@pat: fantastisch, supergefeliciteerd! @zara: ik verwacht mn ongi vandaag. mn ei was zondag de 1e namelijk. maar die stomme progesteron kan t uitstellen he. ach, t geeft niet. we gaan gewoon weer ertegenaan. weet iemand of een punctie ook op zondag kan in dussel? vrees dat mn ei daar weer uitkomt.
Pat, gefeliciteerd!!! Tuurlijk mag je zulke mooie berichten hier neerzetten. Dat willen we toch allemaal! Jouw beurt is nu, die van ons hopelijk snel volgend En nu genieten he!!! Klingel, je zit toch helemaal niet met je ei. Die gaat straks echt niet meer doen wat ie zelf wilt!!! De vorige keer had je een escape ICSI, dus heb je niet gespoten met remmers ed. Als je nu een 'echte' ICSI gaat doen, dan doet je eigen cyclus er helemaal niet meer toe. Dus niet druk maken om die zondag Zara, lekker eerder gaan voor die FM! Liever een keer te veel dan te weinig!
@sikki: ha! vorige x wel remmers gehad, maar anders dan een echte icsi/ivf natuurlijk, was escape-half-uber-kopfe-actie. maar, je eitjes rijpen toch totn ongeveer 20mm, en dan moet de punctie gaan plaatsvinden? kunnen ze die zo over zondag heentillen, indien nodig? groene ivfraagjes! heb je de vragen voor snelle S (hm, die zal ik maar niet verder afkorten met mijn afkort-tic ) opgeschreven voor morgen??? denk aan joe!
Nou, ik krijg m'n extra vroege echo haha! Heb het zh gebeld en ik vertelde dat as. vrijdag de 1e hormoonspuit er weer inging.Toen wilde ze me plannen op vrijdag de 27e, da's dus 1 hele week later. Echt niet dus!! Heb haar (= de fertiliteitsverpleegkundige) gezegd dat ik de vorige poging een spontane eisprong gehad heb na nog geen week spuiten.Dat ik er dus al de kippen bij wil zijn en dus de 1e fm al de 23e wilde.Dat mijn gyn. dat gezegd heeft.(beetje overdrijven mag best) Dat vond ze maar rare gang van zaken, maar ze heeft me ingepland. Vraag me alleen af, ik ben de pil midden in m'n cyclus gaan gebruiken en heb hem dus 3 weken geslikt. Gisteren de laatste. Wanneer word ik nu ongesteld en heeft het gebruik van die pil er nu ook voor gezorgd dat er van binnen helemaal niks gebeurt en dat het dus langer duurt om te stimuleren? Beetje lullig als er maandag, door mijn eigenwijsheid, nog niks te zien zou zijn? Of werkt dit niet zo??
Meiden bedankt en ik hoop dat jullie hier ook snel mogen gaan schrijven over echo's en onzekerheden enz. Klingel de punctie kunnen ze indien nodig makkelijk over de zondag heen tillen!! Zara omdat je de pil gebruikt hebt, heb je idd je cyclus stil gelegd maar ik weet niet of het stimuleren daardoor langer gaat duren...?? Maar mocht er idd nog niets te zien zijn maandag hoef je je echt niet schuldig te voelen hoor!! Het is veel beter voor je gemoedsrust als je eerder gaat en stel je voor dat je anders weer opnieuw een poging hierdoor moet afbreken...daar moet je toch niet aan denken!! Sikki ik duim voor je morgen, strakjes lekker op tijd je bedje in voor de lange reis morgen
@Sikki Ben benieuwd wat het gaat worden, leef met je mee!! @Zara Duim heel erg hard voor een mooie opbrengst, liever 1 keer teveel meten dan net te weinig...go girlll! Koosje
Hallo meiden, Naar een heel lange tijd niet op het forum te zijn geweest en naar onze miskraam (5e in totaal) in mei naar één cryo poging, kom ik me er maar weer eens melden!!! Wij hebben gisteren de TP in D'dorf gehad en ben in bezit van 2 prachtige emmy's van kwaliteit 2 en 3!!! Volgende week dinsdag mag ik bloed prikken en krijgen de donderdag erop de uitslag! Liefs Stef
hi stef! dan ga ik voor je duimen!!! spannend en eng tegelijk he... zeker met jouw geschiedenis. heb jij alle echos in dussel, of combineer je t met wirdum? (dat laatste denk ik, aangezien jij ook zo snel mag bloedprikken ) goed broeden meis!!
veel succes stef in je wachtweken... Klingel nog niks te zien of te voelen?????? wel rot dat je testen nega zijn en je ongi er ook niet aan lijkt te komen... ik duim dat het allemaal snel duidelijk word en je weer vol goede moed voor een nieuwe poging kan gaan.....
