IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden, hier even een kort bericht vanuit Portugal vanaf de Iphone van m'n mannetje. Gisteren bij aankomst enorme buikpijn gekregen en dus ook enorm ongesteld geworden. Ook nog ff een testje er tegenaan gegooid en die was ook negatief. In plaats van verdrietig ben ik vooral boos en teleurgesteld. Waarom lukt het nu niet???

'Spreek' jullie maandag weer! Dan klets ik ook over jullie bij. Zal ik ook m'n banner aanpassen :(
    Weten jullie eigenlijk hoe dat gaat in DD met cryo's? Ik heb eigenlijk geen puf om weer zo vaak op en neer te klepperen. Als het alleen 'ff ophalen' is na een positieve ovulatietest dan scheelt het weer.

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Oh neeeeeeeeeee hé!!!!! Gadver de gadver de gadver.....
    balen balen balen balen balen balen balen..... grrr...

Sikki, hele dikke knuffel!
    Ik denk dat Peggy je het beste over die cryo's kan informeren want zij heeft het al gehad.

Och meis...... zo sneu...zo jammer.... Hopelijk kan je nog een klein beetje van Portugal genieten......

xxx Ing

3. Ingiemoppie

Pat hoe is het met jou????? Hoe was de tp gisteren???

4. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    hihi..die was vanmiddag laat en toen ik terug was direct door naar de acupunctuur, ben nu net thuis en direct even kijken natuurlijk hoe het bij jullie is..

Sikki wat ontzettend balen zeg, hele dikke knuffel...getver..wat balen!
    cryo-tp; Ik geloof dat je op ongeveer dag 10 voor een echo komt en daarna wacht op een positieve ovulatietest. Die bel je door en dan wordt je cryootje ontdooid en op ongeveer 3 dagen na je ei heb je de terugplaatsing als ie goed ontdooid is.

Hier zitten de kleintjes lekker warm binnen, nu is het zaak ze binnen te houden. Er was er eentje 6-cellig en eentje 7-cellig. De kwaliteit was heel goed zei de arts, maar wat dat precies inhoud weet ik niet ...iemand die dat wel weet?? Is dat alleen de celdeling of kijken ze ook nog ergens anders naar?? :(

Silvia welkom, hoe voel je je? Ik ga voor je duimen.

Zara heb je al nieuws??

5. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    neeeeeeeeee sikki wat een verdriet bah bah.........

ik heb gevraagt of ik cryo tp mocht doen met alleen ovutesten..omdat ik ook niet op en neer wilde rijden voor een echo..
    en dat mocht...als ie positief was mocht ik bellen en dan gaven ze meteen de datum voor de tp..tussendoor nog effe gebeld voor de ontdooiing.....dus het kan inderdaad wel zo...

pat bij mij waren de cryo`s 8 cellig en 6 geloof ik en ook van goede kwaliteit....
    dus we gaan voor jou weer duimen...
    spannend hoor..

6. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Gadver Sikki! wat vreselijk! hopelijk kunnen jullie wel genieten van ej vakantie! Kop op he!

Pat: voor jou ook de wachtweken....lijkt me echt vreselijk! maar je slaat je er vast wel doorheen!

7. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hoi Pat dank jewel
    met mij en mijn eskimo's gaat het wonderwel heel erg goed heb kwaaltjes pijnlijke borsten zuurbranden etc...ben ook dom geweest heb getest op dag 8 en was licht positief:$....dus nu afwachten tot woensdag mijn testdatum...en hopen dat de duivels ondertussen niet komen en mijn test positief eruit komt...
    zou mooi zijn als het zo is dan ben ik precies 2 jaar en een maand na mijn laatste geslaagde cyo tp zwanger :D

voor de rest van de meiden succes in de wachtweken its killing en die wachten op een tp...sterkte

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sylvia; Welkom hier.Fijndat je zo'n goede referentie hebt wat betreft dusseldorf!:)En veel sterkte met wachten..
    @Siki; Goffer zeg, dat is zwaar klote!!!!Vind het heel erg voor jullie.Je wordt er zo moedeloos van he..Geef het niet op hoor!!!Heel veel sterkte en probeer nog van je vakantie te genieten, hoe moeilijk jullie het nu ook hebben..
    Pat; worden weer een paar spannende weken helaas.Hoop echt op een mooi resultaat, wordt wel eens tijd!!

