Hallo allemaal! Ben benieuwd, wie net als ik in augustus de intake heeft in Düsseldorf. Hopelijk kunnen we elkaar dan steunen in deze spannende tijd. Ik zelf heb 30 augustus de intake met dokter S. In nl hebben we al twee ICSI pogingen gehad. Alle twee zonder resultaat. Bij de eerste ICSI had ik geen cryo's. Bij de tweede had ik er 4. Maar helaas zijn deze niet goed ontdooid. We hebben nu onze hoop op Düsseldorf gevestigd! Liefs, Djuuzie
Hoi Djuuzie, Wij gaan morgen bellen voor een intake gesprek in dusseldorf, dus weet niet wanneer we ingepland worden, maar ja...hier is er nog 1 wat de stap naar dusseldorf gaat maken. Wij hebben al 4 mislukte icsi's gehad in belgie en zijn effe toe aan wat bemoedigende woorden. Wie weet, gaan we gelijk op en kunnen we ervaringen uitwisselen! alvast heel veel suc6 30 Augustus ! Liefs, Jolanda
Hoi Djuuzie, Ik heb ook in augustus mijn intake in Dusseldorf. 20 aug. om precies te zijn, ook bij Dr. S. Wij hebben de eerste twee pogingen in het vu in amsterdam gedaan. 6x IUI en IVF 1 allemaal mislukt. Geen bevruchting. De tweede poging werd ICSI waarbij twee top embryo's ontstonden en nog een aantal goede die cryo's werden. Helaas geen een is er blijven zitten, dus nu hebben we onze hoop op assisted hatching gezet. Vandaar onze overstap naar Dusseldorf. Ik lees mee bij de MMM club: icsi in dusseldorf. Moet wel zeggen dat de meeste meiden die daar meeschrijven al zwanger zijn waardoor het integreren in die club een beetje lastig is. Aangezien het onze derde poging wordt overwegen wij ook het terugplaatsen van 2 emmy's. Nog even een paar weken volhouden, dan weten we meer over het traject wat we tegemoet gaan! Succes!
Hoi Jolanda! Al gebeld voor een afspraak? Ik hoop voor je dat jee beetje snel terecht kan. Toen ik belde was de afspraak 4 maanden later. Dus een wachtlijst is er wel, voor de intake althans. Ik heb begrepen dat als je de intake hebt gehad je redeljk snel kan beginnen met de ICSI. Hey Aklina! Ik ken je naam vanuit het icsi in dd toppic. Ik lees er ook mee. Heb er een aantal maanden terug ook wel geschreven met mijn vele vragen over de icsi daar. Maar merkte dat ik wat afstand wilde in de lange wachttijd. Al die zwanger dames in het toppic zijn super natuurlijk. Maar ik dacht maak eens een nieuw toppic aan. En hopelijk is deze dan ook snel vol met zwangere vrouwen! Liefs, Djuuzie
Wij gaan eerst onze 3e poging nog doen in het AMC ben gisteren begonnen met prikken, mocht dit niet gaan lukken staat de intake in DD al vast voor oktober.
Lieve meiden, Ik ken een paar van het DD topic. Begrijpelijk dat het moeilijk meepraten is als de meeste al zwanger zijn door DD. Tuurlijk mogen jullie alles vragen we helpen jullie graag! Is inderdaad zo dat als de intake geweest is er verder geen wachtlijst is voor de behandeling! Lieve meiden ik wens jullie alle geluk van de wereld in Dusseldorf, het is echt een TOP kliniek! SUCCES!
Hey dames, Het is al wat jullie zeiden, de wachtlijst begint behoorlijk op te lopen. Volgens mij heeft iedereen langzaam in de gaten dat Dusseldorf the place to be is .... ... Ik ben pas 11 december aan de beurt, maar ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en dr. S. een email gestuurd, waarin ik vraag of ik toch niet eerder kan. Ik weet dat iedereen recht op die zuurverdiende tijd van Dr. S heeft en normaliter zou ik ook netjes op mijn beurt wachten, maar ik ben al wat ouder en wordt in december al 41 jaar, dus ja...tijd is iets dat ik niet heb. Aklina en Djuuzie, jullie kunnen al langzaam gaan aftellen, 20 en 30 augustus. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie, maar ooh, wat is het jullie gegund !!! Liefs, Jolanda
@ Jolanda; ik heb in april al gebeld voor een afspraak. Ik wist inderdaad dat de intake 4-5 maanden wachten is als je bij Dr. S. wilde. Ik weet wel dat als je bij een Duitse arts kan, je vrijwel meteen terecht kunt. Is dat een optie? Misschien iemand meenemen die goed Duits spreekt?
