IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Pat: joeeeehoeeeeee, wat geweldig!! Van harte gefeliciteerd!!!

Sikki: zet hem op met BuBtje......

KLingel: wat zie ik nou??? Jullie doen alletwee?? IUI en cryo TP??? geweldig hahaha, ik wist niet dat dat kon joh!!!

Silvia: jij straalt een en al positiviteit hier in. Goed zo!!

Zara: hoe is het bij jou??

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @inge: ja lachen he.
    komt door mijn supersonische daadkrachtige kliniek in NL (die samenwerkt met dussel)
    ik heb een prachtig rond ei, EN klingmans zaad was nu relatief goed (schommelt vreselijk...) dus daar wou gyn gebruik van maken.

nou, dan zeg ik amen ;)

x

3. Ingiemoppie

En anders zeg ik wel amen hoor Klingel!! Sjee wat toppie zeg!!
    Dat zou dan toch echt dubbel tof zijn als zowel IUI als de tp goed gaan..... wooow!!!

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    haha inge, dat zou wel grappig zijn ja, dan heb je een 2 ling, maar dan niet van dezelfde lichting eitjes en zaadjes! :(

huh das gek!

;)

hoest met jou nu? en de bedenkingen? dikke kus..

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Worden spannende tijden hier poeh hee....
    Ik zit met spanning te wachten op volgende week vrijdag dat ik weer een echo krijg.
    Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje raar vind want heb al in geen dagen meer last van misselijkheid.beetje gevoelige boobs nog wel maar verder voel ik me eigenlijk wel heel goed...

Maandag is mijn man jarig dus morgen hebben we een klein feestje hier.dus vandaag poetsen en boodschappen doen, dan is het wel fijn dat ik niet zo beroerd ben hahahaha

Alle meiden een heel fijn weekend gewenst
    groetjes silvia

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, je hebt er maar een druk weekend mee ;)
    Wat een polonaise aan je lijf!
    Nou ja, is het maar goed dat je man z'n handjes thuis moet houden :p
    Spannend hoor! Wanneer weet je nu of de dooi goed is gegaan?

Silvia, heb een lekkere poetsdag en morgen een mooi feest!
    En dan zul je vrijdag je mooie beebjes weer zien!

Ik heb maandag dus de echo. Hopen om een mooi dik bms en ik hoop dat ik dan ook een positieve ovutest heb, zodat ze Bartje woensdag weer tot leven gaan wekken en dat ie vrijdag weer bij ons terug is!

Gaan vandaag lekker naar vrienden in Eindhoven. Vanavond nog ff lekker borrelen, zondag bij hun m'n laatste roes uitslapen :D en dan is het wachten voor nu weer snel voorbij.

Goed weekend!!!

7. Ingiemoppie

Klingel: door het lezen van een geweldig boek ben ik er anders tegen aan gaan kijken. Zara had me het boek Onbegrepen (en) Onvruchtbaar gestuurd. Het gaat over een vrouw van begin veertig die ook na 4 jaar IUI en IVF overgaat naar ECD. Dit heeft ze in Spanje laten doen. Haar emoties en gevoelens zijn zo... alsof het mezelf betreft... Niet in alles maar in heel veel dingen. Waar zij tegen aan heeft gekeken en hoe het haar zicht op dingen heeft veranderd. We zijn samen een stapje verder, maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Ik heb wel een heel sterk positief gevoel over Spanje (meer nog dan bij Geertgen, ik kan niet verklaren waarom). Dus wie weet wat de komende maanden in mijn hoofd zullen verhelderen.

Silvia: gefeliciteerd alvast met de verjaardag van je man. Veel plezier vandaag met het vieren.

Sikki: geniet er nog maar lekker van dit weekend, met een wijntje en noem maar op. Hopelijk gaat alles goed met Bartje.... Succes met de echo maandag.

Wij vieren vandaag de verjaardag van mijn man's jongste dochter na. Ze was al 3 oktober jarig, maar we kunnen het hier bij ons pas nu vieren. Dus over een uurtje allemaal visite in huis. En morgen even rustig bijkomen hahahaha...

Allemaal een heel fijn weekend. xxx Ingie

8. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    meiden meiden......
    ik schrijf hier niet meer zo veel, maar lees hier nog wel mee.
    Doet me gewoon pijn als ik sommige berichten lees...tis jullie echt allemaal zo gegunt.....en dan kom ik...nog geen behandeling gehad nog 'maar" 1.5 jaar bezig en het lukt spontaan....vind dat soms echt moeilijk. Ookal ben ik er natuurlijk erg gelukkig mee maar dan denk ik welleens waarom ik wel? Kijk wat jullie er allemaal voor doen.....
    Hier gaat het trouwens wel erg goed, heb nergens last van en betrap me er soms op dat ik iemand zie lopen met een baby of die zwanger is en dan denk ik : oww was ik maar.....en dan : owja ik ben gewoon zwanger!!

Klingel en Sikki: heel veel succes met de trugplaatsingen en de wachtweken.....!

Silvia: jij bijna een echo! Blijft spannend he!

