Vanmorgen heb ik me de eerste injectie Puregon gegeven en de start van de 1e ronde iui is nu echt een feit. Even in het kort: Ik ben 33 jaar en al vanaf jongs af aan een kinderwens. Pas op latere leeftijd mijn grote liefde ontmoet waarmee ik vorig jaar getrouwd ben. juni 2011 gestopt met de pil, cyclus weer snel normaal. Keurig positieve ovulatietesten. april 2012: eerste bezoek gyn. Alles gechecked. Zaad van mijn man was prima 92% bewegelijkheid en 26 miljoen zaadcellen. Bij mij is was er bloed geprikt, eerste progesteron waarde iets aan de lage kant, maar de maand daarna prima. juni 2012: ovulatieecho's gehad, mooie eicelrijping te zien en een bewezen eisprong oktober 2012: HSG gehad. Eileiders prima doorgankelijk. Daarna moesten we 6 cyclussen wachten! Afgelopen woensdag weer terug naar de gyn. Omdat ik 2 dagen voor mijn NOD zat mochten we gelijk starten met IUI. Vandaag dus mijn eerste injectie gegeven. Ik moet elke dag 50IE Puregon spuiten. A.s. donderdag de eerste uitgangsecho. Ik ben blij dat we eindelijk aan een ander traject mogen beginnen. Ik weet dat dit geen zekerheid geeft, maar we willen elke kans grijpen. Het wachten heeft best lang geduurd!
Hoi schorpioen79 Spannend he die eerste spuit! Nu heb je dan eindelijk het gevoel dat er iets gebeurt en dat je er zelf aan mee kunt helpen. Wanneer heb je je eerste echo voor fm? Mijn vriend en ik hebben in oktober 2012 de eerste iui gehad, ook met puregon. Het zaad van mijn vriend was ook prima. Helaas heb ik endometriose waaraan ik in april 2012 ben geopereerd. Daar is vastgesteld dat mijn linker eileider verkleefd is en hierdoor niet meer toegankelijk. Volgens de artsen maakt dit niets uit, functie wordt door de rechterkant overgenomen. Inmiddels zijn we bezig met de 5de en laatste iui . Alle andere helaas zonder zwangerschap. Na overleg met de gynaecoloog gaan we binnenkort starten met ivf. Natuurlijk hoop ik voor jullie dat het snel raak zal zijn! Het wachten duurt allemaal al lang genoeg... Succes!
Hoi Boboke, ik mag as donderdag voor de eerste fm. Ik heb vorig jaar al ovulatieecho's gehad dus ik weet wat me te wachten staat. Wij zijn ook blij dat er nu wat gaan gebeuren. Het meest frustrerende vind ik, dat er tot nu toe niks bij ons gevonden is, alles is goed maar er is tnt geen zwangerschap opgetreden. Jij succes met de komende iui en evt start IVF.
Voor mij was alles nieuw bij het starten met iui, omdat ik de mmm ingegaan ben bijna direct na het stoppen van de pil. Had binnen 4 maanden een cyste van 9 cm. Daarna nooit ovulatieecho's oid gehad. Was echt een groentje wat dat betreft. Had nog nooit van iui gehoord ! Ondertussen wel iets wijzer helaas. Dat gevoel van frustatie omdat er niks mis is ken ik wel. Lees hier op het forum vooral meiden die pcos hebben of een man met slecht zaad (wat natuurlijk heel erg is begrijp me niet verkeerd) maar weinig mensen die onbegrepen onvruchtbaar zijn. Ik voel me hierin ook vaak alleen in.
Ik heb afgelopen maandag mijn eerst iui gehad. Moet zeggen dat het me allemaal erg meevalt... en ik wacht gewoon rustig af. Succes!!
Goedemiddag, Wij hebben 26 feb een intake (ik sta nog aan het begin). in April zijn we officieel 2 jaar aan het 'proberen'. Ik heb het internet afgezocht, maar op een of andere manier kan ik niet achterhalen wat me te wachten staat. De HA heeft mijn bloed al onderzocht (zal in het zkh nog wel een keer gebeuren) en zaad van man was prima in orde. Ik heb een zeer regelmatige cyclus en met ovaluatietestjes ook altijd een eisprong gezien. Wij hebben dus geen idee wat er aan de hand is. Ik zie dat Schorpioen begonnen is met Puregon (heb even gegoogled). Moet iedereen spuiten nemen voordat je begint met iui? Hoe ziet het voortraject eruit? Ik weet niet zo goed wat me te wachten staat. Hoop dat ik hier even mee mag kletsen.
Hoi lovelybabe: Is de 26e je eerste bezoek aan de gynaecoloog? Wij moesten eerst de 'standaard'onderzoeken ondergaan. Bij mij werd eerst bloed geprikt voor de progestoron en mijn man moest zijn zaad inleveren (maar dat is bij jullie al gebeurt) Omdat de eerste keer de waarde van het progestroron(een week na je ovulatie) net wat te laag was hebben ze bij mij ovulatieecho's gemaakt en daarop was te zien dat ik een eisprong had. De keer daarop was mijn progestoron prima. Daarna hebben ze een HSG gedaan, dan spuiten ze contrast in de eileiders om te zien of ze doorgankelijk zijn. Omdat dit bij mij ook prima was moet je een half jaar 'zelf proberen'. In het ziekenhuis waar ik onder behandeling sta geven ze dus wel wat hormonen, ondanks de bewezen eisprong. De kans op een meerling is wel groter. Het is een lage dosering. Donderdag de eerste echo dus we zijn benieuwd. Ik heb verder geen klachten van de hormonen, voel me niet anders ofzo.
