IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi, vanmorgen opgestaan met de beruchte menstruatie hoofdpijn ( tenminste voor mij dan ) dus ik ga er van uit dat ik vanavond of morgen ongesteld ga worden. Als dat zo is dan moet ik beginnen met de Deca te gaan spuiten ... Geertgen bellen en op cd 2 de Gonal F er bij spuiten en dan zijn we gestart met onze derde en tevens laatste poging .... ik heb er wel moeite mee hoor dat het zogenaamde "einde" in zicht is ... Bij Geertgen houdt het in ieder geval voor ons op want ik ben al wat maandjes over de leeftijdsgrens heen .... mijn man vroeg of we nog ergens anders terecht zouden kunnen in ieder geval voor de IUI maar dat weet ik niet .... ik weet dat ze in Rotterdam tot 45 jaar gaan maar of ze dat ook nog doen na 3x IVF zonder resultaat dat weet ik dus niet ... ik zal nog eens om me heen kijken en luisteren wat er nog voor mogelijkheden zijn ... maar natuurlijk gaan we ook hopen dat dit niet hoeft dus we gaan nog eerst vol goede moed de derde poging in ...

lfs. Nicole

2. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zeg, 6 emmy's! Veel succes morgen zeehondje!

Ik heb bij mijn vorige afspraak gevraagd hoe het zat met de ingevroren emmy's. Volgens de arts heb je net zoveel kans om zwanger te raken als met een 'normale' IVF poging. Ongeveer 1/3 van de zwangere in Utrecht is zwanger geworden van een cryo. Wat ik begreep viel het ook wel mee met het aantal mislukte ontdooiingen. Bij ons zijn de emmy's op dag 3 na de punctie ingevroren en worden ze op dag 3 na de eisprong terug geplaatst. Kennelijk verschilt dit dus per ziekenhuis? Ben benieuwd of ze ze bij jullie inderdaad pas na 2 weken invriezen of dat ze na 2 weken pas wat laten horen (zou ook vreemd zijn toch?). Raar dat het zo verschilt per zh!

Pfft, Nicole...lijkt me inderdaad heftig als het eind in zicht is. Ik ga voor je duimen dat de 3e poging raak gaat zijn!

Hier in afwachting van mijn menstruatie en dan gaan we voor de eerste cryo poging. Zit nu op dag 28, vorige maand (de IVF poging) had ik een cyclus van 28 dagen, maar nogmaal zit ik op de 30 (en soms nog wel iets langer), dus ga er maar vanuit dat dat deze maand ook zo is. Hadden jullie ook dat je tijdens de IVF poging een kortere cyclus hadden?

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Met hormonen ben ik altijd iets sneller aan eisprong toe zeg maar, dus ook een iets kortere cyclus hierdoor.
    De ronde na een ivf-poging komt het vaak voor dat de cyclus wat langer is. Dus nog even afwachten meid.

Coni; ik duim ook voor je mee!!!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee joh, zo bedoelde ik het niet. Maar aangezien ik las dat ze vaak geen eskimootjes invriezen... En ik reageerde ook dat ik nog nooit gehoord had dat ze het 2 weken aankijken, woow dan zijn ze toch al veel verder gedeeld ;). Bedoelde eigenlijk uit te leggen wat Kiki nu uitlegt.

Als ze 2 wkn gaan kijken hoe de kleine embryo's groeien, dan ben je in principe al 6 wkn als het teruggeplaatst wordt, omdat het dan al een echt kindje is toch? Dus denk eerder dat ze na 2 wkn wat laten horen, nou ja weet het ook niet... BLijkbaar verschilt het per zkh.

Ik ben inderdaad gelukkig al ongesteld en heb sterk het vermoeden dat er geen spontaan eitje komt ;). Stom he die voorgevoelens....

En jouw cryo wordt goed ontdooit hoor :D.

5. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    #1965 MaaikEmile, 8 aug 2010
    Laatst bewerkt: 8 aug 2010
    zeehondje loop jij toevallig bij het Erasmus (gezien je woonplaats?) ;)

heel veel succes, ik duim voor je!

bij ons in het zh word gezegd dat het weinig voorkomt dat eitjes het overleven nadat ze zijn ontdooit.

word trouwens wel een klein beetje somber van de weers vooruitzichten! jullie ook?