Bedankt meiden, en Klingel het laatste klopt loop in Wirdum dus alleen de Punctie en TP geschied in D'dorf de rest hier in de kliniek!!! Loop jij er ook????? En 2 dgn over tijd spannend meid!!!
@syl: voel wel ongi gevoelens. en (.)(.) zijn ook al sinds weekend weer op normale grootte (passen weer in mn handjes ) dus ik verwacht zeker ongi. geen hoop meer, echt niet. ben al hard aan t nadenken over volgende ronde. menzis zit alleen ook hier irritant te doen, hebben mijn declaraties naar de zorgmakelaar gestuurd ' om te kijken of ik wat terug krijg ' OF??? riep ik, u bedoelt zeker ' WANNEER ' :x misschien toch maar unive gaan doen. eens kijken..... je zou er, naast depri, ook nog failliet van raken, van die MMM...
Hey Stef! Goed jou hier weer te zien! Dus twee emmy's aan boord. Spannend!!! Ik ga onwijs voor je duimen! Vanochtend om 6.00 uur uit huis gegaan voor de afspraak met dr. S. Nou, we waren er om 10.00 uur Het was echt allejezus druk op de weg met allemaal Baustelle & Stau en er stond nog een kolenwagen in de fik op een brug waardoor een deel van de weg was afgesloten wegens instortingsgevaar. Kortom, een grote bak ellende! Dus gebeld dat we later waren en geheel volgens Dusseldorfs gebruik was het geen probleem Dus om 10.00 uur binnen, kopje koffie en thee en om 10.15 uur werd ik al geroepen. De assistente vroeg of ik me van onderen even wilde uitkleden (euh, ik kwam voor een gesprek?!?!), o maar ik had er toch 1 in de vriezer? Nee dus, die ist kaput gegangen We willen praten om zo snel mogelijk weer te beginnen. Dus verteld wanneer m'n laatste menstruatie was en dat ik mogelijk die week weer kon beginnen. Aha, toch uitkleden dus voor een echo. Zei naar dr. S blijkbaar alles effe snel doornemen en toen dus de uitgangsecho! Ik verwacht morgen m'n menstruatie (nu al rode voortekenen, dus zal hopelijk morgen doorbreken) en dan vrijdag spuiten!!! Dus Zara, dan gaan we echt gelijk op! Dr. S zei dat we haast moesten maken (ik dacht, omdat de wachtkamer volzit natuurlijk ), maar hij bedoelde ivm mijn lage eicelvoorraad, dus ik moet 's ochtends 225 EH Menopur spuiten en 's avonds 150 EH Menopur. Nou, ik vind het prima. Kom maar op met die eieren! Hij zei nog tegen m'n mannetje dat het echt een probleem kon gaan worden. Hmmm, dat zijn niet echt de berichten waar ik op zit te wachten. Maar ik hou moed!!!! Zodra ongi er is bellen voor een echo op stimulatiedag 6, dus dat is dan waarschijnlijk woensdag. Dus mijn verlanglijstje voor de feestdagen dit jaar: een punctie voor Sinterklaas en een positieve test voor Kerst!
jeeeeeeeej sikki! wat een power en goede moed klinkt daar bij jou! goeso! dus, veel spuiten, en hopelijk meer ei! enne, S regelt t maar! dat t geen probleem wordt! begin je vrijdag al met spuiten? of je ongi nu wel of niet morgen komt? (als jij dat mag, mag ik t ook, zie mijn nieuwe vraagje in t vruchtbaarheidsbehandelingentopic (so, lang woord zeg!) ) maar wat een reis weer voor je, pff, fijn dat het zu spat kommen geen probleem was. ga ervoor meid, vooor kerst zwanger!
Nee, ik moet wachten op m'n ongi en dan op dag 3 kan ik beginnen. En wanneer ik ongi ben gelijk bellen voor de eerste FM. Maar ik denk echt dat ie morgen komt. Morgen is het 2 weken geleden dat ik een positieve ovutest had en ik heb nu al rode voortekenen. Dus bij jou nog steeds geen ongi. Pffffff Weer wachten...
