IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mootje20, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

oh, oké. thanks Mootje... Ik dacht dat het een documentaire zou zijn.....

Hebben jullie ook zo'n last van de hitte. Ik hou van de zomer, maar ik zit op de receptie, die voor 2/3 uit glas bestaat. Zelfs de zonneschermen die naar beneden kunnen zorgen niet voor verkoeling. Zit met een mobiele airco onder mijn bureau (haha) en 2 ventilatoren in het wachtgedeelte.... hahahaha....

Als het nog heter wordt, dan zet ik ook een voetenbad onder mijn bureau grijns grijns...

2. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hey Pekske, ik heb alles in eigen cyclus gedaan. De vorige keren ook en word nu wel een beetje zenuwachtig...maar dat komt denk ik ook wel omdat het de vorige keer gewoon gelukt is. Dus het is nu wel heel spannend aan het worden...;)

3. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    ingiemoppie: haha ik herken het hoe je op je werkt zit! wij hebben ook geen airco! niet normaal!

Pat: hoe gaat het met jou? over 5 dagen kun je testen klopt dat?

Wij hebben 28 juli een afspraak bij dr scholtes. Over wat we nu verder gaan doen. en wanneer beginnen. Eigenlijk is het best erg want we staan in nederland op de wachtlijst voor november. maar we gaan even afwachten hoe het gesprek verloopt in dusseldorf. Als het gesprek een beetje mee zit en als we best snel kunnen beginnen gaan we toch voor dusseldorf. hahaha we worden echt gek van onszelf, jullie ook al van mij ? :D

4. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Mootje natuurlijk worden we niet gek van je!! Het is ook hartstikke spannend..en wat betreft de wachtlijsten...ik vind dat echt belachelijk!!! Volgens mij zijn die lange wachtlijsten helemaal niet nodig.

Hier word het wel spannend..ik wil zo graag...maar ja daar krijg je geen positieve test mee... :(

Ingiemoppie hoe is het met jou? Ben je al weggekookt??

5. Ingiemoppie

hey Mootje, dakannie hé.... jij nog voor mij in Düsseldorf???? ;)hahaha 't is je gegund hoor! En ik wordt écht niet gek van je hoor (waar is het valium????).... (geintje)

Pat: nog maar 5 daagjes. spannend hoor!

Vandaag ben ik letterlijk vloeibaar geworden (geloof ik). Het was zeggen en schrijven 32,2 graden op de receptie... Niet meer te harden. We zijn gaar gekookt. (is gekookt vlees niet langer houdbaar??? of was dat gerookt vlees??).

Anyway.... ik heb even geen puf in niets........ pfff zelfs klussen zou ik nou niet kunnen van de warmte..... pfffff gelukkig hoeven we nog niet hahahahah...

Fijne avond allemaal

6. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hey Ingiemoppie,

Ga jij nu straks de hele behandeling in Düsseldorf doen?
    Ik doe het zelf namelijk icm ons streekziekenhuis, waardoor ik alleen de punctie en tp in Düsseldorf doe.
    Gisteren hebben ze met een punctie een enorme cyste weggehaald zodat ik morgen weer kan beginnen met stimuleren. Ik verwacht dan in de week van 20 juli ergens de punctie te hebben (als het allemaal goed gaat).
    Ik vroeg me af hoe het eigenlijk in z'n gang gaat als de hele behandeling in Düsseldorf wordt gedaan. Heb je daar al inzicht in?

Groeten Sikki

7. Ingiemoppie

Hoi Sikki, ja ik ga de hele behandeling in Düsseldorf doen. Want het ziekenhuis waar ik hier voor de IUI liep doet geen echo's en behandelingen voor andere ziekenhuizen. Bovendien wordt de IVF in NL vanwege mijn gewicht niet uitgevoerd (richtlijnen). In Duitsland wordt daar niet zo moeilijk over gedaan.

Ik heb er nog geen inzicht in, want ik heb 30 juli pas mijn eerste gesprek. Ik heb wel met Peggy al het een en ander besproken. Ik weet dat ik dus de eerste keer (voor een tp) al meerdere keren op en neer moet rijden. Telkens 2,5 uur enkele reis, maar dat hebben we er voor over. Mijn man gaat alleen bij het eerste gesprek mee en wanneer hij aanwezig moet zijn voor het afgeven van de zwemmers.

We hebben een eigen zaak en zitten met een vaste planning van ca. 3 weken. Dus ik kan hem op korte termijn niet vrijmaken. Wél als het écht noodzakelijk is (dus met het afgeven van de zwemmers).

Ik heb vandaag trouwens nog de eerste echo weer gehad (voor de laatste IUI poging in NL). Nog geen eitje in zicht, dus waarschijnlijk krijg ik weer een cyclus van 27 dagen ipv 23 dagen. Maandag mag ik weer opdraven.

