het is toen bij mij wel geprikt maar te vroeg. omdat ik dacht dat ik me ei had maar was niet zo achteraf. maar omdat het bij mijn hubbie zo slecht was opeens overschaduwde het mij en was ik niet meer belangrijk en heeft ze ons gelijk op de wachtlijst voor ivf gezet en wou ze niks meer voor ons doen. was allemaal erg vaag. xxx sky
als je ei op dag tig is, hoe voel je je ei dan aankomen? snap nie... ik voel het gewoon niet, totdat de temp omhoog is geschoten en ik wat gekke dingen krijg als warmere extremiteiten (handen, voeten en vooral oren )
Ik voel ook geen ei. Merk het alleen aan verhoging temp, maar ja, die zou ik dan elke dag rectaal moeten meten... Doe je dus ook niet elke maand
ik voel me ei heel duidelijk. heb steken in me liezen, vruchtbaar slijm, misselijkheid, hele lage temp 36,2 en de volgende dag is ie al 36.9 ofzo. en het klopt altijd als ik dan ovu test is ie positief en precies 14 dagen later ben ik ongie. als je al 3 jaar bezig bent weet je het op een gegeven moment wel. xxx
en dan merk je het pas achteraf, als je het alleen dmv temp kunt meten. Da's ook niet handig om zwanger te worden . Vooral met een ei op dag tig.... dan blijf je knutselen
dat klussen is bij ons gelukkig geen probleem we hoeven de eerste 2 weken zoiezo niks te doen. en het probleem ligt bij mijn hubbie dus we kunnen klussen wat we willen maar er komt toch niks vanzelf
hmm... dat maakt het ook wel makkelijk.... Je hoeft niet op commando te knutselen. Wij ook niet, want ik ben het probleem... eicellen zijn bijna op en die ik nog heb, die willen niet springen. Fijn die ICF/ICSI . Maar gelukkig bestaat het en hebben wij toch nog een kans
hej meiden! vandaag een spannende dag voor ons! om 3 uur hebben wij onze eerste afspraak voor bij de fertiliteitspoli! we gaan alles inplannen! ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat! nog even op de zaken vooruit lopen maar wat voor pijnbestrijding gebruiken ze voor de punctie in het vumc? ik heb namelijk een erg lage pijngrens en raak dan helemaal in paniek.soort hyperventileren erg vervelend. xxx sky
Je krijgt een prik in je bil (pethidine) en een slaappil waar je suf van wordt (dormicum, dacht ik). Moet eerlijk zeggen dat het bij mij niet voldoende werkte voor mn gevoel hoewel ik wel helemaal 'out' was (alles draaide voor mn ogen).
Hoi! daar ben ik dan weer hihi, nou jeuj wat is de punctie tegen gevallen zeg, hier alleen 2 prikken van onder en ik heb me toch pijn geleden, dat ik de volgende keer alleen nog maar onder narcose doe.. wel een goede score hiero, 7 eitjes, en zaterdag moesten we bellen of er bevruchting was en dat was er, dus heb zondag TP gehad van een perfect embryootje! en ze waren alle 7 bevrucht, krijgen nu over 2 weken een brief thuis of er, en zo ja, hoeveel emmy's er ingevroren konden worden. dus ben benieuwd! 2 april moet ik bloed laten prikken.. owja, TP doet geen pijn, voelde ik helemaal niets van, behalve dan vd eendenbek, maar ik bedoel niets van de buisjes ofzo.. liefs!
zo ben ik weer. naar dat de punctie zo tegen is gevallen. word ik zelf niet geruster door.maarja we moeten het maar ondergaan. wij hebben alles ingeplanned 26 april beginnen we met de eerste spuit en 12 mei is de punctie ingepland. duurt nog even maar heb ik ook wel nodig om het even op me in te laten werken. als ik ongie word begin ik met de pil hoop dat die vanzelf komt ander moet ik primoluut. dus een hoop voor de boeg! xxx sky
Ja maar ze zeggen wel dat het voor iedereen anders aanvoelt hoor, en het ligt ook een beetje aan wat soort pijnstilling je krijgt denk ik, want soms krijg je iets om rustig van te worden ofzo, en ik kreeg alleen de 2 verdovingsprikken, aan iedere kant 1.. wilde je niet bang maken sorry! ow en maak je niet heel erg druk over of je ongi te laat komt, bij de vorige poging was ik ook overtijd, werd met primolut 10 dagen te laat ongesteld maar grote data's werden niet verplaatst! alleen de lucrin ik geloof een dag of 4, en omdat ik aan de pil was de cyclus daarna werd ik 1 dag na de laatste pil, dus cyclus dag 22 alweer ongesteld! enne, voor je het weet is het alweer 26 april en 12 mei hoor, het gaat echt snel!
ik krijg 2 verdovingsspuiten en depactine(zo schrijf je het ongeveer) de gyn zei dat me man dan achteraf moet vertellen wat er allemaal gebeurd is. na eerst meemaken dan geloven whaha. heb een positief berichtje uit het ziekenhuis gehad. me ei komt eraan dus word ik gelukkig optijd uit mezelf ongie.
