hier dan het dusseldorf succes verhaal hahahaha, maar mij ken je al mo... unive wil ook van die 4de poging af heb ik vernomen in januari. dus vraag het eerst heel goed na voor je overstapt.. ik zit wel bij unive en heb dan ook de 5 behandelingen gehad..ben dus op tijd overgestapt... ik had meestal de afspraken rond half 12 en dan had ik geen files meer gelukkig...enben je wat te laat door de file dan geeft dat ook niks..ze zijn erg tollerant in dusseldorf... ik heb dus 2 behandelingen gedaan in dusseldorf en ben zwanger geraakt van de laatste cryo`s die we hadden....wat een geluk he..... ik wens jullie allemaal heel veel succes en hoop dat jullie je snel bij de walvissen komen voegen..... toi toi toi
woow die reactie stond er ineens iets te vaak, kan hem alleen niet weg halen ? vreemd... Nog even 1 vraagje hoor... Kun je vaak wel s avonds terecht voor echo's??
He meiden, ik ben het gisteren vergeten hier neer te zetten maar de 3e poging is mislukt. Als we dus door gaan wordt het denk ik toch Dusseldorf. Mijn zus heeft een vriendin en dat schijnt een hele goede gynacoloog te zijn en daar wil ik nog even advies aan vragen wat het beste ziekenhuis is. En ik heb een vriend in Duitsland wonen die misschien nog advies heeft. Mocht ik meer info hebben, dan laat ik het jullie ook weten.
wat klote hanneke!!!!! ben benieuwd wat jullie gaan doen....we hebben zelf nog maar 1 gesprek gehad maar zijn nu al erg te spreken over dusseldorf....moeten de rest nog maar afwachten. Hou ons idd op de hoogte! en sterkte met het verwerken van de laatste poging.
Hallo allemaal, ik heb even met heel veel interesse de berichten hier gelezen. Wij hebben namelijk 30 juli ons eerste gesprek in Düsseldorf. Spannend. Ik heb een email gestuurd met daarin wat details over de IUI pogingen en de uitkomsten daarvan. Daarop werd er teruggeschreven dat wij in ons geval gelijk van ICSI zouden moeten uitgaan. En ze adviseerden om een afspraak te maken om het een en ander persoonlijk te bespreken. Het is voor ons 2 uur 20 minuten rijden (zonder files) heb ik net op Routenet gezien. Ach we hebben het er voor over. Mijn man gaat alleen bij het eerste gesprek mee, en als hij vanwege de zwemmers aanwezig moet zijn. Dit komt omdat wij een eigen zaak hebben en niet ad-hoc de zaak een dag kunnen sluiten. We zijn heel benieuwd. Ondertussen heb ik contact gehad met mijn verzekeraar. Die sturen mij een aanvraagformulier toe. Deze moet ik invullen en ook het ziekenhuis een deel laten invullen. Dan terugsturen en dan horen we of we goedkeuring krijgen voor de behandeling. Het schijnt dat dit puur formaliteit is. Nou, ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Groetjes, Ingiemoppie
Ingiemoppie veel succes met het gesprek 30 juli. Ik mag morgen weer naar Dusseldorf, dan hebben we een tp van onze laatste cryo's!
Ingemoppie: leuk dat je hier ook mee praat. Spannend hoor eerste gesprek. Maar dat komt helemaal goed hoor, aardige man, of heb je niet dr scholtes? Zijn jullie op eigen initiatief naar dusseldorf of via je ziekenhuis? Wij zijn nu heel erg aan het twijfelen of we in nederland verder gaan of in dusseldorf..... We hebben vandaag een gesprek gehad bij onze eigen kliniek( in NL) kregen ook weer een uitslag van een zaadoonderzoek.....was hetzelfde als de keer hiervoor namelijk: 0.2. Dus iui heeft geen zijn...en het word toch echt ICSI. Zijn ook open geweest over het feit dat we in dusseldorf op gesprek zijn geweest en dat wij erg twijfelen....aangezien daar geen wachtlijsten zijn. Onze arts was echt heel aardig en zei ook dat het echt onze keus was, maar heeft wel dingen uitgelegt en toegelicht zodat er nu als enige voordeel uit komt om het in dusseldorf te doen, is dat er geen wachtlijst is. Duss nu vinden wij het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk! we staan wel hier in nederland op de lijst, dus dan beginnen we in november!!! met onze 1e ICSI behandeling. Is wel 5 maanden wachten...... Maar in Dusseldorf is het 2 uur heen rijden, 2 uur trg.... ( fertiliteitskliniek is hier in NL 5 min op de fiets...) Ik weet dat we het zelf moeten beslissen maar wat vinden jullie? wat zouden jullie zelf doen? Ik bel eind van de middag naar dusseldorf wat we gaan doen.....toch in onze eigen woonplaats, wel lange wachten, maar om de hoek, of in dusseldorf volgende maand beginnen en 4 uur onderweg.....en natuurlijk 700 euro per behandeling bij betalen.......
