IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik ben weer terug dames...!!! Vakantie was leuk en ontspannend. Ik ga nu eerst jullie berichten lezen en kom dan terug op mijn afspraak gisteren in DD.

@Sikki, wat geweldig dat jullie gelijk in volle vaart weer door mogen gaan. ik duim hoor.

@pat: ik lees op pagina 22 dat je een afspraak op 24-8 hebt. Ik lees dus zo wel hoe dat afgelopen is.... ;) hahaha, heb jij dus die mooie auto's meebetaald. Ik vroeg met dat al af (grijns). Hey wow... jij mag ook al snel beginnen zeg... super! Ik begin een dag voor jou (9 sept. maar daartoe later meer). :)

@mootje: nog steeds geweldig om dat woord 'zwanger' bij jou te lezen!

@zara: heel veel succes maandag op het gesprek.

Het doet goed om te lezen dat we allemaal zo druk bezig zijn met de voorbereidingen, cq al begonnen zijn met nieuw cycli's..... Hopelijk dragen we daar allemaal binnenkort de 'vruchten' van...!!

2. Ingiemoppie

#242 Ingiemoppie, 28 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2009
    Ik had dus gisteren het vervolg gesprek. Hier de details
    Tijdens de vakantie werd ik trouwens nog gebeld door Irma, die de uitslag van de AMH test doorgaf (ze zei alleen dat ie laag was).

Dr. X heeft aan de hand van een curve laten zien, hoe 'statistisch' gezien de ei reserven van een 40 jarige vrouw eruit horen te zien. Die hebben op die curve het getal 1. De test heeft bij aangegeven, dat ik een waarde heb van 0.15.

Hééééél laag dus. Ik vroeg of dat kan betekenen dat ik dus vroeger als verwacht in de overgang kan komen. Ja, die mogelijkheid zit er in. Dr. X zei, dat er best nog wel een kans in kon zitten, en hij wil zoveel mogelijke ei reserves in één keer stimuleren, omdat het wel eens kon zijn, dat er dus helemaal niet héél veel eitjes meer gestimuleerd kunnen worden. Hij spreek van stimulatie met 450 eenheden.

Mijn man en ik willen het in ieder geval gaan proberen. De medicijnen worden verzorgd door Fertizorg en worden bij mij thuis afgeleverd op afspraak. Ik heb gisteren nog een inwendige echo gehad (er zijn 2 cystes gevonden, maar die vond hij verwaarloosbaar) en ik heb een cursus spuiten gekregen. (Lijkt mij een pies of ceek te zijn)

Volgende medicatie krijg ik voorgeschreven:
    450 eenheden gonal F
    ?? eenheden Cetrotide (wordt bepaald na de volgende echo).
    1 x Pregnyl

Het plan is nu het volgende;
    - ik moet de pil nemen tot 4 september (dus nog 2 extra dagen van een nieuwe strip)
    - 9 september ga ik starten met 2 x 225 eenheden Gonal F per dag (5 dagen lang)
    - 14 september heb ik een eerste nieuwe echo om te kijken. Dan wordt bepaald wanneer ik met Cetrotide ga beginnen.
    - 16 september eventueel een 2e echo en bepaling van datum van de punctie

Yeeehaaa het is zover. We starten eindelijk met ICSI

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    wow ingie dat gaat snel ineens nu he..
    450 eenheden das een hoop hahahahhah..ik spoot 150..
    maar als inderdaad je reserves op raken dan kan je nu beter een hele hoop eicellen produceren zodat je straks een voorraadje in de vriezer hebt..
    spannend hoor.....
    ik ga je volgen en als je vragen hebt je weet me te vinden he 06........hahahhaaha

mo, bij jou ook alles nog goed??
    ik ben het met momenten wel eens beu ja, maar dta is meestal als ik of heel misselijk ben of niet kan slapen omdat madammeke zo aan het trappelen is....maar als je dan weer met zijn tween met die buik aan het spelen bent en ze reageert daar dus echt op, dan ben ik wel weer super blij...

ik wil het ook niet te vaak denken of zeggen dat ik het beu ben, ben veel te bang dat ik dan een vroeg geboorte op me afroep..