Hoe is het weer bij jullie? Al een beetje afgekoeld? Hier waait het tot nu toe alleen goed... Maar nog geen regen in zicht.

8. Ingiemoppie

@sikki, wat goed dat ze trouwens die cyste hebben weggehaald. Duurt niet meer lang eer je puntie is. Ben benieuwd. Wel gelijk komen vertellen hoe het is gegaan hé?

Liefs, Ingrid

9. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ik kom het zeker vertellen!
    Op advies van dr. Scholtes ga ik nu 450E Puregon spuiten.
    Mijn AMH gehalte is in Duitsland gemeten (in NL doen ze dat niet, ze hechten er nog geen waarde aan) en daaruit is gebleken dat mijn eicelreserve niet zo groot meer is. De waarde was 0,39 terwijl die bij mijn leeftijd zo'n 3 moet zijn. Bij de vorige stimulatie groeiden er maar 4 follikels. Geen idee of er ook werkelijk eitjes in hebben gezeten. Ze waren al gesprongen voor de punctie :(
    Ik vind het dus heel spannend wat mijn lichaam nu gaat doen. Ik hoop dat ik nog een paar kwalitatief fatsoenlijke eieren kan produceren. Mocht het niets worden dan zal ik zeker nog een keer in gesprek gaan in Düsseldorf. Ze hebben daar zoveel meer ervaring! Gelukkig gaat mijn streekziekenhuis wel mee met het advies van dr. Scholtes. En de punctie onder narcose. Heerlijk!
    Dat heb ik al wel mogen meemaken. Helaas bleek nadat ik weer wakker werd dat er niets gebeurd was, omdat alle eitjes al gesprongen waren.

Ik hoop dat je laatste IUI nog een succesvolle wordt. Het eitje heeft in ieder geval de tijd genomen om goed te groeien ;)

Het begint hier net te regenen. Eerst enorm veel gerommel en wind, maar nu breek het ook eindelijk los.

10. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    he meiden ik hou het even heel kort!

allemaal een heel fijn weekend!
    en ingiemoppie: wij gaan dan ook elke keer op een neer rijden, ook 2.5 uur enkele reis. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. misschien kunnen we wel carpoolen ;) hahah

Groetjess!!!

11. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Hoi hoi,

kom er zomaar even tussenin vallen. Wij zijn ons aan het orienteren, mijn man heeft slecht zaad en ik heb 1 eierstok met een teratoom erin dus eigenlijk een beetje haast. Nu is het zo dat wij op dit moment niet in aanmerking komen voor ivf omdat het umcg een bmi van 30 aanhoudt, die van mij is 34:(. Nu had ik al op de site van dusseldorf gekeken en zag ook dat ze info avonden houden.
    Hebben ze daar ook een wachtlijst en vergoed de zorgverzekeraar daar ook de gehele behandeling??

Liefs Joontje

12. Ingiemoppie

jeetje wat jammer van die punctie destijds.... ik had dat 2 cycli geleden met een IUI... kwam ik voor de echo... bleken mijn 2 eitjes al op springen te staan. Geen inseminatie meer mogelijk. Nu mag ik altijd al op dag 8 komen....
    Het blijft spannend bij je hoor.....

Mootje: wie weet.... is wel makkelijker om samen te carpoolen.. hihi... Eens kijken of we op dezelfde dagen afspraken hebben ;)

Hallo Joontje. Welkom hier. Ik heb hetzelfde (mijn BMI is echter 40). Ik heb van de verzekeraar een formulier gekregen dat moet ik in D'dorf laten invullen en dan beoordelen zij het. Vaak is het echter een formaliteit omdat IVF in je basispakket zit. Informeer er gewoon even naar. LEuke naam heb je..... Mijn stiefdochter heet Joanny, maar noemt zichzelf ook Joontje (hahaha)... Oh ja, er is niet echt een wachtlijst, maar Dr. Scholtes is momenteel met vakantie, vandaar dat een paar van ons pas eind juli terecht kunnen. Normaal gesproken kan men binnen 2 weken terecht (geloof ik).

13. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    Joontje: wij komen in aanmerking voor een ICSI behandeling, en wij willen het ook doen in duitsland. de kosten voor ICSI in duitsland is 2300 euro. mijn verzekering ( IZA) vergoed tot het nederlandse tarief, dus 1668,85
    de rest moet je zelf betalen. en de medicijnen kun je gewoon bij je eigen apotheek ophalen en die krijg je ook vergoed.
    Nu heb ik het over de eerste 3 behandelingen he.
    kosten in duitsland die er tot nu toe bij zijn gekomen is het 1e intake gesprel: 61 euro, en ze hebben bloed geprikt, 50,00.
    Maar ik spaar alle rekeningen gewoon op en dan stuur ik het hele pakket op naar de verzekering.

