IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    fijn dat je dan in Portugal zit zeg!!Heb je goede afleiding.Maar het klinkt wel veelbelovend hoor die kwaaltjes!!

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

zara, vind het megaspannend!!!

Pat? Heb je al gebeld? ben zooooooooooooo benieuwd!!!

Sikki: die koortslip kan je ook net voor een zwagnerschap krijgen hoor. mijn zus had ze zelfs een keer vlak voor ze positief testte, een keer tijdens de zwangerschap en zelfs een keer bij de geboorte (en dat allemaal bij haar jongste dochter). Dus maak je maar niet druk hoor!

Oh wat leuk dat jullie naar Portugal gaan!!!

3. Ingiemoppie

Zara bedankt voor het openen van het topic. Ik heb er ook alvast wat neergezet.

4. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Meiden daar ben ik dan eindelijk met de uitslag..we hebben 2 embryo's. Eerlijk gezegd een vette tegenvaller vinden we zelf maar als ik al die verhalen hier zo hoor mogen we ook wel weer blij zijn dat er bevruchting plaats gevonden heeft...nu maar hopen dat we niet eens meer dan deze 2 nodig zijn!!

5. Ingiemoppie

Pat: alle kaarsjes gaan aan, alle duimen draaien overuren. Hopelijk worden deze 2 embryootjes wat! Weet je al iets over de terugplaatsing?

Sikki: voor jullie draaien we ook nog steeds overuren hoor.... wanneer weet je ook alweer meer???? aanstaande donderdag? Ik blijf het zo megaspannend vinden..... (jump jump jump)...

6. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    De terugplaatsing van alletwee de embryo's is donderdag om half 5!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Pat, geweldig hoor!!! Ik snap dat het tegenvalt uit zoveel eitjes. Maar jullie hebben er twee!!! En eigenlijk heb je er maar eentje nodig he :)
    Dus dubbel zoveel geluk nu!
    Succes met de tp en misschien kan ik jullie volgen vanuit Portugal en anders tot maandag!!!

Toi toi toi allemaal!

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    sikki fijne vakantie en ik hoop dat je met goe dnieuws terug komt!!

pat ik begrijp je teleurstelling heel goed hoor, maar je hebt er maar 1 nodig om je wens in vervulling te doen gaan..hopelijk is deze poging jou poging...we gaan keihard duimen...

9. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Sikki ook van deze kant fijne dagen in portugal!!! En zullen we bij deze afspreken dat je met goed nieuws terugkomt!!!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Pat ik sluit me helemaal bij Pekske aan!

11. Ingiemoppie

fijne daagjes in portugal sikki.... en dat je maar super zwanger terugkomt!

Pat..... super!!! donderdag tp! Ik duim hoor!

12. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    mijn oog viel op dit topic.... Ik ben ook de eerste IVF in Dusseldorf begonnen. Afgelopen maandag de punctie gehad, en helaas vandaag geen terugplaatsing i.v.m. risico op overstimulatie.

Was eerst wel een teleurstelling, maar als ik naar mijn lichaam luister denk ik dat het wel beter is... Heb nog erg veel last.

Voor Pat en Zara spannende tijd lees ik! Zal voor jullie duimen!

13. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Welkom Katrien, had jij toevallig 15 eicellen? Vrouwtje na mij had 15 eicellen en door overstimulatie mocht ze geen terugplaatsing.

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hahahhaha ja ja en zo kun je ineens zomaar herkend worden hahahaha

15. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    eh.... ik durf het bijna niet te zeggen....

Ik had er 20, en daarvan zijn er 15 bevrucht. Maar ik dacht eerst wel dat ik er 15 had (geen idee waar ik dat vandaan haalde, blijkbaar gedroomd ofzo)... en naast me lach wel iemand met 8.....

Dus het zo best nog wel eens kunnen. Ik werd om 11.15 uur wakker geloof ik....

