IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @sikki: A status, super! :)
    maar idd, hier ook 3x A en 3 x Adieu, het is (net als AH) niet heilig he... :(

.. hoewel, de AH is wel weer heilig eigenlijk, ik heb er net troost-sushi gekocht! :D

(HZOR)

@zara: even bellen nog snel voor je date van morgen? irma is er nog, kep dr net nog gesproken! :p

enne, wat betreft blaas, mij is nooit iets gezegd over volle/lege blaas!!
    najaaaa seg!

ik zou die fles icetea adten in oto, en misschien onderweg x bellen of er veel uitloop is? anders kan je nog klein piesje doen onderweg en dan nog een fles naar binnen gorgelen???

ieks, ik ga al mijn hoop op jullie gooien nu ik zelf niets meer te hopen heb, dat snappen jullie zeker wel! :)

enne, over mn eisprong.... laat ik nu net een heleboel bolletjes uruzgan in huis hebben.... die de ongi uistellen.......
    *kijkt onschuldig*

so, nu op bank, jemig het kan psychisch zijn maar ik voel mn arme buik nu echt wel hoor.

wie heeft er tips/ervaringen? buhhhh..

@wijntje: jazeker, een heel goede veel te dure chablis. en die gaak helemaal (nou ja, nou nee) opdrinken! :p

*kijkt boermetkiespijnerig*

smak

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Nog nooit gehoord dat ik een volle blaas moest hebben....
    plassen thuis voor vertrek en in dusseldorf zelfs soms nog 2 keer gesast voor ik aan de beurt was...laatste keer was echt een drama de airco stond zo koud dat ik na het sassen alweer meteen moest van de kou.... moest ik in het tp hokje ook nog eens een half uur wachten op dokter s in mn blootje...laatste 5 minuten kreeg ik een dekentje :( maar pieste wel weer bijna in mn broek hahahaha alleen van de kou en zenuwen alleen al...

Sikki net als klingel leef ik helemaal mee voor jou/jullie positieve testen hoor... het moet gewoon een keer lukken....

Klingel..jij gaat gewoon de 1e dusselbabe van het nieuwe jaar worden die positief gaat testen:D

we moeten gewoon een klaagmuur krijgen he..... ;)

dikke knufffff

even aanvulling ego berichtje
    sinds de tp heb ik het alleen maar koud koud en nog eens koud...nu sta ik vanmorgen op en wat denk je ijskoud in huis.....!!!!!!!!!!
    cv kapot grrrrrrrr zit ik hier dik aangekleed dekentjes over me heen te rillen en te wachten samen met mijn ijsklontje Mathijs o de cv monteur !!!!!!

brrrrrrrrrrrrrr

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    brrr silvia!
    das echt een zwangerschapsklachtje toch?
    lekker dikke sokken aan doen en een kruikje?

trouwens, jij bent ook steeds zwanger geworden van cryoos he? ik bombardeer je tot mijn voorbeeld! :D

@zara: hoe is t gegaaaaaan vertel?
    @sikki: hoe voelt u zich?
    @rest: smak!

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    ik heb alleen maar dusselcryo's gehad en alle twee de keren met positief resultaat:D:D:D:D
    Heb er nu nog steeds 3 in de'"vriezer" van de 7 stuks die ik had.

@narcose ik had een vrouw toendertijd met mn punctie in 2006.was heel vreemd werd wakker gemaakt om mn ondergoed aan te doen en ze stond meteen klaar met een groene rekening heb gemompelt moet je bij mn man zijn en strompelde naar mn bedje toe daar werd ik later weer wakker en zat mn man een beetje verbrouwereerd naast me dat ie meteen moest betalen vonden we een beetje vreemde situatie toendertijd.

normaal moesten we ook na een tp op een kantoortje komen en aangeven of we contant wilden betalen of de rekening over wilden maken.
    afgelopen september helemaal niks kreeg gewoon de rekening in de bus via de post.... heel vaag soms...
    maar ja goede kliniek dus dat neem je op de koop toe:D

cv is net weer gemaakt hier dus word nu weer lekker warm en behaaglijk
    word meteen slaperig van die lekkere warmte hahahahaha

knuffffffffffff

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Vreemd dat niet iedereen van die volle blaas afweet.
    Jullie moeten natuurlijk wel die grote stapel documentatie lezen die jullie met het intakegesprek hebben meegekregen!:D
    Volle blaas is noodzakelijk omdat het de ligging van de baarmoeder duidelijker maakt.In het Erasmus hamerden ze er destijds op.
    maar goed, ze zijn hier in Dusseldorf niet zo van het mededelen van belangrijke zaken.:D

