IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, wat ben je toch een sterk wijffie!!!
    Als je lekker in je vel zit zou ik ook lekker de cryo ophalen.
    Ik was er gelijk de eerste cyclus nog niet klaar voor maar nu begin ik alweer ongedudlig te worden.
    En ook ik mag bellen zodra ik ongi wordt (en dat is hopelijk heeeeel snel) en dan voor een echo op CD12.

Pat, wat spannend meid! Jaah, die laatste dagen aftellen zal niet meevallen. Ik ga heeeeel hard voor je duimen!!!

Vanochtend kwam hier een collegaatje het kantoor binnenvallen met de mededeling dat ze zwanger is. Van haar derde in 3 jaar tijd :$ Ze is echt nét terug van zwangerschapverlof! Ik werk hier nog geen 3 jaar en dit is al de derde keer dat ik meemaak dat ze deze aankondiging komt doen. Tja, toen had ik het dus even niet meer.
    Daar baalde ik wel van, want ik heb niet zoveel met haar. Juist omdat ze zover van me af staat vond ik het moelijk om te horen. En ook omdat ze zei, ja we wilden er altijd al graag 3 (ja ik ook, maar ik heb er geen 1...) en we wilden ze ook altijd kort op elkaar (tja, alsof je dat zo makkelijk voor het kiezen hebt). De hele manier waarop ze het zei stak mij gewoon. En toen bleek ze ineens ook nog van mijn situatie af te weten (dat wist ik niet) en toen brak er dus iets in mij.
    Later sprak ik haar nog ff op de toilet en toen bood ik mijn excuses aan. Toen zei ze, ik heb ook een vriendin bij wie het niet wilde lukken en na 2 jaar ging ze met vakantie, kon ze het loslaten en werd ze zwanger. Duh!!!!
    Ik zei, er is een medische oorzaak bij ons gevonden hoor! Als ik het loslaat wordt ik echt niet ineens zwanger!
    Pfffffffffff, ik vind het op zulke momenten heel moeilijk om het zulke mensen te gunnen. Ik vind haar ineens heel 'inhalig' met haar derde zwangerschap in 3 jaar. Maar ja, daar kan zij ook niets aan doen.
    Voel me ineens zo'n slecht mens.............

2. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Sikki wat vreselijk dat jou dit nou weer moet overkomen...meis je bent echt niet slecht hoor!! Ik vind jou reactie volkomen normaal. En sommige reacties van mensen :$ Natuurlijk word je niet eventjes zwanger van een vakantie...(dan was je trouwens allang zwanger geweest;))

Meid lekker gaan focussen op back-up bartje!! Dat word hem gewoon!! Hoe lang nog tot je ongi??

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Wat een wijze mensen toch allemaal!En het allerleukst is dan nog dat jij jezelf moet gaan verdedigen...;) (Nee van op vakantie gaan word ik echt echt echt niet zwanger.Want er is écht iets aan de hand met me)...zucht..
    Zo lekker onnozel..Wel jammer dat ze dus nu zwanger is van nr3.Kwam ze ook zeker nét van vAKANTIE TERUG??(KOTS)
    Sikki, laat je niet kisten hoor.'t Is gewoon een dom wijf.Ik hoop voor je dat ze met de bevalling van alle kanten uitscheurt.:D

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ooooooooooooooooh Zara!!!!!!!!!!!!!!!!!! FOEI :p

Hahahaha, ik ben gewoon hardop aan het lachen hier :D:D:D
    GEWELDIG!
    Oh, ik word hier weer helemaal blij van! Wat heerlijk meiden. Dank jullie wel!!! Deze lach gaat vandaag niet meer van m'n gezicht en zo wel, dan kom ik nog weer ff jullie reacties lezen :)

Enne, tis waar Pat, als je van vakantie zwanger zou worden dan had ik zo onderhand ook al een heel elftal!

