Wat een warme dag he meiden... Manlief is gelukkig weer helemaal opgeknapt na een goede nachtrust Ik heb nog wel wat last van mijn buik, vooral bij bukken en voorover zitten. Doe het nog maar effies rustig aan
Zeehondje: ja ik heb me ook maar hier aangemeld! Moet er nu toch echt aan geloven! En idd je mag dan niet op vakantie volgens mij vanaf eerste deca tot ongi ofzo! Gelukkig komt t bij ons net goed uit en boeken strakkies als het kan gewoon een last minute of we sparen onze centjes voor een kleine hihi Idd erg spannend allemaal!!! En leuk dat we bijna gelijk op gaan! Kunnen we weer ervaringen delen Daffie: wat sneu voor je man!!!!! De arme schat!!!! T is blijkbaar voor hem ook niet niets! En idd naar dat je er dan niet bij kan he?!?! Maar zo te lezen heb jij t ook niet makkelijk gehad met je linker kant!!! En 10 eitjes!!!! Goed gedaan meid!! En nu maar heeeeeel hard duimen op mooie embryo tjes!! Ik duim iig heeel hard met je mee meid! Timon: had je zoveel last dat t niet meer ging?!?!?!? En ben zeker heeeel erg blij dat mn man dat wilt/kan regelen!!! Gelukkig zijn ze er inmiddels mee bekend op zijn werk (hij is niet de enige) en zijn ze daar vrij flexibel in!! En als hij nie weg kan,..dan kan ik gewoon naar hem toe! Doen we het op zijn werk! Daffie (again) : idd lekker rustig aan doen meid!!! Dat heb je verdiend en fijn dat je man weer helemaal is opgeknapt! Hier viel de temp vanmorgen mee! Tis 24graden inmiddels maar wel erg benauwd! Helaas! hoorde dat t morgen super word dus miss dat ik lekker middagje vrij neem! Ego: hier alweer minder slijmie geen idee dus of ik nu mn ei heb gehad of niet..had eigenlijk wel fm gewilt!!! Of gewoon ovu testen moeten doen!!!! Stom stom stom . Ben weer dag dichter bij t starten met prikken en vind t steeds spannender worden! Kreeg net al vraag van ex-collega of ik al zwanger ben oke ik zet wat uit maar nee ben nog niet zwanger hhaha en hebben toen ff over ivf gehad! Kreeg meteen de kriebels!! Moet ook straks weekje weg voor opleiding maar durf niet te plannen omdat ik niet weet hoe t straks gaat lopen heeeel vervelend! Liefst zeg ik..ik kan niet..ik krijg over 3wk ivf en ben dan zwanger dus kan ik niet hahahahahha maar goed ook hun zullen ff moeten wachten nou meiden..ik ga weer aan mn werk (vind mn baas wel leuk) en kom vanavond of morgen nog wel ff gluren!! Xxx
@ spannende tijden Ik ga waarschijnlijk meedoen met de Cetro Trial Studie. Dat betekent dat ik 2 of 3 augustus mijn punctie al heb.... Jeetje haal ik je toch nog in!
Na 1,5 week zelf spuiten zat ik steeds langer naar de spuit te kijken... 'Ja, jij moet erin... maar hoe?' Het prikken gaf meer en meer weerstand en dus ging mijn man het doen. Hij vond het wel vreemd, maar op deze wijze hadden we wel alvast teamwork. Fijn dat de werkgever zo meewerkt. Scheelt je een hoop gedoe.
Dat herken ik helemaal. Ik vond het ook steeds lastiger om die spuit te zetten. Gelukkig was toen het eind van het spuiten al in zicht.
Mocht het nodig zijn zou je het dan weer zelf doen? Ik dus niet, want naalden zijn echt mijn vrienden niet. Dat zal blijkbaar zo blijven. *zucht* Vandaag gelukkig redelijk bijgekomen. Veelal buiten op de stoel gezeten/gehangen met een spannend boek. Helaas is mijn energiepeil nog steeds noppes en werkt mijn knie niet echt mee. Hoe moet ik de komende 2 werkdagen nu doorkomen? Na The Mentalist maar lekker gaan slapen. Nu staat het raam heerlijk open. Laat die warmte er maar uit!
