IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mootje20, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Hallo,

De zaadkwaliteit van mijn man is erg slecht, en komen we in aanmerking voor ICSI. Maar onze arts ( in nederland) vind ons nog jong en denkt dat het beter is als we eerst beginnen met IUI.
    Na ruim een jaar en nogsteeds geen stap verder, hebben we een gesprek aangevraagd in Dusseldorf. We hebben daar heel veel goeie verhalen over gehoord en ook dat er geen wachttijden zijn.
    Dit gesprek beviel ons heel goed, dr scholtes vond IUI belachelijk en vind dat we alleen een kans hebben met ICSI.

Nou zijn we erg aan het twijfelen of we in onze eigen kliniek verder gaan, of toch in Dusseldorf. Aangezien dat 2 uur rijden is...Maar in onze eigen kliniek, zijn wel lange wachtijden ( min. 5 maand )

Wie heeft of had een behandeling in Dusseldorf? Misschien dat jullie nog wat positieve verhalen kunnen vertellen :D Of juist de mindere verhalen zodat we een knoop kunnen doorhakken. Ik weet dat het natuurlijk wel onze keus is, maar een beetje hulp kan geen kwaad ;)

Ik ben erg benieuwd en hoop dat er iemand reageert!

Mootje

2. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    #2 pat, Jun 16, 2009
    Last edited: Jun 16, 2009
    Hallo Mootje,

Wij gaan ook naar Dusseldorf. Wij hadden hier een beter gevoel bij dan in nederland. Wij hebben hier in totaal 7x iui gehad, 1x ivf waaruit 8 bevruchtingen zijn ontstaan en we 6 terugplaatsingen hebben gehad. Bij de 2e iui was ik zwanger en ook bij de 3e terugplaatsing is een zwangerschap ontstaan. Helaas hebben wij in totaal 4 miskramen gehad en is onze kinderwens nog steeds niet vervuld, maar mijn vertrouwen in Dusseldorf is nog steeds groot.
    Helaas moeten ook wij ruim 2 uur rijden en dit breekt mijn man zo af en toe vresijk op omdat hij dan altijd vrij moet nemen. Wij hebben nu besloten dat hij dan alleen meegaat wanneer hij echt moet of bij een terugplaatsing.
    Wij zijn net deze maand weer begonnen met een cryo-poging.

Ik hoop dat je er iets aan hebt??
    Mocht je nog vragen hebben, vraag ze gerust!

liefs pat

3. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Hoi, ik lees even mee, want ik zit nog in afwachting van mijn laatste IVF poging. Maar ik heb er een heel slecht gevoel bij. Heel misschien willen we het nog een laatste keer in Dusseldorf proberen, omdat ze daar assisted hatching doen. Heb jij daar ook ervaring mee Pat?

4. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hey Mootje,

Ik had je al eens eerder geïnformeerd over onze behandeling in Düsseldorf. Ik ben er echt zeer te spreken over!
    Ze zijn daar een stuk verder en je staat als patient echt centraal. Mijn gevoel is dat ik in NL juist meer een nummer ben en één van de velen. Ik voel me altijd een 'lastige patient'. Terwijl in Düsseldorf echt alles gaat zoals jij het wilt. Heerlijk!
    Ook zijn ze een stuk verder. Ze zijn er daar bv. ook achter gekomen dat mijn eicelreserve gering is en dat ik moet opschieten met behandelingen (ik ben nog maar 29). In NL hebben ze dit bv. nooit goed onderzocht. Mede hierdoor is mijn eerste poging bij de stimulatie al mis gegaan.

Ik doe nu de stimulatiefase in NL en vanaf de punctie in Düsseldorf. Eingelijk alleen om de praktische overweging om niet voor iedere FM 1,5 uur heen en 1,5 uur terug te moeten rijden. Düsseldorf heeft wel mijn hoeveelheid medicatie geadviseerd en in NL gingen ze daar uiteindelijk in mee.
    Ook een voordeel is assit hatching en je mag kiezen hoeveel embryoos je er terug geplaatst wilt hebben (1, 2 of 3)!

Groeten Sikki

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,138
    113
    Happyland
    Ik ken iemand die in Dusseldorf onder behandeling is geweest.En nu is ze zwanger van een cryo poging!!

6. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ksst ksst wegwezen hier Hanneke...Jij gaat gewoon positief testen vrijdag!! :p

Ik heb idd wel ervaring met assistend hatching;
    De 1ste terugplaatsing (verse poging) is er geen ass. hatching gedaan en was ik niet zwanger.
    De 2e poging was een cryo-poging en daar is wel ass. hatching bij gedaan en ook was ik toen niet zwanger.
    De 3e poging was ook een cryo-poging en ook daar is wel ass. hatching gebruikt. Hier was ik wel zwanger.
    De 4e poging zijn we net gestart en mochten de emmy's goed ontdooien dan worden ze volgende week teruggeplaatst met ass. hatching. Wij hopen natuurlijk dat we hier ook een positief resultaat krijgen maar dat moeten we voor nu eerst maar eens afwachten...

