Hoi dames, Hier dinsdag avond begonnen met onze eerste IUI behandeling. Ik heb Fostimon gekregen om te spuiten. En nu ben ik benieuwd wie dit nog meer spuit. En misschien ervaringen en bijwerkingen delen. Mijn vriend zet de spuit, want heb echt een grote naaldenangst. Maar de wens voor een uk is groter dat ik dit er voor over heb. Hebben nu 2 spuiten gezet en telkens stond t zweet in mn handen. Vanaaf even voorkoelen voor de prik. Ik had nog 1 vraag, we spuiten nu om 22.00, maar mocht t deze ronde niet raak zijn. Dan willen we om 7.00 uur gaan spuiten. Das makkelijker ivm werk. Zit er een tyd aan hoelaat je mag spuiten?
Hai meis. Spannend hoor, je eerste iui! Kom rustig meekletsen in "nieuw topic iui" al spuit niemand daar volgens mij fostimon, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Ik ook niet dus daar kan ik je niet mee helpen. Denk dat je best naar 7u mag, gaat er gewoon om dat je het op zelfde tijd spuit. Ik hoop dat de iui je die posi test mag brengen. Krijg je ook pregnyl? Want daarmee heb je 10 dagen lang een posi test dus verkijk je daar niet op. Ik heb net weer 25testen binnen met de post voor 13,50. Daar test ik mee rond die 10 dagen na pregnyl zodat ik weet dat de pregnylhcg uit mn lijf is en heb ik daarna een posi test dan weet ik zeker dat het mijn eigen hcg is. Zo zijn er vele weetjes en wil je gerust op de hoogte brengen. je kunt me altijd pb'en. Heel veel succes en misschien tot ziens bij http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/342398-nieuw-topic-starten-iui.html
Dank je Chantal. Lees al met jullie mee en post heel soms. Moet mn draai er nog in vinden in dat IUI. Ja kryg ook pregnyl. En je had me al verteld van die pregnyl dacht ik. Nogmaals bedankt!
Ik spuit ook Fostimon. De tweede ronde nu (75 eenheden). Ik heb geen IUI, we proberen het door alleen te spuiten met Fostimon en Pregnyl. Ik kan niet echt zeggen dat ik er bijwerkingen van heb. In het begin was ik nogal onhandig in het spuiten. Maar nu gaat het aardig vlot. Succes in elk geval!
Bonita dank je wel voor je reactie. Ik heb ook 75eh. En mn vriend prikt omdat ik echts spaans benauwd ervan kryg. En waarom geen IUI als ik vragen mag? Chantal weet dat eigenlijk niet. Zal volgende week vragen. Enuhh ik ben grote meid!! Vriend zou om 10.00 uur thuis zijn. Maar wastie dus niet en ik wilde niet later spuiten. Dus heb zelf gespoten!! Na goed gekoeld te hebben. Heb wel mn hand open gehaald en ben stik misselijk. Maar ow zo trots op mezelf
Wat goed dat het je zelf gelukt is! Heb je geen ampullenbreker erbij gekregen om die ampul te breken? Daarmee is de kans op het openhalen van je handen echt minimaal en heb je dat ding zo open. Anders kun je wellicht eens vragen in het ziekenhuis of de apotheek of ze zo'n ding voor je hebben. Hier geen IUI omdat het zaad van mijn man hartstikke goed is. Dus in principe, als ik eenmaal een eisprong heb, zouden we evenveel kans hebben als mensen die geen vruchtbaarheidsproblemen hebben.
Nog even een reactie van mij op de vraag waarom Fostimon ipv Puregon. Bij mij gaf de gyn aan dat Fostimon beter was voor het baarmoederslijmvlies. Hoe dat precies zit, weet ik niet, maar wellicht dat dat bij jeskejes ook heeft meegespeeld. En soms krijg ik ook het idee dat het net eraan ligt welke arts je hebt. Bij ons in het ziekenhuis wordt vaak Fostimon voorgeschreven, terwijl je dat op andere plekken minder vaak hoort.
Bonita dank je weer wat geleerd. Ik heb zon ampullen breker maar had m er niet goed opgezet. Dus ja.... kluns. Bloed nog. Heb er nu een vloeitje op zitten. En wat raar dat in elk zh t anders is. Bij ons ook alles goed. Mijn bloed en binnenkantje en bij vriend ook goed zaad. Maar gyn wilt wel IUI doen. Misschien omdat mn cyclus zo verschilde. En hij zag laatst op echo dat er veel eitjes lagen te niksen na mn eisprong. Nog steeds geen idee wat dat dan wilt zeggen. Mn baarmoederslijmvlies was netjes zei hij. Dus ja waarom dan gelijk IUI? Maar ben.blij dat we geholpen worden. Moet echt mn vragen.op gaan schrijven.
Misschien iemand die een antwoord heeft. Morgen hebben we een verjaardag en omdat ik zelf niet durfde te spuiten, besloten we om om 22.00 uur te spuiten. Nu is mijn vraag hoeveel tijd verschil mag er zijn? Niet meer dan een half uur eerder of later? En ik ben de laatste dagen moe en futloos, geen idee of dat van de hormonen komt. Ik heb al 2 dgn niks uitgevreten op mn werk. Kan me er niet aan toe zetten.
Zou t aan dat meisje vragen wat ik je gemaild had, weet ze vast wel. bij puregon mocht er af en toe best een uur verschil in zitten