Graag zou ik meer ervaringen / meningen willen horen over Provera en Clomid. Ik heb mijn laatste pil geslikt in juni 2008, omdat wij een kinderwens hebben. Mijn menstruatie bleef heel lang weg. In oktober heeft mijn huisarts mij Provera gegeven en begin november was mijn maandelijkse 'feestje' er weer! Maar in december was er weer niks! Januari: Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog. Toen kreeg ik weer Provera, en ook Clomid, die moest ik van cyclusdag 3 tot 7 innemen. Op cyclusdag 14 moest ik bij hem terug komen, en ging bij met een soort 'dildocamera' kijken hoe het was en of ik nu een eisprong zou krijgen uit mezelf. Niet dus! Weer krijg ik Provera en Clomid mee. Nu moest ik 2 Clomidpilletjes per dag slikken op cyclusdag 3 tot 7. Februari: Ongesteld geworden door de medicatie, en cyclusdag 14 weer naar de gynaecoloog. Het zelfde verhaal als in januari, weer geen eisprong uit mezelf. Dus weer aan de Provera en Clomid. Alleen nu moet ik 3 Clomid per dag nemen! Het is nu dus maart, deze week zou mijn 'feestje' weer moeten beginnen door medicatie, en dan weer op de 14de dag naar de gynaecoloog. Nou was ik afgelopen week erg emotioneel, ik kon niks verdragen zonder dat ik begon te huilen! Ik voel me erg moe, ik heb geen energie. Ook voel ik me heel erg waardeloos. Gister was ik nog helemaal overstuur omdat ik me niet 100% vrouw voelde, omdat ik maar niet ongesteld uit mezelf wordt! Ik weet dit dat onzin is, maar ik voelde me gewoon zo! Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die mij begrijpt (heel knap, want ik begrijp mezelf soms niet eens ) Deze gevoelens kunnen de bijwerkingen zijn van Provera. De gynaecoloog heeft de laatste keer ook 'gedreigd' dat als het nu niet op gang is gekomen om dan over te gaan op injecties. DIT ZIE IK ABSOLUUT NIET ZITTEN! Ik wil graag even stoppen met deze hele medicatie-mallemolen, maar ik weet niet of dit verstandig is. Ik ga het in elk geval wel vragen, want hier wordt ik depri van! Ik zou graag ervaringen / meningen horen, misschien veranderd dit mijn gevoel, al is voor het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Er is namelijk niemand in mijn omgeving die van onze kinderwens weet, dus ik kan hier verder met niemand over praten. Ja, mijn vriend natuurlijk, maar ik zou graag iets willen horen die hier buiten staat. Liefs Kimonootje
wat vervelend allemaal..... Ik herken het helaas van mijzelf. Ik heb vanuit mijzelf ook geen eisprong en dus ook niet ongesteld. Ik ben in dec 07 gestopt met de pil en 10 maanden later nog niet ongesteld. Ik ben toen ook begonnen met provera...een bloeding gehad en verder niets. Toen weer provera en clomid 50 mg......wel een bloeding maar geen eitjes. Weer provera en clomid 50mg, kreeg weer een bloeding en had ook ineens een eisprong. Ik zit nu in de vierde ronde clomid 50 mg......maar mocht ik in juli nog niet zwanger zijn dan ga ik waarschijnlijk ook over op injecties.... Bij het topic Clomid vindt je meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten.....ik zit daar ook bij....
Hoi kimonootje, Begrijp zoooo goed hoe je je voelt helaas Ik heb ruim 6 maanden clomid 100mg geslikt en ook zoveel bijwerkingen gehad die jij ook op noemt. Ik kreeg wel mijn menstruatie maar had gewoon nog een veel te lange cyclus. De laatste keer 150mg gehad en dit deed niets meer. Dus deze maand begonnen met injecties en moet zeggen dat ik er echt blij mee ben.....Ik zag er erg tegen op maar valt echt mee. Ook heb ik geen bijwerkingen meer...ja weleens dat je je wat minder voelt maarja dat krijg je als je er zo mee bezig bent en steeds naar het zh moet. Meis heel veel succes en hopelijk slaat het aan bij je... Liefs Wen
hier nog een "expert"op het gebied van provera en clomid..... ben 4 jaar geleden zwanger geraakt na 4 rondes Clomid, daarvoor eerst verschillende rondes Provera gehad ivm geen eigen eisprong..... heb ook een OK gehad om alles van binnen goed doorgankelijk te maken, maar werd hierna ook niet uit mijzelf ongi.... nu 4 jaar later alweer 5 rondes Clomid gehad, bij de 1e ronde ook Provera genomen, omdat ik weer 1 jaar geen ongi had.... Helaas heb ik van de Provera flinke bijwerkingen gehad, maar van de Climid nauwelijks.....
Hey meiden, Dankje voor jullie reacties! Nu ik meer op deze site actief ben, en vooral die forums leest, doet het me echt wel goed! Ik zie ook bij zoveel meiden die Provera en Clomid hebben gebruikt zwanger zijn geworden! Echt geweldig! K ben zoo bang dat ik geen kids kan krijgen, omdat ik nog niet ongesteld uit mezelf ben. Hier kom ik er vooral achter dat ik niet bang hoef te zijn, omdat het lang kan duren na gebruk van de pil. Ik kom wel een beetje tot de conclusie dat de pil dus echt rotzooi is voor je lichaam... Liefs Kimonootje
idd, het is wel rotzooi....maar helaas noodzakelijk voor meiden die geen kinderwens hebben, en geen ongi uit zichzelf hebben, want onttrekkingsbloedingen zijn wel nodig..... hoop dat het snel bij je raak is...
Ja, ik heb het gister opgebiecht aan mijn zus waar we mee bezig zijn... Zij heeft ook jaren aan de pil gezeten, en is toen overgegaan op een spiraaltje. Maar ze zei ook dat ze een lange nasleep had van die pil.. Ik ga er in elk nooit meer aan beginnen! Ook al is het raak, en willen we nog wachten met de 2de, dan maar even een andere oplossing! (desnoods leggen we er een knoop in ) Maar laat die eerste maar eerst komen @Luukske, je banner zegt dat je 2 dagen overtijd bent? Ga je ook voor de eerste? Liefs Kimonootje