben ook maar de 1e 2 dagen ongi en daarna nog een beetje bruin. Ik maakte me er ook zorgen om maar heb het aan 5 artsen gevraagd en allemaal zeggen ze dat ik gewoon mazzel heb maar dat het er niets mee te maken heeft. Wie weet is Wiesbaden wat voor je. Ik zal me als proefkonijn opwerpen en jullie op de hoogte houden hahaha.

Sterkte meis.

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hanneke, lief dat je proefkonijn wilt zijn...hihi... wanneer heb je een afspraak daar?

Mijn ongi begin altijd met wat bruinverlies bij afvegen, dan 1 (hooguit 2) dag een beetje rood, maar meestal is het een mengsel van bruin en rood, nooit echt heel duidelijk brandweerauto-rood... en daarna nog een paar dagen weer bruin, alles bij elkaar duurt het meestal een dag of 5-7.

15. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Lindinha, wat ontzettend kut. Die onzekerheid of het ooit nog lukt is het zwaarst. Al ze bijvoorbeeld zeggen het lukt bij de 10e keer dan ga je gewoon door maar niemand kan je zeggen of het lukt. Ik weet hoe het voelt , het is gewoon zo donker je vraagt je af of het ooit licht wordt. Nou in ieder geval sterkte en je moet doen waar jij je goed bij voelt dus gewoon al die testen aan vragen.

16. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    We hebben het overzicht gehad en ja hoor ik heb de vorige brief niet goed gelezen dacht dat er in week 17+18 geen bijeenkomsten waren ivm de meivakantie, dus wij gaan op vakantie vanaf 25-4 tot en met 4-5 en wanneer is de eerste bijeenkomst op 28-4 zitten wij in Italie :$We hebben gebeld en ze gaan ons misschien in de groep van Arnhem (zitten nu in Zwolle) plaatsen en anders een kwartaal later, het heeft geen gevolgen voor de lengte van de adoptie werd ons al gezegd al wij een kwartaal later zijn, dus we moeten nog even afwachten wanneer we kunnen, ik heb er zin in!

17. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Lin dikke knuffels meid, ik snap je gevoel heel erg goed!!!

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vreselijk balen dat je lichaam vaag doet, Linda. Goed van je dat de afspraak met de ha staat. Laat ze je maar onderzoeken. Kan nooit kwaad.

Mijn ongi is eigenlijk erg verschillend. Ik heb de ene keer 1 of 2 dagen bruinverlies, dan zo'n 2 dagen rood en dan weer bruinverlies. Deze keer ineens rood met veel slijm en stolsels (heerlijk smerig;)). Nu CD3 en is het bruin aan het worden. Vaag lichaam sinds mijn pilstop begin 2007.

Debje, hoeven jullie alleen die bijeenkomst in te halen of moet je dan volledig in Arnhem aanhaken?

19. Sparkle123

4 feb 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik ben hier nog n beetje nieuw, kan niet echt bijhouden wat jullie allemaal schrijven hoor...sjonge wat zijn jullie actief !!

Zouden jullie n beetje uit willen leggen wat jullie geschiedenis is, hoe jullie tot ICSI/IVF gekomen zijn.

Wij staan nu n beetje aan t begin van de MM, zijn al ruim n jaar bezig in t medische wereldje, maar nu bij n kliniek in behandeling gekomen, en krijgen binnenkort de basis onderzoeken. Wij krijgen dus ook meteen HSG, en voor mn man uitgebreide sperma test. Weten wel dat het slecht is, maar ze willen nog wat specifieker naar aantallen (schijnt niet zo nauwkeurig te zijn met 'normale test' wat weten jullie hier van?) en bevruchtend vermogen.

@ Lindinha & Hanneke, klinkt allemaal wel heel moeilijk, mislukte pogingen en dingen die fout gegaan zijn...maakt me wel n beetje bang, want wij weten nog niet echt wat we moeten...:(

nou, sterkte allemaal !

grtjs Sparkle

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sparkle; spannend he meid om in zo'n traject terecht te komen.... Probeer het allemaal over je heen te laten komen, ook al is dat niet altijd makkelijk! Blijf praten met je vriend/man, want je hebt elkaar echt flink nodig tijdens de behandelingen.

Wij zijn eind 2006 begonnen met zwanger worden, na 1 jaar zaad getest en bleek dan mij man erg zwak zaad had. Dit hebben ze toen 2 x herhaald en toen zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. Hier hebben ze het één en ander aan onderzoeken bij mij gedaan om te kijken of IUI een optie was. Dit hebben we uiteindelijk 3 x gedaan zonder resultaat en daarna zijn we doorgestuurd voor IVF/ICSI. Zaad werd inderdaad nog eens getest (geavanceerder en met speciale vloeistof) en ik kreeg nog een hysteroscopie. Daarna in januari 2008 de eerste IVF behandeling waar totaal geen bevruchting plaats had gevonden. Eicel hechtte zich niet aan de zaadcel. In april/mei gestart met ICSI en daaruit kwam een topembryo voort, waaruit weer een prachtig mooi meisje is geboren in jnuari 2009. Ze is dus ondertussen net 1 en we gaan nu voor een 2e wondertje en hopen dat we weer net zoveel geluk mogen hebben. We staan op de wachtlijst en hopen begin volgende week de oproep te mogen krijgen en dan in maart of april weer te mogen starten met ICSI.
    Ik vindt het weer heel spannend wordne, alhoewel ik er nu wel een klein beetje anders insta omdat we al zo'n megawondertje hebben mogen krijgen. Ik gun jullie dit allemaal van harte en duim me rot voor jullie allemaal!!!
    Succes met de onderzoeken in ieder geval en als er vragen zijn, kun je ze altijd stellen of PBen;)

Deel Deze Pagina