IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    spannend klingel....wat een verhaal zeg...
    hopen dat het jou geluk brengt..

ik heb inderdaad een maand voor de cryo tp die kruiden gedaan bij de accupunctuur, dat was om een optimale baarmoeder te creeren..
    toen ben ik verder gegaan met alleen de naaldjes en terwijl ik dus al 7 weken bezig was met accupunctuur heb ik de cryo tp gehad...
    of het mee heeft geholpen weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik had eerder ook een keer accupunctuur gedaan en was toen ook zwanger maar dat werd een miskraam..

ik wist inderdaad niet hoe dik mijn baarmoederslijm was, maar op alle echo`s uit eerdere behandelingen was dat gewoon goed....en met tp in eigen cyclus gebeurt er niks met je slijm.....het stimulerende medicijn is het gene wat je slijm afbreekt en vandaar dat je na je punctie de progestan moet gebruiken...

2. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    idd een spannend verhaal klingel! We duimen voor je!
    Succes morgen!

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    thanx lieve meisjes! :)
    geen idee wat ik moet verwachten, wel een voordeel hoor dat ik me amper heb kunnen voorbereiden!

twijfel nog een beetje over 1 of 2 TP, maargoed, maar gewoon doen zoals we, in overleg/advies met de experts, hebben bedacht toch?

brr brr brr
    :D

4. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

sikkie: welkom terug van Portugal. Wat fijn dat jullie even saampjes konden zijn. Af en toe is dat bitterhard nodig om even de energie te vinden om door te gaan. Jammer van Henkie, maar ik hoop dat Bartje het uiteindelijk gaat worden nu!!

Klingel: wooow wat lees ik nu. Dat was echt even een achtbaan aan organisatie die je moest doorstaan zeg. Maar top dat je zoveel eitjes hebt kunnen bemachtigen en nu 3 emmies..... spannend zeg. Ik duim voor je.

Hier wachten we even de menstruatie af voor het maken van een nieuwe afspraak. Mede omdat er zoveel verjaardagen zijn en ik wil nou wel eens met rust naar DD rijden.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, vandaag je kids ophalen! Ben benieuwd hoeveel je er mee naar huis neemt.
    Zeker een lieve man die narcotiseur. Hij herkende me zelfs nog een tweede keer en toen we een paar dagen later in de wachtkamer zaten voor de tp kwam hij ons speciaal nog even een handje geven en gelukwensen. Ik vind het sowieso allemaal lieve mensen daar.
    Maar wat een verhaal van jou zeg!!! Bizar hoe de dingen soms kunnen lopen. Maar wie weet is dit jullie geluk!!!
    Ik ga heel hard voor je duimen.
    Zit er dan ook nog eentje in de vriezer?

Ik heb net even met Irma gebeld. Voor de cryo tp moet ik op CD12 komen voor een echo en dan de rest met ovulatietesten. Dat vind ik dan nog wel te doen. Ik wil sowieso wel een echo om te zien of mijn bms dik genoeg is. En dan maar hopen dat Back-up Bartje goed ontdooit.
    Ik zou het deze cyclus al mogen proberen, maar ik wil zelf toch liever nog een cyclus wachten. In m'n hoofd moet weer ff lucht komen. Ondanks dat we weg zijn geweest voelt het nu na thuiskomst toch wel weer zwaar. Hier leeft het hele gebeuren toch meer als daar, dus het begint nu toch wel weer op me te drukken. Het voelt alsof ik lood op m'n schouders heb liggen. Maar goed, daar kom ik vast ook wel weer overheen!
    Ik twijfel of de acupunctuur weer moet oppakken. Bij de eerste twee pogingen heeft het ook niets gebracht. Moet ik mijn heil er nu toch weer in gaan zoeken of niet?