Gisteren bespeurde ik een spoortje roze. Hoop dat m'n ongi snel doorbreekt. En dan gaan we er weer voor!!!
    Ben dan ook wel weer een beetje trots op m'n lijf. Word ik toch netjes na 28 dagen ongi na een mislukte poging.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @sikki: grommmmmmmmm!
    ik begrijp je frustratie en irritatie helemaal.
    het siert je dat je er nog schuldig over voelt ook, maar het is helemaal begrijpelijk.

ik vind t ook zo oneerlijk allemaal.

toen klingman en ik zaterdag heel depressief aan t hardlopen waren in t bos, passeerden we een soort van tokkie-familie.
    je weet wel:
    leeftijden ouders zijn samen de leeftijd van klingman (41),
    ze hebben een rits kids waar steeds max 1 jaar tussen zit,
    ouders roken en schelden,
    de 4 kids zijn spoiled en ordi en zwaar brutaal (slachtoffers van nature&nurture, heel sneu),
    en hun gemeenschappelijke IQ is net zo hoog als het aantal follikels dat ik bij mijn eerste ICSI had.

toen we ze al een tijdje voorbij waren, kreeg ik opeens een super-oer-jank-brul-aanval.
    pas nu ik jouw berichtje lees, realiseer ik me dat die aanval niet alleen kwam door het verdriet, te weten dat ik niet meer zwanger ben, maar ook door de frustratie en woede te zien DAT, en vooral HOE, andere mensen die wel het geschenk en wonder van zwanger mogen worden en blijven hebben gekregen ermee omgaan.
    (so, dat was een onnavolgbare zin! blame t slaapgebrek)

het is gewoon heel confronterend, en zeker als je merkt/denkt dat iemand anders er laks mee omgaat, dan doet dat PIJN.

wij gaan in december even een weekje naar de zon. ik betrap mezelf erop dat ik meteen roep dat ik daar dus niet zwanger van word!
    al is t maar omdat de week ws precies valt in de week voor NOD.

maarja, daar houden de mensen met de ' neem een hond en ga op vakantie of verhuizen -adviezen ' geen rekening mee, dat je maar 3 dagen per maand vruchtbaar bent, en wij eigenlijk vaak maar op 1 dag per maand...... :(

..
    :)

oops!
    daar kwam een kwaaie klingel om de hoek... sorry!

anyway
    @zara: :D uitscheuren! das een goeie straf!!! oooo!!
    @pat: hoe gaatie vandaag?

@hier: rood gezien: huilen&blij tegelijk.
    Aleentje, ich komme dich holen!

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jawohl, jawohl! Klingel hat gesprochen!!!

Hahaha, ik word hier alleen maar blijer van :D
    Heerlijk!
    Meer, meer, meer!!!!!!!

Und Aleentje und Bartje, bitte waten sie noch ein bisschen! Wir sind gerade da!!!

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ja, die hubsche susse Aleentje und der tolle affengeile Bartje wirden wir von gefrier so hopsahop, ins bahrmuttertchen reinbringen!

und die beide supersonische mini-ubermenschchen werden erst uber 9 monate wieder draus fluppen!

also!

humor wird uns retten!

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, dat is voor mij de uitspraak van het jaar:
    :D Humor wird uns retten!!! :D

Roze wordt langzaam aan rood (maar nog wel heel weinig!!!).
    Hoop dat het morgen wel gaat doorzetten, want die hopsahop ins bahrmuttertschen reinbringen van Klingel klinkt gut!!!

9. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hey Dusseldorfmeiden!

Wij zitten er ook aan te denken om richting duitsland te gaan maar vragen ons af hoe het met de vergoedingen van de verzekering gaat. Kunnen jullie me daar meer over vertellen? Komen er toch nog veel kosten voor eigen rekening? Wij moeten eerst nog voor wat onderzoeken dus het zou niet direct om IVF/ICSI gaan.

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Loutjelou, je zou eerste eens naar een voorlichtingsavond kunnen gaan. Deze geven ze meestal 1 of 2 keer per maand. Dan krijg je een idee en kun je alles vragen. Ik zou de onderzoeken eerst lekker in NL doen.
    In principe vergoed de verzekering alles van de IVF/ICSI tot een max. bedrag wat het in NL gemiddeld kost. Volgens mij verschilt dit per verzekering. Ik zit bij menzis en die vergoed tot ongeveer €2600/€2700 (weet niet hoeveel precies achter de komma ;)).
    In Düsseldorf gaat de punctie onder narcose en die moet je daar contant betalen (ongeveer €200).
    Wij hebben verder nooit hoeven te betalen voor de afspraken e.d. Hebben alleen een totaal rekening voor de ICSI en AH hoeven te betalen. En dan achteraf nog facturen voor de bloedonderzoeken.

