IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

#261 Ingiemoppie, 1 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2009
    Zara: dat hoort zich echt geweldig positief aan. Ik vind dr. X ook best wel iemand die van wanten weet.

mariska: dank je wel! jullie ook succes voor de 2e

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zara, wat fijn dat je dan ook zo snel kunt starten! Jaah, ze zijn wel daadkrachtig daar! Hopelijk komen er geen rare dingen uit het bloedonderzoek.

Klingel, ons ziekenhuis werkt voor IVF/ICSI met Zwolle en Düsseldorf samen. Voor de eerste twee behandelingen heb ik ieder keer de eerste fase bij ons in het streekziekenhuis gedaan en alleen de punctie en tp in Düsseldorf. Maar ik ben totaal niet tevreden over ons ziekenhuis en heb daarom besloten om nu ook voor iedere echo naar Düsseldorf te rijden.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    #263 Zara75, 2 sep 2009
    Wat vinden jullie hier nou van?
    k heb naar CZ gebeld met de vraag hoeveel ivf pogingen ik nog te goed heb.Verteld dat ik in 2007 al een poging gehad heb, maar dat het onduidelijk is of die nu via de verzekering is gegaan of vergoed is door het ziekenhuis.
    Heel verhaal maar ik heb destijds meegedaan aan een onderzoek waarbij ik werd uitgeloot voor ivf.Volgens X is het ongebruikelijk als zulke pogingen dan via de verzekering gaan en dat ik het maar eens na moest vragen, want 't zou mooi zijn als die 1e poging niet gerekend is.
    De oudste gegevens die ze bij CZ kunnen vinden is van een behandeling februari 2008.(Toen heb ik de 1e iui poging gehad in eigen cyclus.)
    Niks te vinden over een ivf poging. Okay, maar HOEVEEL pogingen heb ik nog staan?
    Krijg ik me toch een achterlijk antwoord: Die gegevens hebben wij niet, daarvoor moet u bij uw gynaecoloog zijn!
    Wtf!!!
    Ik heb vervolgens gebeld met het EMC.Er staat nl niks in m'n dossier over die ivf poging.Wel over die kijkoperatie die ik een half jaar ervoor gehad heb, zelfs gegevens uit 2001, toen heb ik een hiv test laten doen.Maar niks over die ivf poging.Ik snap er niks meer van.
    Volgens mij konden ze ook geen gegevens erover vinden, ik moest dan maar weer m'n dossier opvragen, maar dat gaat weken duren en kost (natuurlijk) geld.Krijg ik ws hetzelfde dossier wat ik al had.Ze hebben die gegevens gewoon niet meer denk ik..
    Maar het is zo moeilijk om iemand te spreken te krijgen.
    Ik ga het nu maar eventjes via m'n gyn. hier in Zwijndrecht proberen te regelen, zij werken nl samen met het EMC. Nu weet ik nog niet of ik 3 ivf pogingen heb staan.
    't is toch te gek voor woorden dat de verzekering zegt hier geen gegevns over te hebben???

4. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    heel vgreemd zara, maar denk dat je er dan gewoon nog 3 hebt staan! als er bij hun niks bekend is, dan kunnen ze ook niet zeggen dat je er al 1 hebt gehad en dus nog maar 2 hebt. dus denk 3.
    gedoe die verzekering he.......succes

5. Ingiemoppie

verzekeringen.... .zucht.... praat me er niet van. Soms vraag ik me wel eens af wie ze aan het helpen zijn. Zichzelf of de verzekerde (ons dus).

Maar aangezien er dus nergens ook maar iets van informatie of feedback over te vinden is in wat voor dossier ook, ga ik er van uit, dat het nooit bij CZ is geclaimd. Dus dat het puur alleen voor intern onderzoek is gebruikt.

daarom ga ik ervan uit, dat je gewoon 3 pogingen hebt staan.