Hier is de ivf poging helaas afgebroken.Moest gisteren terug voor een echo en er is helaas een eisprong geweest.Ongelofelijk he, dat na 5 dagen hormoontjes spuiten..Nu wachten tot maandag dr S. is er pas maandag weer.Wil graag weten hoe nu verder, lijkt mij duidelijk dat dit behandelschema niet echt werkt bij mij,haha.
    En hoe het zit met mijn verzekering.hoop niet dat ik een ivf poging kwijt ben.
    Ingie heeft me al geprobeerd om me gerust te stellen, maar wil het toch 100% zeker weten.;)

9. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje zara...ik weet niet wat ik zeggen moet?? Wat raar dat ze al na 5 dagen spuiten weg zijn toch. Je had je er zo op verheugd om eindelijk te beginnen en nu is het direct al afgekapt...
    Wat betreft de verzekering, de medicatie word vergoed vanuit de basisverzekering en staat los van de ivf. Dus alles wat je aan bloedtesten enz hebt zou ik (als je dat kunt betalen tenminste) zelf betalen en dan kunnen ze dat niet als een poging rekenen volgens mijn weten!

Silvia na 8 dagen al een licht positieve test...zou wel heel erg mooi zijn als ie alleen nog maar duidelijker zou worden!!

10. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik had ook al op dat 8 na tp een licht positive test...en die werd iedere dag donkerder...spannend joh!

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hoi allemaal.....
    ik hou me in om niet eerder te testen nu dan ak maandag en als die positief is dan haal ik me een cb test op voor woensdag hahahaha heb nooit een cb test gebruikt alleen maar huismerk maar lijkt me leuk te zien dat er staat zwanger 2-3 weken....alleen moeten we er dan nog minimaal een week bijtellen geloof ik want op de dag van de terugplaatsing ben je 2 weken zwanger(als je embryo's innestelen en blijven zitten tenminste) zo is me dat toendertijd uitgelegd tenminste..... ik begin het nu echt super spannend te vinden vandaag naar de markt toe en morgen naar een hondenshow zodat ik even met mn gedachten elders ben en niet bij de testdag pffff

meiden allemaal veel succes.....:)

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Zara: jeetje wat klote zeg!!!! Heb het nog nooit eerder gehoord dat al zo snel de eitjes sprongen.....wat zei de dokter dr van dan?
    Dr is hier niet zoveel goed nieuws te vinden!
    Hopelijk komt daar snel verandering in!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sylvia, spannend zeg!
    Mootje; Ik heb dr S. nog niet gesproken, hij was donderdagmiddag en vrijdag vrij. Maar ben heel erg benieuwd naar het vervolgtraject.
    Hoop alleen niet dat ik aan de decapeptyl moet, want daar reageer ik heel slecht op.
    Afwachten dus..

Heb btw al 2 dagen een lage temp en hoge baarmoeder, en de bijbehorende afscheiding.Alsof ik in m'n vruchtbare periode zit.
    En dat terwijl op de echo van donderdag goed te zien was dat dat grote ei gesprongen was.Zal toch niet dat er nóg een ei gaat springen, er zat er nog een die donderdag 19.6mm was..
    Dacht altijd dat als er een ei gesprongen is de rest 'afsterft'.
    Raar lijf heb ik toch...;)

14. Ingiemoppie

Pat spannende wachtweken dus....

doe jij die acupunctuur als stimulatie bij de IVF??

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ja dat doe ik idd speciaal voor de IVF, dus ik ben erg benieuwd of het iets brengt! Zijn er hier nog meer die aan acupunctuur doen?
    Ik gebruik er geen kruiden bij, Pekske jij deed ook acu toch? Had jij er wel kruiden bij?

Vanmorgen heb ik nog een extra pregnyl moeten zetten naast de crinone. Had ik toch bedacht dat ik zelf ging testen en alleen als ie positief was bloed te laten prikkenin Dusseldorf. Komt het vanmorgen pas in me op dat die test dan vals positief kan zijn...:(

16. Ingiemoppie

oh je.... dat zou dan idd vals positief zijn. Waarom moet je nu pregnyl zetten en wat is dat andere voor een product? Wat doen die?

Wow... ik hoop dat die acu helpt. Ik ben er vroeger ooit mee van het roken af gekomen.

Dus je moet afwachten tot de bloedtest in DD??

@silvia: spannende dag morgen dus... ik duim

17. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik heb inderdaad acupunctuur gedaan...maar ook wel een maand met kruiden inderdaad....was echt heeeeeeeel goor...

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    De crinone is hetzefde als progesteron allen dan als hulsverpakking en niet als bolletjes.

Misschien is het dan niet zo erg dat ik geen kruiden heb naast de acupunctuur ;)

