IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @Spannendetijden--> Volgens mij starten wij gelijk! Ik verwacht mijn ongesteldheid ook op de 20e!

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    mariaC : gezellie!!!! gaan we t samen bewandelen!!! vind jij het ook zo spannend!?!??!

ik zit wel op mn werk maar ben al dagen met mn hoofd bij de ivf en t plannen en t denken en pfffff zenuwen! en t duurt nog zo lang!!

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Oh man, ik ben er ook alleen maar mee bezig. Ik ben mijn geld momenteel totaal niet waard voor mijn werkgever... Zit in zijn tijd me helemaal suf te googlen iedere dag, hahaha.
    Ga jij jezelf inspuiten of laat je het je lief doen?

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Timon - Spannend!! Op naar een lief klein eskimo kindje vor jullie!!

@ Daffie - Succes morgen!

@ MariaC en Spannendetijden - Wat een toeval als jullie echt tegelijk beginnen. Ook nog in het zelfde ziekenhuis, of dat niet?

Hier gaat het zijn gangetje. Gisteren mijn dag niet helemaal, moest echt overal om janken, Gelukkig zit ik vandaag weer wat beter in mijn velletje. Vind het wachten ook echt steeds spannender worden. Nog een ruime week en dan weten we het (als ik niet al eerder ongi wordt).

5. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    kiki: ik weet niet waar mariaC loopt. ik loop in AMC (Adam)
    en ik ga wel zelf spuiten met mn man dr bij ! en misschien dat als ik het niet kan, ik hem vraag! ;) wel lief,...want als hij werkt komt hij er speciaal ff half uurtje voor naar huis zegt ie! de schat!!
    wanneer had jij je ivf/isci!?! en hoe ging t?!!?

mariac: en voor mijn baas t zelfde! gelukkig is het heeeeel stil en ben ik neit de enige! - loop jij in zelfde zh?!

6. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu in mijn eerste IVF poging. 26 juni heb ik de punctie gehad en vorige week dinsdag de terugplaatsing. Vooral tegen de punctie zag ik enorm op, maar is me uiteindelijk meegevallen. Het is niet fijn, maar ik had het echt veel erger verwacht. Ik heb daarna nog wel een hele tijd last van mijn buik gehad, maar ik neigde ook naar overstimulatie. En nu is het dus alleen maar afwachten...je geduld wordt wel op de proef gesteld. Maar goed, het is voor iets heel moois :)

Wat lief van je man! Ik heb zelf gespoten. In het ziekenhuis werd dat me ook aangeraden omdat je er dan eigelijk minder van voelt. Maar het is wel fijn om te weten dat je man het wilt doen als het je zelf niet lukt!

7. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    jeetje,...spannend hor!!! nog weekje dus!?!?! ga hard voor je duimen meid!!!!

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
  9. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel :)

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    misschien is t verschil isci en ivf?! en hebben ze t daarom niet gevraagd?!?! en ander ziekenhuis!?

kiki: your welcome

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé spannende tijden ook hier! Gezellie!
    Helaas konden wij dus nog niet beginnen met onze eerste ivf poging, omdat we al een vakantie geboekt hadden. En na de punctie moet je nog minimaal twee weken ofzo in Nederland zijn (voor eventuele overstimulatie). Dus tja, dat durfden we uiteindelijk toch niet aan.
    Nu gaan we in augustus beginnen. Ook wel lekker hoor, even helemaal geen toegevoegde hormonen te hoeven spuiten.
    Spannende hoor, al bijna mogen beginnen met de deca! Succes meid!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoe was het Daffie je punctie???

13. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jaaaa
    we want a report:)

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nou, daar komt ie dan....