Heel kort maar... vanaf cd1 maar 16/17 dagen... In de link in mijn forumbericht staat de folder die ik gekregen heb digitaal. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/217850-cetro-trial-studie-wie-meer.html Maar ik ben er denk ik uniek in, want ik vind haast nergens lotgenoten
Ik vind het toch wel spannend hoor.... Het is allemaal al zo eng en dan ook nog iets nieuws proberen. Ik heb wat research gedaan en kwam tot de volgende conclusies; Deelname aan het onderzoek vrijwillig is. Ik begrijp de belangen van de stakeholders in dit onderzoek. De maker van Cetrotide, Merck heeft belang bij de onderzoeksresutaten en kan op deze manier haar medicijn én deze methode breed in de markt zetten. Bovendien betaalt de verzekeraar voor het grootste gedeelte de behandeling en daarmee ook het onderzoek. De patiente krijgt maar 3 behandelingen vergoed, nu moet één van deze vergoedingen worden ingewisseld in het belang van het onderzoek zonder (zo lijkt het) al te veel garanties in verhouding tot het huidige systeem. Het is natuurlijk belangrijk om het behandelingsprotocol te verfijnen, daar zijn de patiënten uiteindelijk ook mee gebaat. Ik heb ook begrepen dat Merck 400.000 euro geeft voor de aanstelling van een promovendus aan de Universiteit. De artsen in de ivf-centra die meedoen, ontvangen 50 tot 100 euro per patiënt die in de studie wordt opgenomen. Is de informatie die verstrekt wordt dan wel objectief, als de belangen zo groot zijn? Ik begrijp natuurlijk dat onderzoek noodzakelijk is, maar ik vraag me af wat de patiënten die aan dit onderzoek meedoen ermee opschieten behalve dan de kortere behandelduur... ik heb maandag een gesprek op het IVF centrum. Tot die tijd ga ik brainstormen en vragen opschrijven... Ik wil er wel zeker over zijn! Dit vond ik net op de site van Feri Magazine: Ad 7. Sinds kort zijn er medicijnen in de handel gekomen die ook het natuurlijke LH-piek systeem blokkeren, zoals de GnRH-agonisten, maar op een andere manier. Hierdoor is een vrij langdurige voorbehandeling niet nodig hetgeen de behandeling voor de patiënt makkelijker maakt. Deze groep wordt GnRH-antagonisten genoemd. Dit roept de vraag op waarom nog niet op grote schaal deze behandeling wordt toegepast. Alle studies die op dit moment in de vakliteratuur gepubliceerd zijn laten een net wat lager zwangerschapspercentage zien in verhouding met de schema's met GnRH-agonisten. Daar zit de patiënt en een IVF-centrum niet echt op te wachten. Aan de andere kant is het zo dat er wellicht nog niet voldoende ervaring met de GnRH-antagonisten is opgebouwd om al over een uitgekristalliseerde behandeling te kunnen spreken. Er wordt in diverse IVF-centra dan ook onderzoek verricht om te kijken of de behandeling qua schema zo veranderd kan worden dat op z'n minst een gelijkwaardig zwangerschapspercentage bereikt kan worden.
@ Timon Ik denk dat ik het wel weer zelf zou proberen. Maar zodra de eerste prik weer zou tegenvallen weet ik niet wat ik zou doen. ik vond het eigelijk nu heel erg meevallen tot mijn buik ongeveer overal blauw was en ik een keer een naald er niet goed in kreeg. Ben blij dat dat pas een dag of 3 voor de laatste spuit is gebeurd. Ik hoop dat het gewoon lekker voor ons allebei niet meer nodig is! Balen dat je energiepeil zo laag is. Hopelijk kom je de komende 2 werkdagen een beetje door. Ik zie er ook behoorlijk tegen op, vooral door het weer. Maar aan de andere kant is het wel even afleiding. @ MariaC Lastig hoor, beslissen of je meedoet. Je wilt natuurlijk wel zo veel mogelijk kans maken.
