IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Thanks Lieke! Ik word vermoedelijk eerder ongi dan jij, dus dan moeten ze mij helemaal wel kunnen inpassen!
    Maar wat je zegt, ze zullen het wel erg druk hebben.
    Maar met mijn eicelreserve wil ik gewoon niet onnodig wachten!
    Bedankt voor de tip. Ik ga maandag echt wel drammen!

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

och sikki, wat lees ik nu? Heeft bartje het ontdooien niet overleefd? jeetje.... ben er sipjes van...

ik ga echt hopen dat je voor 18 dec alles voor elkaar krijgt. Maar nog meer hoop ik dat jullie amateurklus zoals je het noemt..... een wondertje mag worden...

3. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Sikki wat vreselijk rot dat Bartje het niet overleefd heeft zeg!!! Heb je al duidelijkheid op een evt. nieuwe poging en ga je die dan weer in D'dorf doen? Moet je die nu zeker ook zelf gaan betalen..... balen he?

Ik vroeg me trouwens af of er in D'dorf een wachtlijst is? Wij twijfelen nog een beetje of we poging 4 gaan doen en zo ja of we dat in het UMCU doen (waar we alle andere pogingen ook hadden) of in D'dorf. Maar ik zie best weer op tegen alle ellende van wachten, spanning, puncties, twijfel, eind rijden, hormonen en ga zo maar door......

Groetjes, Annerie

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, dat is een flinke domper zeg.:(
    ik hoop dat je nog meteen door kunt voor een nieuwe poging.
    Ik had gelezen dat er momenteel een wachttijd van 6 weken is voor het intake gesprek.Dus ze hebben het er echt heel druk denk ik.
    Hoop niet dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.De laatste keer bij het evaluatiegesprek ging het echt snel-snel allemaal.Voelde me bijna bezwaard om nog wat vragen te stellen.

Zaterdag krijg ik weer een echo.Ben 3 dagen na m'n laatste eisprong met de pil begonnen.Had normaal gesproken afgelopen zondag ongesteld moeten worden en had warempel op die dag bruinverlies en nu nog steeds.Zal wel met die pil te maken hebben.Hoop alleen niet dat ik er zaterdag nog last van heb met die echo, schaam schaam.
    Als alles okay is gaat zo 20 november de 1e spuit er weer in.
    Eindelijk weer van start!

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    We mogen gelukkig komende dinsdag langskomen in Dusseldorf.
    Ik verwacht volgende week donderdag m'n ongi en ik hoop dat ik daarna direct weer mag beginnen met spuiten.

Heb trouwens net een brief van de verzekering gekregen dat we voor de 2e ICSI maar 1179 euro vergoed krijgen (conform de brief die ze ooit gestuurd hebben). Is allemaal bullshit, want we zouden 1179 krijgen als we deels in NL deden, maar we zouden iets van 2700 euro krijgen als we alles in het buitenland deden. Nu zeggen ze ineens dat we 1179 krijgen als we alles in het buitenland doen!!!
    Werkelijk onvoorstelbaar. Kun je daar weer achteraan klepperen. Alsof je nog niet genoeg aan je hoofd hebt!
    Maar een positief puntje is dat ze het over de 2e ICSI hebben, dus dat betekend dat we echt nog een poging tegoed hebben!!!
    Heeft ons streekziekenhuis toch nog iets goed gedaan met de eerste poging niet als ICSI te declareren!

Annerie, toch ook aan het nadenken over een volgende ICSI poging in Dusseldorf. Als je zo op ziet tegen alle ellende (van rijden e.d.) dan zou ik denk ik niet voor DD kiezen. Ik doe alle echo's daar en dat heeft nog veel meer impact. Je moet het echt willen en er helemaal achterstaan en 'zin' in hebben, want anders wordt het wel heel zwaar!