Ingiemoppie: wat lees ik bij jou dan......ecd....heb er zelf heel weinig van gelezen dus weinig verstand van maar zou persoonlijk zelf dat denk ik ook eerst proberen voor adoptie. Maar kun je niet het adoptieproces al starten ? Aangezien dat altijd zo lang duurt.....of mag je geen behandelingen meer doen als je eenmaal in de adoptieprocedure zit?

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik breek even in:

Sikkie veel succes maandag!

Breek weer uit!

10. Ingiemoppie

Hai Mootje, zo zie je maar weer eens hé... het leven heeft het voor iedereen anders in petto.... ;)
    De adoptieprocedure heeft voor ons geen zin. Dat hadden we dan 5 jaar geleden al moeten doen, maar ja toen waren we nog in de beginfase van alles en hadden goede moed.
    Ik ben 41 en mijn man is 40 jaar. Eer we door de hele adoptiemolen zijn (ca. 5 jaar zegt men), komen we alleen nog maar voor een kindje vanaf 3 of 4 jaar in aanmerking. Die hebben vaak toch al het een en ander meegemaakt. Begrijp me niet verkeerd, maar wij willen dan toch liever alles vanaf een baby meemaken.

11. lieke79

lieke79 Lid

30 jan 2008
    31
    0
    0
    Hallo meiden,

Lijkt me leuk om met jullie te mogen meeschrijven.
    Wij kunnen aan het einde van deze maand beginnen aan IVF in Dusseldorf.
    Onze 'geschiedenis' is weer een beetje anders dan die van jullie (voor zover ik heb teruggelezen).
    Mijn man is onvruchtbaar. We hebben geen idee hoe dit komt. We hebben geen lange onderzoeken nodig gehad, want het was na 1 test al duidelijk dat wij daarom nog niet zwanger waren. (natuurlijk hebben we daarna wel meer onderzoeken en een operatie gehad, maar met hetzelfde resultaat).
    Wij hadden niet veel opties; een donor of adoptie. Wij hebben voor een donor gekozen.(ook in Dusseldorf, geen wachtlijsten) Na de 2e k.i. was ik al zwanger! In december 2008 ben ik bevallen van een prachtige dochter ( en de 'match' met mijn man is heel goed :))
    We willen graag een 2e kindje van dezelfde donor, alleen nu zijn er nog maar 8 rietjes beschikbaar. (goed voor 4 pogingen k.i.)
    Het risico is te groot om het weer met k.i. of iui te proberen, dus daarom gaan wij voor IVF, op advies van Dr. Scholtes.
    Wij hebben geen idee wat op ons af komt. We weten pas 2 dagen dat het IVF wordt en over 2 1/2 week mogen we al beginnen! We zijn bekend in Dusseldorf en hebben veel vertrouwen in Dr. Scholtes. We mogen half nov langskomen, 5 dagen voor mijn menstuatie, om dan te beginnen met stimulatie. Ik vind het spannend, geen idee hoe IVF gaat, welke hormonen ik moet gaan spuiten? Hoeland duurt de stimulatie etc..

Lees hier dat enkelen van jullie al zwanger zijn, gefeliciteerd!

@inge ECD, is wel weer wat anders dan donorsperma, maar het dilemma is vaak hetzelfde; namelijk genetisch gezien is het niet van jullie samen. Wij zijn achteraf heel blij en dankbaar. En als ik naar mijn meisje kijk, kan ik geen enkel moment spijt hebben van onze keuze. Toch vonden wij het in het begin wel heel lastig om een keuze te maken, het heeft ook tijd nodig. Sterkte en succes.

Voor de meiden die bezig zijn met IVF/ICSI, veel succes!
    En alle info over het traject is welkom.

Liefs Lieke

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Even een korte update.
    De altijd positief ingestelde ik heeft gisteren weer de schrik van haar leven gehad.
    Zat op de wc.....en ja hoor bloed en niet zo'n klein beetje dus huilen huilen en nog eens huilen. zwangerenpoli op gebeld die moesten overleggen met de dienstdoende gyn.
    na een half uur belde die mij terug in bezit van mijn dossier.
    Aan de hand van je verhaal denk ik niet dat er iets erstigs aan de hand is maar als je wil kan je wel even komen voor een echo.
    Dus wij met een noodgang oppas geregeld voor de kinderen en op naar het ziekenhuis.
    Heb me gemeld en de gyn kwam er meteen aan heb nog geen 2 minuten hoeven wachten...knap hoor bij ons in het ziekenhuis.
    met de broek op de kont zegt ie laten we eerst even via de buik proberen als dat niet lukt kunnen we nog altijd inwendig kijken ..dus broek weer op getrokken.
    apparaat moest nog warm worden daar lig je dan te kijken met je verdriet en doom gedachten.
    apperaat was warm hij zet hem erop en daar schitterden ineens twee prachtige wezentjes.maar ik zag geen hartslag...goddank zag de gyn het wel en liet ze van allebei even horen wat heb ik lopen huilen daar zeg....schiet nu weer vol als ik eraan denk...
    alles was goed beebs zagen er goed uit nergens tekenen van een mogelijk miskraam die op beginnen stond... dus met advies rustig aan doen en geen sex weer wat geruster naar huis gestuurd.

