Mcl leeuwarden

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wewe, Mar 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wewe

wewe Lid

Feb 19, 2017
    22
    0
    1
    studie en werkzaam in croissanterie
    Delfzijl
    Hi!

Ik lees dat het best wel wat verschil zit in de keuze van behandelen per ziekenhuis met betrekking op welke medicatie en het inseminatiemoment. Ik loop zelf bij MCL in Leeuwarden en vroeg me af of er meer mensen hier zijn die daar ook lopen? En hoe jullie het daar ervaren, ik lees namelijk hele verschillende verhalen.

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik loop ook sinds een jaar bij het mcl en heb hele goede ervaringen met ze.
    Ben heel tevreden met alles, ze luisteren naar je, nemen de tijd voor je. Enige nadeel is dat ze nogal traag zijn kwa dingen aan vragen, maar aan de andere kant houden hun zich ook alleen maar aan het protocol dus kunnen ze er meestal ook niks aan doen!

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij zijn jarenlang onder behandeling geweest van het MCL. Daar hebben we IUI gedaan, de IVF en ICSI's waren deels in het MCL en deels in het UMCG.

Voor ons is het alweer een poos geleden, dus misschien is het inmiddels veranderd. Ik had PCOS, dus wij konden alleen IUI doen met behulp van hormoonmedicatie. Ik spoot Menopur om de follikelgroei te bevorderen en Pregnyl om de eisprong op te wekken. Ik had steeds echo's om te kijken of er iets groeide. Als er een follikel zat van 18 mm, werden de Pregnyl en de inseminatie ingepland. Omdat mijn luteale fase een paar keer aan de korte kant was, spoot ik na de inseminatie nog drie keer een kleine dosis Pregnyl extra.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ik ben ook onder behandeling van mcl. Op zich heb ik ook vooral goede ervaringen. Vriendelijk personeel en je wordt vrij vlot geholpen, geen lange wachttijden enzo. Ivf doet mcl ism UMCG. En hierdoor zijn ze wat ivf betreft wel afhankelijk van planning en protocol van UMCG. Ze doen hierdoor bijvoorbeeld geen kort protocol, wat in veel andere ziekenhuizen wel mogelijk is. UMCG plaatst voor zo ver ik weet als enige ziekenhuis embryo's terug op dag 2, de rest op dag 3 en terwijl je juist een trend ziet dat ziekenhuizen later gaan terugplaatsen, dag 5 pas.
    Bij het mcl onderzoeken ze niet het AMH, misschien dat ze dat tegenwoordig op verzoek wel doen, maar dat weet ik niet. Als je mogelijk vervroegd in de overgang zit schijnt AMH een belangrijke waarde te zijn, maar zij doen daar dus niks mee. In veel andere ziekenhuizen wel. Dus in sommige opzichten vind ik ze niet al te modern, mede door afhankelijkheid met UMCG.
    Maar zoals ik al zei is de sfeer er wel goed. Lieve verpleegkundigen en de artsen leven ook mee.

5. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    Ook ik loop bij het MCL voor een Ivf/Icsi traject, en ik ben heel tevreden tot nu toe.
    Ik heb ook bewust gekozen voor deze ziekenhuis omdat ik andere moeders heb leren kennen met de tijd met net als mij met eileider defect met een goed resultaat.
    Ik woon dus ook niet om de hoek, maar uit Rotterdam. En waar andere ziekenhuizen ons hebben afgewezen nam deze ziekenhuis mij gelijk aan, omdat ze die ervaring hebben.
    Het zijn hele vriendelijke artsen, en voel me er echt goed bij, en heb wel het vertrouwen in ze.

6. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

Jun 4, 2014
    1,459
    1,292
    113
    Female
    Ik loop ook bij het mcl,
    Ben erg tevreden. Na onderzoek toen alles goed met ons was. Konden we wel meteen beginnen met iui als wij wilden. Zijn leuke aardige dames. Voel mij op mijn gemak bij hun.

7. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    Hoeveel cellige embryo hadden jullie?
    Aangezien Umcg vaak op de 2de dag terugplaatst

8. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Ik was ook onder behandeling bij het mcl, ook wegens pcos. Vond ze erg aardig daar en ook erg fijn dat je elke keer snel aan de beurt bent.

Nu hebben wij geen ingewikkeld traject gehad, na diverse rondes clomid overgegaan op gonal f en toen meteen zwanger.

9. candl

candl Lid

Feb 15, 2017
    32
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ook wij lopen bij het mcl, i.v.m. pcos. Hele lieve meelevende vrouwen, mijn ervaring is dat ze altijd hun best doen om je zo gerust mogelijk te stellen. Wij zijn na een dik jaar "pauze", terug gekomen en ze wist nog naar persoonlijke dingen te vragen die echt niet in hun computer staan. Ik heb een hsg onderzoek gehad die was goed. En mijn man een zaadonderzoek die was ook helemaal goed. Ook toen medeleven ervaren, leggen alles goed uit en nemen de tijd. Ze doet ook geregeld nog even een echo om me gerust te stellen en te kijken wat de stand van zaken zijn als ik voor een uitslag ofzo moet komen. Wacht nu op een menstruatie en dan kan het avontuur beginnen, ga starten met clomid over een week ongv.

Share This Page