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nee, wij lopen in Voorburg (Reinier de Graaf / diaconesse).
    En het lijkt idd wel of de zomer al weer voorbij is!

7. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    lijkt wel of de dagen langzamer gaan dan ooit! oke misschien stel ik me aan.. maar als ik morgen wakker word en het is 17 augustus (en ik ben nog niet ongi) dan ben ik blij ;)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Voor zover ik weet gaat het ontdooiproces vaak goed, maar is afhankelijk van kliniek/ziekenhuis.

Anders zou je wel heel snel door je pogingen heen zijn... :(

Jaaa, hier ook één en al regen :(. Wordt er erg somber van...

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi meiden, even een vraagje. Ik had dus zaterdag de punctie en had daarna een klein beetje bruin bloedverlies. Dit was 's avonds over en ook gister (zondag) niks te zien. En nu opeens vanochtend een slijmpropje in de wc en bij het afvegen een beetje slijm met bruin bloed. Kan dit alsnog van de punctie komen? Ik schrok me eigenlijk rot. Omdat het gister dus helemaal niet meer bloedde.

10. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    zeehondje: ik heb er geen ervaring mee ...maar volgens mij kan dat best wel hor!! denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken ;) x

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    meiden die het lange protocol volgen: hoeveel dagen na de laatste pil worden jullie ongesteld? 2/3/ of meer (ivm Deca?)

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Het bloed kwam idd nog van de punctie, gyn heeft me gerustgesteld net.
    De tp ging goed. Moest met een volle blaas komen en ik moest toch nodig naar de wc, haha. Met echo aan de buikkant konden we alles goed volgen. De blaas en de baarmoeder (ook echt goed het baarmoederslijmvlies), de eendebek, de buitencatheter en daarna de binnencatheter en toen het vocht+embryo'tje. Echt bijzonder om te zien!
    Vantevoren mochten we nog even bij het lab naar binnen. Toen vertelde ze dat er uiteindelijk 7 embryo's waren ontstaan. Degene die is teruggeplaatst hebben we ook nog even onder de microscoop gezien. Vergroot op het computerbeeldscherm dan, maar echt 'live' beelden. Zo onwerkelijk!
    En nu dus 14 dagen wachten. Over 14 dagen mogen we testen!
    De overige 6 embryo'tjes volgen ze nog 3 dagen en als ze goed blijven delen worden ze ingevroren. Hier krijgen we dan over ongeveer 2 weken schriftelijk bericht over.

13. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    zeehondje: SPANNEND!!!!!!!!!!! ik ga heeel heeel heel hard duimen meid!!!!!!!! wat bijzonder zeg!!! ;) op naar top resultaat!!!!

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeehondje wat spannend allemaal!! Mijn duimen draaien ook voor jou!!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Coni, hoe is het nu? Ik hoop zo dat deze poging jullie alsnog geluk mag brengen.

Kiki, ik wil heel graag bij die 1/3e horen!:D Jammer dat we elkaar (zeer waarschijnlijk) niet zullen treffen.

ME, jullie zh is erg optimistisch, zeg! :$

Zeehondje, je heb je tp gehad!! En een hele tour in het lab en in jou!;) Heb je ook een fotootje?
    Het is, naast deze 2 weken, erg spannend hoeveel eskimo's jullie zullen hebben. Ergens wat onpersoonlijk om het per brief te vernemen, vind ik.
    Mijn duimen draaien voor 2 streepjes.

Nu ik weer aan het werk ben maakt het gekke weer me niet uit. Mijn vakantie was met weinig zon. Hopelijk gaat het toch beter worden op mijn vrije dagen.;)
    Ik vond het gisteren nog wel meevallen. Naast wat heftige regenbuien hebben we ook een heerlijk zonnetje gehad.