Zara, weer lekker spuiten! Ik hoop dat ik met je mag meedoen tegen die tijd of moet je in DD altijd eerst aan de pil?. Bij mijn eerste poging in het korte protocol in NL hoefde ik dat namelijk niet. Kon ik gewoon beginnen met spuiten op CD3. Hoop dat dat nu ook weer kan.
    Zou leuk zijn als we samen op kunnen gaan! Nog net voor de winterstop!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, de vorige poging ben ik op cd3 gestart met spuiten.Maar nu wilde hij m'n cyclus sturen, ik denk ivm die winterstop.(Anders had ik nl deze week al van start gegaan, maar het komt deze maand heel slecht uit ivm m'n werk en nu begin ik pas eind van de maand.)
    Zou zeker leuk zijn als we samen op gaan!

En dat gezeik met die verzekeringsmaatschappijen is klote he..
    Ik zit nu al ruim 2 weken te wachten op bericht van CZ.Heb nl nog geen toestemming gehad.De vorige poging heb ik niks aan m'n verzekering laten weten..

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, bij welke verz.mij zit jij eigenlijk?

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zara, ik zit bij Menzis.
    Manlief heeft net een bezwaar geschreven. Ik was er mee begonnen, maar ik werd er alleen maar gefrustreerder van. Hoe moet ik bewijzen dat ik alles in DD heb gedaan? Het enige bewijs is dat ze geen nota's uit NL hebben ontvangen. Maar nee, dat is niet genoeg. Ik moet bewijzen dat ik alles in DD heb gedaan. Werkelijk van de zotten!!! Manlief heeft nu het volgende in de brief gezet.

Deze wijze van benadering stelt mij zeer teleur. Ten eerste is dit feit door jullie te controleren, u heeft geen enkele declaratie van een Nederlands ziekenhuis of kliniek ontvangen voor een 2e IVF/ICSI poging. Daarnaast ben ik niet in het bezit van een stempelkaart van Düsseldorf waarop de verschillende onderdelen van de behandeling worden afgestempeld. Met andere woorden dit is door mij niet te bewijzen afgezien van de reeds gestuurde nota’s. U kunt hooguit de moeite nemen om contact op te nemen met het Zentrum fur Reproduktionsmedizin in Düsseldorf.

Haha, daar wordt je toch helemaal weer blij van :D

Dus jij ook al aan het ouwehoeren met CZ. Tis ook overal hetzelfde he. Je moet er echt veel energie in steken wil je allemaal krijgen waar je recht op hebt.

Wel fijn trouwens om te horen dat jij in DD ook gestart bent op CD3. Geeft weer hoop. Ik heb er wel weer zin in!

9. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik dacht ik krijg geen mailtjes meer van jullie...maar jullie zijn gewoon zo stilletjes en hebben een paar dagen niet meer gekletst.

Sikki jij mag dinsdag dus weer?

Zara jij gaat eind van de maand beginnen? Moet je eerst nog aan de pil dan?

Ik heb maandag mijn tweede echo en maak me er nu al vreselijk druk om...gelukkig nog maar 2 dagen.

Klingel Ik duim voor je!!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Vandaag een echo gehad.
    't enige minpuntje vind ik toch wel dat dr S. ontzettend chaotisch en gehaast is.We doen er bijna 2.5u over om er te komen en binnen 10 minuutjes sta je weer buiten.Voelde me bijna weer bezwaard om snel nog wat vraagjes te stellen.:(
    Maar goed, de echo zag er prima uit.Morgen slik ik de laatste pil en vrijdag de 20e gaat de 1e spuit er weer in!!
    @Pat: Kan me voorstellen dat het weer spannend is.Ik duim voor een hele mooie echo!
    @Sikki; Heb gewoon nog steeds niks van CZ gehoord.Maandag is het alweer 3 weken geleden dat ik de formulieren op de post heb gedaan.
    't Meest ergerlijke vind ik nog wel dat deze poging hun veel minder gaat kosten aangezien ze alleen maar het 'nederlandse tarief' gaan vergoeden.
    Als het uitdraait op icsi komt er nóg eens 1000,- bij en dat moeten we dan zelf betalen.Terwijl dit in Nederland allemaal vergoed zou worden.Ze moeten dus juist blij zijn dat we in het buitenland zitten.;)
    Maandag hang ik aan de telefoon, ben het echt een beetje beu allemaal.
    Als ze geld van je moeten zien kan het allemaal niet snel genoeg gaan nietwaar?:x

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Klingel, ik zag op je temp.kaartje dat je gisteren negatief getest hebt.:(
    hoop vurig dat je te vroeg getest hebt!!!

