Hallo dames, Zijn er meer meiden hier die ook eind januari/begin februari beginnen met IVF/ICSI behandelingen? Ik schrijf al in een topic mee van december/januari, maar merk dat ze daar toch al een heel stuk voorliggen in het proces en zou het fijn vinden om dadelijk als het allemaal meer gaat worden dit te kunnen delen met meiden die ook bezig zijn met spuiten enzo.. Ik moet eind januari beginnen met decapeptyl en heb 14-2 uitgangsecho voor start menopur... xx
Hoi fiona ook wij beginnen als alles goed gaat over 10 dagen! Dan verwacht ik maandstonden. Eerste kindje voor jullie? Hoeveelste poging?
Hoi Vmiss, voor ons ook het 1e kindje. De eerste poging. Ivm de zaadkwaliteit van mijn man is ICSI de enige optie. Hebben jullie al IUI o.i.d. gedaan? Over 10 dagen, begin je dan met de pil/decapeptyl, of direct met folikelstimuleren? Ik heb het lange traject, ben nu dus aan de pil en mag de 25e starten met spuiten om mijn hormoonhuishouding stil te leggen. 14 februari begin ik pas met folikel stimulering m.b.v. hormonen.
Het is ons 3e kindje. Eerste spontaan zwanger 2e ivf en nu dus weer. By 2e heb ik 1 ivfpoging gedaan en was zwanger by tp van een cryo. Normaal doen we het korte traject. Prob ligt ook by myn man. Spannend he!
Hoi dames! Het is nog niet heel druk hier Ben benieuwd of er nog meer rond deze tijd starten. Wij in ieder geval ook. Hier is het probleem ook een erg slechte zaadkwaliteit. Zit nu net op cyclusdag 5, volgende cyclus kunnen we starten. Dat zal dus ergens in de eerste week van februari worden. We gaan het korte protocol volgen. Beginnen op dag 2 of 3 met Gonal F en na 5 dagen stimuleren Cetrotide erbij (ipv decapeptyl). Vind het ook erg spannend inderdaad Vmiss! Hebben jullie de spuiten ed al in huis? Hier ligt de hele voorraad al deels in de koelkast en deels op de slaapkamer
vmis, jeetje 1e dus wel spontaan zwanger.. dat is wel speciaal! En nu dus 2e keer via ivf... tja... bij ons is de kans op zwangerschap op de natuurlijke manier eigenlijk nihil... ml heeft zo'n 100.000 zaadcellen waarvan de helft ongeveer goede. babyliz,jij dus ook het korte traject... ja in eindhoven, waar wij zitten doen ze alleen het lange... dus van start tot eind zo'n 2 maanden bezig... vind het wel lang hoor, maar ja... hier inderdaad ook al het hele pakket in huis, al sinds half december omdat er eerst sprake van was dat we toen al zouden beginnen, maar helaas bleek er geen plek meer te zijn voor het intake gesprek met de IVF verpleegkundige voor we moesten gaan starten met spuiten... echt een teleurstelling dus... en nu ook ivm planning daar 3 weken decapeptyl... 2 weken zou ook genoeg moeten zijn, maar wederom geen plek om het dan al te doen... tja... moet me er maar bij neerleggen, maar baal daar wel van, van dat soort dingen... Nog even een vraagje... in ons intake gesprek gaf de verpleegkundige aan dat we beter geen alcohol konden gebruiken, maar het was meer een algemeen gegeven... dat wisten wij natuurlijk ook al wel... maar... nu zijn wij behoorlijke carnavalsvierders, en zeker mijn man vindt het best lastig om dan geen alcohol te mogen drinken... we zijn zelfs aan het twijfelen om dan maar een paar dagen weg te gaan, want vooral hij hikt er erg tegen aan... Weet iemand van jullie of er onderzoek bekend is over het gebruik van alcohol en de invloed op vruchtbaarheid, hoe die invloed nou eigenlijk is enz.? Niet dat we dit er niet voor over hebben, maar we willen wel graag weten of het nuttig is... de 3 keer dat ze nu het zaad van ml getest hebben was de hoeveelheid elke keer namelijk exact hetzelfde of hij nu in de weken/maanden ervoor veel of weinig gedronken had... Misschien kunnen jullie ons met deze vraag helpen!
Babyliz ook welkom! Eerste kindje vr jullie? Fiona geen idee voor wat betreft de alcohol. Misschien toch eens navragen bij je huisarts bijvoorbeeld? Ik zie het uur niet dat ik ongesteld word zodat wij eindelijk kunnen starten
Ik zie het uur niet? Bedoel je dat je zit te wachten om ongesteld te worden? Tja, dat wachten steeds... pffff wij mogen vandaag precies over een maand beginnen met de menopur... xx
Idd zit vol ongeduld te wachten fiona! Jy over een maand dus? Moet je intussen nog by je gyn gaan dan?
