IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend Timon! Ik hoop met jullie mee!!

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Joekie...

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik hoop met je mee Timon. Heavy dat je bijna nokkie ging!!!

4. Hoi, gisteren terug gekomen van een heerlijk weekje Oostenrijk ... als het goed is heb ik maandag mijn NOD ... ik heb niet het vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn dus ik ga er gewoon van uit dat we aankomende week weer gaan starten met de Decapeptyl en Gonal F ... we gaan er weer met frisse moed tegenaan,

lfs. Nicole

5. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeehondje, succes vandaag!

Spannend timon, ik ga voor je duimen!

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Coni, mooi land Oostenrijk!!:)
    't Zou mooi zijn als het spuiten niet nodig blijkt te zijn maandag en anders op naar een nieuwe poging! :)

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, ik duim voor je :D. Wat onwijs rot dat je bijna knock out ging zeg :(.

@ Coni, toch hoop ik op een wondertje. Wel een fijne vakantie gehad?

@ Joekie, hoe gaat het met jou???

All,

Hier niks te melden, bijna weer ongi af :D

8. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    @kiki: ja 7 andere zijn er nog bevrucht. over 2 weken horen we of ze het hebben gehaald en ze vriezer in kunnen

@babii: ongelooflijk he. maar dan zijn ze vast gewend aan de koude temparatuur in NL ;)

@maria: ben echt blij en zenuwachtig. die dagen tot de tp duurde al lang, laat staan deze weken! :$

@spannendetijden: dankje! zie boven ;) vind het trouwens mooi verwoord in je onderschrift..

@zeehondje: ik ga me best doen! spannend voor jou, hoe is de punctie gegaan?

@joekie: dankje! waar is het onderzoek voor?

Timon, duim voor je!

hier alles rustig, wel zenuwachtig maar goed. Vriendlief wil niet dat ik een boodschappen tas draag enzo :$ tja je kan t overdrijven maar ik maak er natuurlijk wel gebruik van!

liefs

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Timon; nogmaals succes hè!

Coni; lekker genoten in Oostenrijk, erg mooi land lijkt me dat! En misschien is een nieuwe ronde prikken helemaal niet nodig. Maar die hoop en moed zijn bij mij eigenlijk ook weg hoor. Ookal kán het op de natuurlijk weg, ik geloof er niet zo meer. in.

Ego;
    Hé meiden, de punctie is achter de rug. Het viel me uiteindelijk 100% mee. Eerst keek ze of de eiblaasjes er nog zaten en toen is het van onder even schoongemaakt. Balen, moest die eendebek er alsnog in, maar gelukkig maar een paar seconden. Toen kreeg ik dormicum en een pijnstiller via het infuus. Ze zei dat dit lijkt alsof je een paar wijntjes op hebt, haha, ik drink geen alcohol dus hoe dat voelt weet ik niet. Maar ik werd er wel ontspannen van. En toen de punctie. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar het deed eigenlijk niet echt pijn. Meer een heel onaangenaam gevoel. Een soort stompe naald die steeds wil prikken ofzo. We konden goed meekijken op de monitor en zagen steeds het eiblaasje leeglopen, erg gaaf om te zien. Van tevoren hadden we gezien op het labformulier dat er 20 eiblaasjes zaten waarvan 12 groter dan 10 mm. Ze heeft er 19 aangeprikt. Na het uitslapen zijn we gaan vragen hoeveel rijpe eitjes er gevonden zijn, 12! En nu dus wachten op het telefoontje morgenochtend, weer spannend.
    Ik voelde me heel erg moe en het laatste stukje in de auto werd ik ook een beetje beroerd, dus lekker twee uurtjes naar bed gegaan. Net wat gegeten. Ben nog steeds wel moe en nog niet helemaal lekker, dus heerlijk op de bank!

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jullie zijn allemaal lief!
    Dat van m'n stokje; ach.. heel af en toe gebeurd me dit. Ik voel het aankomen, dus kan anderen waarschuwen.;)

Coni, weer terug uit Oostenrijk. Waar zijn jullie geweest?
    Heb je alles al in huis voor de nieuwe prikronde?

ME, waarom hoor je dat pas over 2 weken?

Babii, bijna je ongi. Wanneer ga je weer naar het zh?

Zeehondje, een knuffel dat je de punctie zo goed heb doorstaan. Rust maar lekker uit. Zoals je weet is 12 uit 19 helemaal niet gek. Nu afwachten hoeveel emmy's er gaan ontstaan. Mijn duimen draaien voor je.