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Pat, veel succes morgen! Blijft toch altijd weer spannend he. Ik ga duimen voor een super echo!

Zara, dat vind ik ook het enige minpuntje. De beste man is zo snel! Ik voel me ook altijd bezwaard. Soms sta ik buiten en dan bedenk ik ineens wat ik allemaal had willen vragen! En je moet er zelf wel helemaal bij zijn, want hij is inderdaad erg chaotisch. Wil dit keer toch maar eea op een briefje schrijven.
    Klopt dat het altijd lang duurt hoor, met die verzekeringen. Ik had bovenaan m'n aanvraag ook geschreven wanneer ik zou starten zodat ze er wat spoed achter zouden zetten.
    Maar wat raar dat jij nog 1000 euro zelf zou moeten betalen. Jij doet toch ook alle echo's in DD? Dan zou je iets van 2700 euro moeten krijgen. Tenminste, ik bij Menzis wel. Pas als je een deel in NL doet dan krijg je veel minder vergoed.
    Ik las ergens op het ivfmoeders forum dat iemand voor de behandeling in Gent alles vergoed heeft gekregen van CZ. Zowel ICSI als TESE.
    Niet zomaar wat wijs laten maken!!!

Wij kregen gisteren weer een brief van Menzis, dat een paar facturen niet vergoed worden omdat we al aan de max vergoeding zaten. Pfffff, kan ik daar ook weer een bezwaarschrift voor schrijven.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hee DD schatten.
    vandaag weer nega getest. :(
    ik snap er (wegens temperatuur en gevoel) helemaal geen flaus von, maar ja, ik zal t maar moeten accepteren: ik ben gewoon niet zwanger, cryo A-leentje EN de iui hebben niet geholpen.

wel weer een klap, maar we gaan ' vrolijk ' door.

zit met hoofd alweer in dussel, en in de data; wanneer zou mijn ei komen? (heel fijn weer in t weekend, handig met punctie en werk. vraagje: punctie kan toch ook op zondag???)

@verzekeringen: ik denk dat als je op je rechten gaat staan, en ' lastige brieven ' stuurt, ze uiteindelijk wel meer zullen betalen.
    ik vind het VRESELIJK dat wij in de MMM ook nog eens moeten smeken om vergoedingen, die gewoon veel te duur zijn om even zelf te betalen.
    zelfs voorschieten is al zo vervelend!

ben zelf ook erg benieuwd wat menzis zal doen met mijn brief, ze gaan vast zeuren dat ik niet van tevoren heb aangekondigd dat ik naar dussel ging.
    nee gek he, ik wist ook niet dat ik een escape ICSI zou krijgen!
    :x

naja, gewoon bezwaren sturen, ookal is het zonde van onze tijd en energie MMMeisjes. het is het minste wat ze ons terug kunnen geven.

@iedereen: dikke smak, ben beetje emo (ook door andere dingen, goede vriendin elke (zie ' geboren topic ' ) heeft gisteren dochtertje gekregen met iets meer dan 26 weken, vreselijk eng en vroeg :(
    ze is 2 jaar geleden (met 24 weken) een dochtertje verloren, charlotte*, dus dit is ontzettend heftig.

vandaar even geen blije persoonlijke brabbels van mij, komt de volgende keer weer okee?

knuffel.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, meissie, tis allemaal niet niks he! En jij met je duobranding cryo en IUI, tja, dan is de hoop en vervolgens de teleurstelling misschien nog wel groter.

Geen idee of de punctie in DD op zondag kan.
    Heb je al weer een afspraak staan over wanneer je weer verder zou kunnen? En ga je dan niet meer verder met IUI?

Pat, je laat hier toch wel even weten hoe was?!?!?!