Meiden, hier eindelijk ongi!!!
    Maandag 2 november om 10.00 uur de echo!
    En dan hopen op een positieve ovutest op die dag, want dan is wo de dooi en do/vr de eventuele tp. Ik zit namelijk ma en di 9 en 10 nov in Parijs voor m'n werk. Als m'n ovulatie dus 2 dagen later is dan heb ik een probleem...
    Wanneer heb je nu meestal een positieve ovutest? Is dat 24 uur voor de eisprong? Heb nu een cyclus van 28/29 dagen gehad. Mijn eisprong zal dus vermoedelijk do 5 november zijn. Dan hopelijk een tp op za en dus niet pas op de maandag als ik in Parijs zit............
    Tjonge, dat plannen blijft nog wel het lastigste punt in die hele domme MMM ;)
    Een ander is klaar na een gezellige nacht :D

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi sikki, ' fijn ' dat je ongi is doorgebroken....

hee, wij gaan samen op! misschien wel samen unse kinder aufholen&hopsahops reinbringen ins bahrmuttertchen!?

hoewel, ik heb op dag 11 (vrijdag 30 okt) de echo.
    heb meestal ei op dag 13, dus ik gok zelf dat ik Aleentje maandag of dinsdag op ga halen????

over ovutesten: als je echt het BEGIN van de piek te pakken hebt, duurt t tussen de 24 en 36 uur.
    daarom kan je t best 2x per dag testen, bv om 12 en om 22.
    deed ik ook altijd.

maar als je een cycl van 28/29 hebt, dan zal je ei ws wel op woens zijn ja?
    zou je ei niet kunnen laten springen (pregnyl) ivm parijs?

enne, ga jij ook daarna aan de boll'n? ik zelf dacht eraan om vanaf ei-dag aan de uruzgan te gaan. moest ook voor ICSI vanaf punctie dus wrom nu niet?

laten we ervoor gaan he! komm opf! es musss gelingen!

knuf

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mooie text onder je banner Klingel, heel herkenbaar...
    Coldplay of niet? Ben helemaal weg van Coldplay!

Hoe gaat het nu met je?! Kun je het een plekje geven?
    Ik vind je een sterke meid, dat je meteen weer doorgaat!
    En we gaan voor een mooi eskimootje voor jou!

Liefs Loesie

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @loessie: ja coldplay, geweldige band he.

ik geloof wel dat ik het een plekje heb kunnen geven, ik ben nog wel wat labiel maar ik ben wel weer bezig met de volgende stap, en dat voelt goed.

knuf en ook jij veel succes!

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, ben niet van plan om weer aan de bollen te gaan.
    Volgens mij gaan we het helemaal in de natuurlijke cyclus doen. Vind ik eigenlijk wel net zo lekker. Eens een keer geen polonaise aan het lijf!
    Ik zal met de echo eens overleggen wat we kunnen doen. Als er een mooi ei zit wat op springen staat kunnen we dan wellicht ff een handje helpen. Is eigenlijk wel een goed idee.

Leuk dat we samen opgaan. We gaan ervoor!!!

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Meiden ik duim heel hard voor jullie!!

Zara jij hebt maandag je gesprek toch?

En Ingie die van jou ben ik even kwijt?? Waar ben je trouwens?? Nog steeds druk met de verjaardagen?

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ingie is vandaag nar dussseldorf..spannend..maar die zal wel pas vanavond reageren denkik want die moest er pas om half 2 zijn geloof ik..

nog 6 dagen pat en dan je echo..ik ben zowwww benieuwd naar je eerste echo....

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Pat, nog 6 dagen!!! Zeker spannend.
    Hoe voel je je? Heb je er vertrouwen in?

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    waaah...als jullie dat er zo neerzetten komt het toch ineens wel dichtbij :)
    Gevoel...tja ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel bij maar durf er niet echt op te vertrouwen omdat we nog nooit een goede echo hebben gehad na de 6.5 week...

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hoeveel weken ben je als je over 6 dagen de echo krijgt?

20. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik ben dan 7,5 week zwanger.

Deel Deze Pagina