Ik duim voor je dat je positief test!

x

7. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    O ja, wat ook nog een pluspunt is/kan zijn: is dat ze in Dusseldorf geen bevruchte eicellen weggooien zoals in nederland. Ze vriezen alle overgebleven bevruchte eicellen in!!
    In Nederland vriezen ze alleen in wanneer er Toppertjes tussenzitten, terwijl je heel goed zwanger kunt raken van een b-kwaliteit.

8. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Haha Pat, lekkere optimist. Ik hoop dat je gelijk krijgt maar heb stiekum al getest vandaag en was negatief. We wachten vrijdag nog even af.

9. carola1984

carola1984 Nieuw lid

Jun 16, 2009
    2
    0
    0
    Hoi Mootje

Mijn gevoel zegt dat je het gewoon moet proberen in nederland want.....haastige spoed is zelde goed.Word er ook wel is gezegd.
    Ik ben zelf 24 jaar ben zwanger geworden van een 1e icsi behandeling.Heb ook geen iui of ivf daarvoor gehad .Omdat het zelfde wat bij jou is l(icht aan de partner).Mijn partner is met zijn ex 7 jaar bezig geweest van iui t/m icsi alle pogingen gedaan waarvan 0 is geslaagd.En bij mijn in 1 x icsi en nu 24 weken zwanger.
    Hij was met zijn ex in het ziekenhuis te eindhoven waarvan niet gelukt is.
    Wij waren gestart in alkmaar en terug plaatsing in VU.
    Als jou arts zegt dat hij dat niet nodig vind kan je altijd op zoek naar een ander en via internet even zoeken slagens precentage van een ziekenhuis.

10. carola1984

carola1984 Nieuw lid

Jun 16, 2009
    2
    0
    0

11. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,138
    113
    Happyland

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Wooww wat een reacties zeg! Erg leuk!

Pat: bedankt voor je reactie. Snap dat het soms opbreekt ja dat rijden. Helaas moet ik ook elke keer ook vrij nemen! Dat word nog wat....maargoed ik moet elke keer wel mee :D Maar mn man voelt zich soms wel schuldig dus wil perse altijd mee! haha

Sikki: ja bedankt voor je info. ik weet je te vinden hoor;)

Hanneke: succes vrijdag, houd moed!

Carola: je hebt misschien wel gelijk maar we zijn al 1,5 jaar bezig met onderzoeken. En nu hebben wij zoiets van : nu mag er wel spoed achter zitten!

13. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Nog even een vraagje:

Hoe zit het met het rijden naar Dusseldorf? vaak file of valt het mee?

En hoe hebben jullie het bij je verzekering geregeld? Moesten jullie ook een verwijzing van een NL'se gyn overleggen? Wij wel namelijk, en die hebbenwe dus niet ( gaan we nog achteraan)
    En met de recepten? Konden jullie ook zonder problemen bij je eigen apotheek inleveren?

Wat een vragen he :D

14. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Wij proberen altijd een afspraak te maken vanaf 10.30 omdat je voor die tijd nog wel eens in de file kan staan en dus zo een uurtje zoet kunt zijn. Wij weten uit ervaring dat als je na half 11 gaat je zeker geen files hebt.

Wij hebben geen verwijsbriefje nodig. En wat betreft de medicatie die halen we daar bij de apotheek en de rekening(en) sturen we op naar de verzekering die het dan weer terug betaald. Ik heb geen idee hoe het werkt als je de medicatie in nederland haalt??

15. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Pat: oke dankje wel. En mag ik vragen bij welke verzekering je zit?
    Ik wil namelijk proberen om dan zoveel mogelijk de afspraken laat op de middag of avond te plannen. Misschien dat er rond 17.00 - 18;00 ook wel wat files zijn. maar bedankt voor je reactie

16. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik ben verzekerd bij menzis, verzorgd 2 heet dat geloof ik.

17. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Oke dankje. Menzis vergoed volgens mij meer dan mijne ( IZA) zitten dus bij de verkeerde verzekering haha maargoed. dit wisten we natuurlijk ook niet van te voren!

18. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Weet iemand of Unive het vergoed? Ik wil per 1 januari overstappen omdat zij wel een 4e poging vergoeden.

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Unive is volgens mij de beste zorgverzekering op dit gebied. Vergoed dacht ik 5 behandelingen? en volgens mij rond de 2200 euro als je het in het buitenland doet. ( neem me niet kwalijk als het niet klopt )
    Onze verzekering vergoed 1600 als je het in het buitenland doet, en krijgen er maar 3 vergoed. Maar kun je wel overstappen dan ? als ze weten dat je met behandelingen bezig bent.

20. hanneke1969

hanneke1969 Actief lid

Feb 8, 2009
    466
    0
    0
    Unive vergoed bij de 4e poging tot 3000 euro plus medicatie, maar of dat in het buitenland ook zo is, weet ik niet. Ik heb al een aantal meiden gehoord die dit hebben gedaan, maar dat was in het jaar dat de zorgverzekering veranderde. Ik ga het even navragen en hou jullie op de hoogte.

Share This Page