Wij morgen eindelijk weer op gesprek. We moeten er om 8.40 uur zijn, dus ik denk dat we minstens om 6.00 uur :$ uit huis moeten. Het zal namelijk wel bomvol op de weg staan.
    Ik hoop dat ik dan gelijk m'n recepten en schema kan meekrijgen op eind van de week weer te beginnen. Normaal is dr. S ook zo snel, dus dat moet ie morgen dan maar even laten zien!
    Wil ook vragen of het zin heeft om met 300EH Menopur te stimuleren. Vorige keer bij 225EH had ik 4 eitjes, dus misschien zit er nog wat meer in het vat ;)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Klingel, dikke knuffel!Wat een domper zeg!:(
    Ik zou met zo'n kaartje ook flink confuus raken...
    @Pat: ik duim voor je!!!!
    Sikki, Overtuig die man dat je eind deze week MOET beginnen, ik start nl vrijdag.:D
    enige nadeel is dat ik ws weer als een sneltrein ga en zeker met die hoeveelheden gonal f die ik nu moet gaan spuiten.( 225eh)
    Zit zo in dubio.Ik moet alleen gonal f gaan spuiten dus er is niks wat de boel afremt.Heb gisteren de laatste pil geslikt.
    De vorige keer was het op de fm na 5 keer gespoten te hebben helemaal mis.Allemaal kleine eitjes en 2/3 grote, waarvan 1 al op springen stond.En dat was met een dosis van 150eh.
    Heb dus aangegeven eigenlijk 2 dagen eerder al de 1e fm te willen hebben.Maar hij heeft gezegd dat ik dan maar 1 dag eerder moet gaan.Maar met zulke grote dosis gonal f (voor mij dan) ben ik bang dat ik dan misschien wéér laat ben.
    Wat moet ik doen??Ik heb de fm hier in NL en ga vanmiddag bellen om een afspraak te maken.
    Zal ik braaf naar dr S luisteren of stiekem tóch voor een dag eerder gaan??

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    zara ik zou je gevoel volgen en een dag eerder gaan als hret dan nog te klein is kan je altijd de dag erop weer voor een fm....

veel succes ermee

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @zara: ik zou zeker je gevoel volgen! beter te vroeg dan te laat ook!

@pat: succes! ik duim!

@sikki: jij morgen zo vroeg naar dd? woeii!! spannend wel weer he. maar we gaan ervoor!
    goede vraag, missch beetje verhogen voor extra ei! gewoon vragen.
    maar idd, die S is snel he, voor je t weet zit je alweer in je auto met nog 1397 vragen!

@hier: vandaag temp laaaaaag dus kom maar door met de ongi.

aangezien ik al 6x IUI heb gehad en vorige ronde de ivf zelfs een icsi werd wegens zaadkwaliteit (die super schommelt...) gaan we deze ronde weer voor een ivf/icsi.

moet overleggen met mn gyn, op dag 3, denk woens of donderdag.
    ben wel benieuwd, mn eerste icsi was een escape, ben benieuwd wat we nu doen met de stimulatie, of ik veel meer puregon moet spuiten.

heb wel vertrouwen, geloof dat ik deze ronde niet eens ga huilen als ik mn ongi zie.
    tjah, na vorige ronde zoveel geluk is het een ronde even pas op de plaats misschien.... :(

maar nu: aktion! wir gehen dafur, alle!

dusselkus

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Zara idd ik zou als je toch niet bij hem de fm hebt ook een dag eerder gaan als dat je gemoedsrust geeft!

Klingel ik kan me voorstellen dat je er nu eventjes helemaal doorzit. Dikke knuffel meid!

Sikki succes met het gesprek morgen!

Ik durf het hier bijna niet neer te zetten maar de echo was helemaal goed, er spartelde een kindje in mijn baarmoeder...zo raar en onwerkelijk! Ik denk dat het eindelijk tijd gaat worden om te gaan genieten.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Pat, wat geweldig om te lezen!!!

Ik ga dan maar lekker eigenwijs zijn en een dag eerder voor die fm.Beter voor mijn gemoedsrust..:)
    Kan vanaf 1300u het zh bellen.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    klingel, als ik jouw kaartje nu weer zie denk ik dat je morgen wel ongesteld zult worden..

Deel Deze Pagina