Oooh, is dat echt zo! ja wbt punctie en tp ben ik nog een leek haha, die is de vorige keer niet doorgegaan (ben ook echt als de dood voor de punctie, ik ging namelijk al door de grond met de hsg, en dat was niet vd vloeistof maar van alles aan mn bmm aansluiten brrr) maargoed ik zal idd even bellen dan ja! ik ben wel vaker te laat met dat soort dingen namelijk hihi zo kwam ik vorige week ineens op het idee dat het misschien een beter idee is om zaad in te laten vriezen tot het moment vd punctie, ipv alleen op de dag vd punctie, ik ben namelijk als de dood dat er te weinig gevonden word, maar ze vonden het in het z'huis wel een goed idee, maar was het nu te laat voor, dus dat gebeurd een evt volgende keer.. oh en nog even over het prikken, je kan het ook door je mannetje laten doen! kijk ik vind dat persoonlijk enger en wil het dus niet, maar sommige hebben daar echt baat bij!
cht, de punctie is NIET leuk, dat ontken ik ook dus NIET. Maar, vreselijk is anders. Heb geen HSG gehad, maar hoor daar ook meer horror verhalen van dan de punctie. De pijn is kort, je voelt de prik en wat gerommel, maar echt het is zo over. Daarna voel je alleen een paar dagen ongi krampen. Maar misschien denk je die er zelf wel bij... In ALkmaar krijg je een soort rustgevend middeltje, een beetje verdoving (pil en prikje) en daarna nog een prikje in je binnenkantje . Je bent wat wappie en slingert als een slaapdronken debiel door de kamer. Ik voelde alleen maar echt pijn toen ze een cyste aan probeerden te "boren". Deze was wat stugger en daardoor voel je de prik meer. Volgens mij (was wappie ) was dat de enige keer dat ik echt even met gebalde vuisten lag en dacht: DIT VIND IK NIET LEUK. Maar ja, toen was het leed alweer geleden. Succes!
Over de hoeveelheid emmy's met tp hangt inderdaad af met welk zh het vu te maken heeft. Wij hadden in mijn zh gezegd dat we dr 2 wilde tp en in het vu hebben ze daar nooit iets over gezegd. Wij staan weer op de wachtlijst, over 2 maanden kunnen we beginnen.
@iedereen: Bedankt voor jullie tips en tools...heb echt heel veel aan jullie verhalen. @springmuis: Je bent niet de enige die bang is voor de punctie, ik ben ook heel erg bang voor de punctie als ik er al aan denk. Ik heb een vriendin die pas een punctie heeft gehad (nu inmiddels zwanger dmv ivf) ook zij vertelde mij dat het pijn kan doen althans voor korte duur maar je voelt het wel degelijk. De 1e in wendige echo lukte namelijk al niet bij mij ivm pijn/spanning. 2e x ging het wat beter...stel je eens voor die echo lukte nog maar net met veel pijn ook ivm trauma van een blaasonderzoek een maanden daarvoor..die ging zo slecht dat het uiteindelijk was afgebroken vanwege de pijn plus nog eens dat die uroloog mij heel boos bijna schreeuwend aansprak en zei dat ik mij aanstelde en bla bla kortom TRAUMA. Dus ik hoop dat ze me zwaar onder de medicijnen houden...desnoods een soort van een narcose want ik weet niet of ik door mijn angst en trauma ervaring heen kan bijten. @iedereen: voor de mensen die nog nooit een blaasonderzoek hebben gehad....denk aan soort van een staaf met een slangetje eraan die wordt in je urineleider aangebracht en jaaah dan voel je al je zenuwen van hier tot ....tokio. Misschien is mijn pijngrens heel laag maar geloof me dit onderzoek is echt een naar onderzoek...en er is niks wat je kan doen om te onspannen omdat ze nou eenmaal aan je gevoeligste zenuwenplek zitten heb er dagen pijn bij plassen aan overgehouden. veel succes meiden en ik laat snel weer wat van me horen...en lees natuurlijk dagelijks mee. Wensje
Gelukkig is het ding dat in je moet niet groter dan het apparaat dat al in je is geweest. Een gewoon echo apparaat dus. Denk iig aan de tweede echo (of de volgende echo's die daarna nog beter zijn gegaan (bv de fm-metingen)). Dus, helaas heb je een trauma opgelopen, maar erger dan dat zal het niet meer worden. Succes meid.
ik heb een blaasonderzoek gehad en daar voelde ik helemaal niks van. alleen een beetje vervelend daarna met plassen maar het voel allemaal reuze mee. ik zit met een vraagje wij staan nu op de wachtlijst eind maart is ie 3 maanden. weet iemand of je dan zelf moet bellen of dat je opgeroepen word? xxx sky
wij hadden 2 maanden wachtlijst vorig jaar maar hadden wel al een afspraak gemaakt om te plannen en voor de prikles, nu bij de 2e keer, een maand wachtlijst maar wel weer een afspraak voor het plannen..