Hoi Dames, Ik dacht update ook weer effe...ben gisteren begonnen met 1e prik lucrin. Effe durfde ik het niet meer...maar toen ik eenmaal prikte voelde ik helemaal niks...alleen effe een branderig gevoel op de plek waar geprikt was achteraf. Ik ga zo weer spuiten....komt wel goed alleen begin ik binnenkort met menopur... die is wat ingewikkelder om klaar te maken. Ik ben vergeten om de spuit ietsjes terug te trekken voor het injecteren om te checken of er geen bloed in komt...ga er maar van uit dat het goed is gegaan. ik voel me wel een beetje raar nu heb een naar gevoel in mijn buik...is dat ook een bijwerking?? Morgen beter opletten... @springmuis.... ik hoop dat het nu wel goed gaat met je...en hoop echt op goed nieuws. Ik dacht al dat de punctie pijn zou doen...ik bedoel maar 2 prikjes in je area??? en dat zou zogenaamd wat rustgevender moeten zijn...althans wordt dat verdoving genoemd. Hoe zorgen ze ervoor dat je die prikken niet voelt... Mijn punctie staat geplanned op 19 april...ben echt bang...wil graag de narcose. Hoe reageerden ze toen je zoveel pijn had....en hoe lang duurde de prikken...en ja de eendenbek is ook waar ik heel erg bang voor ben. Ik merk het wel....ga wel nog een paar x duidelijk maken dat ik liever een narcose wil. sterkte, succes en heel veel geluk @ iedereen groetjes wensje
Meiden, sorry maar narcoses worden volgens mij niet gedaan in de ziekenhuizen in Nederland. Je kan het allicht proberen natuurlijk maar ik geef jullie weinig kans... Weet dat ze in Dusseldorf wel onder narcose de punctie doen.
toch nog een vraagje hoor. Wat gebeurt er als je perongeluk in een bloedvat hebt geprikt?? Doordat ik niet gechecked heb of ik niet in een bloedvat prikte denk ik dat het vandaag mis is gegaan. Ik voel me echt een beetje raar en een beetje warm gevoel in mijn keel en mijn buik maakt borrel geluiden. herkend iemand dit gevoel of weet iemand raad....ik hoor het graag. Ik heb ook begrepen van mijn fa dat een narcose niet nodig wordt gevonden voor de punctie. ik denk dat ik het namelijk niet aan kan... bedankt voor je reactie... groetjes Wensje
Ik heb geen ervaring met het gevoel wat je omschrijft, maar ik weet zéker dat ik een bloedvat heb geraakt. Je ziet de gevolgen (nu na 3 maanden) nog... een mooie blauwe plek die maar heel langzaam wegtrekt. Als het echt kwaad kon, zouden ze je toch veel meer waarschuwen. Tegen mij hebben ze helemaal niets gezegd over (per ongeluk) in bloedvaten prikken. Anyway, de punctie... Sorry, dit wil je niet horen... (ik weet het, vrouwen "maken zich druk" om deze opmerking): "Maak je niet zo druk om de punctie!!!" * Gaat even de psycholoog uithangen*. Waar ben je nu precies zo bang voor? En is dat terecht? Waarom denk je dat dit terecht is? Hoe denk je dat een puctie gaat en hoe denk je dat je zelf gaat reageren? Kun je dat meer en heel precies omschrijven? Misschien kunnen we je dan nog geruster stellen. Ik probeer dit even in de vraag vorm te stellen, zodat ik geen woorden in je mond leg.
hej meiden hoe gaat het hier? zijn er gister nog meiden naar de bijeenkomst in het vu geweest voor ivf/icsi. wij zijn toch maar gegaan. jeetje wat een hoop mensen waren er en wij waren de jongste whaha was best ernstig echt veel 30+ voelde me lichtelijk bezwaard. maar goed wij hebben nu wel lang genoeg gewacht. en leeftijd zegt niks als het gaat om liefde! al hebben we de rest ook goed voor elkaar hoor! het viel me toch op dat er mensen daar zaten die zich niet echt ingelezen hadden. er was 1 vraag van iemand hoe een zaadcel werkt. pff ik heb wel een paar keer dubbel gelegen met me man whaha sommige mensen. maar ben toch wel blij dat we geweest zijn! xxx sky
Ja sommige vragen he!! Was er in nov 2008 Nog iets nieuws gehoord? En idd leeftijd zegt nix en volgens mij doen ze daar toch niet moeilijk over in de VU?
ja ze hebben nieuwe technieken voor de punctie die ze willen uitproberen. dat je een infuus krijgt en dat ze zelf om een knopje kan drukken voor pijnbestrijding word nu soms ook bij bevallingen gebruikt. en ze hebben een nieuwe website madonnamedisch en dan kan je inloggen met je digiD en dan kan je contact maken met het ziekenhuis en kan je bekijken hoe je behandeling verloopt en chatten met mede patienten en de staan filmpjes en verhalen op over icsi en ivf xxx sky