Heb de tp btw om 10.20u.(morgen)
    daarna maar ff de stad in ofzo, hebben we eigenlijk nog nooit gedaan.Ben altijd zo brak van het rijden dat ik het liefst weer meteen naar huis rij.
    maar nu met die kerstmarkten wil ik dat toch wel eens zien.

@Sylvia: Dus ik heb ook ws zélf m'n unterhose weer aangetrokken??Wauw, ik herinner me écht niks meer.Sterk spulletje hoor, dat Michael Jackson slaapmiddeltje.

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @silvia: nog een vraagje: haalden ze er dan 2 uit, en bleven die TP-proof? of haalden ze er 3 uit met t oog op dat er 1 kon sneuvelen?
    (ik ben weer lekker aan t meedenken he met mn eigen plan, proest)
    @rekeningen: vind t ook een beetje raar, zeker ook van die contante narcose, maar aan de andere kant, ik ben echt in love met hopkins :D
    @zara: morgen TP tralala, leuk de stad in! is leuke stad om te shoppen!

ik weet niet wie er hier verstand heeft van overstimu, maar hoort kortademigheid erbij?

mok.

@menzis: ze hebben uitbetaald! alles - de AH dus ! :D
    ik heb zojuist mijn verzekering opgepimpt van verzorgd 3 naar 4, en dat houdt in dat ik volgend jaar het dubbele van het ICSIbedrag mag declareren, dus 5600!
    mag ook wel met al die cryooos...

ohnee want in janu is t raak! :D

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Hoe doet Menzis als je dusseldorf combineert met Nederland?
    Waren zij nou zo lastig daarmee?

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    O en kortademigheid??
    je hebt toch geen lege folikels in je strot zitten?8)

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    @ontdooien.... bij mij hebben ze elke keer maar twee ontdooid en elke keer waren ze beide goed gedooid en aan het delen weer... kwaliteit weet ik niet is me nooit meegedeeld..moet ook eerlijk zeggen dat ik er nooit naar gevraagd heb want ik was altijd aardig onder de indruk van alles hihihihi.
    ik hd met de icsi pogig 11 eitjes waarvan er 9 bevrucht waren...2 verse emmy's laten terug zetten maar helaas niet gebleven.
    jaar later opgebeld ivm de resterende cryo's waren er 7 waarvan 2 terug laten plaatsen 1 blijven plakken en heet nu Mathijs.dus nog 5 over.

en in september weer 2 terug laten plaatsen waar ik nu nog tot juni op moet broeden en die heten voorlopig even Jut en Jul :D.
    dus heb er nu nog 3 in de vriezer...
    binnekort zal daar de rekening ook wel van binnen komen denk ik om het weer te verlengen met een jaar.