Liefs, Ing

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    #266 klingel, 3 sep 2009
    @mootje/ingemoppie/sikki: thanx voor de uitleg over DD. ik heb meteen zelf gebeld en kreeg een zeer aardige en geduldige man de lijn, dhr X (of zoiets)
    alleen al door dat gesprek heb ik onwijs veel hoop&vertrouwen terug! :)
    volgende week heb ik intake in t barrahus, die samenwerken met DD.
    maar liever nog doe ik t via meppel, alleen dat kan geloof ik weer niet (zwolle wel, maar wachtlijst tot febru 2010 :$)
    @mootje: wat een geweldig verhaal van jou, zwanger VOOR de 1e ICSI!
    hoe is t mogelijk, wat fantastisch. gefeliii!!
    @zara: het is inderdaad heel vreemd, maar.. ik zou er mooi niet verder naar vragen, hopsa, heb je nog mooi 3 pogingen (waarvan je er maar 1 nodig hebt!)
    @sikki, hmm, een zh in t oooosten dat ook met DD samenwerkt? niet zwolle? ik moet dan denken aan t MST maar daar zet ik nooit meer 1 stap binnen.
    jij dus ook voor elke echo naar DD.
    hoevaak is dat ongeveer? om de dag?
    @verzekering: ik heb bij menzis formulier behandeling buitenland aangevraagd, volgens X mogen ze dat niet weigeren; de HELE behandeling. alleen het verschil tussen de prijzen in NL en DL betaal je zelf. nou, met liefde!
    @iedereen: succes!!!

7. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    #267 Mootje20, 3 sep 2009
    Klingel: dr X heb ik ook welleens gesproken ja die is ook erg aardig. En er werd mij verteld dat je ongeveer 6 of 7 keer per behandeling naar dd moet, punctie enzo zit daar bij.
    Maar kan dus niet uit ervaring spreken en het zal vast voor iedereen anders zijn.
    Wij hadden ook een intake gesprek staan bij het barrahus. Normaal is de wachttijd op een gesprek daar ook 7 maanden ofzo!!!!!! Maar als je zegt dat je al bij dr X bent, dan ben je zo aan de beurt! haha raar eigenlijk he?!
    Nou hoop dat jullie snel kunnen langskomen voor een gesprek! dan weet je iig iets meer.

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @mootje: 6 of 7 keer, das best te doen..
    ik zal het ook met ovulatietesten bijhouden (die hebben me al een paar x gered omdat de gynnen mijn ei niet konden vinden) dus dat zal ook wel schelen.

jij ook via barrahus???
    vond jij veenendaal ook zon aparte man? ik hoor er goede, maar wel aparte verhalen over! :)

ik had een afspraak op 2/2/10 maar heb laatst gebeld, was er een plek uitgevallen, nu mag ik op 10/9 komen! :D

alleen, barrahus wordt weer niet vergoed door menzis :( dus das wel even lastig.. ik hoop dat we alles op DD kunnen gooien..

en anders plunderen we wel onze spaarrekening, kosten nog moeite gespaard voor dat eigenwijs late kind van ons! ;)

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    #269 Sikki, 3 sep 2009
    Klingel: ik liep inderdaad in het MST...
    Maar daar ben ik nu na 2 behandelingen gillend weg.
    Heb jij daar ook gelopen? Is wel heel toevallig.

Maar ik begreep dat als je via Meppel in Zwolle loopt je veel eerder kan starten. Dat had ik ook gehad als ik via het MST naar Zwolle zou gaan.

Maar ik zou gaan voor DD hoor! En die X is hoofd lab. Erg aardige vent.
    Kreeg zijn mobielnr om in het weekend te bellen hoe de ontwikkeling van de emmies was! Ze zijn er echt voor jou.

Morgen weer de eerste FM. Ik ben sinds dinsdag al aan het menstrueren. Lijkt mij niet goed! Ik zou nu bms moeten opbouwen ipv afbreken.
    Heb dinsdag nog wel met DD gebeld, maar ik moest gewoon door gaan van dr. X.
    Spannend dus morgen!

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki!

volgens mij kan je, terwijl je ongi hebt, ondertussen bms opbouwen. althans, ik was vorige ronde ook 8 dagen ongi, maar had prachtig bms ondertussen alweer rond dag 12.

anyway: morgen ga je de lange reis dus weer aanvaarden?
    hoe lang ist voor jou eigenlijk?
    enne, hoe doet je man/vriend dat? hier best wel lastig om tegelijk vrij te kunnen hebben..

en IEKS jij ook MST? :$

grommmmmmmmm ik ben er in t verleden geweest, niet voor kinderwens, maar ik&velen die ik ken ben op meerdere afdelingen/fronten helemaal afgeknapt. schandelijk!
    die vent die nu onder vuur ligt in t nieuws, heb ik ook wel eens gezien. loser!

