IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Als er 1 iemand is die mijn lichaam van begin af aan al kent ben jij dat wel Zeehondje!

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Kan je trouwens aan temperaturen ook zien van tevoren of er een eitje gaat springen? Dus wanneer je temp ineens daalt ofzo?

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb een paar cyclussen getempt, maar dat zag ik niet echt duidelijk wanneer mijn eisprong eraan zat te komen.
    Het kán wel zo zijn dat de temp een dag voor de stijging een beetje daalt, maar dat is maar zelden volgens mij.
    Dus aan temperaturen heb je alleen iets achteraf, je kan dus achteraf zien wanneer je eisprong was en of je een eisprong hebt gehad en of je op het goede moment geklust hebt.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Vindt het zelf zonde ovu testen te doen, want zelfde geldt doet mijn lichaam niks ;). Ga uiteraard wel temperaturen. Is misschien ook goed er even niet mee bezig te zijn :).

5. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ja t was heerlijk weer.
    We hebben wel nog even woorden gehad over ons ICSI avontuur. Als het niet lukt, gaan we dan voor een donor. Ik zeg ja. Hij zegt nee. Dus ik zat even te mokken en ben dan even stil en ga vroeg slapen. Maar dat wat eigenlijk de enige mineur aan het hele weekend. We hebben het heerlijk gehad. We zijn zelfs samen naar babykleertjes gaan kijken in etalage's enzo, haha.

6. Zeehondje, ik kon altijd heel duidelijk aan mijn temp lijst zien wanneer ik mijn ei zou krijgen ... mijn temp daalde iedere maand zo'n 0.2 graden om daarna weer te gaan steigen ... dus ik wist echt van te voren wanneer ik mijn ei zou krijgen .. dus als je je temp goed bij houdt dan kan je dat echt wel zien,

gr. Nicole

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ MariaC, wat fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad! Fijn is dat he dat babyshoppen *ehm kijken :p*.

@ Coni, had het met mijn medicatie ook, maar dat was geen natuurlijke cyclus.

Zet mijn wekker om 6 uur en temperratuur dan ;).

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maria; gelukkig heb je niet heel je weekend laten verpesten door deze onenigheid. Nog even niet aan denken, als... dan...

Coni; bij mij zie/zag je echt geen daling, alleen opeens een flinke stijging. Zo zie je maar, bij iedereen is het anders.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik wil dit niet weten. Deze maand zal onze eskimo de diepvries verlaten.

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zoooo, dat is een mooie score!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Joehoeeee!!! :D:D

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Pssst, ik heb jullie nog niet verteld dat ik dinsdag 13 juli de 1e echo zal hebben! Jaaaa, we kunnen deze maand door voor onze cryo tp! Waarschijnlijk kan ik in onze vakantie testen.;)

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; geweldig meis. Ik ga duimen voor een cryozwangerschap:D

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zou toch super zijn. Wij gaan hier enorm op hopen, want de emmy kan plakken. Dusse... ;)

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Oeh Timon!!! Dat zeg je nu pas!!!
    Goehoeeeedddd!!!

16. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Wij zijn gisteravond naar de voorlichtingsavond van het umc geweest over ivf/icsi. Was wel weer even verhelderend allemaal!

Daffie nog maar 1 dagje tot aan de punctie! spannend hoor.

Timon jij doet mee deze maand! Hopelijk een mooie test in je vakantie, dat zou toch super zijn he.

Maria voor jou gaat het ook bijna beginnen. In welk ziekenhuis loop jij?

Babii op de site van het umc staat:
    Ongeveer 10% van de paren heeft geen terugplaatsing na het ontdooien van hun embryo’s omdat (de) het embryo(‘s) het invriezen en ontdooien niet goed hebben doorstaan. Dat wil zeggen dat een groot gedeelte van de cellen sterk is beschadigd waardoor de cellen doodgaan. Deze embryo’s zullen niet in uw baarmoeder innestelen en daarom zien wij van terugplaatsing af.

Gisteren hebben wij nog de uitslag gekregen van de gyn over ons bloedonderzoek dus dat is allemaal goed, nu dus echt op de wachtlijst. Wist dat eigenlijk al want had de brief al binnen met de mededeling dat we op de wachtlijst staan. Nu is het dus wachten op de brief. Hopelijk komt die nog voor onze vakantie zodat we na de vakantie kunnen starten!

Groetjes,
    Jolanda

17. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Jem --> Wij zitten bij het VU, Amsterdam:)

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, YEAHOEE!! Wat spannend! Op naar een mooi cryo wondertje :D.

Snap dat je dat niet wilt weten, maar ik wel haha, ben gewoon erg zenuwachtig voor alles. Maar snap dat jij het niet wil weten hoor.

@ Jem, wat goed dat de uitslagen goed waren meis! Jij staat op de wachtlijst van ICSI toch? Ik had vernomen dat die iets langer is als IVF? Enig idee hoelang jij er nu ongeveer op moet staan?