ik zit in hoorn. dan moet ik zeker echt de Fertiliteitpoli bellen of kan ik ook bij de gyn/verloskunde (daar had ik alle vooronderzoeken) terecht omdat te vragen. de ferlititeitpoli is maar 1 uur per dag aanwezig dat schiet niet op. groetjes sky
oei dat weet ik niet, ik zit in Almere, en daar zit ik echt bij de fertipoli.. die moet ik dan ook bellen.. maargoed ik zou als ik jou was gewoon even bellen en dan vragen over hoe en wat.. want ze kunnen vast wel al een planning voor je maken, ik had namelijk mijn planning eind september al vast staan en ik moest eind november beginnen met prikken, en begin oktober had ik prikles.. sowieso kun je wel alvast vragen om te prikles.. of is het niet je 1e ivf/icsi?
jawel is onze eerste. maar de gyn deed toen een beetje vaag. we lopen nog maar een halfjaar in het ziekenhuis en hebben nog geen enkele onderzoek gedaan. alleen 2 mislukte samenlevingstesten en zaadonderzoek en die was niet goed dus kwam eruit dat we ivf/icsi moeten en zei ze dat we op de lijst zijn gezet en dat die 3 maanden duurt. dit is allemaal telefonisch gegaan en ze zei dat we worden opgeroepen maar ik heb er allemaal geen vertrouwen in. de zaad test is 2 keer uitgevoerd in een periode van 2 weken. en de samenlevingstest is nooit gebeurd in een vruchtbare periode. dus ik ga morgen maar met de Fertiliteitpoli bellen kijken of zij ons verder kunnen helpen. een gesprek over hoe of wat lijkt me wel prettig
Hoi Sky, Ik weet niet aan welke kant van Hoorn je woont, maar Alkmaar bevalt mij op zich prima... Misschien een ideetje? ma-za geopend, ma-vr telefonisch bereikbaar. aardige assistentes, 1 mindere arts maar de rest is prima.
hoera net gebeld! 16 maart onze eerste afspraak! krijg nog een pakketthuis gestuurd! wat spannend allemaal! xxx sky
helaas heb ik een kerel die werk belangrijker vind:x hij heeft die hele dag vergadering en heb de afspraak toch weer een week moeten verzetten. kan hem nu even niet zien of luchten tis namelijk niet de eerste keer dat ik een afspraak heb moeten verzetten nieuwe afspraak 23 maart xxx sky
Je kerel snapt wel dat hij er op een gegeven moment ook echt bij MOET zijn?? (punctie iig en tp is natuurlijk ook wel een 'spannend' moment) En dat dat pas een paar dagen van tevoren bekend is?
ja dat heb ik hem ook gezegt. maar hij ging ervan uit dat we eind maart pas aan de beurt waren dus vandaar dat ie er nu nog geen rekening mee gehouden heeft. en ik ben ook bang dat er momenten gaan voorvallen dat hij niet mee kan. tis omdat ze een klein bedrijf hebben dus der kunnen er nooit meer dan 2 tegelijk weg.
hmmm... ik geloof dat er wel e.e.a. uitgesproken moet worden. idd de punctie en tp zijn pas een paar dagen van tevoren bekend, maar dat geldt ook voor de echo's. Want ook die kunnen spoms heel spannend zijn. Mijn ervaring is ook: als mannetje niet mee was kreeg ik slecht nieuws. Vanaf toen gaat mannetje altijd mee. Beseft hij al waar jullie in beland zijn? Misschien moet het nog even bezinken. Of is hij nog van mening dat de mmm vanzelf gaat? Ik ga er toch wel een beetje vanuit dat je niet de eerste botte idioot aan de haak geslagen hebt. Sorry, ik maak het er weer niet beter op. Ik kan je helaas geen tips geven, behalve heel goed te praten. Succes
Marjah-(bijna!!)man heeft een eigen bedrijf, waarbij hij ook eigenlijk nooit makkelijk weg kon. Maar voor alles is een oplossing. Hij is geen uren weg. kwartiertje heen, 10 minuten wachten (okee met geluk), 10 minuten binnen en weer een kwartier naar huis (of werk). En trouwens (even een hele andere kwestie) wat denken ze wel van ons mmmeiden... wij gaan gewoon even weg, elke keer maar weer, soms zonder aankondiging, vervolgens zijn we toch wat langer afwezig omdat dingen toch weer eens wat tegengevallen zijn (pijn na punctie, verdriet, miskraam (helaas eigen ervaring), frustratie, teleurstelling, hoop, blijdschap, op een geven moment misselijkheid, pijn in de rug, vervolgens ook de heupen en dan ga je ook nog een 4 maanden thuis vakantie vieren). Moest ik ff kwijt...