succes verder iedereeen pat en sikki toi toi toi

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Ingiemoppie,

Jouw verhaal klinkt me bekend in de oren.
    Ik heb een AMH van 0,39. Is wel iets meer als jij maar ik ben dan net vorige week 30 jaar geworden...
    Tot nu toe niet meer dan 5 follikels weten te produceren bij het spuiten van 450EH met als resultaat 1 ei.
    Dit keer gaan we dus terug naar 225EH, want bij mij heeft de hoge dosering niets opgeleverd. Ik hoop nu dat de Menopur wel meer gaat opleveren dan de Puregon tot nu toe heeft gedaan.

Gezellig hoor. Gaan we allemaal gelijk op in september. Gaat vast een top maand worden!
    Ik zit nog wel met een probleempje. Op vrijdag 4 september heb ik de eerste FM en dan denk ik dat ik maandag 7 september weer terug moet komen voor de tweede FM. Nu hebben we voor 6 en 7 september twee nachten op Texel geboekt (we innen een verlaat huwelijkskado van 2 jaar geleden en op 7 september zijn we 2 jaar getrouwd). Nu kunnen we dan niet ff op en neer vanaf Texel. Ik hoop dus dat we dan voor de tweede FM op dinsdag 8 september terecht kunnen. Wordt dan wel krap aan met het groeien van de follies (ik hoop dus dat ze dit keer niet zo snel groeien). En dan moeten we maar vanuit Texel naar DD crossen!

5. Ingiemoppie

Haha Peg..... grappig hé.... dat de kleine al zo op jullie van buitenaf kan reageren. Pas maar op het gaat straks zoooo knetterhard, dat je denkt... huh .... waar is die tijd gebleven...

Sikkie: ja, ik las dat er bij jou toen 0,39 bij de test was. En dat met 30 jaar. Zal ook wel een behoorlijke domper zijn geweest.

Hopelijk zetten die 225 eh meer om bij je. Leuk dat jullie een verlaat huwelijkscadeau gaan innen. HOpelijk groeien je folli's niet te hard zodat jullie gewoon lekker dinsdag terecht kunnen. Niet te hard sjeesen hoor, de boetes zijn mals.....

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Niet te hard sjeesen??In Duitsland is er toch geen limiet?:(

7. Ingiemoppie

hahaha, in Duitsland over het algemeen niet, maar in NL wel... hihi en als je van één van de waddeneilanden naar D wil sjeesen moet je door veel NL rijden ;)

Het stuk vanaf de A57 (net over de grens) tot aan Düsseldorf heeft geen limiet.

Trouwens, even over die Umweltplakette die je moet hebben voor DD. Als de A57 neemt, kan je in Goch bij de DEKRA een Umweltplakette kopen. Ik was te laat met hier in NL bestellen. Maar bij de DEKRA in Duitsland (Goch, Kleve of daar in de omgeving) was het binnen 5 minuten gepiept en kostte me 5 euro. Dus veel goedkoper als die 12.50 in NL.

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    waar heb jij het toch steeds over???/ ik heb nooit iets gekocht in die richting..

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
    Wij hebben niets van zo'n plakette en zijn woensdag gewoon in DD toegelaten hoor :D

10. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    dr is iets met auto's he, dat je zoon milieu sticker nodig hebt, en diesel auto's voor 1994 komen dr niet in! Maar dat word aangegeven op de weg of dat daar geld, en de weg die wij rijden naar Dusseldorf is het niet nodig.

Wat spannend ingiemoppie! gaat lekker vlot ineens, ook fijn dat je lekker hebt genoten van je vakantie!

Pekske: hier gaat het redelijk, ben zo moe kan nieteens onder de douche blijven staan. Ben al een tijd thuis maar moet morgen toch echt weer beginnen. Zit er zo tegen op. Ben dr echt ziek van.....maar tis net wat jij zegt: eigenlijk wil ik ook niet klagen! ben bang dat ik dan gestraft word haha en eigenlijk wil ik best 9 maanden lang zo ziek zijn! kheb het er wel voor over....maar tis toch best klote zo! En op mijn werk vertel ik natuurlijk nog niet, is wel erg vroeg,7 weken....
    Maar moet het even 2 weken vol zien te houden en dan heb ik 2 weken vakantie dus hoop dat het te doen is!
    Wat bijzonder dat je het zo goed kan voelen zeg die kleine! lijkt me zo apart.

11. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Meiden ik ga jullie verlaten voor een weekje!! Heerlijk vakantie!!!

Mootje heel erg veel succes en plezier met de echo woensdag!!

Meiden veel succes met het begin van de behandeling!!

liefs pat

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Pat, vakantie! Wat heeeeerlijk! Geniet ervan!

Hier zojuist de eerste Menopur erin gejast. Wat een draaamaaa is dat spul zeg. Eerst het mengen wat al met al een kwartier in beslag nam en daarna het spuiten. Branden dat spul!!! Maar alles voor een goed doel, he!

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi lieve dusseldorfmeisjes,

ik heb een paar vraagjes:

hoe zijn jullie in dusseldorf terecht gekomen?
    zijn jullie doorverwezen, en wat doet de verzekering ermee?
    kan je naar dusseldorf als je in de buurt van meppel woont? qua reistijd met eitjes enzo?
    hoe zijn jullie ervaringen tov andere ziekenhuizen?

wij zullen ook voor IVF/ICSI moeten gaan, echter de wachtlijst voor zwolle is februari 2010.

daarbij hoor ik zulke goede verhalen over dusseldorf..

ik hoop dat jullie mij wat meer inzichten kunnen geven!

thanx, en succes allemaal

klingel

14. Ingiemoppie

hahaha, iedereen is ineens benieuwd naar die milieusticker. Je hebt het ook niet nodig op de weg er naar toe. In Duitsland is sinds dit jaar een milieusticker nodig, wil je in het centrum toegelaten worden.

Is je auto niet milieubewust, dan kom je er niet in. Dat betekent niet, dat er nu overal politie staat om de auto's te scannen. Nee dat niet, maar het is wél zo:

De steden in Duitsland hebben een bepaald gebied van hun centrum als milieuveilig bepaald. Voldoet je auto dus niet aan die eisen dan mag je daar niet in. Dat wordt gecontroleerd tijdens het parkeren. Of per toeval als er politie voor of achter je rijdt. Het is dus niet zo, dat er big brother praktijken bezig zijn.

Maar in Düsseldorf ligt de kliniek zelf net buiten de milieuzone, de weg ernaar toe echter ligt in de zone. Vandaar dat wij voor alle zekerheid een milieusticker hebben gehaald. Mocht je er namelijk voor aangehouden worden, dan kost het 40 euro en je mag ter plaatse niet verder het centrum inrijden.

Dus wij hebben gewoon het zekere voor het onzekere genomen. En aangezien mijn zus ook in Duitsland woont in een plaats waar je die sticker ook nodig hebt, hebben wij even de nodige maatregelen genomen.

Hier is de link als je het zelf wilt uitzoeken:
    http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm

15. Ingiemoppie

#255 Ingiemoppie, 31 aug 2009
    Hallo Klingel,
    Wij zijn via een paar mensen van hier en een ander forum op DD gekomen. Wij hebben zelf contact opgenomen met Dr. X en zodoende is het balletje gaan rollen. Wij wonen onder Rotterdam, dus ook een reistijd van 2,5 uur. Op zich geen probleem tot nu toe gehad.

16. Ingiemoppie

fijen vakantie pat!! (beetje laat maar toch welgemeend).

Sikkie: oei, geen lekkere start dus met die menopur. Zijn dat geen voorgevormde/voorgevulde pennen dan? Auw... dat branden lijkt me niet echt lekker. Hoe vaak moet je?

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    #257 Zara75, 31 aug 2009
    'm back van m'n intakegesprek!