Als je dan bijv. cryo's laat terug plaaten kost dact ik 400 euro en je krijgt vergoed tot 420 euro. Dus die kun je ook declareren.
    Zo is het mij tenminste uitgelegd door de verzekering, hoop dat ik de bedragen nog een beetje goed heb.

Als je belt met dr scholtes, kun je echt heel snel terecht wanner hij plek heeft. Dit is inderdaad altijd wel binnen 2 weken. 22 juli is hier trug van vakantie. Maar je kan al wel bellen om een afspraak je maken.
    Wij hebben idd ook een vragenlijst van de verzekering gekregen, en die moet dr scholtes dan invullen. en wij moesten eerst een verwijzing hebben van een nederlandse arts, maar nu is dat ineens niet meer nodig. maargoed....het is in het begin wat geregel maar dat komt ook allemaal wel weer goed.
    Enige nadeel is het reizen, en de kosten die je zelf moet betalen. maar dat hebben wij er wel voor over......en het gaat daar echt stukken sneller!

14. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Joontje, wij zijn in maart ook een keer naar ge voorlichtingsavond geweest en ik vind het echt een aanrader. De hele avond is voornamelijk in het Duits (wij waren de enige Nederlanders), maar ik vond het heel erg goed te volgen (en mijn Duits is echt niet goed!). Ik vond het heel verhelderend en je krijgt een hele goede indruk van wat en hoe ze het allemaal doen in Düsseldorf. Er is ook ruimte om vragen te stellen en doordat er zon 15 andere stellen zitten, hoor je dus ook veel dingen die je zelf wellicht niet bedacht had.
    Speciaal voor ons werd ook nog de Nederlandse assistent er bij gehaald om zich nog even aan ons voor te stellen. Heel erg aardig allemaal!

Ingiemoppie, vandaag weer een echo. Ben benieuwd hoe je ei gegroeid is!

Mootje, voor onze verzekering heb ik helemaal geen vragenlijst hoeven in te vullen. En ook dr. Scholtes niet. Ik heb gewoon zelf een aanvraagformulier ingevuld en de kopie van de brief van mijn gyn aan de huisarts (met daarin de informatie dat ik de ICSI voor een deel in Düsseldorf doe op mijn eigen verzoek) bijgevoegd. Was voldoende en kreeg netjes een akkoord terug.
    Zo zie je maar weer, iedere verzekering houdt er andere procedures op na!

15. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    pat hoe gaat ie??

16. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Helaas niet zo goed, gisteren begon de spotting en heb dus maar een testje gedaan maar die was natuurlijk nega. Baal enorm, ik had er zo'n goed gevoel bij....

17. Ingiemoppie

jeetje Pat..... is het niet nog te vroeg? sjee... heb even geen woorden.... Ik hoop echt heel erg dat het te vroeg was (je test) en dat de spotting niks te betekenen heeft.... *geeft even stevige omarming*

Vanmorgen was ik voor de echo voor een laatste IUI poging in NL. Vrijdag was er nog geen ei in zicht en vandaag heb ik er 2. Waarvan één 19 mm groot (mega ei binnen 4 dagen). De andere is 14 mm maar die gaat het niet meer halen zij de echodame.

Vanavond dus al pregnyl spuiten en woensdag insemineren. Nou zijn we gisteravond nog even actief geweest, omdat we het gevoel hadden dat het wel vrijdag kon worden.. Oeps.. nou hebben we 'verbod' hahaha....

Duimen dat de zwemmers dit keer wel van goede kwaliteit zijn....

18. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Pat, ik hoop dat je gewoon te vroeg getest hebt en dat die spotting niets te betekenen heeft. Je hoort het immers vaker. Dus wie weet blijft het nog even spannend. In ieder geval heel veel sterkte!

Ingiemoppie, wat snel is dat ei gegroeid! Spuit je (en hoeveel) nu ook iets voor het stimuleren dan?
    Spannend hoor de komende tijd! En nu ben je deze week in ieder geval 2x geinsemineerd!!! :D

19. Stormpie

Stormpie Lid

Apr 18, 2009
    30
    0
    0
    hoi dames...

ik val er lekker even tussen in..
    kijk mijn banner,.. 1e icsi poging in dusseldorf...
    heb al meerdere mensen het aan geraden en zijn ook zwanger geraakt.. nou zijn het natuurlijk geen wonder dokters maar komt er wel in de buurt;)

succes dames!

20. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Hey Stormpie, las ik nou ergens dat jullie naar Düsseldorf zijn gegaan omdat Enschede zo'n lange wachtlijst had?
    Heb je dan alles in Düsseldorf gedaan of ook een deel in Enschede?
    Wij doen namelijk de combi met Enschede. De punctie en tp zullen in Düsseldorf zijn. Ben benieuwd naar jouw ervaring met Enschede.

Gefeliciteerd trouwens met het fantastische resultaat!

Share This Page