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    helaas geen goed nieuws.
    Er zitten 2 joekels van folikels, 1 van 17mm en 1 van maar liefst 23mm , nog 1 van 11mm en nog een stuk of 5 van 9mm.
    Die van 23mm zou morgen al kunnen springen, dus ben veel te laat met cetrotide.(om de boel af te remmen)
    De gyn. hier in Nederland zei dat zij geen punctie voor 2 folikels zou doen, maar dat ze de boel dus zou afblazen.
    Heb meteen Duitsland gebeld, en ze zou me nog terug bellen na overleg met de dr.
    Ben toen maar meteen terug gegaan naar het ziekenhuis omdat ik toch met een hele grote vraag zat:
    Als er nu dus niks meer gebeurd ben ik dan een ivf poging kwijt??
    Daar kon ze me helaas niks op antwoorden.'t Ligt eraan wat Dusseldorf voor code heeft ingevoerd bij mijn verzekering.Met mijn verzekering is het nog helemaal niet rond.Het intakegesprek en bloedprikken heb ik zelf betaald, aangezien ik de rekening thuis kreeg.Ik heb vandaag pas een brief van dr Scholtes terug gehad.Deze brief is een aanvraagformulier voor deze ivf poging in het buitenland.Die moet ik nu doorsturen naar de verzekering.
    Dusssssssss is weet niet of Dusseldorf al iets heeft doorgegeven aan mijn verzekering.Heb immers alle echo's in Nederland gehad én alle recepten voor de hormonsters zijn hier in Nl voorgeschreven..
    Ik hooooop zo van niet en dat het dan alsnog op papier kan worden omgezet naar een (mislukte) iui poging.
    Terwijl ik bij de gyn zat werd ik teruggebeld door Dusseldorf.
    Dr S. vindt die folikel van 23mm een beetje vreemd.Dus ik moest óf morgen naar Dusseldorf voor een echografie óf ik moest hier in Nl bloed laten prikken op hormoonwaardes.(ik denk progesteron)
    Aangezien ik bij de gyn zat heb ik meteen maar bloed laten afnemen.Morgen krijg ik de uitslag.
    Maar ik weet ff niet hoe nu verder...
    Heb nog teruggebeld naar Duitsland maar kreeg een voicemail.
    MOET IK NU NOG VERDER SPUITEN?????
    En morgen meteen vragen hoe het zit met die ivf poging, of ze die al hebben doorgegeven aan de verzekering..

17. Ingiemoppie

welkom Katrien. sjeeeeeeeeeeeeeeeeee 15 bevruchtingen!!! wow!!! niet niks zeg!!!

zara: ik hoop morgen op een goede uitslag.... en ik hoop dat de cetrotide die je nu toch vanavond moest spuiten de boel wat afremt zodat je toch nog kans maakt!

Pat? Jij hebt toch morgen de TP??? Heel veel succes!!!

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Zara heb je al nieuws?? Ik duim voor goed nieuws.

Katrien ik was net na 10 uur aan de beurt en ben geloof ik rond 1 uur naar huis gegaan. (toen was de uitslag van de spermies nog niet binnen maar daar hebben we bij de balie maar naar gevraagd)

Ingie idd vandaag de terugplaatsing...spannend weer.
    Hoe gaat het nu met jou? Ben je er wat rustiger onder?

Ik ben benieuwd hoe het met sikki is?!

19. Ingiemoppie

spannend pat.. ik hoop dat alles goed gaat. duim duim
    haha, ja sikki heeft vandaag d-day... ben heel benieuwd. Hopelijk heeft ze positief nieuws.

Zara is denk ik druk aan het bellen.

Zelf ben ik er wel iets rustiger onder, iets....
    want ik zie de tijd door mijn vingers rennen.
    Vanavond maar eens een gesprek met mijn man aangaan.
    Het liefst wil ik alvast een gesprek met dr. S om te kijken wat er verder mogelijk is. Hij zei we moesten wachten op de ongi.
    Ik ben zo ongeduldig... hahahaha...

Aan de andere kant is een maandje overslaan misschien ook beter. In oktober is het bij ons heel druk. In de eerste 14 dagen is bijna iedereen in de familie jarig (incl mijn man en ik). Hij wordt 40 en ik heb een feestje georganiseerd. Moet daar dus ook energie in steken.

Ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit, of we gelijk willen doorgaan of een maandje overslaan. Bovendien wil ik ook eerst weten wat de mogelijkheden zijn!

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ik ben zelf ook in behandeling geweest en nog in dusseldorf bij dokter scholtes in 2006 begonnen met icsi die mislukte helaas maar wel 9 cryo's ingevroren in 2007 tp van 2 cryo's gehad uiteindelijk van 1 mooie zoon bevallen in 2008...en nu september 2009 weer een tp gehad van 2 cryo's waar van ik nu op de 8e wachtdag zit...maar al met al ben ik zeer te spreken over dusseldorf en een heel groot pluspunt vond ik is dat ze de punctie onde narcose doen ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik heb de eerste 3 puncties in nederland toen als heel vervelend ervaren....
    en ik vind dat ze in dusseldorf meer gericht zijn op de patient als persoon en niet alleen als nummertje....

Deel Deze Pagina