Morgenochtend om 8.15 de 2e echo en vast ook een bloedtest. We zullen zien. Verder is het hier wat sober weer, pffff...

11. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    @timon: ze gaan de overgebleven embryo's volgen in het labaratorium en als ze van voldoende kwaliteit zijn worden ze in gevroren maar in de brief die we hebben meegekregen staat dat het meestal niet lukt. eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom dat 2 weken duurt. dacht dat het bij iedereen zo was?!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik wist niet dat ze een bevruchting zo lang kunnen volgen. Wij hebben een cryo en dit kregen we 3 dagen na de punctie te horen.

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zeker lekker vroeg zeg Timon, moet je eigenlijk lang reizen?
    Hopelijk houden ze het deze keer net iets beter in de gaten, maar daar ga ik wel van uit na de vorige keer.
    Succes voor morgen (en voor het eventuele bloedprikken).

Hier tot een uurtje of zeven wel last van de dormicum gehad, beetje beroerd. Voel nu ook pas m'n buik een beetje. Pijnstilling zal nu wel uitgewerkt zijn.
    Moet drie keer 1500IE pregnyl spuiten (vandaag, maandag en woensdag), moet de eerste drie dagen na de punctie veel drinken en een week lang temp en gewicht 's ochtends bijhouden. Dit om overstimulatie in de gaten te houden. Heb dus net weer lekker een prik in m'n buik gezet. Maar eerlijk gezegd vind ik het beter dan de utrogestan.

Wat ik las over eventuele cryo's bij ons is dat je na 2 tot 3 weken na de punctie wordt gebeld of er is/wordt ingevroren. Dus ik denk dat ze bij ons in het ziekenhuis ook nog wat langer afwachten hoe het delen gaat. Maar het lijkt me zo raar, want na 2 weken delen heb je al een aardig groot vruchtje. Of misschien vriezen ze het wel al eerder in, maar laten ze dan pas weten hoe en wat. Ik ga het wel even navragen hoor.

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat het is meegevallen Zeehondje! Ik duim voor een paar mooie emmy's voor je!

Wij hoorde ook binnen een paar dagen hoeveel er de vriezer in gingen, hebben niet 2 weken hoeven wachten (maar wij zitten ook in hetzelfde zh als Timon!)

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ja, Kiki en ik lopen in hetzelfde zh en zijn elkaar nog niet tegengekomen.;)

Zeehondje, luister maar goed naar je lichaam en geniet van de verwennerij door je man.
    Wij rijden er ongeveer een 30 minuten over. Valt dus nog mee. ;)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vanmorgen zijn we gebeld door het lab en van de 12 eicellen zijn er 6 bevrucht! Ik had ergens gelezen dat gemiddeld 50% van de verkregen eicellen zich laat bevruchten, klopt precies dus.
    Morgen om half drie de tp.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Veel succes morgen, Zeehondje! Je krijgt 1 emmy terug?

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vanmorgen de 2e echo gehad. Bms was nog steeds 5 mm en mijn ei van 11,5 mm naar 13,5 mm gegroeid. Geen bloedtest gehad. Om alles in de gaten te houden mag ik morgen weer terugkomen.

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, ik ben al ongi geweest hoor ;). Zit al CD4. Mooie dikte qua slijmvlies voor z'n eitje :D. Haha, wij lopen ook in hetzelfde ziekenhuis, maar moet pas de 20e erheen (voor die kijkoperatie weer) pffff....

@ Zeehondje, fijn dat alles meeviel en wat goed dat er 6 prachtige emmy's zijn! Op naar een mooi wondertje :D.

@ Maaike, nou meestal worden er juist emmy's ingevoreren van wat ik lees, maar ontdooien ze niet goed. Geen idee hoe het zit hoor, want onderga nog geen IVF, maar lees zovaak dat er toch emmy's ingevroren worden.

Wel onwijs bizar dat ze 2 weken in de gaten gehouden worden, lijkt mij dat ze juist veel en veel meer delen dan toch??? Ik dacht dat ze meestal nadat de emmy wordt teruggeplaatst de rest ook ingevroren wordt.... Maar goed, blijkbaar gaat het anders :).

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, jij bent dus al verder dan ik dacht. ;)
    Wil je stoppen met slecht ontdooide emmy's? Ik heb ons eskimo nog te krijgen en dat zal toch goed gaan, zeg!

Deel Deze Pagina