Vanmorgen weer een echo gehad. Het was best gezellig in de wachtkamer, want daar kwam ik een stel tegen die er gisteren ook zat. De echo viel tegen, want de fa zat enorm tegen de bmm te drukken en dat leverde pijn en tranen op. Ze wilde persé mijn andere eierstok vinden en die bleek onder mijn baarmoeder te liggen. Bms 6 mm en mijn ei was nog steeds 13 mm. Weer een bloedtest gehad (mensen, wat was het druk!).
    's Middags zijn we gebeld dat ik morgen weer heel gezellig langs mag komen. Op naar echo nr 4! :D

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk ook niet dat we elkaar gaan tegen komen. Ongie is er nog niet (maar met een cyclus van 30 dagen zou hij ook pas woensdag komen, daar ga ik nog steeds een beetje vanuit...hoop niet dat ie veel later komt, dan wordt het vast weer vechten om een plekje). Als hij er is dan heb ik op dag 10 mijn eerste echo. Ga er vanuit dat jij tegen die tijd lekker al een eskimootje in je buik hebt zitten! We gaan er deze tp gewoon allebei voor om bij die 1/3 te zitten!

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Echt wel!!!!:D:D

18. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Zeehondje goedzooo!!!! Wat fijn zeg.
    Timon, morgen je echo! *duimduimduim*

19. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    timon hou ons op de hoogte he!!!!! hoelaat mag je?!?!?!?!
    hier is normaal de fm om 8uur maar ik moet morgen voor fm2 om 09:30!!!! misschien lopen we beetje gelijk?!?!?!?!?!
    succes iig!!!!!!!!

maria: hoest met jou skat?!?!?!

All/ego: gister heeeerlijk op de bank liggen snurken! L schandalig i know maar zoals ik altijd zeg, als je voelt dat je het nodig hebt…moet je het ervan nemen als het kan!!! En ik was alleen thuis dus dacht ga lekker liggen! Had beste krampies gister (volgens mij kweek ik tennisballen) en t prikken was zeer pijnlijk!!!!!!!! Was er zo klaar mee en zo verdrietig van…dat ik lekker ben gaan slapen en tv ben gaan kijken! Lekker ontspannen!!!! Ben nu weer aan t werk en kan niet wachten tot morgen!!!! 09:30 minuten van de waarheid hahahaha zoooo spannend! Zijn ze groot genoeg of niet?!?!?! Ergens hoop ik dat ik zondag of dinsdag mn tp heb en niet maandag want dan moet ik op mn kleine nichtje van 18wk passen :D de hele dag!!!!!! :D maar als het wel zo is…dan moet dat maar!!!!!! Dat gaat uiteraard voor! En dan pas ik andere keer wel op ;)
    Verder…ik zit nu op mn werk en heb totaal geen zin!!!! Heb nogsteeds lichte krampen en ben ontzettend moe!!! En voel dat aan mn hoofd! Maar voor ik het weet is het weer half 5 kom ik thuis krijg ik prik gaan we eten, film kijken en slapen en is t woe!!!! Hihi
    Nou meisjes…..tot straks!!!!!!! T is rustig dus blijf wel online vandaag!!! :D
    Xxx knuf

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    all: er speelt de laatste 3 dagen een vraag door mn hoofd en vraag me af hoe jullie hierover denken en hiermee om gaan... :
    wat later?!?!? hoe leg ik mijn kindje straks uit dat hij/zij een "reageerbuis baby" is?!?!!? ik heb daar nooit eerder bij stil gestaan maar ooit zal t ter sprake komen!! wat als mijn kindje iemand uitlacht omdat die toevallig ook zo is verwekt en ik moet zeggen...maar jij bent ook int lab gekweekt?!?!?!?!!!??!?!?!?! ik weet wel we leven in 2010 en t is tegenwoordig heeeeel normaal maa rik weet nog dat ik nog op school zat en dat de juf een baby in haar buik had terwijl ze geen man had,...toen kwamen vragen van de klas en juf legde t uit maar er werd heel raar op gereageerd!! ?? dat spookt op het moment wel beetje door mn hoofd!!! hebben jullie dat ook?!!?!?!??!

Deel Deze Pagina