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden,

Daar ben ik weer! Weggegaan met hoop en terug met niets...
    Maar het gaat goed met me hoor! Het is fijn om samen weg te zijn geweest en daar de uitslag te weten zijn gekomen. Het enige wat ik wil in ongestoord samen zijn en dat kon lekker.
    Het grote verdriet dat ik om Henkie heb gehad is dit keer uitgebleven. In plaats daarvan was ik vooral boos en teleurgesteld. Ik snap het gewoon niet!!! Alle emmy's waren klasse 1 en dat zegt dus gewoon helemaal niets. Daardoor ben ik wel een beetje het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt. En haal ik me al helemaal geen illusies in het hoofd met een tp in m'n eigen cyclus (ik heb normaal maar een menstruatie van 1-2 dagen, dus mijn baarmoederslijmvlies kan dan nooit geweldig zijn lijkt mij). Maar goed, Back-up Bartje wacht wel in de vriezer op ons en ik wil overleggen of hij volgende cyclus teruggeplaatst kan worden. Aan de ene kant wil ik dat dan alleen doen op ovulatietesten (scheelt weer op en neer klepperen) maar aan de andere kant wil ik ook wel weten wat de dikte van m'n bms is. Lijkt me wel handig dat ie wel optimaal is.
    Hoef je in Dusseldorf dan verder niets ter ondersteuning te gebruiken?!?! Geen Pregnyl voor de eisprong, geen Utrogestan/Pregnyl na de eisprong?

Pat, jij dus 2 emmy's aan boord!!! Geweldig! En dan nu dus ook het lange wachten voor jou aangebroken. Ik duim voor je meid!
    Ik heb ook acupunctuur gedaan bij de eerste 2 pogingen. Ook kruiden ed gehad. Maar ik werd er uiteindelijk alleen maar onrustig van. Nog meer afspraken die om de mmm draaiden. Misschien dat ik bij de volgende tp beter een lekkere ontspanningsmassage kan nemen.

Pekske, jij heb toch uiteindelijk ook iets van massage gedaan? En was dat uiteindelijk bij de succesvolle cryo tp?
    Jij hebt dus alles met ovulatietesten gedaan? Dus je wist niet of je bms de juiste dikte had?

Zara, dus ook gesprongen follikels. Ik heb wel eens gehoord dat er soms al een paar gesprongen zijn en dat ze dan toch nog een paar hebben kunnen aanprikken. Maar jij bent dus helemaal gestopt.
    Ik denk dat je verzekering deze niet gaat tellen hoor. In Dusseldorf moet je alle rekeningen eerst zelf betalen en als jij het niet declareert dan weten zij niets van deze poging. Enne, krijg je uberhaupt wel een rekening uit Dusseldorf voor deze poging?
    Ik hoefde niet voor alle voorafgaande afspraken te betalen. Alleen pas na de tp.
    En ook na de eerste 'punctie' in Dusseldorf hoefde ik niets te betalen. Maar ja, toen had ik wel het hele voortraject in NL gedaan en die hebben dat wel gedeclareerd bij de verzekering. Ik weet alleen nog steeds niet als wat. Ik ga er dus vanuit dat ik nog wel een poging tegoed heb.

Mootje, jezus, je bent alweer bijna 12 weken zwanger!!!

Ingiemoppie, hoe is het met jou? Heb je alweer een afspraak in de planning? In ieder geval een boel feestjes zie ik!

Silvia, wat fijn om je positieve verhaal hier te lezen. Zwanger na een cryo tp. En nu mogelijk weer na een cryo tp zwanger! Geweldig!!! Dit soort positieve berichten hebben we nodig!

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    dag lieve dusseldorfbabes!

hoe gaat het met jullie hier allemaal?

een paar weken geleden snuffelde ik hier rond omdat ik van plan was naar dusseldorf te gaan.

even later vertelde ik dat ik toch eerst in t barrahus voor een iui/flush zou gaan.

maar, de medische achtbaan zwiept nooit zoals je verwacht: ik had 10 eitjes die allemaal meededen! :$
    op 10 puregon meer dan de vorige 5 keren (toen steeds 1 ei) :(
    kortom, we moesten een uitweg vinden want een iui of flush was veel te gevaarlijk.
    dr V bood me aan om voor ivf/icsi te gaan in dussel, met zoveel eitjes.

na veel schrik en verwarring, praten en denken zijn we hiervoor gegaan, tjonge wat een toestand!
    ik zou altijd spijt hebben als we het, met deze bizar uitzonderlijke ei-oogst, niet gedaan hadden, en dus zijn we zaterdag in dussel geweest.

wat een supergeorganiseerde toko zeg!
    een heel lieve narcoseman die me helemaal op mn gemak stelde (en dat zegt wat want ik ben vreselijk bang voor narcoses), en van de 10 follikels zijn er 8 eitjes uitgekomen.

vanmorgen gehoord dat er 3 embryos waren, en morgen de TP.

ik vind t onwijs spannend en twijfel nog steeds of we er nu wel 2 moeten TP-en, maar als ik dat overal hier op ZP zo lees is dat wel gangbaar.

ook zou ik niet weten om te gaan met de bizarre gewaarwording, 2 embryos in je te hebben... deze beginneling is even zwaar van de leg hoor! (nu nog aan de leg ;) )

anyway, ik ben dus toch nog ' 1 van jullie geworden ' en ik loer hier weer regelmatig mee.

wens jullie allemaal veel dusseldorfgeluk en succes, hoe zwaar, omslachtig en vermoeiende de weg ook is....

dikke knuffel!

Deel Deze Pagina