ivf/icsi ervaringen Vumc

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wensje2010, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wensje, ik mocht van de arts de menopur naald gebruiken voor op de pregnyl spuit, die is wat dunner dus doet minder pijn, en ik had op het forum de tip gekregen de pregnyl een half uurtje voor het spuiten uit de koelkast te halen zodat hij niet zo koud is, scheelt ook weer pijn..

Maar wauw 23 maart! spannend zeg, dat is al snel! heel veel succes!

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden,

heb weer wat vraagjes!

ik heb dus 23 maart mijn eerste afspraak in ons streek ziekenhuis.
    en heb dus een pakketje gehad met een brief erbij dat ik me moest aanmelden in het vumc via internet met me gegevens enzo..
    misschien hebben jullie dit ook gehad.

nou heb ik dat gedaan. en ik heb een brief thuis gekregen dat ik 29 april:$ een afspraak heb met hun en dat het een uur duurt en dat ik oa lichamelijk onderzoek krijg.

maar hoe zit dit nou ik krijg toch alleen de punctie en terugplaatsing in het vu. voor de rest ben ik toch onder behandeling van mijn eigen ziekenhuis. en ik baal ook dat die afspraak pas 29 april is ben namelijk aan het eind van deze maand al aan de 3 maanden wachttijd

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb alles in de VU ondergaan... Misschien iemand anders?

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    sky,

ik heb geen lichamelijk onderzoek moeten ondergaan. Ik zou dus hoorn weer eens even bellen (in dat ene uur dat ze open zijn).

Mijn lover is "even" naar a'dam gereden, papieren afgegeven en is weer terug gereden.

Succes

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier moesten we naar het VU om mannetje zijn vriendjes daar nog eens te onderzoeken en om te kijken of er wat over zou blijven als ze gingen bewerken en toen hebben we daar onze gegevens door gegeven en later aan ons eigen ziekenhuis onze VU nummer.. verder geen onderzoeken bij mij ofzo, dus zou idd maar even bellen..

6. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    alles is geregeld! het was idd een misverstand! 23 maart onze eerste afspraak! en dan word alles ingepland! nog 2 weekies! wow spannend!

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi meiden,
    pc is thuis stuk, dus ff snel bij iemand anders thuis,

maar onze punctiedag is 1 dag vervroegd! vrijdag 1e fm gehad en had 3 eitjes op schema, en vandaag 2e fm en 8 eitjes en nog 14 kleintjes, dus ze waren bang dat als ik te lang door zou gaan met stimuleren die kleintjes dus ook allemaal te groot zouden worden, en dat was dan weer net niet de bedoeling he hihi.
    dus doen ze het zo, bloedwaarde was vandaag trouwens mooi laag, gelukkig maar!

hier alles verder goed?

liefs,
    muis

8. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hey Springmuis,

Hoe gaat het voor de rest met het stimuleren....ik begin namelijk 23 maart met prikken lucrin. Wanneer heb je de punctie? Heb je die in het flevoziekenhuis? Ben zo benieuwd of namelijk....of ik eventureel bijwerkingen krijg etc..heb jij wat gemerkt tijdens het prikken? Houd je ons op de hoogte

Veel succes en sterkte met de punctie ik ga duimen voor je

groetjes Wensje

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hoi!

Spannend he, 23 maart is al zo snel hihi! voor je het weet is het al zo ver!
    Ik heb de punctie morgen om half 10 in het flevoziekenhuis, mannetje moet eerst om 8 uur in de VU zijn en dan komt hij naar het flevo om bij de punctie te zijn en dan gaat hij met het koffertje weer terug naar het VU..
    en, je krijgt de punctie ongeveer 2 weken na je 1e (bij mij menopur) stimulatiespuit.. maargoed dat ligt er een beetje aan wat er bij je meting wordt gezien, kan paar dagen schelen, maar in principe is het 2 weken na de menopur..
    ik heb trouwens nauwelijks bijwerkingen gehad vd hormonen, de 1e poging was ik wat sneller moe van de lucrin, maar verder niets eigenlijk, en deze poging heb ik vanaf vorige week donderdag buikpijn en vruchtbaarslijm maar dat is alleen maar goed.. (nouja niet teveel buikpijn he hihi)

ik zal proberen beetje op de hoogte te houden hier, maar thuis is pc nog steeds stuk, dus ben afhankelijk van anderen hihi..

dank je wel voor het duimen!

liefs muis

Ps, ik las trouwens overal steeds iets anders wtb pijnstilling bij de punctie, soms krijg je naproxen (wat ik ook kreeg bij de HSG) maar nu alleen de welbekende prikken van onder, dat vind ik toch best wel een eng idee haha..

10. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden,

ik had een vraagje wanneer krijg je de lange of de korte behandeling van ivf?

ik krijg van me zelf wel een eisprong bij ons ligt het aan me mannetje dus eitjes stimuleren zal geen groot probleem zijn.

ben benieuwd wie het weet!

groetjes sky

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Dan krijg je het lange protocol. Korte protocol vaak bij wat oudere vrouwen die niet zoveel eitjes meer hebben. Bij ons lag het ook aan manlief (ik had ook een normale eisprong met een zeer regelmatige cyclus) en wij zaten in het lange protocol...

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Pardon.... ik ben niet oud! Ik ben 32 en ik krijg het korte protocol vanwege een laag eicelreserve...

Okee, ik heb dus wel ouwewijven eierstokken ;), een lege eierdoos, maar nog geen rollator. :D:D:D

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Bedoelde eigenlijk gewoon vrouwen met weinig eitjes......... Sorry :)

14. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    is wel jammer want dan zal het bij ons heel lang duren voordat we kunnen beginnen.

ben namelijk 28feb ongesteld geworden. mijn cyclus duurt minimaal 6 weken maar kan ook 3 maanden duren. daarna nog een maand aan de pil. dan beginnen we over minimaal pas 2 maanden. pfff wat moet een mens toch veel geduld hebben.

of krijg je dan wel eerst iets om je ongesteldheid op te wekken?

xxx sky

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mijn cyclus is altijd regelmatig, 28 dgn; je kan er de klok op gelijk zetten :D Hoe het bij anderen gaat, die wel lange cycli hebben, weet ik niet......

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi sky,

Weet jij wat de reden is van je lange cycli? Heb je bv te veel eitjes (PCO) of heb je te weinig eitjes (zoals ik) of is er nog een andere reden?

Voor een IVF heb je een menstruatie nodig, niet een doorbraakbloeding. Dus... heb jij wel een eisprong?
    Heb je wel een eisprong, maar dan op dag tig, ipv op dag 14, dan is er niets aan de hand. Maar als je geen eisprong hebt, dan zul je dus eerst echt ongesteld moeten worden m.b.v. progesteron of misschien d.m.v. de pil. De progesteron krijg je in de vorm van pilletjes (provera) en die mag je een dag of 10 slikken en na een paar dagen ben je ongesteld (als het goed is). Dus mijn tip is: vraag er naar bij je volgende afspraak!!! Dan weet je tenmonste precies waar je aan toe bent.

Liefs, Marjah

17. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej,

ik heb wel gewoon een eisprong maar op dag tig hihi!
    ik heb namelijk templijsten bijgehouden en ovu testen gebruikt
    en voel me eisprong ook heel duidelijk.
    mijn gyn zei dat het bij mij wel goed zat.

ik denk dat ik een hele vragenlijst mee neem dinsdag.

xxx sky

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hebben ze geen bloed geprikt dan om je FSH en progesteron waarden te bepalen? Daaraan kunnen ze zien of je follikels krijgt (FSH = follikel stimulerend hormoon) en of je een eisprong hebt gehad (progesteron-bepaling). Dan zou je het toch 'zeker' moeten weten...

En idd zoals Marjah zegt, er zijn medicijnen die een menstruatie kunnen opwekken dus dat zou een idee kunnen zijn!

19. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hoe was het meid? Ik ben zo benieuwd....hoe ging het met de vedoving? voelde je pijn...bij het prikken. Ik hoop dat jij je goed blijft voelen en goed nieuws zal krijgen. Ik neem aan dat de tp een van deze dagen zal zijn. Ik hoor nog wel van je

sterkte en succes meid

groetjes Wensje

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Nog steeds geen springmuis gezien... :(
    Hoop dat de punctie goed is gegaan!

Ik denk niet dat ze vandaag de tp heeft, misschien morgen als het zh doorwerkt, maar wrsch. maandag.

Deel Deze Pagina