ivf/icsi ervaringen Vumc

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wensje2010, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ja ik heb het hem al uitgelegd. en naar de punctie en terug plaatsing gaat ie zoiezo mee. de rest moet ik waarschijnlijk alleen doen.
    had het ook liever anders gehad maarja. tis ook zo dubbel want bij ons lukt het niet omdat zijn zaad niet goed is. ik denk dat als we er eenmaal inzitten dat ie wel omdraait. maar hij wil het op zijn werk ook gewoon goed doen. en tja je kunt het niet overal tegelijk goed doen. we zien wel hoe het gaat lopen.

xxxx

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Manntje van mij wil het ook voor iedereen goed doen (vooral tov ouders en het familie-bedrijf), tot depressiviteit aan toe. Maar als puntje bij paaltje komt (vreemde uitspraak eigenlijk :D) dan weet ie in ene weer wat belangrijker is. Hopelijk draait hij bij! We zullen zien.

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Marjah, moest wel een beetje om je lachen!! Hoe je het omschrijft :D Ik vind ook dat je groot gelijk hebt hoor! Voor ons vrouwen is het allemaal heel zwaar en emotionele steun is echt nodig! En dan maakt het echt niet uit wiens 'schuld' het is dat je in de mmm zit. Je bent toch daarna (hopelijk) ook samen zwanger?? Mijn mannetje is niet meegeweest naar de allereerste echo nadat de zwangerschap was geconstateerd omdat hij in het buitenland zat voor zijn werk. Ik kon mijn afspraak wel verzetten maar dat wilde ik natuurlijk niet. Heb toen maar mn zwager meegenomen (mn moeder en zus konden beiden niet) zodat ik niet alleen was. Verder is hij ALTIJD meegeweest! Elke echo, elke fm en zelfs 1x meegegaan naar de acupunctuur terwijl dat helemaal niet nodig was. Mijn man heeft wel ns diensten dus dat is zeker niet makkelijk om er dan bij te zijn maar hij regelt het wel altijd. Je doet dit echt samen!

Ik hoop ook dat je mannetje bijdraait want werk is belangrijk maar dit is toch veeeeeeeeeeel belangrijker??? Even ter vergelijk... ik heb een eigen zaak en toch heb ik tijd vrij moeten maken om naar al die behandelingen te gaan (echo's, punctie, tp, bloedprikken etc. etc.). Ik heb de tent gewoon dichtgegooid toen! Vervelend, maar het is niet anders!! Dat heb je er gewoon voor over... enne bij ons lag het niet aan mij en toch heeft mijn zaak er dus eventjes onder moeten lijden. 't Is niet anders want geloof me, je hebt het er echt voor over!!! (ik lig nog steeds hele dagen te knuffelen met mn meisje ;))

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oehhh ik zie nu dat ik nog maar 1 week en 1 dag verwijderd ben naar weer iets meer zekerheid! Vervolg gesprek bij de gyn. Hopelijk hoor ik dan wanneer ik weer door mag. IK BEN ER ZOOOOO AAN TOE!!! Ja meiden, je hoeft de IVF niet te vrezen, het is een uitje! ;);)

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Marjah, ik kijk er ook alweer naar uit maar we gaan toch eerst nog even genieten van ons 1e ICSI wonder :) Misschien over een jaartje, dat we Sophie's broertje of zusje op gaan halen uit de vriezer ;)

Ik heb trouwens alleen de punctie als vervelend ervaren; de rest totaal niet! Ook de wachtweken vond ik nog goed te doen maar ik had veel afleiding met werk en sport (ben dat gewoon blijven doen: hockey en volleybal). Enne, ik had al 11 dgn na tp een bloedtest en 10 dgn na tp thuis een positieve urinetest dus dat scheelde ook wel :)

6. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik vrees de ivf ook niet! ik kan niet wachten! al zal ik wel anders piepen als ik op de tafel lig tijdens de punctie! whaha

maar mijn vent heeft al 2 keer en zaadonderzoek verzet vanwege zijn werk! zo boos word ik er van ik wil gewoon verder!!

maarja boos op hem worden helpt ook niet.

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    He, zaadonderzoek al 2x verzet?! Ik vind het echt wel erg vreemd hoor............