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki:
    moeilijk, als je je er toch goed/gezond bij voelt zou ik het weer oppakken. zoiets kan ook je geest verlichten zegmaar, en dat is in deze dingen wel erg gewenst.

ik hoop echt dat backupbartje (geweldig!) goed ontdooit en lekker warm bij jou gaat en blijft zitten.
    mag je de echo niet in een voor jou dichterbij ziekenhuis doen?

over het ophalen van de kids, GIL!
    ik heb mij in mijn hele leven nog niet zo raar gevoeld.

ik heb 10000 vragen, ik hoop toch dat ik S of U te spreken krijg (waren er niet dit weekend)?
    zoals: hoe weet ik dat ei&zaad echt van ons is?
    :) (ja een mens wordt er onzeker van!)
    en, hoe goed is de kwaliteit van de embryos?
    en, is 2 nu wel echt het beste om te doen?

vreselijk spannend.
    jut&jul ophalen, niet normaal.
    ik besef me heel goed dat de kans dat het met 2 of 1 mis gaat heel erg groot is.
    maar idd, deze bizarre ronde met tover-eieren is gewoon onwerkelijk, en wie weet... ...

@iedereen: veel liefs!

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik heb net even de heer U gesproken, hij vertelde dat er 4 embryos waren maar dat er 1 niet goed gedeeld was (alleen zaadje ofzo?).
    de anderen zaten tussen klasse 1 en 2 in.
    waarvan 1 met fragmentjes ? :(

wie had ooit gedacht dat wij allemaal met deze materie te maken zouden krijgen he?
    het is wonderlijk en mooi dat het kan, maar het is soms wel beangstigend.

of ligt dit aan mij als groene beginner?
    ;)

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje Klingel wat een verhaal...pff toch fijn dat je dan ineens doorgaat voor IVF (heb vaak genoeg gehoord dat de poging dan werd afgebroken)
    En echt een heel mooi aantal aan eitjes en nu zomaar 3 emmy's!!
    Vandaag de tp dus Spannend!! ik ga voor je duimen!!

Ingie je hebt groot gelijk dat je even lekker deze maand afwacht voor je weer een nieuwe afspraak maakt. Al die verjaardagen kosten al energie genoeg.

Sikki fijn dat je weer terug bent en het heerlijk samen hebt kunnen verwerken! Is toch wel heel erg belangrijk.

Pekske wat ga je snel!!! Voor je het weet ligt dat meisje al in je armen!!

Hier in spanning aan het afwachten...heb vanmorgen mijn eerste testen alvast gekocht, ik dacht dan heb ik die alvast in huis en achteraf dacht ik dom dom dom straks ga ik veel te vroeg testen en dat heeft in mijn geval dus echt geen zin nu....

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi pat,

oei, als je testen in huis hebt is de verleiding groot he! :)
    maar, wanneer ben jij van plan te testen?
    ik duim voor je, heel spannend he!! :)

hoe zit dat eigenlijk, tel je vanaf de punctie +14 of vanaf de tp?

hier net terug uit DD, jut&jul zijn binnen. dr S noemde ze allebei helemaal A dus dat geeft moed.

lachen trouwens dat je er een foto van meekrijgt!

nu maar aan de bolletjes, en deze tijd op een of andere manier overleven! ;)

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel gefeliciteerd met je Jut&Jul!!!
    Nu naast Pat op het DD wachtbankje en elkaar stevig vasthouden!

Ik had vannacht gedroomd dat m'n zus zwanger is. Haar dat vanochtend over de telefoon verteld. Zij lachen en vraagt of we vanavond bij haar komen eten.
    Wat blijkt, ze is echt zwanger!!!
    Helemaal geweldig voor haar natuurlijk, wel een beetje zuur voor mij. Maar aan de andere kant, ze is 4 jaar ouder en heeft nu eindelijk alles op de rit en een leuke vent waarmee ze kinderen wilt. Afgelopen februari nog gelaserd wegens een PAP3 uitstrijkje en nu toch al zwanger. Ik gun het haar heel erg. Eindelijk weer een positief bericht!
    De tijdslijn klopt weer. Mijn oudste zus heeft al 3 kids, nu is m'n andere ook eindelijk aan de beurt en dus mag ik ook. Ik heb me altijd op de een of andere manier een beetje bezwaard gevoeld dat ik bezig was, terwijl zij de boel nog niet op de rit had. Maar nu klopt het weer!!! Zou dit dat een positief teken zijn???
    M'n mannetje zei gelijk, dan gaan we nu ook Back-up Bartje direct ophalen! Maar is dat verstandig deze cyclus? Of is het beter om toch nog 1 cyclus te wachten? Wat vinden jullie?
    Pekske/Silvia, hebben jullie ook assist hatching bij de cryo's gedaan?
    We hebben het tot nu toe bij alle tp gedaan, maar het heeft nog niets gebracht. Nu denk ik er aan om het bij Bartje wellicht niet toe te laten passen.