*edit: heb het rampenverhaal maar weggehaald, wil niet aan laster doen (al verdienen ze t wel :D)*

anyway, wegens de zo goede verhalen ook van jullie ga ik mooi voor DD.
    we maken er wel een uitje van ofzo ;)

11. Ingiemoppie

Hey Klingel, dat klinkt goed! mooi zo, gelijk spijkers met koppen geslagen dus..... ;)

Tot nu toe ben ik nog maar 2 x in DD geweest. Informatiegesprek en intake cq medicijnenbespreking. Nu moet ik de 14e weer en misschien de 16e (afhankelijk van hoeveel eitjes er mogen zitten) om de datum voor de punctie te bepalen.

Maar ik vind elke reis het waard. Ik ga met mijn moeder en maak er een uitstapje van. We willen ook een keer gaan shoppen in de winkelstraat daar.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    #272 Zara75, 3 sep 2009
    Klingel; Mooi zo, wij ronselen de patienten wel voor dr. X!:D:D
    Sikki, spannend he, weer een nieuwe poging..Hoop zo dat het deze keer raak is!!
    Ingie; Ik krijg steeds meer het gevoel dat CZ de enige verzekering is die maar 75% vergoed..:x

Ik heb vandaag een goed gesprek gehad met mijn gyn in het zh in Zwijndrecht.Ik mag de echo's bij haar doen én ik heb gelukkig nog 3 ivf pogingen!!!:):):):):):):):):)

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, mijn man is gelukkig eigen baas, dus die gaat lekker iedere keer mee. In het begin maakten we er nog wel een leuk uitje van, maar tegenwoordig is het gewoon dom op en neer crossen. Als het meezit zijn we er in 1.15 / 1.30 uur. Maar als het wat drukker is zijn we ook gewoon 2 uur onderweg.

Ingiemoppie, als je gaat shoppen op de Ko moet je een heeeele dikke portemonee meenemen!!!

Zara, heerlijk, nog 3 pogingen en die echo's dicht bij huis. Super!

Vandaag dus ook weer Dusseldorf geweest. Dit keer waren we bij binnenkomst direct aan de beurt en stonden we 5 minuten later weer buiten. Na ja, het is voor het goede doel!
    Er zaten 5 follikels (ook al heb ik er nooit meer gehad, het valt toch iedere keer weer tegen :() en waar ik al bang voor was, erg dun baarmoederslijmvlies.
    Ik was na de Orgametril pas afgelopen dinsdag ongesteld geworden en alles wat ik met de Menopur had opgebouwd was dus ook alweer weg.
    De grootste follikel was 10 mm dus gelukkig heb ik nog ff om weer op te bouwen. Zondag starten met de Cetrotide.
    Dinsdag mogen we weer terugkomen. Ik ben benieuwd!
    We zitten zondagnacht en maandagnacht op Texel (hadden we al lang geleden geboekt voor ons 2 jarige huwelijksjubileum) dus dinsdag crossen we heel Nederland door voor de echo! Het is minstens 4 uur rijden en ze deden 's middags geen echo's. Dus dat wordt een vroegertje!!!

14. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sikki; phoe dat word wat haha nouja idd voor het goede doel!
    Veel plezier het weekend!

Klingel: nee ik ben niet in het barrahus geweest. Had de afspraak voor de intake staan, maar die heb ik dus afgebeld omdat het niet meer nodig was :D Wij wouden eigenlijk gewoon 1 behandeling helemaal in Dusseldorf doen, en kijken hoe het ons beviel. Als we het dan teveel vonden zouden we de 2 behandeling in samenwerking met het barrahus willen doen. Maar ik denk eignelijk dat het het fijnste is om alles in duitsland te doen. maar dat moet je zelf weten natuurlijk!

Zara: fijn dat je toch 3 pogingen hebt! En fijn bij je eigen gyn.
    Fijn weekend allemaal!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, ik heb ook een keertje gehad dat m'n bmslijmvlies erg dun was.maar dat was binnen een paar dagen weer goed gegroeid hoor, dus 't kan nog goedkomen hoor!
    Jeetje, 4uur rijden voor een echo van 5 minuten, respect!!!