Bij Mathijs had ik precies hetzelfde echt op de zwangerschapsdag nauwkeurig toe , dat heeft geduurd tot aan de 23e week... hopen dat het dit keer niet zo lang duurt en dat ik volgend jaar mei/juni twee gezonde baby's op de wereld mag zetten.
    Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt :(

liefs silvia

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ieks wat schrikken lieve silvia!
    fijn dat je meteen een echo kon krijgen, maar brrrr wat een stress.

hoe voel je je nu?
    en is t bloeden al opgehouden?
    knuffff!

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    dat is inderdaad schrikken silvia...ik heb het ook gehad in het begin...erg is dat hoor..
    ik hoop dat het bloeden nu gestopt is en dat je een beetje geruster bent..

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Hoi Dames dank jullie wel voor jullie lieve woordjes.
    Het is sinds vandaag weer helemaal weg. Gisteren alleen nog bruinverlies gehad maar vandaag tot nu toe gewoon schoon gelukkig.
    we wachten maar weer af tot de echo vrijdag.
    maar ik ga ervanuit dat er niks mis is omdt ik het de vorige zwngerschap ook heb meegemaakt en heb nu toch een gezonde knul rondlopen in huis:D
    alleen op het moment schrik je je dood natuurlijk en vloeien de traantjes rijkelijk en voel je je ontzettend rot net of je de enigste persoon op aarde bent met zoveel angst en verdriet....
    maar gelukkig mocht ik meteen langskomen voor de echo en toen ik eenmaal die twee mooie hartjes kon horen racen brak ik in tranen uit en kwam alle spanning los....

Gisteren gewoon lekker rustig aan gedaan en mijn man zijn verjaardag gevierd ( die word vandaag al weer voor de 2e x 39 ;))
    verder lekker vroeg naar bed gegaan en net op mijn dooie gemakje het huis weer aan kant geholpen .
    ga zo even lekker lopen met de hond even uitwaaien en dan de rest van de dag relaxen weer :D
    oh ja ik begin trouwens al een buikje te krijgen joh hahahaha ben ook 9 weken en 1 dag poeh hee hoe gaat dat als ik daak 30 weken ben 8)

zo dat was weer mijn update hahahaha
    lieve groetjes silvia
    xxx

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    hoi lieke
    welkom op dit topic!

@Sylvia; zo dat is ff goed schrikken zeg.Suc6 vrijdag met de echo!

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @lieke: welkom welkom! ik hooop dat dd ook voor jou snel succes zal hebben!
    @silvia: gefeli! enne, ben blij dat bloeden zo goed als over is.
    poeh wat een schrik.

@sikki en robin: succes in DD vandaag! :) ik duimmmmmm!
    @Aleentje: wordt nu ontdooid, spannend, morgen om 1500 ophalen als ze de dooi overleefd heeft.. brrrr

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Silvia, wat een schrik zeg!!! Brrrrr, kan me voorstellen dat je dan ff niet meer weet waar je het moet zoeken en dat je het idee hebt dat je de enige bent met zoveel angst. Nu maar hopen dat je dit nooit meer hoeft mee te maken.

Lieke, welkom hier. Wat spannend voor jullie. Wel goed dat je geen risico gaat lopen met die laatste rietjes.
    Dus half november al van start. In het tempo van DD en je successtory van de eerste ben je eind november zwanger :D
    Succes meid!

Klingel, wanneer hoor je of Alleentje het gered heeft?

Hier net terug.
    Zijn amper 15 minuten binnen geweest. Tis dan toch wel een hele onderneming he.
    Maar goed, het bms zag er goed uit (hij heeft helaas de dikte niet opgemeten :(), rechts een follikel van 10 mm en links een follikel van bijna 18 mm. Dus die zal binnenkort moeten gaan springen. Ze hebben nog bloed afgenomen voor de hormoonwaardes waarover ik vanmiddag wordt gebeld (heb echt geen idee waarop ze testen :() en dan vermoedelijk vrijdag of zaterdag de tp.
    Voor het bloed afnemen heeft de dame me dit keer 3x moeten prikken. Blijkbaar heb ik vandaag in m'n linkerarm geen bloed ;)
    Nu maar hopen op een snelle positieve ovutest en dan een goede dooi!

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki: ja wat een reis voor een kwartiertje he. beh!
    maareh, lekgeprikt dus? boeh!
    enne, ik hoop dat je snel een posi ovu hebt!

ik hoor morgenochtend of aleentje het gered heeft.

weet iemand wat de kansen zijn gemiddeld?

20. Ingiemoppie

Lieke: veel succes met jullie volgende poging en bedankt voor je woorden en zienswijze.

silvia: oooh wat super dat alles in orde is. Is toch even flink schrikken. En de 6e heb je dan de echte volgende echo?? succes

Sikki: wanneer weet je of Aleentje het dooien heeft overleefd? Wens je morgen succes!!!

Sikki: klinkt goed zeg.... a.s. weekend al de terugplaatsing....?

Deel Deze Pagina