11. Ingiemoppie

even een knuf tussendoor Sikki..... thuis is het real life weer begonnen en op vakantie ben je lekker saampjes. Hier komt de realiteit weer om de hoek en drukt je met de neus op de feiten. Als jij je goed voelt bij de acupunctuur en het prettig vind, dan is het ontspannend genoeg om er mee door te gaan toch?

klingel, wat geweldig. gefeliciteerd met de 2 emmies. A-klasse.... wow!!! .
    wat houdt dat eigenlijk in ..... 'fragmentjes'...??

pat: het wordt waanzinnig spannend zeg!!!

Ik zit vandaag op dag 19 van mijn cyclus (en net anderhalve week na de mislukte punctie, waar er 2 lege follikels zaten en ze eentje niet hebben kunnen weghalen). Vanavond heb ik rood-bruin met afvegen gehad en ook een streepje in mijn slipje. Ik denk dat ongi zich aanmeldt. Wat anders kan ik me haast niet voorstellen. Maar dat zou betekenen, dat ik de meest korte cyclus in mijn hele leven heb...... amper 20 dagen. Kan dat met de meds samenhangen??? pfffff... eerst maar eens afwachten.

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ingiemoppie, het kan zeker door de meds komen.
    Bij mijn poging was ik ook eerder ongi omdat je geen medicatie gebruikt die het bms in stand houdt (wat je normaal wel hebt na de tp). Omdat je door de meds je eigen cyclus helemaal stillegt klopt er dus helemaal niets meer van als je de poging niet 'afmaakt'.

Aan de andere kant... is de derde folly gesprongen, het eitje bevrucht en is er nu iets aan het innestelen???
    De wonderen zijn soms de wereld nog niet uit. Helemaal in de gekke mmm niet.

13. Ingiemoppie

sikki: bedankt voor je antwoord. Ik ben het tijdperk "wonderen" voor mijn gevoel allang gepasseerd. Maar ja.... ik ben dan ook niet degene die het in de hand heeft hé...... Voor mijn gevoel ga ik toch maar van ongi uit...... 2 x zo'n teleurstelling verdraag ik niet.... (eerst die lege follikels).....

gefeliciteerd trouwens met je zus.... super... ja dat gevoel met die tijdslijn herken ik wel (alleen ben ik de oudste.... helaas)... maar ik had ook altijd een beetje het gevoel dat ik als eerste 'moest'..... tot mijn broer plotsklaps en ongepland een 2ling had 'gemaakt' bij zijn vriendin... hahahaha...

Ik zou even advies vragen bij dr S of dr U.... wat hun ervan vinden. Volgens mij zou het in principe wel kunnen, maar ik heb er nog geen ervaring mee. Wél hadden wij (als alles goed gegaan was) assisted hatching gedaan. Maar ja... ik hoop daar een volgende keer wat meer over te vertellen.

liefs, Ingrid

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    sikki ik heb bij alle emmies en cryo`s assisted hatching gedaan...
    volgens mij bevelen ze het ook aan als ze uit de vriezer komen...
    als je emmie uit verse poging hebt dan hoeft het niet perse...zo is het mij verteld toen,,,