Mootje, ik zou geloof ik dan toch eerst voor NL gaan. Volgens mij ben je nog heel jong toch, dus je hebt tijd genoeg. Ik begrijp ook wel dat het je niet snel genoeg kan gaan. Maar jeetje he, wat belachelijk die wachtlijst.
Succes morgen! @Mootje: ja wij hebben een gesprek met Dr. Scholtes, maar als het te druk wordt, mag hij mij ook doorschuiven naar één van zijn collega's. Ik spreek vloeiend Duits omdat ik 21 jaar in Duitsland heb gewoond. Wij zijn op eigen initiatief (en het succesverhaal van Pegske) op D'dorf gekomen. Het is heel moeilijk, je zit echt in een dilemma. Wat een voordeel dat je maar 5 min op de fiets hoeft voor het fert.centrum. Maar ja, wachttijden zijn ook weer een voordeel van D'dorf.... mmmmhhhhh even een nachtje over slapen hoor... Ik heb zo een gesprek met mijn gyn en 'moet' haar vertellen dat we dus naar D'dorf willen. Pffff... zie er tegen op. Tot latersssss
hee bedankt voor jullie meningen! ingiemoppie: haha wij zijn eigenlijk ook door pegske en dus op eigen initiatief naar dusseldorf gegaan. jullie moeten dus ook wel lang rijden...wij ook ruim 2 uur. Hoe doe je dat met je werk dan? of werk je neit ? Tja we vinden het erg lastig....maar goed, staan in nederland iig op de wachtlijst. en dr scholtes is nu op vakantie. dus we kunnen nog even nadenken. het gaat ons ook niet om bijna een half jaar te wachten, maar stel dat de behandeling niet lukt of word gestaakt, dan moeten we weer opnieuw op de wachtlijst! dus weerrr wachten.....en 5 maanden lijkt mij erg moeilijk als bijv een behandeling is mislukt, dan wil je toch door. Nounou...we slapen er idd nog een nachtje over, over wat meer nachtjes wel grappig dat iedereen toch weer iets anders zegt....de een eerst in nl de anders in dusseldorf hahah. maarja we moeten er zelf achterstaan....
Mijn man en ik hebben een eigen zaak, dus zodoende kan ik het zelf een beetje indelen. Zolang hij niet mee hoeft, rij ik zelf op en neer. Zodra hij mee moet, dan probeer ik de afspraken zo te plannen dat we de zaak dicht kunnen doen (we hebben een garagebedrijf). Alleen op het moment dat hij dus spontaan zwemmers moet afstaan, dat wordt lastig plannen, dus ik probeer daar met veel rekenwerk van te voren iets rekening te houden. Ik kan je gedachten goed volgen. Als je in NL op de wachtlijst staat dan en er gaat iets mis, of je moet het staken, dan sta je weer op de wachtlijst. In D'dorf geloof ik niet. Daar gaat het toch gewoon door? Voor NL weeg ik voor IVF te veel en gezien mijn leeftijd heb ik geen behoefte om op een wachtlijst te komen. Dus ik wijk automatisch uit naar het buitenland. En omdat ik jarenlang in Duitsland heb gewoond, heeft dat sowieso mijn voorkeur hahahaha....
Hey Hanneke, wat ontzetten kl*te dat de 3e ivf poging mislukt is.Ik zie dat je net als ik onbegrepen verminderd vruchtbaar bent.Dan is het helemaal zuur... Alles zou moeten werken en toch gaat het ergens mis. Ik ben wel benieuwd naar wat die gyn je gaat vertellen..
ingemoppie: ja dat lijkt me wel lastig ja, om dat zo te regelen! Tis maar goed dat je niet altijd met zn 2en hoeft te komen. Wat handig dat je dan duits kan haha! ben je in duitsland geboren? Hoe ging het bij je gyn, toen je vertelde dat je naar D'dorf gaat? Wij zijn er denk ik een beetje uit, we gaan 1 poging doen in NL. Even kijken hoe het gaat enz. Lukt de poging niet dan gaan we naar duitsland. Wel wil ik van te voren weten hoe duitsland hierover denkt, mochten ze het om wat voor reden dan liever niet hebben ofzo of het gaat moeilijk, gaan we voor duitsland. Nu even wachten tot volgende week, dan kan ik bellen naar dusseldorf.