@sikki: mooi zo, dan vrijdag spuiten met die hap! wij gaan ook gelijk oplopen denk ik want ik denk dat ongi toch echt wel vandaag of morg komt. we gaan ervoor!
Schiet lekker op Klingel, die temp is ook weer gestegen zie ik??!! Stiekem nog een keertje testje doen? @Sikki; 't Verliep dus weer lekker chaotisch?goed dat je vrijdag van start gaat.Maar moet je dus ongesteld zijn om van start te kunnen?Hier zijn er nl nog geen voortekenen van een ongi te bespeuren.. Misschien is het andere koek als je de pil geslikt hebt?Dr S. heeft niks gezegd over dat ik ongesteld moet worden.Alleen maar: Zondag de laatste pil?Dan begin je vrijdag met spritzen. Hmmm, vrijdag maar eventjes bellen als er nog geen rood is..
Zara, geen paniek! De vorige keer was ik ook eerst aan de pil en kon ik gewoon starten. Werd dus wel ongi terwijl ik al aan het spritzen was. Zag je ook terug aan de opbouw van m'n bms (heel weinig bij de eerste FM). Maar dat trok later bij. Chaotisch ja , tis toch eigenlijk erg. Kom tegenwoordig niet verder dan het 'echokamertje'. Dus al staande/aankledend alles bespreken. Vreemde vent eigenlijk Maar ja, je kunt wel weer alle kanten met 'm op en je eigen plan trekken. Ieder voordeel heb z'n nadeel
Hallo meiden, Ik breek even in na af en toe gespiekt te hebben hier. Ik had een vraagje: wij zijn laatst naar Dusseldorf geweest voor een gesprek. Wij hebben ondertussen in Nederland 3 ICSI's achter de rug. De eerste had een positief resultaat, maar eindigde helaas al snel in een VMK, bij de andere twee werd ik gewoon ongesteld. De kwaliteit van onze embryo's is op 1x na altijd C geweest (dus minder dan gemiddeld). Wij wilden in Dusseldorf graag IMSI gaan doen, maar dokter S. stelde voor om voor de zekerheid eerst een SCSA test te doen. Nu hebben ze me net gebeld dat de test niet goed gegaan is aangezien mijn mannetjes zaad een te lage concentratie had (2 mln), maar dit is voor hem normaal (beter wordt het niet...) Mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met deze SCSA test? Hoeveel moet die concentratie zijn dan? De assistente dacht 5 mln, maar wist het ook niet zeker. Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden. Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de behandelingen. Groetjes van Mia
Hallo meiden pfff wat is hier al weer veel 'geschreven' @zara, je hebt groot gelijk dat je op tijd een fm wil. zoveel werk is het nou ook weer niet @klingel, succes deze nieuwe ronde, ik hoop voor je op een mooi kerstcadeautje @stef, wat een spannend tijd voor jullie @pat, lekker genieten van alles! moet je echt doen hoor, je hebt er lang genoeg op gewacht! Ons 'verhaal' van vandaag begint eigenlijk hetzelfde als die van Sikki. Wij waren alleen om 6.45 uur weggegaan, maar hadden ook heeel veeel file....We zijn binnendoor gereden en hebben werkelijk elk rood stoplicht in Bottrop gezien :x (en dat zijn er heel veel!!) We waren slechts 5 minuten te laat (9.35 uur) en snel aan de beurt. Of ik even mijn onderkleding wou uitdoen...???....beginnen we niet eerst even met een gesprek?? nee dus...ook goedemorgen... Hij werkt wel erg efficient, he Sikki?! Gelukkig was alles goed en Dr Scholtes begon het prikschema druk in te vullen. We konden nog net alle vragen beantwoorden en de rest (prikinstructie) deed zijn assistente. We hebben alles kunnen vragen hoor, maar het gaat wel mega snel. Eind volgende week begin ik met spuiten van Gonal-F 150. Moet nog wel even mijn AMH waarde doorgeven, want die was nog niet bekend. En we moeten even nadenken over evt 1 of 2 emmy's terug laten plaatsen...moeilijk, moeilijk. Sikki wat super dat je al zo snel kan beginnen! Dat je maar heel veel mooie eieren van Sinterklaas mag krijgen!