wat die cryo's bereft daar heb ik een vaag verhaal over niet normaal meer.
    na onze icsi poging zijn we verhuisd en geen adres wijziging doorgegeven daarna de cryo tp gehad augustus 2007 en nog niet bij stil gestaan dom weet het maar is niet gebeurd. krijgen we in februari 2008 van de nieuwe bewoners onze post nagestuurd bleek die brief van verlenging erbij te zitten en in ons beste duits haalde wij eruit dat als we niet voor 12 december reageerde en betaalden dat ze dan overgingen tot de vernietiging van de cryo's die over waren.
    Maar wij helemaal in de wolken natuurlijk omdat we zwanger waren van mathijs en dacten we hebben nu ons wonder meer willen we niet. dus hebben we het zo gelaten.
    dit jaar begon alles weer te kriebelen en wilden we toch graag weer een poging wagen, we hebben er veel over gepraat aangezien we dus helemaal opnieuw moesten beginnen met de behandeling..de cryo's waren immers vernietigd.
    ik in juni naar mn gyn zij schreef me medicijnen voor etc en vroeg me nog" zijn jullie cryo's al op dan???" ikke van nee die zijn vernietigd en heel verhaal weer uitgelegd maar goed bloed prikken en hele ratteplan we konden weer beginnen.
    wel zou ik even weer voor een gesprek naar dr s gaan zei ze is wel zo netjes...dus mijn man belt dusseldorf op en legt uit dat we weer voor een 2e intake willen komen en opnieuw moeten beginnen met icsi.zegt dat vrouwtje doodleuk (ik zeg het in het nederlands want duits is bar slecht hihihihi) maar meneer uw vrouw en u hebben hier nog 5 cryo's in de vriezer!!!!!!!!!!!!!!!!!
    echt waar onze kinnen vielen spontaan op de grond van verbazing.
    wel stond er een rekening open van 2 jaar maar als we die betaalden was er niks aan de hand.
    dus adres doorgegeven en de rekening meteen overgemaakt toen die binnen was.... geen hormonen spuiten voor mij en mischien het wonder dat mathijs en de eventuele nieuwe baby uit dezelfde poging zouden komen.....

en goddank hadden we die mazzel ook.... maar zo zie je wel dat soms alles door elkaar heen loopt maar uiteindelijk komt alles goed...

ook voor jullie dusselbabes komt er een goed einde aan jullie verhaaltje dat weet ik zeker;)

zo lang verhaal.... maar moest het toch even kwijt hihihi

knuffffff

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    krijg net mn declaratie terug van vgz tp is betaald maar ah niet...ach ja als dat alles is hihihihi

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @zara: indien je niet ALLES in dussel doet vergoedt menzis maar 1100 ipv 2800 voor icsi.
    ik doe dan ook vanaf nu alles in dussel (eerste ICSI was halsoverkop en daarom doen ze- na weken vechten- niet moeilijk over die escape naar deutschand)
    @zara: hee seg wijsneus! nee geen follikels in mn strot! :D
    maar heb t even gegoogled (ondanks mijn googleverbod) en kortademigheid/benauwdheid hoort wel degelijk bij uberstimulation.
    buhhhh
    @silvia: WEK! wat een verhaal!!! dus- als ze vernietigd waren dan had de 2ling die nu on the way is niet bestaan!
    wat een vreselijk eng idee!
    enne, die AH, bij jou ook uit de verzekering?
    ach dat moet kunnen he - hoewel ik t eigenlijk belachelijk vind.
    @menzis: ik heb net mn verzekering opgepimpt: 2010 dubbele vergoeding voor buitenland! ching chingg!

@zara: als je van sushi houdt: zit een onwijs goede sushibar in dussel centrum. oststrasse geloof ik! :)

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Precies wat je nodig hebt na een tp.........:D:D:D

Klingel, doe jij maar rustig aan meid met die kortademigheid. En smeren dat strottehoofd. Met wijn :D
    Dus als je extra verzorgend 4 hebt vergoed Menzis het dubbele?!?!?!
    Hmmm, pis ik dus net naast de pot :(

Silvia, wat een verhaal van die cryo's!!! Daar moet je zeker niet te lang over nadenken (van dat ze anders nu niet in je buik hadden gezeten...).

Zara, zet 'm op morgen!!!

Dr Hopkins hoort niet bij de kliniek, daarom moet je contant bij 'm afrekenen. En lekker bijbeunen voor naast z'n pensioentje natuurlijk. Denk dat ie in de avonduren druk is met het witwassen :D

Ga zo Sinterklaas vieren. Zal de Goedheiligman bedanken voor m'n schoencadeau's!

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki: ja echt wel dat je sushi (en wijn) nodig hebt na puncti/teepee! :)
    @strottenhoofd: ik heb geeneens zin in wijn. werkelijk waar de laatste keer dat ik dat heb gezegd was in 1983!
    ohnee, ook toen ik zwanger was vorige maand... :)
    anyway: hopkins is een schat. alleen sinds ik heb gezien, dus weet, dat wij allen in ons stringetje/slipje de uitslaapkaam in worden gezwalkt, kijk ik toch wat aparter aan tegen t geheel! :p
    @menzis: ik pies ook naast pot, tenzijijij de TP ' het eind ' van de ICSI poging is, dus de rekening in 2010 valt.
    als dat zo is, dan trakteer ik de dusselchicks op glittertaart!
    maar misschien kan je het wel voor volgend jaar afsluiten? want zodoende worden dus ook alle TPs en narcoses enz vergoed.

so, ik ga naar mn kookeiland waggelen.
    fijne avond en @zara: zet m op morgen!!!