Het was een enerverende morgen kan ik jullie vertellen.
    Om 9 uur heeft mijn man zijn werk gedaan en om 9:40 werden we binnen geroepen voor de punctie. Ik kreeg een infuus voor de extra pijnstilling en we hebben het gezellig over het voetbal van gisterenavond gehad. Ze zijn rechts begonnen en met de rapifen (soort morfine) viel het me zeer mee na de tegenvallende ervaring van de vorige punctie. Echter links, waar er veel minder zaten, was het weer erg pijnlijk en moets ze zelfs stoppen omdat het zo'n pijn deed en ik het niet meer weg kon ademen. Toen ze stopte, zakte mijn man weg en is even buiten bewustzijn geweest (van de stress). Hij was echt lijkbleek en ik voelde me totaal machteloos zo met mijn benen wijd in de steunen en ik kon er dus niet bij. Hij kwam weer bij en werd in een stoel naar de rustkamer gebracht, waar een andere arts en verpleegkundige zich over hem ontfermden. Toen hebben ze het bij mij toch nog afgemaakt en uiteindelijk alle blaasjes kunnen aanprikken. Het deed wel pijn, maar niet zo'n pijn als daarvoor. Toen ik dus ook naar de rustkamer en gelukkig had mijn man alweer wat meer kleur, bloeddruk en pols waren nog wel wat laag. We zijn daar dus wat langer gebleven en uiteindelijk voelde mijn man zich weer beter en konden we naar huis.
    Ze hebben 12 follikels aangeprik en er zijn 10 eicellen gevonden. Dit is voor ons echt een prima aantal (de meeste tot nog toe:D). Hopelijk zoeken ze de goede zaadjes uit en horen we zaterdag dat er embryo's zijn ontstaan....dat vindt ik dan wel weer megaspannend, omdat het bij ons altijd een afvalrace is qua emmy's. Gelukkig dus 10 eicellen, dus ook redelijk wat kans:)

Nu ga ik lekker bijkomen op de bank en veel drinken.

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    jeetje Daffie, wat een avontuur. je man knock-out! De mijne had dat bijna bij het bloedprikken laatste keer... aiaiiaiaiiaiii....

Wat rot dat het toch nog zo zeer deed! Fijn dat de opbrengst zo goed was!

Liefss Maria

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Woowie Daffie! Dat zal dan wel even heftig zijn geweest zeg! En wat goed zeg 10 eitjes :D. Helemaal super.

Op naar een mooie bevruhcting en een mooi wondertje :D

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Daffie, dat is inderdaad een enerverende ochtend voor jullie geweest. Wel super fijn dat de opbrengst zo goed was. Ik duim voor jullie dat er mooie emmy's uit komen!

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Spannendetijden, welkom. Jij gaat zeker een spannende tijd tegemoet.
    Het spuiten kan makkelijk gaan. Ik heb na 1,5 week mijn man gevraagd om de naalden erin te jassen. Ik kon het niet meer. Fijn als je man het zo wil regelen.

Babii, als je op de site van het umc kijkt zie je een linkje naar het fertiportaal staan. Daar moet je je gekregen gegevens (naam en password) invullen. Dit is een beveiligde site (speciaal voor jou) waar je al je vragen aan de verpleegkundigen kunt stellen. Dan hoef je niet in de telefonische rij aan te sluiten. De kans bestaat dat je dit pas krijgt als je start met IVF/ICSI. Ik kreeg de gegevens ook pas met de prik instructie.

Jem, was het druk bij de voorlichtingsavond? Bij ons (november) zat de zaal 3/4 vol.
    Trouwens, 2 tot 3 maanden voor ICSI valt reuze mee. Wij hebben 6 maanden gewacht voordat we konden starten.

Lieve Kiki, nog flink doorbijten en dan ga je eindelijk duidelijkheid krijgen. Ik hoop zo.... op ROZE!

Daffie, wat een verhaal! Meid, wat hebben jullie weer een aparte ochtend gehad. Wel een superopbrengst! :D Mijn duimen draaien giga voor jullie.

Hier doodop, dus pootjes op de bank en rusten. Gelukkig morgen vrij en bijtanken.

19. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker dat je een dagje vrij bent Timon! Geniet ervan.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een verhaal Daffie! Ben jij al weer zo opgeknapt dat je naar huis kan, ligt je man nog op apegapen, haha. Gelukkig is hij ook weer snel opgeknapt en hebben jullie een mooie opbrengst. Ik duim voor vele bevruchtingen.

Deel Deze Pagina