Maria: ik zal t eens bekijken!!! Misschien voor volgende rond?!?! Vind t eerlijk gezegd best moeilijk om te beslissen wel/niet! Deze ronde maar eens zo en dan zien we wel of we nog een keer moeten en misschien kunnen we dan eens meedoen aan een onderzoek. Timon: wat vervelend meis!!! Maar top dat je mannetje er dan voor je is he?!?!?! Petje af! .een man moet dat toch ook maar kunnen! (dan bedoel ik ff int algemeen he!! ) Ego: hier eigenlijk weinig te melden! Denk dat mn ei inmiddels wel is geweest, bm ligt erg laag (last bij vrijen) had erg veel slijm en gewicht schoot weer omhoog! Dus ben benieuwd wanneer ik ongi ga worden!! mannetje vroeg me gister wanneer we precies gingen beginnen met spuiten, hij zei woe toch schat?! Ik : ja idd das cd23 en dan beginnen we!! En toen zei hij . (zijn collega) begint donderdag! Lopen we gelijk!! En misschien wel de hele periode tot tp! En miss zelfs zw.schap.! dat zou leuk zijn!!! ..waar de mannen wel niet aan denken! Merk dat hij wel vaker met zijn collega praat en vind dit voor hem (en mij) best fijn eigenlijk. ( Zijn collega en zijn vrouw zijn ook al tijdje bezig!) En zo hebben we gister avond ff lekker met zn 2e zitten kletsen over het ivf en dat het bijna zover is enzo! Toch wel lekker hor!!! Ben blij dat mn man hier WEL makkelijk met me over praat want mannetje kan best gesloten zijn (qua gevoel). Verder gaat t wel goed hier ben op het moment ff met mn gedachten bij iets anders (wat ook niet echt opvrolijkend is) en zo doende kan ik mn zenuwen voor de ivf en t prikken mooi onderdrukken! Voor ik het weet is het woe! ben benieuwd hoe t prikken bij ons gaat! Als ik zo jullie verhalen hoor is het geen pretje!!! En mn collega (die dochtertje via icsi heeft) vroeg gister al of ik beurs was L ..beurs?!?! schrok me dood! Word ik beurs!?! Whahahahhahaha ik heb nooit moeite met prikken gehad heb er al heeeeel wat gehad en hoop dat dit net zo meevalt! Nou meisjes..fijne dag allemaal en tot straks!
ST, je hoeft helemaal niet beurs te worden van het prikken. Als je op steeds verschillende plekken prikt is er niets aan het handje. Maria, je doet er vast goed aan om al je vragen op de fa af te vuren. Dat je er onderzoek naar heb gedaan kan geen kwaad. Wat ik zou doen? Ik weet het niet. Kiki, afleiding genoeg op het werk. Alleen een niet werkende airco en dus moeilijk om mezelf door de zaak te slepen. Dat is dus een marathon in de warmte. Nu ik thuis ben komt stiekem de hoofdpijn opzetten.
Ik heb afgelopen april ook aan de cetro trial meegedaan. Is eigenlijk gewoon onderzoek naar het moment van starten met 2 spuiten. Ik moest toen uit loting meteen beginnen met 2 spuiten te zetten. Volgens mij gaat het meer over de cetrotide en wanneer te beginnen voor een optimaal resultaat. Het wordt idd gegeven in een korte cyclus, dat was wel lekker. Het geeft geen extra kans op zwangerschap, is vooral een medicatiestudie. Hier loopt de spanning op voor morgenochtend. Tussen 10-11 zullen we weten of er embryo's zijn ontstaan. Ben hier altijd heel zenuwachtig voor, aangezien de allereerste IVF die we deden helemaal geen bevruchting had opgeleverd. Maar goed, nog 16 uur en dan weten we het weer en hopelijk ben ik dan morgen om deze tijd in het bezit van 1 of 2 embryo's
Daffie, dit is klamme handjes tijd! Vast dat jullie zelfs genoeg cryo's hebben met die 16 eicellen. Volgende week dinsdag de eerste echo. Ben ook een beetje benieuwd aan het worden wat ze zullen zien.
16 eicellen?? Dat zou wel heel veel zijn hoor, we hebben er 10 hahaha. En toen we er 8 hadden was er ook maar 1 toppertje en 2 die niet goed genoeg waren om in te vriezen.....dus hoop op tenminste 1 embryo
Oeps dan was dat duidelijk bij iemand anders. Joh, je heb nog steeds veel meer dan ik had. Ik ga duimen voor meer cryo's!