IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    O, dus jij kent dusseldorf al door en door...(helaas :( )
    Sikki; ik heb ook cetrotide gebruikt.Is fijn spulletje hoor, ik had geen enkele bijwerking.Op af en toe een beetje jeuk op de plek waar ik geprikt had na dan.

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik denk dat die man het niet erg vindt dat ie zoveel overuren maakt. Hebben jullie die dikke auto's voor de deur wel gezien?!?! Ik denk dat Pat daar minstens de helft aan bijgedragen heeft :D

Pat, jeetje, jij bent echt al een ervaringsdeskundige daar!
    En de 24e weer een gesprek voor de nieuwe ronde. Dus jij krijgt dan hoogstwaarschijnlijk wel gelijk alles mee? Bij mij kwam ie niet verder dan het type medicatie en de Orgametril start. Pas bij de echo volgende week krijg ik de planning en de recepten mee. Hij moest er volgens mij nog even verder op broeden wat we precies gaan doen. Ik hoop dan maar dat ik na volgende week woensdag niet direct hoef te starten met spuiten, want volgens mij heeft onze apotheek geen Menopur en Cetrotide op voorraad en moet het dus besteld worden.

Ik vanavond dus aan de Orgametril. Ik heb nog steeds GEEN IDEE waar die voor moet dienen. Maar ik vertrouw de beste man blindelings ;)

Zara, goed te horen dat jij de Cetrotide fijn vindt. En over dat jeuken heb ik wel meer gelezen op het internet. Ben benieuwd. Gelukkig hoef je er meestal niet te veel van te spuiten, dus dat valt dan weer mee.
    En jij de 31e je intake. Ik ben benieuwd of onze schema's onderling allemaal verschillen.

We lopen straks wel allemaal zo'n beetje gelijk daar. Wie weet zitten we nog eens samen in de wachtkamer :$ Vorige week hadden de hollanders de boel ook weer overgenomen. Was bijna geen duitse patient te zien!

Mootje, hoe is het met jou? Heb je Dusseldorf al ingelicht over je wondertje?

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sorry dat ik even inbreek.

Sikki; jij hebt toch een bloedtest gehad in Dusseldorf betreffende jouw ei voorraad?
    Zou jij mij kunnen vertellen wat voor test dat was?
    Mijn arts bij het Geertgen zegt namelijk dat zo'n test niet bestaat.....

Bedankt alvast.

Ik breek weer uit.

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zara, bedankt voor de info!
    Ik vermoed nu dat ie hiermee dus gewoon mijn menstruatie wil uitstellen.
    Weer eens wat anders dan met de pil :)

Ieoor, in Dusseldorf hebben ze mijn AMH gehalte gemeten (Anti-Müllerian Hormone). Dit hormoon geeft de eicelreserve aan. In Nederland wordt het nog niet op grote schaal toegepast (wel her en der hoor! bv in Rotterdam), omdat er nog geen eenduidigheid is over de normaalwaarden. Er zouden 2 'schalen' bestaan. Ergens iets van 0 - 48,5 pmol/L en ergens iets van 0,25 - 5,5 ng/mL. Mijn gehalte is 0,39 dus welke schaal het ook mag zijn, ik zit in de categorie low responders. Mijn waarde zou eerder bij een 40-plusser horen.

Ik las ergens dat je bij deze stimulatie 8 follikels hebt bij 300EH spuiten. Ik vind dat nog niet zo slecht hoor! Ik had er maar 5 (waarvan vermoedelijk 1 cyste) bij 450EH spuiten.
    Ik stap nu over op Menopur omdat dit vermoedelijk een betere stimulatie geeft bij vrouwen met een lage eicelreserve.
    Trouwens, weinig eitjes hoeft niet altijd te betekenen dat de kwaliteit slecht is (wat uiteraard het belangrijkste is). Ik had maar 1 eitje in de 5 follikels zitten, maar dit was wel een heel mooi 8-cellig embryootje. Daarom vinden ze in Dusseldorf het absoluut nog het proberen waard.

5. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    hihi...ik denk dat ik maar eens ga vragen of ik die auto van hem niet eens mag lenen aangezien ik de helft heb gesubsidieerd ;)

Het ligt er een beetje aan wanneer we precies gaan beginnen, maar als dat wel volgende cyclus gaat worden ga ik ervan uit dat ik alles meekrijg...
    Zelf ben ik wel een beetje voor de pil deze keer voor we gaan beginnen want mijn cyclus is de laatste tijd onregelmatig. Heb ik liever dat ie mijn eigen hormoonhuishouding stil legt als dat betere reultaten geeft...iemand enig idee hoe dat precies werkt??

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sikke; hartelijk dank voor je info. Daar wordt een mens weer wijzer van.

450 eenheden. Tjee zeg. Ik dacht dat 300 het maximale was. En hooguit 375 eenheden. Maar het kan dus nog meer zijn!