@fiona: Dat is zeker balen zeg! En een week langer hormonen spuiten dan eigenlijk nodig is ook.. Moet zeggen dat wij speciaal overgestapt zijn van ziekenhuis omdat ons eerdere ziekenhuis ook alleen lang protocol deed. Hopelijk valt het lange protocol mee bij je! Over alcohol en roken: Hier is gezegd gewoon niet doen. Nu doen wij dat allebei al niet, dus dat scheelt Ook geen behoefte aan. Manlief dronk altijd al heel weinig, maar sinds de MMM geen druppel meer. @Vmiss: Dankje! Ja eerste kindje Nooit gedacht dat we daar zo lang op moesten wachten. Ja wat duurt al dat wachten lang he? Vreselijk. Alles draait ook maar om wachten in de MMM. Wij hebben 24 jan nog de prikinstructie. Verder geen afspraken meer tot de uitgangsecho.
ha dames, Ja wat betreft de alcohol hebben we besloten waarschijnlijk maar gewoon een paar dagen weg te gaan ipv carnaval vieren... @vmis, ik hoef niet meer naar de gyn... 14-2 pas voor de uitgangsecho... tot die tijd eerst alleen de pil slikken en vanaf 25 januari decapeptyl erbij spuiten... helaas dus volle 3 weken in plaats van 2 wat ook mag, maar ja... Jij mag dus eind januari al beginnen met gonal f of menopur ofzo begrijp ik? Fijn zeg!! Tja.. ik hoop gewoon dat dit lange traject wat oplevert... @babyliz..ja het blijft wachten... maar ook jullie dus al wat eerder starten dan ik met de folikel stimulatie? welk ziekenhuis zitten jullie trouwens?
Even er tussenuit is ook wel lekker toch? Even ontspannen samen! Tenzij mn cyclus ineens heeeel lang is starten we eerder idd. Ga er maar vanuit dat mn cyclus normaal blijft doen Wij zitten in het UMC. En jullie?
idd heerlijk ff weg!! nu hard op zoek naar iets leuks... wij zitten in het catharina ziekenhuis in eindhoven...
Goed idee fiona! Alles voor het goede doel he! Babyliz nog even en je kan starten!! Wy zijn van belgie. Heb iets raars van gisteren al buik en rugpijn zonet alsof mijn eierstok pijn doet! Pfff word al bang...
oke dacht al zoiets vmiss... (dat jullie uit belgie komen...) hmm buik en rugpijn... vreemd... je bent nog aan het wachten op je menstruatie toch? zou die er niet aan kunnen komen? Hier besloten om een paar dagen naar ameland te gaan met carnaval, even lekker uitwaaien...
Hoi Fiona1983, VMiss en Babyliz, Wij gaan ook komende week starten met de behandeling. Eerst Decapeptyl (vanaf 1e dag van de menstruatie) vervolgens stimuleren met Menopur. Vinden jullie het ook allemaal erg spannend. Hoe je lichaam zal reageren op alle hormonen enz? En zijn jullie ook zo met de toekomst bezig? Bij alles wat er op ongeveer 2 maanden vanaf nu ligt denk ik: Misschien ben ik dan wel zwanger.... Ik lees dat het bij jullie vooral de mannen zijn bij wie het probleem ligt? In ons geval ligt het bij mij. Verklevingen tussen eierstokken/eileiders, hierdoor kunnen zaad en eicellen niet bij elkaar komen. Laten we elkaar op de hoogte houden!
Hoi Snoopy, Spannend! Ik moet komende vrijdag starten met decapeptyl, en dan vanaf 14-2 menopur. Is het voor jou ook de eerste keer? En je eerste kindje? Bij ons wel. Ik heb dat inderdaad ook wel een beetje... dat ik denk van misschien ben ik dan wel zwanger... Van de andere kant hou ik dat ook weer heel erg af, uit zelfbescherming denk ik... want ik ben ook wel erg bang voor de teleurstelling... Wanneer mag jij beginnen met menopur? Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd hoe ik ga reageren op de hormonen... we zulllen zien... Welk ziekenhuis ben jij?
Hoi Dames, Mag ik met jullie meekletsen? Wij hebben afgelopen vrijdag intake gehad en mogen zodra ik mijn maandstonden heb op de 5e cyclusdag beginnen met Puregon en Orgalutran.... Na een lange weg nu dan eindelijk het traject in en hopelijk mogen we snel zwanger worden van ons eerste kindje... Doodeng allemaal, hoe ervaren jullie alles? Wij zullen ongeveer over 2 a 3 weken mogen starten.. liefs, Natalie
Hey Korte update ben vandaag ongesteld geworden donderdag eerste echo en bloedname spannend! Stresskip en snoopy welkom! Fiona en babyliz geen nieuws meer?
@snoopy: Zo denk ik idd ook steeds hoor. Dan wil ik iets plannen, maaar misschien ben ik dan wel zwanger enzenz. Aan de andere kant durf ik er ook weer niet teveel over te denken uit angst voor teleurstelling. Dus dubbelop. Moeilijk om er met voldoende vertrouwen in te stappen! @fiona: lekker naar ameland! Leuk Jij alweer bijna beginnen met de eerste spuit. Zie je er tegenop? @stresskippie: Moet jij op dezelfde dag starten met orgulatran en puregon? Ik ga cetrotide en gonal-f spuiten (hetzelfde maar dan andere merknamen ), maar moet op cd 2 of 3 beginnen met gonal-f en dan vanaf de 5e stimulatiedag (dus dag 7 of 8 van cyclus) pas cetrotide erbij. @vmiss: Gaat hard ineens! Succes morgen. Hier morgen de prikinstructie, ben benieuwd!