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Gisteren in de auto dacht ik ineens: ik moet Sikki zeggen datz e de dag van de terugplaatsing (of misschien de dag erna) 2 glazen rode wijn moet drinken en bepaalde nootjes moet eten (dacht datz e pacannootjes heten..nee, ik vergis me niet met pecannootjes..). Ik mail wel eens op een freya-forum over ECD en iemand had van Spaanse gynaecologen gehoord dat zij heilig geloven in veel rust na TP, 2 glazen rode wijn op dezelfde dag en bepaalde nootjes eten. Degene die het schreef was toevaliig (?) in de poging dat ze dat deed zwanger geworden en is inmiddels bevallen van een gezonde dochter!

Dus Sikki...op bed, aan de zuup en knabbelen maar!:D

Ik duim heel hard met je mee lieve Sikki!!

Koosje

15. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi,

heb een tijdje geleden hier even geschreven en moet eerlijk toegeven dat ik nog steeds met jullie meelees.
    Wij doen nu nog 2 IUI pogingen en hebben besloten om daarna voor ICSI in Leer te gaan. Nu lees ik dat Klingel haar verzekering heeft opgepimpt. Ik zit zelf ook bij Menzis pakket 3 maar als ik het goed begrijp krijg je het dubbele vergoed als je naar 4 gaat?? Hoe ben je daar achter gekomen??

Spannend trouwens al die puncties en terugplaatsingen van de afgelopen week. Hoop dat jullie een mooi kerstkado te wachten staat.
    Klingel, hoop dat het snel wat beter gaat met je overstimulatie. Houden ze het wel in de gaten?? Heb een collega en die had ook een overstimulatie. Was geen pretje, pijnlijk en een enorm dikke buik.. Vooral rustig aan doen en naar je lichaam luisteren en daarna op naar een terugplaatsing :)

Liefs Joontje

16. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Meiden, lees in een ander topic dat Pekske is bevallen van een dochter!

Pekske, van harte gefeliciteerd met je dochter Louisa!!!

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @pekske: gefeliiiiiiii! wat een mooie naam!
    @zara: succes met de teepee! :)

@joontje: ik ben erachter gekomen door te bellen.
    het houdt in dat je bij een buitenlandbehandeling tot het dubbele van wat er in NL voor staat terug kan krijgen.
    dus (ICSI) 2600 wordt 5200.
    maar je moet dus wel steeds rekeningen indienen. bv de narcose en de terugplaatsingen, dat soort dingen.

ik kan al mooi de terugplaatsingen van de cryoos ervan betalen.
    het upgraden van 3 naar 4 is een verschil van 150 e per jaar, en alleen al een TP is 260.

' voordeel! '

;)

18. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    @Pekske wauwie gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje..geniet van je meisje....en van je kraamtijd laat je maar lekker verwennen door je mannetje :D

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    pekske, van harte!!!!!!!!heb al stiekem foto's van je dochter gespot en ze is moooooooooooooi!!!

heb 2 frutsels aan boord!!!
    Als ik het goed onthouden heb; allebei klasse A,type 2(???)
    de ene is 3 cellig en de ander 6 cellig.'t zegt me allemaal niks. Wat zou ik me hier bij moeten voorstellen?
    Van de 8 eicellen waren er dus 3 bevrucht.De reden dat er zo weinig bevruchtingen waren komt door het zaad.De beweeglijkheid ervan was 10% en ze zien het liefst 25%.
    Misschien is dit ook een reden dat het spontaan zwanger raken uitblijft??
    Snap alleen niet dat ze dit dan nooit bij de iui gezien hebben met het opwerken ervan.. Misschien toch een momentopname?

20. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Klingel, bedankt voor de info. Ga maandag direct bellen. Dat kan natuurlijk altijd uit en volgend jaar kunnen we altijd weer downgraden :D

Deel Deze Pagina