Nee, je hebt ook wel gelijk. 8 is in principe mooi, en dan mag ik niet klagen. Ik ben benieuwd, vrijdag met de punctie hoeveel er groot genoeg zijn om aan te prikken, en hoeveel eitjes er uiteindelijk inzitten.

Ik heb je info opgeschreven en ga het de arts vragen.
    Ik laat je nog wel weten hoe het afloopt.

Nogmaals bedankt.

7. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    he meiden sorry dat ik niet zoveel reaager ben heel durk op het werk, maar lees wel mee hoor!!!
    succes

8. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    pat: succes morgen he tijdens je gesprek! ben benieuw naar het plan van aanpak :D

9. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Dank je Mootje....ik ben ook erg benieuwd...???

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Pat, hoe is het gegaan vandaag???

11. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hier weer terug van Dusseldorf en ik moet donderdag gaan beginnen met de micrginon!! (was om de cyclus te regelen, niet om stil te leggen)
    10 september gaan we dan al beginnen met de puregon (150), dus eigenlijk zijn we langzaamaan al begonnen...

Heb de recepten meegekregen en al afgeleverd bij de apotheek, kan het morgen al afhalen!!

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    pat: haha dat is grappig! ben je al verder dan je denkt ;)
    En wanneer je dan 10 september begint, ben je nog ongeveer 2 weken bezig? of ligt dat helemaal aan je folikels enzo?
    Nou ben benieuwd!

En jij sikkie? over 2 dagen weet je weer he? nou jullie lopen lekker gelijk op! haha

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Pat, dat gaat lekker snel! Heb je er zin in?
    Dus jij wel aan de Puregon 150 EH. En wat ga je ernaast gebruiken?
    Ben benieuwd met welk spuiterij planning hij bij mij komt.
    Zou leuk zijn als we gelijk op gaan!

Mootje, hoe gaat het met jou? Blijf het nog steeds een mooi verhaal vinden.

14. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik ben benieuwd wat je voor planning krijgt sikki:(
    Ik krijg net als jij ook de cetrtide ernaast, en het zou wel heel erg leuk zijn om samen op te gaan!!

Zara jij hebt morgen je intake toch?? Heel veel succes alvast!!

15. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Zara: ben jij vandaag naar dusseldorf geweest? of moet je nog gaan?

hier gaat het goed hoor :) vind het zelf ook heeel apart haha maar hopelijk gaat alles goed! nog even wachten tot we de risico weken voorbij zijn, denk dat we dan pas kunnen genieten!
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik dat moeders voor moeders wel zat begin te worden haha vind het best een gedoe. Maar heb het voor jullie allemaal over hoor! ;)
    We hebben trouwens al een echo gehad! had namelijk veel krampen en maakt me beetje zorgen, mochten gelukkig gelijk komen en de echo was goed! hartje zelfs zien kloppen!!!! 2 sept weer een echo dus kan nu al niet wachten :D

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    klinkt allemaal kei goed mootje.....ga zo door meid...

zara heeft 31ste de intake pas dames...dus nog effe geduld....ja ja ook die ken ik hahahhahahahah erg he ik zorg wel dat ze in dusseldorf klanten houden hahahahhahahah

succes allemaaaaaaall

17. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Mootje wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad, Gefeliciteerd!!

Sorry Zara...mijn schuld, ik wist dat iemand de 26ste moest en dacht dat jij het was?? Maar ik zie nu in sikki der onderschrift dat zij het was...:)

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nou, de sneltrein hier dendert onverminderd door.
    Gaat echt supersnel daar! Soms zijn ze een beetje te snel voor hunzelf denk ik, want ik stond echt met halve informatie na 5 minuten alweer buiten. Gelukkig weet ik zelf zo ondertussen al eea ;) dus nog ff wat heen en weer gevraagd met de verpleegsters e.d. en toen was het uiteindelijk wel duidelijk.
    Vandaag stoppen met Orgametril, zondag de 30e start ik alweer met Menopur 225EH en dan moet ik vrijdag 4 september voor de eerste FM.
    Het zag er gelukkig allemaal goed uit met de echo. M'n baarmoederslijm was dun (was volgens mij niet helemaal goed op CD25 en de Orgametril hoort daar ook niet aan bij te dragen, maar dat komt met de medicatie straks vast wel weer in orde), er zaten rechts 2 of 3 follikels en links ook een stuk of 3. Dus het hele zwikki mag vanaf zondag weer gaan groeien!!!

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    ahha en door pat dacht ik ook dat zara dus moest ;)
    maargoed, kunnen er beter te vroeg aan denken dan helemaal niet toch?

peggy: met jou alles goed? Ben je het al een beetje zat? ahah lijkt me zo lang....9 maanden......leek me altijd zo leuk om zwanger te zijn! (nogsteeds wel hoor!) Maar kan me heel goed voorstellen dat je juist zoiets hebt van: nu mag dat kleintje wel komen!!

Deel Deze Pagina