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    sikki ik heb bij alletwee de cryo tp assisted hatching laten doen en alletwee de x zwanger geraakt resultaat een mooie zoon nu boven in zijn bedje en 1x een wereldwonder in de maak in mn buik nu:D vanmorgen positief getest op 4 a 5 weken zwangerschap

meiden zet hem op heel veel succes en op naar een positief resultaat

16. Ingiemoppie

van harte gefeliciteerd Silvia

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki: gefeli met zus, dat is heel mooi voor haar :) maar ik snap wel dat je wel even moest slikken. knufff dus!
    trouwens, ik zou wel voor ass hatching gaan, maar dat is ook misschien meer psychisch, zo van dat het toch steeds een betere kans zou geven.
    en wat je vroeg over fragmentjes, 1 ambryo is een heel klein beetje gefragmenteerd- schijnt te mogen maar beter van niet natuurlijk. hoewel S zei dat het nog steeds een 1 was ondanks dat :(
    @sylvia: wauw! gefeliciteerd! wat superrr!
    @ingemoppie: hoest nou met jou? ongi doorgebroken? of nog niet? en wat nu?
    moeilijk he.. :(

knufff

18. Ingiemoppie

hoi Klingel, ja ongi is helemaal gearriveerd sinds vanmiddag.
    Op dag 20 van mijn cyclus. Dus FF geeft nu aan dat ik een cyclus heb gehad van 19 dagen..... pfffffff super kort zeg....

Morgen bellen voor een evaluatiegesprek met dr S. en de verdere mogelijkheden bespreken. Mijn man wil mee (uiteraard) en ik kan vroegstens een afspraak plannen vanaf 17 oktober (daarvoor heb ik een volle agenda met reparatie's, APK's en onderhoud. We hebben een eigen garagebedrijf, is dus best lastig plannen als je al 3 weken in het vooruit vol zit....).....

Ik ben gek genoeg niet teleurgesteld, ik had het min of meer wel verwacht. Zeker na die 2 lege folli's. Dus nu vol goede moed kijken naar de nieuwe mogelijkheden....... ben benieuwd!

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Silvia, gefeliciteerd! Geweldig dat je weer zwanger bent van een cryo tp. Super!

Klingel & Pat, ik ben heel hard voor jullie aan het duimen!!!

Ingiemoppie, fijn dat je ongi er is. Weet je tenminste waar je staat.

Ik ga deze maand maar niet terug om Back-up Bartje op te halen.
    Ik merk dat ik er emotioneel helemaal doorheen zit.
    De mislukte poging en het nieuws van m'n zus heeft er toch wel ingehakt.
    Gisteravond heel hard met z'n tweeen op de bank gehuild. En geloof me, de afgelopen 12 jaar heb ik m'n mannetje nog maar 1 of 2 keer zien huilen. Hij heeft het gevoel dat ie me niet gelukkig maakt, omdat z'n zaadjes niet willen zwemmen en we daarom niet iedere maand een kans hebben. Maar dat is natuurlijk onzin! Het is die kl*te mmm die me ongelukkig maakt.
    Nu Bartje ophalen zou niet goed zijn. Ik moet eerst weer emotionele rust vinden denk ik.
    Heb me nu ook opgegeven voor een proefles yoga voor volgende week. Eens zien of me dat kan helpen. Alleen lukt het me niet op dit moment. Ik zit er echt doorheen.

20. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sikki: lijkt mij ook even slikken ja, van je zus. Eerst wou ik typen dat ik je er heel knap mee om vond gaan. Ja nu nogsteeds hoor. Maar lijkt me ook erg pijnlijk. En dat staat los van of je het hun gunt ofniet....je kan nog zo blij voor hun zijn, maar voor jullie doet het erg pijn.

Klingel en pat: is het gezellig op het wachtbankje? :D
    Wanneer ga jij testen pat?

Ingiemoppie: toch balen dat je ongi bent....maar idd zoals sikkie al zegt, dan weet je waar je staat. Succes verder meid!

Sorry dat ik niet zo vaak meer hier reageer. Maar het is namelijk hier erg druk op mijn werk dus vandaar....
    Fijne avond en tot snel!

Deel Deze Pagina