Ben lekgeprikt, dus ze zijn erg daadkrachtig. :D
    Ik ben geprikt op; * M'n schildklier
    *antistoffen
    *stolling
    * AMH (eicelvoorraad)
    Dr X was van mening dat er altijd wel een oorzaak te vinden is op de vraag waarom het zwanger raken maar niet lukt.
    Ik heb een echo gehad waarop te zien was dat ik dikke vaten heb lopen in m'n baarmoeder.Ik zou nu een vergreote kans op trombose hebben, da's ff iets minder.:((Vandaar denk ik dat bloedprikken op stolling)
    Hij vroeg me van alles over de ivf poging die ik gehad heb.En kwam tot de conclusie dat 6 bevruchte eicellen uit 14 stuks wel een beetje weinig is. Ik was altijd in de veronderstelling dat gemiddeld 40% ervan bevrucht wordt, maar nu maak ik me toch wel een beetje zorgen:(.Dus de vraag is nu hoe de kwaliteit van mijn eicellen is.Helaas pindakaas zijn er 0,0 gegevens te vinden omdat er niks over in m'n dossier staat.Die ivf poging was in het kader van een onderzoek en dan schijnen ze die gegevens buiten m'n dossier te houden, volgens X.
    Wat hij heel vreemd vond was dat die ivf poging via de verzekering is gegaan, omdat dat blijkbaar zeer ongebruikelijk is als de poging in kader van een onderzoek heeft plaatsgevonden.Ik ga hier dus toch maar weer eens achteraan, want dan heb ik weer een extra poging..
    Het gevoel wat ik bij het gesprek kreeg was dat ze hier in Nl erg tekort geschoten hebben.Uit het feit dat er hier zo gemakkelijk embryo's worden weggeflikkert, er verder geen onderzoek is gedaan naar wáárom het niet lukt etc..
    Donderdag mocht ik bellen voor de uitslagen van het bloed. Hij had het erover dat ik in de volgende cyclus ws al van start kan gaan, dus jippie!!
    Nu flink duimen dat er geen rare dingen uit het bloedonderzoek komen...

Wat is het parkeren daar btw een ramp zeg.In en uitgang is dezelfde weg en megakrap allemaal.
    En het leek vanmorgen wel een Hollandse enclave daarbinnen.
    Ik zit er wel sterk over te denken op voor de echo's uit te wijken naar Arnhem, scheelt toch een uur rijden.
    Maar nu ga ik ff die aanvraagpapieren opsturen naar CZ en hopen op toestemming, maar zal vast wel loslopen denk ik..

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    #258 klingel, 31 aug 2009
    @ingemoppie: thanx!

die X klinkt als een daadkrachtige en doortastende man. precies wat we nodig hebben :)

liefs en succes allemaal!

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    #259 Mootje20, 31 aug 2009
    Pat: fijne vakantie meid!

Zara: wat fijn dat jullie snel mogen beginnen!

Klingel: wij zouden ook in zwolle voor icsi gaan. ook via deze site hoorde ik van dr X. ik zou gewoon een mail sturen, of bellen en je verhaal vertellen. vaak mag je al heel snel langskomen. Misschien een paar onderzoekjes maar je begint echt al heeeeel snel! hoor alleen maar goeds over die man.
    als je de hele behandeling in dusseldorf doet krijg je bij mijn verzekering (IZA) 1668,85 ofzo vergoed. de rest moet je zelf betalen. 1 behandeling kost 2300 euro. ( intake gesprek is 60 euro)
    Dus de eerste 3 behandelingen betaal je 700 euro....maar wij hadden dat er echt wel voor over!
    Er is ook een topic van icsi samenwerking tussen meppel en dusseldorf, dus het is vast wel te regelen en dus ook te doen met de reistijd met eitjes.
    Nou succes met jullie keuze....ik wist het wel als ik jullie was ;)

Wij waren in zwolle al zooo lang bezig met onderzoeken enzo. duurt daar echt lang, 1e gesprek hebben we 3 maanden moeten wachten. Bij dr X gaat het heerlijk snel.
    wij zouden ook net beginnen....moest wachten tot ik ongesteld werd....maar ik werd maar niet ongesteld :D een wonder....zwanger! hopelijk gebeurt het bij jullie ook! Snap nog steeds niet waarom ons dit mag overkomen!

20. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    *breekt in*

Ing...spannend meid!!! Ik hoop dat jullie snel succes hebben met ICSI. Het is jullie zo gegund..

Dikke knuff..

*breekt uit*

Deel Deze Pagina