@alkina, ikzelf ken goed duits, omdat ik aan de grensstreken woon, kreeg ik dat al op school, dus dat zit wel goed. Bedankt voor je tip, dat wist ik niet, maar je hoort zoveel goeds over Dr. S, dat Dr. S eigenlijk een streepje voor heeft bij mij. Ik weet niet zo goed of ik hier aan moet vasthouden, maar ik zou liever voor hem gaan, omdat hij toch degene is waar iedereen over schrijft. Gek he, dat je zo kunt vasthouden aan 1 persoon. Ik zie dat je al 6 iui hebt gehad ? spijtig dat je zoveel mislukte pogingen hebt gehad, voordat je in de " richting" zit, die voor jou wel kan werken. Ik zie ook dat je in Amsterdam in behandeling bent geweest ? ik heb me altijd afgevraagd hoe de koppels vanuit het hoge noorden dat gaan doen als ze in dusseldorf behandeld worden ? tis een behoorlijke rij-afstand ? weten jullie al hoe jullie dat gaan doen ? een gedeelte in AMS en een gedeelte in Dusseldorf of.... ? @Ddees70, spannend dat je weer bent begonnen met prikken. Hopelijk is het niet meer nodig dat je naar dusseldorf moet uitwijken en dat deze ronde dingen beter gaan en je die positieve test straks mag hebben. @djuuzie, Hoe is tie verder met jou ? Kun je de spanning nog aan met aftellen, of ben je er niet zo veel " mee bezig " dat je er gek van wordt... ? Liefs, Jolanda
Ddees, slim van je hoor om alvast een afspraak te hebben staan. Ik wilde dat ook doen. Wilde eerst de cryo's opmaken en als ik dan aan de op een na laatste cryo toe was de afspraak maken. Maar helaas geen cryo tp gehad omdat de ontdooiing niet goed is gegaan. Juffie, ik vind het heerlijk te lezen dat er veel successen worden behaald in dd. Lees ook nog steeds trouw in het toppic mee. Maar merkte dat ik behoefte heb aan mensen die een beetje rond de zelfde periode afspraken hebben. Maar zal tzt ook zeker nog eens schrijven in het toppic! Jolanda, oef 11 december duurt nog wel erg lang ja! Maar je kan idd ook nog bij de andere duitste arts terecht. Als je gewoon goed duits kan zou ik daar ook eens voor informeren. De behandelingen zijn in het ziekenhuis het zelfde. En ik heb ook in een ander toppic gelezen dat de duitste arts erg fijn is. Het is dat ik slecht duits kan maar anders had ik het toen de tijd misschien ook wel gedaan. Ik lees je vraag over hoe men dat doet als ze veel moeten rijden. Ik kan mijn fm in mijn huidige ziekenhuis in nl doen. Zij doen dan de metingen. Deze krijg ik mee en dan moet ik bellen met DD om verder beleid te bepalen. Hier alles goed. Drukdrukdruk op mijn werk. Veel zieken en collega's op vakantie. Maar dan gaat de tijd lekker snel en heb ik heel snel vakantie! Onze afspraak in DD valt namelijk in onze twee weken vakantie. Ik heb het wel moeilijk gehad met het zo lang moeten wachten. Maar na een paar weken had ik wel het idee het is goed dat het nog ff duurt. Ik kan lekker de zomer door, zonder die vervelende hormonen en met een lekker wijntje op het terras En voor ik het weet is het zo ver! We hebben er in ieder geval "zin" in!
Toevallig voeg ik gisteren aan mijn lief: " heb je ook al zin in de nieuwe behandelingen"... Zin is inderdaad niet het goede woord maar we het goede gevoel. Ik kijk er naar uit op een positieve manier. Kansen creëren. Ben zo benieuwd of het in DD wel gaat lukken. We zijn in ieder geval vol vertrouwen. Nog twee weekjes voor ons. Tik Tak Tik Tak
Aklina, zoals jij het beschrijft voel ik het ook. We hebben ook een positieve kijk op Dusseldorf. Helemaal omdat ze daar veel meer aan behandeling kunnen. Helemaal voorde verschillende procedures in zaadcelectie. Daar is waat het ons aan schort. Voor jullie ook de derde poging zie ik. Heb jij al contact gehad met je verzekering? Ik nog niet.