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Weet hij eigenlijk wel wat het betekent om elke keer een afspraak te verzetten? Dat kan echt op den duur maanden gaan schelen, met alleen maar meer stress. Krijgt hij misschien in ene de zenuwen?

Ik heb de IVF ook als absoluut niet belastend ervaren, maar gewoon een eitje. Het scheelt wel met hoeveel hoop en verwachting je een poging in gaat. De punctie was het minste, maar goed te doen.

9. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    na gelukkig zijn we na het zaadonderzoek gelijk doorverwezen. en door de zenuwen heeft hij ook 1 keer naast het potje geschoten en hij had 1 keer het potje in zijn zak wat was gaan lekken dus 4 zaadonderzoeken. gelukkig wel in tijd van 6 weken. dus we hebben nog geluk. maar kreeg der idd wel de zenuwen van.

xxx

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ohjee, dat is niet echt prettig zo.. mijn mannetje gaat altijd mee eigenlijk.. al moet ik bloedprikken, heb weinig zin om 2 x een half uur in de trein te moeten zitten en 2x een half uur in de bus om ff bloed te leveren hihi.. maargoed hij wil er ook graag voor me zijn.. al is het maar voor iets onbenulligs zegt ie..

Hier ligt het overigens ook aan het mannetje, 3000 zaadjes maar, maar hij gaat er gelukkig positief mee om, dat hoor je helaas ook vaak anders..

11. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ja 3000 is niet veel idd. ik weet niet precies hoeveel mijn mannetje heeft heeft de gyn verteld. ga ik nog wel een keer vragen.

me mannetje heeft beloofd dat ie overal mee naartoe gaat. eerst zien dan geloven hhaha

xxx sky

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    :)!!!!

Mannetje is toch wel lief.

Maar wat je zegt, eerst zien, dan geloven

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoii!!

hoe is het met jullie? :D

hier gister afspraak gemaakt voor de 1e FM, vind het toch wel eng hoor, bang dat er weer te weinig zit brrr!
    maar volgende week vrijdag om 08:10 zijn we aan de beurt :D

liefs!

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

ik lees dat je niet zo heel hoge dosis moet spuiten. Zelf spuit ik 300IU Puregon. Wat spuit jij eigenlijk? En hebben ze bij de uitgangsecho (CD3) gezien hoeveel follies er klaar liggen?

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi, ik spuit Menopur, daarvan schijnt 150ie de 'normale' dosis te zijn, vorige keer lagere dosis ivm vergrootte kans op overstimuleren.. maarja daar kwam niet zoveel uit haha..

Oh enne, ik heb geen uitgangsecho gehad op cd 3..

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Jammer, want dan weet je tenminste wat je te wachten staat.
    Weet je zeker dat er genoeg klaar ligt om te stimuleren? Want is de kans op overstimulatie ergens op gebaseerd (bij jou)?

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja vind ik inderdaad jammer, zal er eens naar vragen als ik er weer ben, ben wel benieuwd waarom ik dat niet heb gekregen..

Ja dat hebben ze gezien aan mijn hormoonwaardes en bloedwaardes, en mijn zeer eigenwijze eierstokken zoals mijn FA dat zo spectaculair brengt haha..

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik vroeg me eigenlijk af of er oooit een CD3 echo is gedaan. Alleen aan je hormoonwaarden ziet hij dat je mogelijk overstimulatie krijgt???? Wat zijn de waarden dan? FSH, oestrogeen,....

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wat mijn waarden zijn, weet ik niet uit mijn hoofd, zal ik nog eens moeten vragen..

en ben wel vorig jaar eens een hele cyclus gevolgd met echo's.. maar dat was voor we startte met de ICSI

20. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik ga eindelijk beginnen....1e icsi. begin 23 maart met prikken lucrin en na +- 2 weken ook menopur en als alles goed verloopt +- 19 april punctie ....ik moest tijdens de prikinstructie ook zelf proberen te prikken en dat ging heel makkelijk en pijnloos. Wel hoorde ik dat de laatste prik Pregnyl wel wat moeilijker/pijnlijker niet volgens de verpleegkundige hoor maar dat heb ik wel eens gehoord...die heeft ze niet gedemonstreerd. Ik hoor graag tips van jullie

succes @ iedereen

groetjes WENSJE

Deel Deze Pagina