Ik heb vandaag bloeduitslagen gekregen.
    Mijn schildklier is gelukkig goed.1 onderzoek moet opnieuw gedaan woorden, bloedprikken op stolling, dat is mis gegaan ivm een storing.
    M'n AMH waarde is iets verhoogd, wat inhoudt dat ik een vergrote kans op overstimulatie heb.Maar da's geen nieuws, want heb bij de 1e iui poging een punctie gehad omdat ik 5 eicellen had.En bij de ivf poging had ik 16 eicellen, terwijl ik maar heel weinig spoot.
    Als alles goed is, moet nog 2 keer op hiv getest worden, mag ik meteen de volgende cyclus beginnen, op cd3 starten met 150eh gonal f.
    Dat is al over 2 weken,jippie!!

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, is het niet fijner om ipv 2 nachten 1 nacht op texel te blijven?Dus maandagmiddag weer naar huis.Is wel zonde van die 2e nacht, maar lijkt me een stuk relaxter allemaal..

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wat lief dat je meedenkt!!!
    Was zeker relaxter maar het is een cadeautje van 270 euri per nacht!!! (Texel Suites, erg cool!)
    Beetje jammer om te laten lopen dus. En we hebben maandag aan het einde van de middag een proefles vliegen boven Texel.
    Dus al met al de moeite waard om 's ochtends maar iets vroeger op te staan en te haasten ;) Hoop ik...

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @zara: geweldig toch! super, nu kan je weer met goede moed verder!
    @CZ: volgens mij moeten ze allemaal alles vergoeden! dat zeiden ze in DD in elk geval?
    alleen het prijsverschil tussen NL en DD zou te moeten mogen bijbetalen, maar dat kan nooit 25% zijn toch? :(
    @sikki: ik zou ook maar even bikkelen dinsdag maar het weekendje texel to the max benutten! :) veel plezier en dinsdag succes!!!
    @mootje: haha, het was idd niet meer nodig he, de intake in barra!
    blijft geweldig, je successtory!

ik heb gisteren een gesprek in meppel gehad, en wat denk je, alsof de gyn kon lezen dat ik van plan was weg te gaan, stelde hij voor direkt na de uitslagen van de uroloog met IVF te beginnen, dat in samenwerking met zwolle maar ZONDER wachtlijst.
    klinkt misschien een beetje vaag, maar ik ga daar toch eerst voor..

waarom? omdat ik merkte dat ik opzag tegen 7a8x 5 uur rijden naar dussel, of naar t barrahus, wat pas per januari vergoed kan worden door mijn verzekering.

ik wil deze opties liever achter de hand houden, als backup, als volgende strohalm.
    baal wel ergens want heb zeer goede verwachtingen van DD, maar ik denk dat de stap nu voor ons beiden toch te groot/heftig is.

los van hoe we dat in godsnaam allemaal met werk moeten doen..

even verstand op 1 dus, maar indien nodig, volg ik direct de klaarliggende plannen wat verder weg!

bedankt in elk geval voor jullie uitleg en jullie warme welkom hier.
    heel lief!

ik hou jullie in de gaten en misschien zie ik jullie later.

dikke knufff!

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    klingel: nou is ook wel begrijpeljk hoor! als je gelijk kan beginnen is dat mooi toch?! Mocht het daar toch niet lukken kun je altijd nog voor dusseldorf gaan.
    Nou kwens je heel veel succes. hou je ons wel op de hoogte?

20. Ingiemoppie

Bedankt voor de tip Sikki, dat wordt dus meer etalages kijken ipv shoppen....

Maar 5 eitjes zijn er dan toch maar weer 5 of niet? Super dat je morgen al weer met de cetrotide mag beginnen. Heel veel plezier op Texel en veel raceplezier op dinsdag... hihihihi...

Hey Zara, over 2 weken starten, wow dat gaat rap ineens...

Klingel, heel veel succes met de IVF. Hopelijk geeft het gauw succes.

Ik heb gisteren de laatste pil ingenomen en begin dinsdag met 2 x 225 eenheden Gonal F. Ben benieuwd. Gisteren hebben ze ook alle medicijnen geleverd, dus we zijn er klaar voor.

Deel Deze Pagina