Hier ook een DD-ganger.De eerste ivf gelijk zwanger,helaas daarna miskraam Nu de cryo's terug laten plaatsen,de eerste is helaas mislukt. Maar het schijnt inderdaad zo te zijn dat als je bij een Duitse arts onderbehandeling wilt gaan je vrijwel direct kunt starten.Dan zou ik dr Hubert aan bevelen.Zo'n leuk mens!En ook erg kundig.Doet niet onder voor Dr S hoor!Het kan daarna ook best zo zijn dat je bij Dr S wordt ingepland. En wat ook nog wel eens wil lonen:heel vaak bellen!Er vallen wel eens mensen uit en als jij dan net toevallig belt kun je ook succes hebben(niet helemaal eerlijk misschien,maar schijnt wel zo te werken)
yj81, wat balen dat de cryo tp mislukt is! Hoeveel cryo's heb je nog? Kan je meteen door voor de volgende tp of moet je een hele cyclus wachten? Ik snap het wel hoor, als er iemand uit valt en jij toevallig belt dat je er tussen kan. En of het eerlijk is of niet, snap dat ze niet iedereen netje kunnen opschuiven. Ben even benieuwd, heb je nu de zelfde donor als bij je dochtertje?
@Djuuzie:hoihoi.Wij hebben nu nog 2 cryo's in Dusseldorf.Ik bben gister ongesteld geworden na het stoppen met de progynova en utrogestan en we mogen deze cyclus gelijk weer door met de volgende cryo dus dat gaat lekker vlot gelukkig! Wij waren destijds tijdens de behandelingen van mijn dochter onder behandeling in Wirdum.Deze kliniek is toen gesloten ivm pensioen van de gyn(inmiddels herstart met een andere gyn)en toen deze sloot hebben wij al het resterende zaad van de donor opgekocht en elders onder gebracht.Mocht ik ooit weer zwanger mogen worden(blijvend)dan is dat dus een 100 procent biologisch broertje of zusje van onze dochter. Spannend joh,bijna de intake!!Zoveel mogelijk vragen dan,want dan is er de tijd voor.Later soms wat minder vind ik....
Djuuzie, Ik heb inderdaad al contact gehad met de verzekering. Moest een formulier laten invullen door de gyn en het adres van DD erop invullen, en ik moest een verwijsbrief door een arts geschreven mee faxen. Dat faxen heb ik twee weken geleden gedaan. Nog niks van gehoord. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor. Overigens moet je nooooooit aangeven dat je assited hatching wil laten doen. Dat moet je gewoon stiekum laten doen (als je dat wilt ten minste) maar als je dat opgeeft word niets van de hele behandeling meer vergoed.
Yj81, Balen he dat de eerste cryo niet gelukt is. Het is soms ook gewoon een loterij. Hoeveel cryo's zijn er nu nog over? Wel fijn inderdaad dat je gelijk door gaat met de volgende. Dat is ook een van de redenen dat ik overstap. In de vu moest ik zo vaak een maand overslaan ivm drukte. Gek werd ik ervan.
Yj, Ik vind het echt super dat je het donor zaad hebt ondergebracht bij een ander ziekenhuis zodat je het nu weer kunt gebruiken voor een brusje voor jullie kleine meid. Wat je ook aangeeft is dat ze dan 100% biologische zussen/ zus-broertje van elkaar zijn. Aklina, ik heb ook gehoord dat je AH nooit aan moet geven bij de verzekering omdat ze dan niet vergoeden. Kan dat een soort van "zwart" ik bedoel buiten de verzekering om? Ik heb een verwijzing van de (huis)arts naar DD gekregen. Ook heb ik een brief van de fertiliteitsarts met daarin staan dat we twee behandelingen hebben gehad met de uitkomsten hiervan. En dat we graag in D verder willen gaan met behandelen. Is dit nog voldoende? Ik weet dat ik ook een behandelplan moet opsturen naar de verzekering (menzis). Misschien is het slim dat ik van de week ff bel...... Nog maar ander halve week voor je intake, spannend wat ze voor je in petto hebben! Ik ga maar eens een banner maken, aftellen naar de intake.....
Djuuzie, Ik heb een formulier van de site van zilveren kruid moeten downloaden, dat ingevuld moest worden en ondertekend moest worden door de arts. Dat formulier, samen met de verwijsbrief moest ik opsturen. Behandel plan heb ik niks over gehoord. Ook niet gedaan. Heb vandaag antwoord gekregen; ik krijg tot 2538 euro vergoed. Ben heel blij en opgelucht. AH moet je inderdaad, apart en betalen aan het ivf centrum, dan komt het niet op de DBC lijst/ declarering te staan en krijgt je verzekeraar er niets van te horen. Narcose moet je ook contant aldaar betalen, maar de factuur daarvoor mag je wel gewoon declareren aan je verzekeraar.
Door welke arts heb jij het laten ondertekenen dan(huisarts of fert, arts in nl)? Mooi bedrag 2538 daar moet het mee lukken toch? Vandaag ongi geworden. De volgende zal op 3 of 4 september komen. Maar dat zal wel te snel na de intake zijn om te kunnen starten. Ik ga er van uit eind september te kunnen beginnen!