Thanks overigens voor je info... Dus 10%, dat is aardig wat. Maar vraag me af of ze dan berekenen dat alle paren 100% zijn of minder, want anders is die 10% weer erg weinig, maar toch weer veel liever dat alles goed ontdooid (wat een zin ;)).

Trouwens.... Niemand kan me helpen daar aan het Fertiportaal... Ze weten niet wat het is? Ga het toch even de arts vragen de 15e :).

19. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Babbii, de arts vertelde vorige maand dat de wachtlijst voor ICSI niet zo heel lang is nu ongeveer 2 a 3 maand. Vind ik dus wel meevallen.
    Nog een week voor jullie tot de uitslag he, spannend of niet?

20. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    goeie middag dames!
    als jullie het goed/gezellig vinden kom ik me hier ook aanmelden.
    ik ben hier op het forum al een tijd actief in de topic iui deel 3 en clomid deel 2 maar aangezien ik volgende week ga beginnen met decapeptyl voor onze eerste ivf wil ik me graag bij jullie aansluiten.
    Int kort:
    Mijn man(28 en ik(25) hebben al enige tijd een kind wens. Na alles (qua huis en werk) op rolletjes te hebben zijn wij in mei 2008 gestopt met de pil. In oktober 2009 waren we "nog steeds" niet in verwachting(en mn schoonzus en vriendin wel, binnen 6mnd en dat zette ons te denken!) en zijn we naar de ha gegaan! Omdat we al zo’n tijd hadden geprobeerd mochten we meteen naar gyn en daar konden we zelfde wk al terecht!!! Toen zijn we aantal onderzoeken gestart en bij mij bleek alles in orde! Omdat dit goed was werd mijn man onderzocht en hij bleek wat minder actief zaad te hebben en ook t aantal was niet optimaal. Vervolgens heeft hij dit voor een definitief uitslag nog een keer moeten laten controleren. En toen was het wel beter, maar helaas niet voldoende om op een natuurlijke manier zwanger te worden. Ja …misschien in een jaar of 6 als we geluk hebben!! Dus besloten we over te gaan op iui! En de eerste iui hadden we in januari 2010! Na deze kreeg ik een hsg en ook dit was goed! Nu zijn we inmiddels 6iui pogingen verder zonder resultaat L en gaan we op naar een volgend traject! omdat t zaad steeds twijfelachtig was en steeds veranderde (ene keer net voldoende andere keer super veel (voor ons doen) dan weer heel traag dan weer heel vlot) heeft man in ’t AMC een SOT onderzoek gehad hieruit bleek dat alles toch goed genoeg was voor ivf ipv isci. we hebben alle verdere onderzoeken en de voorlichting inmiddels gehad en de medicatie ligt in de koeling ;) ik zit nu op cyclus dag 14 (en heb gister uitslag van laatste bloedonderzoek gehad! Hepatitis aids en hiv-> alles goed!!!) en volgende wk woe gaan we beginnen met de decapeptyl! Ben benieuwd hoe dit gaat en wanneer mn menstruatie aanbreekt! (hopelijk gewoon volgens plan op de 19e of 20ste !!) Zodra ik ongi ben moet ik de gyn bellen en krijg ik op dag 5 (tenzij dit op zondag is) de start echo en dan krijgen we te horen of we mogen starten met de GLONAL-F of niet! (echo moet goed zijn) en dan krijg ik net als bij iui vanaf dag 10 weer follikel metingen en hopelijk gaat dit goed en hebben we dan gauw onze eerste punctie en uiteraard een tp!
    groetjes, (een zeer zenuwachtige) spannendetijden ;)

ps ik zat al even aantal pagina's terug te lezen...
    Daffie: morgen je punctie!!! spannend hor!!!! en wat gaat dat hard met die eitjes!!! WOW! succes!!!
    zeehondje: jij ook hier!?!? gezellig! fijne vakantie alvast skeet!

Timon: das al snel!!! Succes!!!!

mariaC: wij lopen int AMC (ook a.dam) maar ons ziekenhuis is een satelliet gebeuren van het amc dus ik krijg alles op de punctie en tp na gewoon hier int zh! Das wel erg prettig omdat ik hier al een tijd kom en het is 2min fietsen.

Jem: alvast succes!!! Hopelijk krijg je snel je brief!!! En kun je gauw na je vakantie van start meid!!! Iig alvast een fijne vakantie!!
    Onze vakantie is pas over 5wk en begint ongeveer op de dag dat ik ongi moet worden na eerste ivf … (tenminste…afhankelijk van wat mn cyclus, eitjes en t ziekenhuis gaan doen natuurlijk) vind ik persoonlijk wel leuk :D hihi

Babii: ik had ook begrepen dat de lijst wel langer is maar eigenlijk niet veel verschild met die van de ivf dus stel je ivf tijd is 2mnd dan zal icsi 3zijn! Maar hier ga je pas naar de voorlichting als je binnen de volgende 2a3 rondes gaat beginnen!!

Deel Deze Pagina