Hoi Schorpioen, Spannend he? Voor het eerst?! Ik heb heb vandaag mijn 1e IUI! Ook ik wacht al lang nu (zie onderschrift) dus vergelijkbaar verhaal. Wij hebben wel al een kindje die nu inmiddels bijna 6 is. Ik ben ook blij dat na het wachten, we nu een handje geholpen worden. Ik vond die 6 maanden verplichte pauze vreselijk. Succes!
Dat 'verplicht' wachten vond ik ook vreselijk! Aan de ene kant ging het wel snel, maar toch vind/vond ik het jammer dat je een half jaar moet wachten. Bij sommige stellen lukt het soms wel in dat half jaar, maar ik mijn gedachte is eigenlijk, het lukt al 1,5 jaar niet, waarom zal dan juist in dat half jaar het wel lukken.
Ja, dat was mijn gedachte precies zo! Maar goed, nu zijn we aan de beurt dus kunnen we weer positief verder he?
wow, verplicht een half jaar wachten? Nog langer? @Moisie: spannend! Viel het mee? @Schorpioen: Overmorgen dus echo? Ik ben benieuwd! Ik las ergens dat de hormonen eventueel ook in pil vorm kom. ik wacht het maar even af. Als ik een spuit moet zetten, kunnen ze me van de vloer rapen
@Lovelybabe: Ja, het viel echt reuze mee! Ik stond binnen een paar minuten alweer buiten! Ja en dat prikken is geen pretje nee... Al vond ik de prikpen na 2x wel meevallen. Je kunt ook vragen of je vriend het voor je zou willen zetten als je toch moet gaan spuiten? En dan gewoon de andere kant opkijken
Toch heel afwisselend, de één heeft last van de prik maar ik voelde er helemaal niets van, het prikken zelf. Het tintelde even bij het naar binnen spuiten, maar voor mij niet vervelend. Nog 5 dagen te gaan voor NOD. De eerste week was ik er niet zo mee bezig maar nu vind ik het wel spannend worden hoor. Pessimisme in mij zegt dat het natuurlijk weer niet gelukt is maar de hoop is er nog wel.
Moisie: moest je niet ongeveer 15 minuten blijven liggen. Dat staat wel in de infofolder van mij? Ik heb ook een prikpen, vind het erg makkelijk zo! Ook voor de Ovitrelle heb ik een prikpen, hoef niet de mengen. In het ziekenhuis vertelde ze dat de Ovitrelle in de spiergespoten moest worden, maar daar hadden ze ook over mengen, maar in de gebruiksaanwijzing van de prikpen staat dat ik het gewoon in de huid kan prikken. Katja: dat tintelen heb ik ook, maar verder ook geen last, geen blauwe plekken ofzo Spannend nog 5 dagen wachten. lovelybabe: een half jaar wachten zijn helaas de regels, dit omdat er bij ons verder niks gevonden is en er een kans op een spontane zwangerschap nog steeds aanwezig is. Verder morgen de eerste echo. Ga het best wel spannend vinden. Toen ik net begon met prikken had ik een drukkend gevoel thv eierstokken, maar nu is dat zo goed als weg. Was ook even bang voor overstimulatie. Maar het is nog steeds afwachten wat we morgen gaan zien!
Oh oke, dat is ons niet verteld door de HA. Ik ben dan heel benieuwd naar het gesprek dinsdag. Als ik er een half jaar bij op ga tellen dan zijn we eventueel 2,5 jaar aan het proberen.pfff.... @Moisie: Fijn dat het mee is gevallen! En inderdaad, maar eens kijken hoe we dit aan gaan pakken. Zal vast een paar keer mijn kleur verliezen, maar misschien went het wel. @Schorpioen: spannend!!! Laat je even weten hoe het is gegaan?
@Katja77: Ja, dan gaat het echt spannend worden zo'n paar dagen voor je NOD!... @Schorpioen: Nee, daar ze niet aan bij ons ziekenhuis.... Hup weer opstaan en wegwezen Ik heb geen Otrivelle, maar Pregnyl voor de eisprong. Die moet gemend worden en met zo'n vervelende spuit ingebracht worden. Hoe is je 1e echo gegaan? @Lovelybabe: hopelijk gaat het niet wennen
Vanmorgen hebben we een goede echo gehad! Ze keken eerst naar de rechter eierstok daar was niet heel veel te zien. Maar links zaten 2 mooie follikels van ongeveer 14 mm! Dat was een hele geruststelling. Het baarmoederslijmvlies was alweer keurig aangemaakt. Zondag moeten we weer terug. Moet t/m zondag nog wel 50 eh blijven spuiten. Hopelijk horen we zondag de eventuele data van de iui.